Mk1 Fookuksen kierrokset jää ylös?
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 11 Tammi 2024 12:31
Mk1 Fookuksen kierrokset jää ylös?
Oliko näis jotain erityistä jota vois vielä tutkailla jos meinaa jäädä huutamaan 2000-3000rpm lämpimällä koneella. Laskee toki normi 900 kunhan hetken odottelee.
Aika ärsyttävä ajella vaikkapa kaupungissa kun vähäkin koskee kaasuun niin menee 5-10sekunttia ennenkuin kierrokset putoaa, muuten kyllä vaikuttaa oikein hyvältä käyttöautolta.
Tyhjäkäynti-venttiilin olen jo putsannu ja tarkistanut ja se vaikutti aivan toimivalta kapistukselta.
1.6 pensa ykköskopan fookkus
Aika ärsyttävä ajella vaikkapa kaupungissa kun vähäkin koskee kaasuun niin menee 5-10sekunttia ennenkuin kierrokset putoaa, muuten kyllä vaikuttaa oikein hyvältä käyttöautolta.
Tyhjäkäynti-venttiilin olen jo putsannu ja tarkistanut ja se vaikutti aivan toimivalta kapistukselta.
1.6 pensa ykköskopan fookkus
Re: Mk1 Fookuksen kierrokset jää ylös?
Tsekkaa nyt ainaki ensin että PCV:lle tulevat letkut ehjiä ja myös venakopasta ilmanputsarille tuleva huohotinletku. Aiheuttavat vuotaessaan erinäisiä ongelmia, kuten kuvailemaasi kierrosten leijumista.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mk1 Fookuksen kierrokset jää ylös?
Toimiihan vaijeri ja vivut herkästi? Se tekee juuri tuon, että kierrokset laskee hetken kuluttua jos ei muista rasvailla vipuja välillä...
Re: Mk1 Fookuksen kierrokset jää ylös?
Oma muistikuva, silloin kun vielä vaijerikaasullisia vehkeitä talviajossa, oli vaijerin jumimisesta että kierrokset ei laskenu ennen kun varpaalla nosti/palautti poljinta. Mukava tilanne kun olet juuri ohittanut muuta liikennettä ja palaamassa omalle kaistalle Ja myöskin kun vaijeri jumitti kierrokset nousi sinne 6500rpm tuntumaan pienen rev hangin/leijumisen sijaan.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mk1 Fookuksen kierrokset jää ylös?
Eiii! Ei rasvaa mihinkään moottoritilassa. Niissä on muovi laakerointi, joten rasvaa ei tarvita. Rasva kerää vain turhaan likaa. Itselläni on 20 vuotta vanha 300 tkm ajettu Focus, jossa ei ole koskaan rasvattu mitään.
Jos tulee kaasuvaijeri onkelmaa, niin tarviketiskiltä saa uuden. Tämmöistä se on. Kertakäyttöhommaa.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
Re: Mk1 Fookuksen kierrokset jää ylös?
Kaasuläpän asentotunnistin kulahtanut. Vaihtoon.
Re: Mk1 Fookuksen kierrokset jää ylös?
Saako tähän jotain parempia perusteluja? Lähtökohdallisestihan ECU säätää TPS-anturin sekä muiden anturien tietojen perusteellaa seoksia ja sytytystä, mutta kun se täysin mekaaninen kaasuläppä ja tyhjäkäyntivena ovat kiinni, ei se ECUkaan pystyy oikein ilmaa työntämään moottoriin siinä määrin että kierrokset jäisi huutamaan 2000-3000rpm Muutenkaan ton ikäsessä autossa on musta vähän outoa lähteä summista vaihtelemaan antureita, ilman tutkimista testerilla ja yleismittarilla, joten en oikein saanu kiinni kuinka voidaan lonkalta vaan heittää että kaasuläpänasentotunnistin vaihtoon...?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mk1 Fookuksen kierrokset jää ylös?
Tämä on täyttä off-topicia...
Mulla oli -90/-00 -lukujen vaihteessa Volvo 850, jonka kaasu hirtti pakkasella. Siis ajaessa täytyi etsiä sellainen ajonopeus (=ajoviima), joka ei jäädyttänyt kaasuläppäkoteloa. Kerran pohjoisesta tullessa asiaa pääsi testaamaan kun ulkoLTA ajon aikana nousi, ja todellakin LTA:n noustessa pystyi hiljakseen nostamaan ajonopeutta.
Ongelma ratkesi laittamalla pahvi viimasuojaksi kaasuläppäkotelon päälle.
Mulla oli -90/-00 -lukujen vaihteessa Volvo 850, jonka kaasu hirtti pakkasella. Siis ajaessa täytyi etsiä sellainen ajonopeus (=ajoviima), joka ei jäädyttänyt kaasuläppäkoteloa. Kerran pohjoisesta tullessa asiaa pääsi testaamaan kun ulkoLTA ajon aikana nousi, ja todellakin LTA:n noustessa pystyi hiljakseen nostamaan ajonopeutta.
Ongelma ratkesi laittamalla pahvi viimasuojaksi kaasuläppäkotelon päälle.
Re: Mk1 Fookuksen kierrokset jää ylös?
Itselläni ainakin auttoi asentotunnistimen vaihto kyseiseen ongelmaan. En muista enää sen syvällisemmin.
On näitä ollut muillakin paljon. Ei ollut kallis osa.
On näitä ollut muillakin paljon. Ei ollut kallis osa.
Re: Mk1 Fookuksen kierrokset jää ylös?
No auttoiko? Pitää kertoa sekin eikä vaan kaahailla
Re: Mk1 Fookuksen kierrokset jää ylös?
Jep, olisi ihan kiva että uudet käyttäjät (miksei vanhatkin) kertoisivat vähän että tuliko auto kuntoon ja miten, vaiko ei. Huomattavasti enemmän olisi hyötyä sitten kun joku painii mahd. saman ongelman kanssa ja lueskelee foorumia tietoa etsien.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER