sähköinen kaasupoljin/kaasuläppä/tyhjäkäynti moottori

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Annitanni
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Helmi 2024 10:48

sähköinen kaasupoljin/kaasuläppä/tyhjäkäynti moottori

Viesti Kirjoittaja Annitanni »

Tulipa oikein rekisteröityä tänne, kun ei googlaamalla ole löytyny tarpeeksi tietoa (tarpeeksi nopeasti)...
Auto on Fiesta 1.4 duratec/zetec se vm.2003 (bensa)
Ongelma tiivistettynä se, että auto käynnistyy hienosti, mutta sammuu (sulkee kaasuläpän) heti tyhjäkäynnillä tai ajaessa kun painaa kytkimen pohjaan.kierroksia kun antaa tai veto on koko ajan päällä niin toimii suht normaalin oloisesti.

Kysymyksiä piisaa, mutta ne olennaisimmat nyt eka...
1. Tarviiko kaasuläppä sopeutuksen jos siihen on kajonnut tai akun kenkä ollut irti?
2. Kuuluuko kaasuläpän liikkua virrat päällä (auto sammuksissa) poljinta painaessa? Kaikkia mittausarvoja saa kertoa otsikossa mainittujen mittaamisesta yleismittarilla, mutta vähinten olen tainnut löytää tietoa tosta tyhjäkäyntimoottorista
3. Jos sininen kylmän jäähdytysnesteen merkkivalo ei pala lainkaan, voisiko se liittyä jotenkin tähän tyhjäkäynti ongelmaan? Anturilta tulee oikean oloiset tiedot obd-lukijaan, eli ilmeisesti sitten ecullekin(???)

T. Itseoppinut alotteleva autonasentaja
yritäedes
Viestit: 2151
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: sähköinen kaasupoljin/kaasuläppä/tyhjäkäynti moottori

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Tassä mallissa siis on jo sähköinen kaasuläppä, ei vaijeria? Eikä tyhjäkäyntiventtiiliä?
Kaasuläpän sopeutusta kannattaa kokeilla, jos jotain on tehty.
Akunkenkä irti ja 15 min odottelu, ja sitten takaisin. Käynnistys ja joutokäyntiä 10-15 min tai kunnes moottori on käyntilämpöinen, kaasupolkimeen koskematta. Sitten ajoa vaihtelevilla nopeuksilla.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Annitanni
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Helmi 2024 10:48

Re: sähköinen kaasupoljin/kaasuläppä/tyhjäkäynti moottori

Viesti Kirjoittaja Annitanni »

Joo sähköinen on ja tyhjäkäynti säätyy kaasuläppäkotelossa olevalla moottorilla. Meinasin, että pitääkö sopeuttaa tietokoneen avulla. Ymmärtäny että jotenkin ohjelmoidaan uusiks eikä vaan resetoida? En ole niinkää tietokone ihmisiä mutta meinasin tänkin opetella tarvittaessa :D toi akun kengän irrotus siis ei ainakaan auttanut tässä, otin irti kun hitsasin ja ongelmat alko aika pian sen jälkeen. Eli en voi antaa käydä tyhjäkäyntiä kun se sammuu jos ei anna kaasua. Se kysymys siis kuuluukin että tarviiko sen tietokoneella tehdyn sopeutuksen joka tapauksessa vai onko vika nyt joku muu.

Nyt tuli uus näkövinkkeli käymisongelmaan, epäilys että jakohypännyt. Menee ens viikkoon, että pääsee selvittelemään
Vastaa Viestiin