Mondeo 2015 2,0 TDCi Öljymäärän kasvu
Mondeo 2015 2,0 TDCi Öljymäärän kasvu
Mistä voi johtua että mun Mondeon öljymäärä kasvaa jatkuvasti. Noin 1,5 kk sitten öljynvaihto tehty ja nyt taas auto ilmoittaa että aika vaihtaa öljyt. Tikkuun oli taas ilmestynyt 5mm lisää tavaraa...
Kertokaa nyt joku viisaampi voiko tuolle yleensäkään tehdä mitään vai onko se Mondeon ominaisuus.
Kertokaa nyt joku viisaampi voiko tuolle yleensäkään tehdä mitään vai onko se Mondeon ominaisuus.
Re: Mondeo 2015 2,0 TDCi Öljymäärän kasvu
Kuules vähän aikaa samaa ongelmaa ja suuttimessa oli sanomista. Millainen tyhjäkäynti autossa on ja vedot samaa luokkaa kuin uutenakin. Paljon autolla on ajettu. Lue tuo juttu ja jatketaan sitten kun samoja asioita ei kannata toistaa.
viewtopic.php?t=61358
viewtopic.php?t=61358
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo 2015 2,0 TDCi Öljymäärän kasvu
Suuttimet autoon jo vaihdettiin kaikki eikä sillä ollut mitään muutosta parempaan...
Kiitos muuten tuosta linkistä... Pitää nyt vähän miettiä mitä tämän kanssa tehdään.
Kiitos muuten tuosta linkistä... Pitää nyt vähän miettiä mitä tämän kanssa tehdään.
Viimeksi muokannut Timppa68, 09 Huhti 2023 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mondeo 2015 2,0 TDCi Öljymäärän kasvu
Moi kuinka noi hiukkaspoltot onnistuu autossa ja onko mitään vikakoodia muistissa. Ajellaanko pitkää matkaa vai lyhyttä 5 kilsan matkoja.
Mk5 2015-2018 (Euro6) ihan toinen systeemi, katti ja DPF samassa paketissa, kahdet lämpöanturit ja lambda-anturit sekä paineanturi. Tämä on teillä
Tämä systeemi lisäsi sitä öljyn määrää mutta tämä teillä ei ole jos mallivuosi on mk5.
Mk4 Facelift 2010-2014 (Euro5) sumuttaa/höyrystää naftan erillisestä suuttimesta katin jälkeen, ennen DPF suodatinta. https://youtu.be/yop_WFCHvuc
Mk5 2015-2018 (Euro6) ihan toinen systeemi, katti ja DPF samassa paketissa, kahdet lämpöanturit ja lambda-anturit sekä paineanturi. Tämä on teillä
Tämä systeemi lisäsi sitä öljyn määrää mutta tämä teillä ei ole jos mallivuosi on mk5.
Mk4 Facelift 2010-2014 (Euro5) sumuttaa/höyrystää naftan erillisestä suuttimesta katin jälkeen, ennen DPF suodatinta. https://youtu.be/yop_WFCHvuc
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo 2015 2,0 TDCi Öljymäärän kasvu
Juu meillä on juuri tämä mk5
Vikakoodeja ei ole yhtään...
Ja tuota pätkäajoa on kyllä käytännössä jatkuvasti ikävä kyllä.
Vikakoodeja ei ole yhtään...
Ja tuota pätkäajoa on kyllä käytännössä jatkuvasti ikävä kyllä.
Re: Mondeo 2015 2,0 TDCi Öljymäärän kasvu
Juuri näin, eli noin tuoreessa hiukkaspoltto ei ole selitys öljyn lisääntymiselle vaan vika on ihan joku muu. Lisäpulttoaine ruiskutetaan selvästi sylinterin jälkeen.
5mm on vielä aika vähän lisääntymistä. Minulla tuli aikanaan sentti puolitoista. Eli tästä päästään jo omien murheiden aikana vaivanneeseen kysymykseen - onko öljynvaihdosta kertova viesti jonkin anturin mittaustulos vai ECUn päätelmä joistakin muista arvoista?
Eli minulla oli ihan selvä Engine Oil Detoriated vikakoodi, joka oli ihan selvä viesti, että öljyssä olisi vikaa. Onko tuo sinun viesti vain - "vaihda öljyt" joka taas voi olla vain jonkun öljyvälilaskurisysteemin laskennan tulos? Eli kyllä kai se tuotyyppisessä autossa eniten sinne suutinpuolelle se öljynlisääntymisongelma menee. Lisäksi jotkin ruiskutuspumpun akselivuodot tms. voivat olla mahdollisia - tai ainakin siinä vanhemmassa moottorissa se oli yksi vaihtoehto tälle ongelmalle.
Re: Mondeo 2015 2,0 TDCi Öljymäärän kasvu
Juu ehkäpä näin...
Kiitos tosi paljon näistä tiedoista.
On kyllä hienoa kun voi joltain tietoa ja apua pyytää ja saada.
Kiitos tosi paljon näistä tiedoista.
On kyllä hienoa kun voi joltain tietoa ja apua pyytää ja saada.
Re: Mondeo 2015 2,0 TDCi Öljymäärän kasvu
Tämähän se merkkifoorumin vahvuus on, jos osaa esittää asiallisen kysymyksen saa ehkä asiallisia vastauksia. Korjaamon merkkigurun merkitys on vähentynyt, kun parviäly jakaa kommenteja ja kokemuksiaan täällä....joskin luku- ja suodatustaitoa tässä kyllä kysyjältä vaaditaan. Esimerkiksi tämän asian tiimoilta oma aika vankka kokemus on, että hiukkaspolttoon liittyvästä ongelmasta tässä ei ole kyse, johtuen auton vuosimallin aiheuttamasta täysin toisenlaisesta hiukkaspolton tekniikasta. Lisäksi öljyn lisääntyminen on aika vähäistä verrattuna omaan tapaukseen, jossa alle 1000km tuotti sentin/puolitoista/kaksi öljytikun viivaan.
Omaan tapaukseeni vielä lisätäkseni - mistään muusta ei voinut olla kyse, kun nyt autolla on ajettu kymppitonnin lisää ja DPFn palautus alkuperäiseen on oikeasti ainoa viimeisin korjaustoimi, jolla ongelma lakkasi, eikä öljyä ole tullut milliäkään lisää sen jälkeen.
Edelleenkään en tunne hiukkaspolttoa niin paljon, ettäkö ihan täysin varma en olisi ettei sillä ole yhtään mitään osuutta sinun ongelmaan. Aika varma olen, ettei se ole ainakaan se pääsyy ja ainakaan mekanismi, jolla se minulla reistasi on takuulla eri. MInun ongelma-auto oli siis 2009 Ford Kuga senaikaisella 2.0TDCi moottorilla, joka lienee sama moottori, mutta erilailla apulaitteistettu versio. Wikipediasta ei hullua hurskaammaksi vuosimallien eroista oikein tullut:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Dura ... W10_Based)
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mond ... eneration)