Duratec 2.0 bensan kulutus ja nykiminen
Duratec 2.0 bensan kulutus ja nykiminen
Elikkäs MK3 Mondeo nykii lievästi ja sillon tällöin tulittaa "P0001 polttoaineen tilavuuden säätöpiiri avoin" koodia tauluun.
Moottoria en itse tunne
Lämpeää hyvin kuhan ajaa 10-15km alkuun
Bensaa syö runsaasti varmaan yli 10l sadalla
Sitten tuo nykiminen mikä ei edes häiritse on nii kevyttä ja pintakaasulla ei huomaa edes.
Kaveri meinas että bensan paineen säädin olis sökö.
Itseä ihmetyttää tuo kun lämpee noin hitaasti vaikka mittari tällää melkeen heti lämmöt puoleenväliin
Ajettu 280tkm vähän ehkä laiskahko muutenkin tuo vehje.
En keksi mitä pitäs vielä kertoa että joku velho osais kertoa mikä vois olla. Termaria lähen vaihtamaan nyt.
Moottoria en itse tunne
Lämpeää hyvin kuhan ajaa 10-15km alkuun
Bensaa syö runsaasti varmaan yli 10l sadalla
Sitten tuo nykiminen mikä ei edes häiritse on nii kevyttä ja pintakaasulla ei huomaa edes.
Kaveri meinas että bensan paineen säädin olis sökö.
Itseä ihmetyttää tuo kun lämpee noin hitaasti vaikka mittari tällää melkeen heti lämmöt puoleenväliin
Ajettu 280tkm vähän ehkä laiskahko muutenkin tuo vehje.
En keksi mitä pitäs vielä kertoa että joku velho osais kertoa mikä vois olla. Termaria lähen vaihtamaan nyt.
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
Re: Duratec 2.0 bensan kulutus ja nykiminen
Siis ton aikakauden Fordien lämpömittarihan on enemmän simulaatio kuin todellisuus moottorin lämpenemisestä, eli nousee puoleen väliin kun vähän vasta lämmennyt ja toisaalta pysyy siinä 30 asteen helteessä, vaikkei flekti edes toimisi.
Kyllähän se yleensä tällä kelillä vaati pidemmän ajon että täysin lämmin kone, mutta ehkä 15km on hieman pitkä matka.
En ole 2.0 Duratecillä ajellut, mutta kuulopuheiden perusteella laiska tehoihin paperilla nähden.
Mutta.. jos nuo lämmöt ei kerta nouse niin termarin vaihdolla tosiaan kannattaa aloittaa.
EDIT:Ootteko mistä todenneet että lämpeää hitaasti? Ei puhalla lämmintä vai ihan testerillä?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Duratec 2.0 bensan kulutus ja nykiminen
Tuo koodi tohon säätimen viittaa mutta bensapumppu kannatta myös huomiota.
https://images.app.goo.gl/a9nBrNiaUhStDQ45A
Video ja koodi
https://youtu.be/DChrjJfqVDM
Jos moottori käy kylmänä bensakulutus kyllä siinä nousee. Normi huollot tehty ilmaputsari ja muut toimenpiteet
https://images.app.goo.gl/a9nBrNiaUhStDQ45A
Video ja koodi
https://youtu.be/DChrjJfqVDM
Jos moottori käy kylmänä bensakulutus kyllä siinä nousee. Normi huollot tehty ilmaputsari ja muut toimenpiteet
Viimeksi muokannut Renee, 18 Loka 2022 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Duratec 2.0 bensan kulutus ja nykiminen
...mutta se ei selitä hidasta lämpeämistä, joten kannattaa se termari vaihtaa ekana, sitten vasta katselemaan polttoainepuoltaRenee kirjoitti: ↑18 Loka 2022 15:47 Tuo koodi tohon säätimen viittaa mutta bensapumppu kannatta myös huomiota.
https://images.app.goo.gl/a9nBrNiaUhStDQ45A
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Duratec 2.0 bensan kulutus ja nykiminen
Koodin mukaan katsoin ja kun jo termari jo varmaan vaihdettu.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Duratec 2.0 bensan kulutus ja nykiminen
Termari nyt vaihdettu lämpiää hitusen paremmin
Samalla vaihdoin paineensäätimen varaosa moottorista nykiminen ei sillä hävinnyt.
Tulpat/johdot uusia putsari vaihettu ja öljyt
Huomenna täytyy tota kulutusta seurata vähän tarkemmin.
Joskus vaimo ajeli samanlaisella mondeolla minkä keskikulutus pyöri 7-8l välissä, tällä yksilöllä en usko että pääse mikäli bensamittaria on uskominen
Samalla vaihdoin paineensäätimen varaosa moottorista nykiminen ei sillä hävinnyt.
Tulpat/johdot uusia putsari vaihettu ja öljyt
Huomenna täytyy tota kulutusta seurata vähän tarkemmin.
Joskus vaimo ajeli samanlaisella mondeolla minkä keskikulutus pyöri 7-8l välissä, tällä yksilöllä en usko että pääse mikäli bensamittaria on uskominen
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
-
- Viestit: 2237
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Duratec 2.0 bensan kulutus ja nykiminen
vie sellaset 7-8 maantiellä...kaupungissa 9-10
Jää kirkkaasti jälkeen 2.0tdcille kun kierrokset alle 4000 mutta sen jälkeen kiihtyy ihan hyvin.
Kuten bensakoneet yleensä....hepat löytyy vasta kun kierroksia kuten hammasporassa
Jää kirkkaasti jälkeen 2.0tdcille kun kierrokset alle 4000 mutta sen jälkeen kiihtyy ihan hyvin.
Kuten bensakoneet yleensä....hepat löytyy vasta kun kierroksia kuten hammasporassa
Re: Duratec 2.0 bensan kulutus ja nykiminen
Minkä lämpöarvoinen termostaatti sinne tuli nyt. https://www.fordwiki.co.uk/index.php?ti ... eplacement
Muuta vikakoodia ei anna kuin matala polttoainepaine ja onko se vaihdettu varaosa varmasti kunnossa.
Nämät on kunnossa.
Rengaspaineet ovat päässeet laskemaan liian alhaiseksi
Jarruissa on vikaa ja ovat alkaneet laahata
Auton sytytysjärjestelmässä on vikaa, esimerkiksi sytytystulpat ovat kuluneet
Ilmansuodatin on tukossa, eikä auto saa imettyä tarpeeksi ilmaa
Jokin seoksen muodostukseen liittyvä anturi on viallinen, esimerkiksi putsaa tämä t-map.
https://youtu.be/icgaLiEoohc
Toi kulutus kannattaa katsoa vanhan systeemin mukaan tankki täyteen ja ajetaan 500km sekalaista ajoa. Tankki täyteen paljon meni
Muuta vikakoodia ei anna kuin matala polttoainepaine ja onko se vaihdettu varaosa varmasti kunnossa.
Nämät on kunnossa.
Rengaspaineet ovat päässeet laskemaan liian alhaiseksi
Jarruissa on vikaa ja ovat alkaneet laahata
Auton sytytysjärjestelmässä on vikaa, esimerkiksi sytytystulpat ovat kuluneet
Ilmansuodatin on tukossa, eikä auto saa imettyä tarpeeksi ilmaa
Jokin seoksen muodostukseen liittyvä anturi on viallinen, esimerkiksi putsaa tämä t-map.
https://youtu.be/icgaLiEoohc
Toi kulutus kannattaa katsoa vanhan systeemin mukaan tankki täyteen ja ajetaan 500km sekalaista ajoa. Tankki täyteen paljon meni
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Duratec 2.0 bensan kulutus ja nykiminen
Vähän joudun arvaamaan, mutta jos nykiminen ei ole kovin terävää ja jotain polttoainepuolelta täytyisi epäillä niin onko PA-suodatinta vielä vaihdettu uuteen?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Duratec 2.0 bensan kulutus ja nykiminen
Tämä puoli on kunnossa.
https://ford.7zap.com/fi/car/99/6.19112 ... 311/80209/
https://ford.7zap.com/fi/car/99/6.19112 ... 311/80209/
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali