Adaptiiviset (matriisi) valot

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
tanevala
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Tammi 2022 08:49

Adaptiiviset (matriisi) valot

Viesti Kirjoittaja tanevala »

Onko muilla ongelmia valojen toiminnasta moottoritiellä? Itsellä kuskin puoli ei adaptoi kun ajelee moottoritietä. Pelkääjän puoli toimii niin kuin pitääkin. Normaaleja teitä ajellessa tuntuu toimivan ihan ok. Volvolla on kuulema tehty niin etteivät toimi moottoritiellä lainkaan. Onko vika vai ominaisuus...onko tietoa?
S-P-H
Viestit: 613
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: Adaptiiviset (matriisi) valot

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

Niin, näitä matrix-valoja ei taida olla kuin uusimmissa Focuksissa ja Fiestassa. Vai onko muissa? Sä taidat puhua Focuksesta?

Omassa ne toimii hienosti myös motarilla. Kuskin puoli näyttää luonnollisesti lyhyempää valokeilaa ja oikea valo näyttää hyvällä valoteholla metsään sekä poimii liikennemerkit ja valaisee ne kirkkaasti.

Eikä haittaa, jos tulee autoja vastaan ja olis vaikka useita autoja omassa menosuunnassa edessä. Kukaan ei oo tähän saakka vilkutellu valoja tai muutoin osoittanut mieltään. Näyttää varmaan edellä menevästä erikoiselta kun hänenkin oikean puolen metsä ja liikennemerkit on valaistu 🙂

Ite oon tyytyväinen.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
tanevala
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Tammi 2022 08:49

Re: Adaptiiviset (matriisi) valot

Viesti Kirjoittaja tanevala »

Focus juu. Kuskin puoleinen töröttää lyhyillä ja pelkääjän puoleinen pixelöi aina tilanteen mukaan.
tanevala
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Tammi 2022 08:49

Re: Adaptiiviset (matriisi) valot

Viesti Kirjoittaja tanevala »

Fordilta tuli tieto, että 110km/h nopeudessa aktivoituu "highway" valot, elikkä tuolloin kuskin puolen säätö jää tiettyyn asentoon ja oikea puoli jatkaa säätymistään.
Dandalon
Viestit: 219
Liittynyt: 02 Loka 2017 18:52

Re: Adaptiiviset (matriisi) valot

Viesti Kirjoittaja Dandalon »

tanevala kirjoitti: 31 Loka 2023 20:55 Fordilta tuli tieto, että 110km/h nopeudessa aktivoituu "highway" valot, elikkä tuolloin kuskin puolen säätö jää tiettyyn asentoon ja oikea puoli jatkaa säätymistään.
Sehän kuulostaa hyvältä kun Suomessa ajellaan suurimmaks osaks pimeellä 100km/h ;)
Vastaa Viestiin