DOHC Sierran tyhjäkäynti ongelma!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Blacksmith
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Heinä 2012 21:35

DOHC Sierran tyhjäkäynti ongelma!

Viesti Kirjoittaja Blacksmith »

Elikkäs vika alkoi kun ajoi liikenne valoihin ja pysähtyi niin kierrokset laski ja nousi pari kertaa. (hyvä ettei sammunut) uusi joutokäynti venttiili ja imuilman lämpöanturi ovat uusia. Tällähetkellä tekee sellaista että kierrokset ovat n2000 ja laskevat 1000 ja taas nousee 2000 edestakaisin. vanhalla joutokäyntiventtiilillä kiekat pysyvät tasaisina 2000. mistä voisin alkaa vian aiheuttajia etsimään?
Kiitos
Ford Sierra -92
Ford Mustang HT -67
Suzuki PV -87
sierain92
Viestit: 64
Liittynyt: 29 Kesä 2011 18:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: DOHC Sierran tyhjäkäynti ongelma!

Viesti Kirjoittaja sierain92 »

Laitetaan nyt samaan kun samanlainen vika omassa dohcissa. Mulla tekee vain välillä kierrokset seilaa justiin ja justiin käynnissä -1000 ja sitte se kyllä välillä sammuukin. vika voi kyllä ollakki tuossa tyhjäkäynti venttiilissäkin kun en ole vielä keriinny (jaksanu) asiaan perehtyä 8-)
uutta osaa on kuitenki vaihdettu: tulpat, tulpanjohdot, virranjakankansi, pyörijä

Tästä ny ei sulle paljo apua ollu mutta tulin vähä kuokkimaan vaan :lol:
Sierra 2.3l 16v Dohc -90 E85 ms2v3.0
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
Tessu
Viestit: 1727
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: DOHC Sierran tyhjäkäynti ongelma!

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Otan osaa 1,6 CVH Sierrassa samaa ongelmaa,näkyy sitten olevan muillakin moottorityypeillä samaa?
Tästä en vikaa ees löydä,mikä lie?
Joskus käy hyvin mutta yleensä kierrokset laskee kun liikennevaloihin stoppaa ja saattaa jopa sammua,ongelmana on tää 1-pisteruisku,että tää on vieläkin hankalampi!
sierain92
Viestit: 64
Liittynyt: 29 Kesä 2011 18:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: DOHC Sierran tyhjäkäynti ongelma!

Viesti Kirjoittaja sierain92 »

Omassa luultavasti vikana bensa vuoto :lol: Tankin bensalähdössä pieni reikä joka pudottaa sopivasti bensanpainetta eli heikosti jaksaa käydä tyhjäkäyntiä.

Saakohan tuota bensapumpun ja bensanuimarin kiinnitysrautaa uutta mistään?

eli tätä osaa
Kuva
Sierra 2.3l 16v Dohc -90 E85 ms2v3.0
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
Tessu
Viestit: 1727
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: DOHC Sierran tyhjäkäynti ongelma!

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Niin meinaat että imis siitä imuputken kohdilta ilmaa?
Eikös sen pitäs nykiä sitte kovemmassakin vedätyksessä kun bensaa vaaditaan enempi?
Empä tiedä tuota,mulla tuskin vika tuossa kun seilaa välillä käy kovaa välillä hiljaa,mites sullä vuotaako tuosta reijästä myös ulospäin bensa? pitäshän senkin tehdä...
sierain92
Viestit: 64
Liittynyt: 29 Kesä 2011 18:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: DOHC Sierran tyhjäkäynti ongelma!

Viesti Kirjoittaja sierain92 »

siis vuoti bensapumpulta lähtevän putken juuresta, liimamasssan alta mikä oli laitettu siihen vähä niinku korjausmielessä :D

Sain ehjän osan vaihdettua ja tuntuis olevan kunnossa, toki pitää ajella viä enemmän niin tietäää sitte auttoiko

EDIT: sammuulee ja seilaa tyhjäkäynti samanlailla :oops:

E2 : ja sitte viä. Kuinka porukka on putsaillu tuota tyhjäkäyntiventtiiliä?
:ford:
Sierra 2.3l 16v Dohc -90 E85 ms2v3.0
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
sierradude
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Huhti 2024 14:05

Re: DOHC Sierran tyhjäkäynti ongelma!

Viesti Kirjoittaja sierradude »

oma tyhjäkäynti ongelma raktaistu!

vaikka lähes 10v vanha keskustelu nii kerronpa silti jos jollekki ois tästä hyötyä :D

minulla siis 93 dokki ruisku sierra.
aikasemmalla omistajalla oli jo sama ongelma että seilaa tyhjäkäynti sammumispisteessä ja 1500välillä + bensan käry sisälle.

vaihdettiin kaikki anturit ja paljon muuta :

moottorin lämpötila anturi, tK-venttiili, imuilman lämpötila anturi, polttoaineen lämpötila anturi, lamdba, mappi anturi, kaasuläppä anturi sekä ecu.

autoon vaihettiin myös samoihin aikoihin kaikki letkut jotka menevät imusarjaan. ja tiivistettiin kaikki kierteet imusarjasta putkiteipillä.

selvis että kampiakselin huohottimen letku oli revenny. sen ku vaihto niin alko toimimaan.. viikko myöhemmin ja vika tuli takas.

luettiin vikakoodit ledillä ja sieltä tuli että "map sensor voltage too high or low"

mitattiin kaikki eculle menevät piuhat ja kaikki oli ehjiä. mutta ecun liitin oli huono. sieltä ku asettelit piuhat "hyvin" nii toimi hetken kunnes alkoi uuestaan. alko menemään hermo ja sain kaverin purkusierrasta uuden johtosarjan moottorille ja uudet suuttimet jotka ultraäänipesin. tämän jälkeen ei toistaiseksi ole ollut mitään ongelmia noin 1.5kk.

pahoittelut pitkästä tekstistä pakko purkaa tämä päälle puolen vuoden taistelu elimistöstä johonkin :D
Viimeksi muokannut sierradude, 03 Huhti 2024 16:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin