ABS-Sierran jarrumäntä kierteellä?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Avatar
p7_man
Viestit: 147
Liittynyt: 25 Loka 2005 18:10
Paikkakunta: Joenzoo

ABS-Sierran jarrumäntä kierteellä?

Viesti Kirjoittaja p7_man »

Juu, takajarrupalat olisivatten myös vaihtokunnossa tässä -89 2.9i Sierrassani, kaverini jolla -86 2.0i GL Scorpio (tautisen siistissä originaali kunnossa) kertoi juuri tänään että kun hän oli vaihtanut jarrupaloja taakse niin eipä ollut ruvennut jarrumäntä menemään painamalla takas, huoltomies olikin sitten kertonut että se on kierteellä ja jotain erikoistyökalua käyttämällä kiertänyt männät sisään. Liekköhän tässä miun Sierrassa nyt sitten samanlainen systeemi ja saaneekohan tuon männän kotikonsteilla kierrettyä takas?
Ford Focus 2.0 Ghia Wagon -99
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Männän saa ruuvattua papukaijapihdeillä kiinni.
Pitää vaan olla varovainen, että ei riko tiivistettä.
Avatar
p7_man
Viestit: 147
Liittynyt: 25 Loka 2005 18:10
Paikkakunta: Joenzoo

Viesti Kirjoittaja p7_man »

OK, tack.
Ford Focus 2.0 Ghia Wagon -99
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Siis mitä hä

Kierteellä, mitenkäs se muka toimii, ai pyörii samalla kun tulee ulos/sisään :shock:
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Voi olla että huoltomies yrittäny että kaveris tois sille auton huollettavaks.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

VesQ kirjoitti:Siis mitä hä

Kierteellä, mitenkäs se muka toimii, ai pyörii samalla kun tulee ulos/sisään :shock:
Ei pyöri ulos tullessa. Ainoastaan kun pitää saada sisäänpäin niin pitää pyörittää.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Niin, siis männässä ei suinkaan ole ulkona mitään kierteitä vaan sisällä on sellainen pieni ~10mm kierre johon käsijarrun "käyttöruuvi" tulee.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

siipicossu kirjoitti:Ei pyöri ulos tullessa. Ainoastaan kun pitää saada sisäänpäin niin pitää pyörittää.
juuri näin.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juujuu, no tuo tuntuu jo järkevältä. Ilmeisesti käsijarrua sitten ruuvataan tuosta kierteestä sisään ja ulos eli säädetään sillä.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

VesQ kirjoitti:Juujuu, no tuo tuntuu jo järkevältä. Ilmeisesti käsijarrua sitten ruuvataan tuosta kierteestä sisään ja ulos eli säädetään sillä.
Säätyy itsestään.. sisään ruuvataan, kun vaihdetaan palat/levy.
Avatar
p7_man
Viestit: 147
Liittynyt: 25 Loka 2005 18:10
Paikkakunta: Joenzoo

Viesti Kirjoittaja p7_man »

Juu, no jos vielä joku osais varmaks sanoa onks ne kierteet kumpaan suuntaan? Eli kun ruuvaa mäntää takas sisään niin kumpaan suuntaan kierretään..? Tack.
Ford Focus 2.0 Ghia Wagon -99
Avatar
p7_man
Viestit: 147
Liittynyt: 25 Loka 2005 18:10
Paikkakunta: Joenzoo

Viesti Kirjoittaja p7_man »

Ihan oikeankädenkierteet näyttivät olevan kun korjaaja niitä ruuvas. No nyt on Sierra leimassa ja verot maksettu ja kilvet saatu. Vero oli sitten odotusten mukainen 550€. Seuraavaks pitää pikimmiten sorvuuttaa etujarrulevyt (relu 2000km ajetut tarvikelevyt) suoriks jotta ajonautinnosta voisi puhua myös vauhtia hidastettaessa.
Ford Focus 2.0 Ghia Wagon -99
Vastaa Viestiin