RENNIE kirjoitti: ↑23 Marras 2022 13:15
Nyt kävi niin, että yritettiin kampuran hihnapyörä saada irti, niin edes vielä käyttämättä kaikkea voimaa pamahti vauhtipyörän lukitustyökalu palasiksi! Nyt menee kyllä tämä homma aika haastavaksi. Kampiakseli pyörähti jonkin verran taaksepäin ja luulin toki, että hihnapyörän pultti vaan irtosi, mutta huomasin pulttia löysätessä, että kuuluu jotain muutakin vierivää ääntä, jolloin huomasinkin, että kampiakseli pyörii eikä pultti. Onneksi en nähtävästi edes kierrosta ehtinyt pyörittää kampiakselia ja asetin kampiakselin takaisin yläkuolokohtaan. Lukitustyökalun hampaasta oli jäänyt pieni pala hammaskehän hampaaseen, josta päättelin, että kampiakseli on nyt oikeassa yläkuolokohdassa, joten ainakin ajoitus taitaa moottorissa olla vielä kohdillaan ja toivotavasti säästyttiin moottorivauriolta, ettei ainakaan männät ehtineet venttiileihin osua.
Ois aika jees tuhannen taalan vinkki, miten kampuran saisi pidettyä paikallaan, että voi metrin varrella vääntää kampuran pulttia irti.
Holy shit.. Oisko ollu joku maanantaikappale sitten tuo lukitustyökalu, kun omalla väännetty kiinni ja auki parikin kuningaspulttia, 1,25 Duratecissa esimerkiksi on vielä tiukempaan kirittävä kun Zetec SE:ssä, tai sitten mun lukituskäpälä on ollu keskiviikkokappale.
Uskosin että oot selvinny säikähdyksellä, mulla pyörhäti opetellessa alakerta vartin ja nokat paikallaan (en älynny heti löysätä nokkapyöriä) kuitenkaan mitään ei menny rikki ja auto toiminu näihin päiviin saakka, menny päästöistä läpi heittämällä jne
Oisko sitten sulla joku edellinen tekijä vetäny pyssyllä vähän liiankin tiukkaan ja siksi kävi noin? Onko mahdollista lukita vielä uudelleen ja avata pyssyllä (vastoin kaikkia sääntöjä/suosituksia)? Mulla oli omassa lukitustyökalussa sarja niitä kynsiä joka tulee vauhtikseen hampaiden väliin, eli onko niitä vielä sunkin sarjassa jäljellä?
Heilun tässä nyt vähän itekin kysymysmerkkinä, kun ei ole vastaavaa tosiaan sattunu.