Fiesta alkoi syödä bensaa..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Fiesta alkoi syödä bensaa..

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Hommasin korjaussarjan fiestan kaasariin 32IBF ja samalla putsattiin ja puhallettiin kanavat p-ilmalla. Helppo kaasari purkaa ja kasata, eli osia ei ole voinut asentaa väärin tms, nyt kuitenkin rempan jälkeen alkuperäinen vika hävivi, eli nykiminen ja katkoileva käynti, no nyt sitten ilmeni uusi vika, fiesta vie julmetusti polttoainetta. Mistähän nyt johtuu.. Ennen oli tosi bensapihi. Uimurikammion koho tsekattu ja oli ehjä. Kaasarilla on ikää joku 8v. On korvauskaasari alkuperäiselle yksikurkkuiselle.
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Ja jos vain jollain olisi räjäytyskuvat tuosta 32IBF-mallista niin kiitosta jo etukäteen. Weberin sivustolla ei ollut edes ko mallia, ainoastaan vanhemmat mallit. 32IBF on myös yksikurkkuinen malli.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Luultavasti tuli juopoksi eli ryyppy päällä? 8)
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Eipä ole ryyppy päällä kun on ihan manuaalinen vipuryyppy joka toimii. Huoltokitin asennuksen jälken alkoi oikkuilla ja kyllä oikkuili jo ennenkin. Toinen ongelma mikä esiintyy on huono kiihtyminen, eli vaikka painaa kaasun pohjaan, auto ei kiihdy kunnolla. Kävin kaasarin osat läpi, purin ja kasasin uudestaan, koska tuossa ei kovin montaa osaa ole, ei ne ole kyllä väärinkään menneet, mutta joku mättää..
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Esimerkiksi valoista lähdettäessä joutuu antamaan kaasua että pääsee liikkeelle, ennen vikana oli tyhjäkäynti, eli ei pysynyt tyhjäkäynnillä valoissa, vikana oli silloin tukkeutuneet suuttimet ja kanavat, jotka puhalleltiin auki. Auton kiihtyvyydessä ei ollut ongelmia, vasta kuin nyt. Kiihdytyspumpun kalvo vaihdettiin, samoin neulaventtiili ja kaikki tiivisteet vaihdettiin.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ettei kävisi hieman laihalla, jonka takia ei kiihdy kunnolla.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Sultzi kirjoitti:Ettei kävisi hieman laihalla, jonka takia ei kiihdy kunnolla.
Mitenkäs yhdistät laihalla käynnin ja reilun kulutuksen samaan lauseeseen?? :? ...

Kuin paljon sitä löpöä palaa?? Aiempi vähäruokaisuus ilmeisesti johtui jonkin näköisestä tukoksesta kaasarissa tms. jolloin kävi laihalla ja sen takia pätki yms. :? :? , eli aattelin vaan josko tuo bensan kulutuksen nousu vaan tuntuu suurelta nyt kun on "vika" korjattu... Mutta jos kulutus on jotain 10l/100km, ni sillon siel kyl jotain häikkää on oltava....
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

No oho :oops: Voisi vaikka lukea kunnolla loppuun asti.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

ettei vain olis käsi vahingossa ropeltanu säätöruuveja?

ootko jo käyny säädättämässä? ainakin itse tekisin niin jos ton kaasarin pistäisin atomeiksi ja puhdistaisin. kun se gaga siellä suuttimissa on voinut olla ties kuinka kauan. ja sitten sedät ovat ehkä säätäneet naftaa enemmän menemään.. tai siis ei sillon kun se gaga oli siellä, mutta nyt sitä menee enemmän kun gagaa ei ole siellä..

oliko tarpeeksi hankalasti selitetty :lol:
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Joo.. Tuota se säädätettiin kun auton ostin. Silloin nimittäin myyjä sanoi että pitäisi säätää, kun kuulemma korvauskaasari ja sitä ei oltu säädelty. No auto seisonut vuoden päivät, kunnes sen ostin. Kun temppuili tuolloin, päätin viedä säädettäväksi. Silloin setä sanoi että oli hieman laihalla, mutta just tuon jälken sitten purin, puhdistin ja pesin kaasarin. Eli pitääpä varata aika ja käyttää säädeltävänä uudestaan.. Näköjään kaikki voi vaikuttaa kaikkeen..
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

ja vielä se että miten tuo vaikuttaa yleensä sitten auton liikkumiseen, jos on liian rikkaalle veivattu, muuten kuin syö bensaa? Jotkuthan ruuvailee rikkaammaksi muutenkin kaasaria, että liikkuisi paremmin
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

10% saa laittaa rikkaamalle, jolloin on paras teho. Eli lambda 0,900.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tarpeeksi kun alkaa mennä rikkaalle niin ei kulje niin "herkästi" pintakaasulla, vähän silleen tahmeasti. Sitäkään ei tosin huomaa ennenkuin säätää kohdalleen kun siihen tahmeaan kulkuun tottuu aika nopeasti

Pakokaasun hajustakin pystyy jonkin verran päättelemään, pää putken viereen ja rikkaalla on aika kitkerä käry ja silmät vuotaa. Normaali/vähän laiha ei oikeastaan haise juuri millekkään

Eikä sitten haistella liian kauaa ettei tuu päähän pipiä
Hoppamiäs
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Heinä 2005 22:40
Paikkakunta: Pohjois-Häme/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs »

Se seosruuvi siinä kaasarin kyljessä ei kyllä vaikuta muuta kun tyhjäkäynnillä. Jos kierroksilla meinaa saada rikkaammalle niin sillon on isonnettava suuttimia.
"Se on bensa mikä palaa"

Kesäauto -73 Escort mK1 1,3 kent
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kyllähän se tasakaasulla ajettaessa vaikuttaa melko suurille kierroksille asti (esim 2-kurkkusessa niin kauan kun toinen läppä aukeaa)
Vastaa Viestiin