Focus 2014 akku tyhjenee

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
yritäedes
Viestit: 2151
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Focus 2014 akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

m0ndeo kirjoitti: 06 Helmi 2024 20:17 Noniin 2014 mallin focuksella kokeiltu.
Avasin kuskin oven , odotin hetken ja suljin oven , mutta en lukinnut ovia.
Mittariston valot ,kaikki kojelaudan ja ratin valot sekä molemmat näytöt jäivät päälle.
7min kohdalla kaikki paloivat edelleen , kävin autotallissa ja tulin takaisin juuri ennen kuin 10 minuuttia oli kulunut ja kaikki oli pimentynyt.
No nyt tuli empiiristä havaintoa vastaavasta autosta👍. Noin se menee muissakin tuon ikäluokan Fordeissa. Ainakin mitä vastaan on tullut....
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
AntsaJuhani
Viestit: 18
Liittynyt: 21 Tammi 2024 10:37

Re: Focus 2014 akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja AntsaJuhani »

m0ndeo kirjoitti: 06 Helmi 2024 20:17 Noniin 2014 mallin focuksella kokeiltu.
Avasin kuskin oven , odotin hetken ja suljin oven , mutta en lukinnut ovia.
Mittariston valot ,kaikki kojelaudan ja ratin valot sekä molemmat näytöt jäivät päälle.
7min kohdalla kaikki paloivat edelleen , kävin autotallissa ja tulin takaisin juuri ennen kuin 10 minuuttia oli kulunut ja kaikki oli pimentynyt.
Erittäin suuret kiitokset, tämä kertoo paljon. Kahden tunnin kohdalla itsellä loppui mielenkiinto käydä katsomassa näyttöjen sammumista ja aamulla akku tyhjä.
AntsaJuhani
Viestit: 18
Liittynyt: 21 Tammi 2024 10:37

Re: Focus 2014 akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja AntsaJuhani »

janti kirjoitti: 06 Helmi 2024 20:00
AntsaJuhani kirjoitti: 06 Helmi 2024 19:17 Sen tiedon kun vielä saisin, että miten kauan jollain muulla kestää auton nukkumaanmeno, niin pärjäisin jo pitkälle.
2015 mk5 Mondeossa tuo on jossain 40-20 min välillä.
Kokeeksi kannattaa unhoittaa kaikki kytketyt bluethoot laitteet ja yhdistää ne stten uudestaan.
Ei ole bluetoothia tässä autossa. Kaikki ylimääräiset kuten vetokoukun adapteri ja kännykänlaturi yms irroteltu. Sinänsä helppo tapaus kun autoon ei mitään ole jälkikäteen asennettu, poislukien ehkä vetokoukku, ellei sekin ole alkuperäinen. Ainahan jotain voi olla mistä en tiedä, koska en ole mitään muoveja purkanut mistään, mutta akultakaan ei mitään omia viritelmiä lähde.

Tulee mieleen eräs minun entinen sportti-audi jonka ostin saksasta. Ihmettelin kun tuhkakupin kannen avaamisen jälkeen noin puolen minuutin päästä kuuluu hento naisääni joka sanoi Hello! Se kertoi siitä, että tutkanpaljastin järjestelmä lähti päälle. :D Kesti aikansa tajuta miksi joku minua tervehtii ja mikä homman nimi on.
m0ndeo
Viestit: 186
Liittynyt: 07 Tammi 2021 16:41

Re: Focus 2014 akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja m0ndeo »

Radion sulakkeen voisi kokeilla irrottaa.
Ja kokeilla tekeekö silti samaa.
Mitenköhän virtalukossa oleva tunnistin joka havaitsee kun avain vedetään ulos?
Sammuuko radio kun avaat kuskin oven poistuessa autosta?
AntsaJuhani
Viestit: 18
Liittynyt: 21 Tammi 2024 10:37

Re: Focus 2014 akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja AntsaJuhani »

Jep kyllä aivan kaikki muu sammuu paitsi näytöt.
Mk3Mondeo
Viestit: 916
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Focus 2014 akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

AntsaJuhani kirjoitti: 08 Helmi 2024 19:43 Jep kyllä aivan kaikki muu sammuu paitsi näytöt.
Sellainen varsin hitaahko ja työläämpi tapa, etenkin jos ei ole lämmintä tallia, on nyppiä yksi kerrallaan sulakkeita pois kunnes näytöt sammuvat x-sekunnin/minuutin jälkeen.
Ehdottomasti jonkun muun homma tehdä tuota mutta se lepovirta olisi hyvä tietää koska siitä saa argumentin kaupanpurkuun,
AntsaJuhani
Viestit: 18
Liittynyt: 21 Tammi 2024 10:37

Re: Focus 2014 akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja AntsaJuhani »

Nyt kun mulla on varmuus lepotilan olemassaolosta, voin viedä auton korjaamolle jossa vika todetaan, ja siitä asia etenee. Tässä on tuntenut itsensä jo vähän hulluksikin kun kaikkensa se liike tekee ettei tee mieli asioida heidän kanssaan.

Täältä on tullut hyviä vinkkejä joita koitan joku ilta myös itse, kun vain sattuisi tunti kaksi aikaa. Jos se on pienestä kiinni niin korjautan ennemmin itse, entä otan jonkin vastaavan romuläjän laina-autoksi pihaani. Edellisessä ei auennut hanttarin ovi ja sekös se lystiä on rouvan kimppakyydittää porukkaa.

Ei uskoisi kuinka paljon voi kohtuullisesti ajettu ja yksi kalleimmista yksilöistä teettää harmaita hiuksia. Sitä jotenkin olettaa ostavansa auton joka pelaa, mutta eihän näistä koskaan tiedä. Liikkeillä ei auton kunto kiinnosta muutoin kuin renkaiden laillisuuden, kohtuu tuoreen leiman ja hyvän diilin osalta.
saatsipetri
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Huhti 2014 17:50

Re: Focus 2014 akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja saatsipetri »

Minulla sama ongelma mk2 Focuksen kanssa. Akku tyhjenee, mutta hitaammin. Ylläpito laturilla saanut siirrettyä ongelmaa kohta talven yli. Minulla mittariston näyttö sammuu itsestään jonkun ajan kuluttua, vaikkei ovia lukitse. Ilmeisesti sammuu nopeammin, jos lukitsee.

Joku mainitsi jossain viestiketjussa, että ainakin mk2 Focuksessa ollut vika/päivityksen puute ohjelmistossa, jos näyttö jää päälle jatkuvasti. Tämän luulisi myös merkkiliike tietävän. Olisiko tästä apua sinulle?
Vastaa Viestiin