Focus -07 1.6 TDCi. Suuttimien pohjatiivisteet vaihdettu. Suuttimien irroittamiseksi suuttimet avattu, että saa irroitustyökalun paikalleen.
Ongelmana nyt, että auto ei lähde enää käyntiin. Startti pyörii hyvin, 240 RPM. Polttoainekiskon paine testerin mukaan ainoastaan 210 kPa eli 2,4 bar. Starttispraylla kone pyörähti ja lukema nousi 3000 kPA kieppeille, mutta auto ei lähtenyt sillä käymään omin avuin.
Polttoainejärjestelmä ilmattu huolellisesti. Jokaisesta putkesta mutteria löysäämällä tulee soppaa. Jos paluulinjan litistää pihdeillä ja poistaa sokan paluunipasta, niin ampuu letkun irti suuttimesta ja polttoainesuihku ryöpsähtää hyvin silmille asti.
Miten lähtisitte ongelmaa ratkaisemaan? Ennen remonttia auto on käynnistynyt hyvin, paitsi tietenkin kovilla pakkasilla vaatinut hieman pidemmän starttauksen. Onko suuttimet mennyt avatessa rikki? Olen lukenut, että tuossa polttoainejärjestelmässä on joku paineventtiili/solenoidi. Estääkö se mahdollisesti paineen nousun
MK2 Focus 1.6 TDCi ei käynnisty suutinremontin jälkeen
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 08 Loka 2023 02:13
Re: MK2 Focus 1.6 TDCi ei käynnisty suutinremontin jälkeen
Näyttääkö se testeri mitään muuta mielenkiintoista?
Antaako vikakoodeja? Tunnistaako suuttimet? Ja kampi- ja nokka-akselin asentoanturit?
Olen nimittäin melko varma, että jos ECU ei löydä kaikkia komponentteja, se ei anna lupaa paineventtiilille nostaa railin painetta.
Ilmasitte imemällä paluupuolelta vai miten?
Suuttimet oli niin jumissa, että jouduitte purkamaan yläpäät irti?
Antaako vikakoodeja? Tunnistaako suuttimet? Ja kampi- ja nokka-akselin asentoanturit?
Olen nimittäin melko varma, että jos ECU ei löydä kaikkia komponentteja, se ei anna lupaa paineventtiilille nostaa railin painetta.
Ilmasitte imemällä paluupuolelta vai miten?
Suuttimet oli niin jumissa, että jouduitte purkamaan yläpäät irti?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 08 Loka 2023 02:13
Re: MK2 Focus 1.6 TDCi ei käynnisty suutinremontin jälkeen
Tunnistaa suuttimet ja numerot oli oikein.Kampi- ja nokkahommista ei ole tietoa.yritäedes kirjoitti: ↑26 Helmi 2024 18:25 Näyttääkö se testeri mitään muuta mielenkiintoista?
Antaako vikakoodeja? Tunnistaako suuttimet? Ja kampi- ja nokka-akselin asentoanturit?
Olen nimittäin melko varma, että jos ECU ei löydä kaikkia komponentteja, se ei anna lupaa paineventtiilille nostaa railin painetta.
Ilmasitte imemällä paluupuolelta vai miten?
Suuttimet oli niin jumissa, että jouduitte purkamaan yläpäät irti?
Ilmattu monella eri tapaa, mm. polttoainesuodattimen tuloliitäntään letkunpätkä, jossa pumppu ja sitten pumpattu niin pitkään että kuuluu kun ilmakuplat menee takaisin tankkiin. Ja yritetty startata pumppuletku vielä kiinni, että ei tule varmasti ilmaa systeemiin.
Oli jumissa juu, yhdestä tuli kannessa kiinni oleva putkikin mukana sillä tavalla, että venttiilinjouset oli näkyvissä.
Muistissa oli joku outo vikakoodi, mikä viittasi adblue järjestelmään, numeroa en nyt valitettavasti muista.
Re: MK2 Focus 1.6 TDCi ei käynnisty suutinremontin jälkeen
Kokeilkaapa ilmata siten että PA-suodattimesta koneelle päin lähtevä letku irti ja suodattimen lähdöstä alipaineella imette niin kauan että alkaa tulla nestettä kannuun (itse käyttäny jarrunesteen imuvaihtajaa), letku takaisin kiinni, tämän jälkeen toinen starttaamaan ja toinen avaa suodattimen alta ilmausruuvia. Tällä tavoin saatiin samalla koneella oleva V50 Volvo pois nosturiltaRöllipeikko kirjoitti: ↑26 Helmi 2024 21:03
Tunnistaa suuttimet ja numerot oli oikein.Kampi- ja nokkahommista ei ole tietoa.
Ilmattu monella eri tapaa, mm. polttoainesuodattimen tuloliitäntään letkunpätkä, jossa pumppu ja sitten pumpattu niin pitkään että kuuluu kun ilmakuplat menee takaisin tankkiin. Ja yritetty startata pumppuletku vielä kiinni, että ei tule varmasti ilmaa systeemiin.
Oli jumissa juu, yhdestä tuli kannessa kiinni oleva putkikin mukana sillä tavalla, että venttiilinjouset oli näkyvissä.
Muistissa oli joku outo vikakoodi, mikä viittasi adblue järjestelmään, numeroa en nyt valitettavasti muista.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: MK2 Focus 1.6 TDCi ei käynnisty suutinremontin jälkeen
Samaa mieltä, varmistakaa ilmaus vielä kerran. Jos kerran koneen pyörähtäessä starttipilotilla paineet heti nousi, vaikka ei läheskään tarpeeksi.
Ja tosiaan imemällä, ensin suodatin täyteen, kuten edellä sanottiin. Ja jos ei vieläkään lähde, niin imemällä pumpun paluuletkusta, joka teillä jo oli irti.
Ja tosiaan imemällä, ensin suodatin täyteen, kuten edellä sanottiin. Ja jos ei vieläkään lähde, niin imemällä pumpun paluuletkusta, joka teillä jo oli irti.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: MK2 Focus 1.6 TDCi ei käynnisty suutinremontin jälkeen
Mondeo mk3 Delphi 1600bar -suuttimilla vaatii muistaakseni luokkaa 200bar+ lähteäkseen käyntiin. Startatessa paine nousee kyllä yli 300bar.Röllipeikko kirjoitti: ↑26 Helmi 2024 17:30 Focus -07 1.6 TDCi. Suuttimien pohjatiivisteet vaihdettu. Suuttimien irroittamiseksi suuttimet avattu, että saa irroitustyökalun paikalleen.
Ongelmana nyt, että auto ei lähde enää käyntiin. Startti pyörii hyvin, 240 RPM. Polttoainekiskon paine testerin mukaan ainoastaan 210 kPa eli 2,4 bar. Starttispraylla kone pyörähti ja lukema nousi 3000 kPA kieppeille, mutta auto ei lähtenyt sillä käymään omin avuin.
Kahden barin paineella ei käynnisty ikinä joten ilmaa järjestelmässä.
Olen ilmannut ihan tavallisella käsikäyttöisellä alipainepumpulla joka imee pa-suodattimen paluulinjasta pulloon johon tuo alipainepumppu on liitetty.