galaxy 2010 konepelti

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
jalpa
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Helmi 2012 16:46
Paikkakunta: Kangasala

galaxy 2010 konepelti

Viesti Kirjoittaja jalpa »

Tänään yritin avata konepeltiä ja ekalla yrityksellä kuului naps ja vipu "pyörii" nyt tyhjää, eli jotain hajosi. Onko kukaan törmännyt vastaavaan ja onko tietoa pystyykö itse korjaamaan jollakin koti konstilla??? Galaxy vm.2010.
Ford Galaxy 2.0 TDCi -10
Ford Grand C-Max 1.6 TDCi -11
Avatar
jjjj
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Marras 2010 03:08
Paikkakunta: vaihtelee päivittäin

Re: galaxy 2010 konepelti

Viesti Kirjoittaja jjjj »

Vaijeri poikki. Jos lähti kahvan päästä niin voit avata sen pihdeillä. Kurkkaa sinne jalkatilaan. Tyypillinen oire Fordeissa talvella. Nokkapellin avausmekanismi jäätyy ainakin Mondeossa, s-maxissa ja Galaxyssa.
Bmw m135 -16, Astra 1,6 cdti -17, S-max 2,0 tdci ps -16, Mv Agusta Brutale
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: galaxy 2010 konepelti

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

jjjj kirjoitti:Vaijeri poikki. Jos lähti kahvan päästä niin voit avata sen pihdeillä. Kurkkaa sinne jalkatilaan. Tyypillinen oire Fordeissa talvella. Nokkapellin avausmekanismi jäätyy ainakin Mondeossa, s-maxissa ja Galaxyssa.
Itsellä -08 mondeo, ei mene nokkapelti lukkoon...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
jalpa
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Helmi 2012 16:46
Paikkakunta: Kangasala

Re: galaxy 2010 konepelti

Viesti Kirjoittaja jalpa »

jalpa kirjoitti:Tänään yritin avata konepeltiä ja ekalla yrityksellä kuului naps ja vipu "pyörii" nyt tyhjää, eli jotain hajosi. Onko kukaan törmännyt vastaavaan ja onko tietoa pystyykö itse korjaamaan jollakin koti konstilla??? Galaxy vm.2010.
No niin, polvillaan rukoiltu fortin vieressä, 24 astetta pakkasta. Elikkäs kahva rikki,muuten kaikki ehjää ja toimii.

Lyhykäisyydessään: Kahva kiinni "kiekossa", joka pyörivällä liikkeellä vetää vaijeria. Kahvassa kaksi "hammasta" joista toinen hammas nyt siis kolmessa osassa.

Kahvan irroitus, ensiksi suoja pois talttapää ruuvarilla, sen jälkeen kahdella talttapäällä "kiekossa" olevalla "akselilla" kaksi "siipeä" varovasti painaa sisäänpäin, jonka jälkeen kahva onkin jo käsissä.
Nyt illalla liimaillaan kahvasta väliaikais kahva ja huomenna automaasta uutta kahvaa tilailemaan.

P.S Puhaltelin paineilmalla vanhat rasvat ja paskat pois lukosta + rasvailin konepellin lukon samalla aseöljyllä. Kesällä täytyy painaa öljyä vaijerin sisään injektio neulalla, on auttanut ainaskin poikien pikku mönkijän jarru- ja kaasuvaijerien kanssa.
Ford Galaxy 2.0 TDCi -10
Ford Grand C-Max 1.6 TDCi -11
Avatar
jjjj
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Marras 2010 03:08
Paikkakunta: vaihtelee päivittäin

Re: galaxy 2010 konepelti

Viesti Kirjoittaja jjjj »

NiceMan kirjoitti: Itsellä -08 mondeo, ei mene nokkapelti lukkoon...
Kuva

Tää on minun lääke jäätymisongelmiin :D
Bmw m135 -16, Astra 1,6 cdti -17, S-max 2,0 tdci ps -16, Mv Agusta Brutale
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: galaxy 2010 konepelti

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Vaijerihan on piilossa. umpion,ilmanputsarin,akun alla.... Mutta sain nyt nokan lukkoon =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Eemaili1978
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Maalis 2024 13:19

Re: galaxy 2010 konepelti

Viesti Kirjoittaja Eemaili1978 »

Hei, mistäköhän kohin vaijeri menee tuli pellin läpi. Akku on pois ja. Ilmanputsari. Tein sen virheen että vedin vanhan pois ennen kuin akku oli irti ja nyt en löydä läpi vientiä. Uudenhan ois voin laittaa vanhaan kiinni ja vetää läpi...
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: galaxy 2010 konepelti

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Eemaili1978 kirjoitti: 02 Maalis 2024 13:24 Hei, mistäköhän kohin vaijeri menee tuli pellin läpi. Akku on pois ja. Ilmanputsari. Tein sen virheen että vedin vanhan pois ennen kuin akku oli irti ja nyt en löydä läpi vientiä. Uudenhan ois voin laittaa vanhaan kiinni ja vetää läpi...
Jos on vähäänkään samanlailla kun Mondeossa niin ihan lattialta kun katsoo ylös niin ihan ylä kulmassa, jos olet vanhan poistanut kokonaan niin konehuoneen puolelta joku näyttää lampulla valoa niin näkyy.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Eemaili1978
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Maalis 2024 13:19

Re: galaxy 2010 konepelti

Viesti Kirjoittaja Eemaili1978 »

Juu, sain vaihdettua mut oli aikamoinen työmaa. Ilmanputsari, lamppu, akku irti. Sisältä matot, muoviosia. Konehuoneen puolella läpivienti akun takana oikeassa alanurkassa abs yksikön alla. Sen kun löysi nii työnsin pitkän metallipuikon läpi niin löytyi kohta sisäpuolelta.
Vastaa Viestiin