Mk4:sen mittaristo.Oik. valot palaa sillon kuin huvittaa...

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Villelj
Viestit: 19
Liittynyt: 29 Loka 2005 10:12
Paikkakunta: Rauma

Mk4:sen mittaristo.Oik. valot palaa sillon kuin huvittaa...

Viesti Kirjoittaja Villelj »

Eli "ongelman" nimi on tämä: Mittaristotani palaa hyvin vasemman puolet valot (nopeusmittari yms) mutta oiken puolet valot tykkäävät palaa joskus ja jouluna... Eli iltasella ottaa päähän kun ei näe bensamittari ja lämpömittaria kunnolla. Onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa? Vai mistä tämä mahtaisi johtua.....
Villelj
Viestit: 19
Liittynyt: 29 Loka 2005 10:12
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Villelj »

Millaiset valot tuossa mittaristossa on? Onko helppo vaihtaa jos on valot hajonneet? Kun vaikuttaa että tuo oikea puoli on nyt lopullisesti pimeänä.....

Tarvitseeko koko mittaristo repio pois? Ja jois tarvii niin miten se lähtee helpoitin että ei välttämättä hajottaisi mitään....
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Vaijeri irti laatikosta.

Mittari taitaa olla 4:llä ruuvilla kiinni jotka löytää sokeampikin.

Ihan varma en ole joutuuko ratin irroittamaan, mutta eip sekään ole kuin 1:llä ruuvilla...
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Ensin pitää irroittaa se kehys siitä mittariston ympäriltä, oliskohan 2 ruuvilla kiinni. Sitten vain kuten lalli69 sanoi vaijeri irti laatikosta ja mittariston ruuvit irti. Rattia ei tarvitse irroittaa.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Paco
Viestit: 131
Liittynyt: 22 Heinä 2005 19:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Paco »

lalli69 kirjoitti:Vaijeri irti laatikosta.

Mittari taitaa olla 4:llä ruuvilla kiinni jotka löytää sokeampikin.

Ihan varma en ole joutuuko ratin irroittamaan, mutta eip sekään ole kuin 1:llä ruuvilla...
Kyllä minä sen ratin irrottaisin. Vähemmällä kiroilulla selviää. ;)
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Paco kirjoitti: Kyllä minä sen ratin irrottaisin. Vähemmällä kiroilulla selviää. ;)
Suosittelen kanssa. Joku joskus sanoi, että jos oikein haluaa kikkailla niin mittariston taakse pääsisi myös siitä keskimäisestä tuuletushommasta missä on ne säätimen nupitkin. Siis sen irrottamalla ja kädellä hapuilemalla.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllähän sinne senverran kättä saa että saa vaijerin irti. Tuossa ei kait sentään ole tyyny hidastamassa ratin irroitusta. Yleensä mittarin saa helposti pöydälle irroittamatta rattia.
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Sehän on ihan naurettavan helppo homma ottaa irti se mittaristo ilman ratin irroitusta.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Villelj
Viestit: 19
Liittynyt: 29 Loka 2005 10:12
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Villelj »

Tänään siten huomasin tuossa mittarin valon taas palavan.b Huomasin myös sen että kun laittaa nini että se sisävalo palaa kun oven avaa, niin sillin tue oikea puoli mittaristosta pimenee ja pysyy piemanä seuraavat 6h ainakin.... Mistä ihmeestä tämä nyt johtuu? Vähän ihmetyttää..... Tai sitten on vain juuri silloin sattunut jostain ihmeen syystä tuo valo alkamaan palaa kun mittari valot on sammuneet....
Villelj
Viestit: 19
Liittynyt: 29 Loka 2005 10:12
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Villelj »

Eilen taas tutkailin lisää ja huomasin mieleenkiintoisen jutun. Eli kun mittaristosta on oikeapuoli pimeenä, niin myös silloin on lämmitylslaitteen valotkin piemänä. Siis ne säätimien yläpuolella olevat taustavalot että näkee paremmin merkit yms. Eli ei vissiin ole mittariston polttimioista. Nuo ovat vissii samassa piuhassa jossain välissä niin voisiko olla että siinä olisi jotain ongelmia? Ja niin tuo sisävalo mistä aikaisemmin puhuin ei vaikuttanutkaan asiaan yhtään mitään... Väärin luulin...
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Ootko koittanu vaikka sulaketta heilutella ja kattoo syttyykö ne valot. Vaikuttas kosketushäiriöltä.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Villelj
Viestit: 19
Liittynyt: 29 Loka 2005 10:12
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Villelj »

AnttiR kirjoitti:Ootko koittanu vaikka sulaketta heilutella ja kattoo syttyykö ne valot. Vaikuttas kosketushäiriöltä.
Sulkkeita itsekkin epäilin mutta irroitin kaikki sulakket ja tarkistin että mikään ei ole rikki. En kyllä ole heilutellu virtojen ollessa pällä... Täytyypäs testata kohta.
Villelj
Viestit: 19
Liittynyt: 29 Loka 2005 10:12
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Villelj »

Vihsoin sulakkeen ja yritin heilutella. Ei tulosta.
Eikäs se tuo toisiksi ylin ole ihna oiekalla puolella sulakerasiassa? Kun ylin oli ainakin nopeusmittarin valot. Vai onko ne samassa? No yritin vaihtaa kummatkin mutta ei auttanut silti mitään
Vastaa Viestiin