Ford Focus mk3 2,0 tdci vm. 2014 jäähdytysjärjestelmä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Anna ST
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Kesä 2020 15:22

Ford Focus mk3 2,0 tdci vm. 2014 jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Anna ST »

Mikä on syynä, kun moottorin lämpötila nousee, jos ajaa yli 30 km/h? Auto on Ford Focus mk3 2,0 tdci 150 hv vm. 2014. Lisäksi lämmityslaite ei anna lämmintä sisälle. Paikallaan käyttäessä alavesiletku ja ylivesiletku lämpenevät, mutta ajon jälkeen, kun koettaa letkuja, alaletku on viileä. Paisuntasäiliössä nestepinnan korkeus vaihtelee. Ajon jälkeen paisuntasäiliössä on painetta, mutta paikallaan käyttäessä painetta ei tule.
Ford Focus ST 2006
Mk3Mondeo
Viestit: 916
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Ford Focus mk3 2,0 tdci vm. 2014 jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Anna ST kirjoitti: 10 Loka 2023 18:15 Mikä on syynä, kun moottorin lämpötila nousee, jos ajaa yli 30 km/h? Auto on Ford Focus mk3 2,0 tdci 150 hv vm. 2014. Lisäksi lämmityslaite ei anna lämmintä sisälle. Paikallaan käyttäessä alavesiletku ja ylivesiletku lämpenevät, mutta ajon jälkeen, kun koettaa letkuja, alaletku on viileä. Paisuntasäiliössä nestepinnan korkeus vaihtelee. Ajon jälkeen paisuntasäiliössä on painetta, mutta paikallaan käyttäessä painetta ei tule.
Vaikeaa sanoa varmasti, vesipumppu rikki tai kannentiiviste vuotaa, sylinterikansi halki.

Yleisimpiä syitä vesipumppu ja kannentiiviste. Käy jossakin korjaamolla jossa tekevät pikatestin onko jäähdytysnesteessä merkkejä pakokaasuista. Jos jäähdytysnestevuotoa ei ole havaittavissa.
Vastaa Viestiin