100tkm asti menee helposti takuuseen kun alle 5v auto. Sen jälkeen omalla lompakolla kuntoon.toasti kirjoitti: ↑21 Kesä 2022 18:32Jos osan pitäisi kestää 180 tkm / 10 vuotta, eiköhän se ole ihan kohtuullista, että korvaavat käyttöiän puolessa välissä olevan osan. Ei toki täysimääräisesti mielestäni tarvitsisi, mutta parempi tietysti niin.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑21 Kesä 2022 18:22
Miksi muuten jakohihna menee takuuseen? Sehän on kuluva ja vaihdettava huolto-osa.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kohtuullista hyvinkin. Ja hieno homma, että huolto/maahantuoja suhtautuu näin myötämielisesti.toasti kirjoitti: ↑21 Kesä 2022 18:32Jos osan pitäisi kestää 180 tkm / 10 vuotta, eiköhän se ole ihan kohtuullista, että korvaavat käyttöiän puolessa välissä olevan osan. Ei toki täysimääräisesti mielestäni tarvitsisi, mutta parempi tietysti niin.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑21 Kesä 2022 18:22
Miksi muuten jakohihna menee takuuseen? Sehän on kuluva ja vaihdettava huolto-osa.
Pessimistisenä sitä aina ajattelee, että asiakkaalla maksatetaan jos suinkin voidaan.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onhan siinä semmoinen näkökulma, että jos hihna katkeaisi takuuaikana niin sehän se kalliiksi tulisi valmistajalle. Halvempi maksaa jakopääremppa. Tuskin kuitenkaan jokaiseen tarvii vaihtaa, taitaa vaatia tietynlaiset olosuhteet tuo ennenaikainen kuluminen.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑21 Kesä 2022 19:29 Kohtuullista hyvinkin. Ja hieno homma, että huolto/maahantuoja suhtautuu näin myötämielisesti.
Pessimistisenä sitä aina ajattelee, että asiakkaalla maksatetaan jos suinkin voidaan.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Re: Uusi Focus mk4 2018
https://www.motor1.com/news/593700/ford ... OF9ppsWN8U
Focuksen tekokin loppuu 2025..
Focuksen tekokin loppuu 2025..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
No sitten pukkas juhannuksen kunniaksi ensimmäisen viankin focukseen.
Moottorin varoitusvalo syttyi tankkauksen yhteydessä ja katsoin vikakoodit saman tien niin P2002 on tarjolla. Ei muita.
Auto toimii normaalisti mutta vikavalo palaa.
DPF:n toimintaanhan tuo viitannee ja kun katson livedataa forscanilla niin DPF:n tulopaine ja paine-ero näyttää prikulleen samaa lukemaa. Vaihtelee kuormituksen mukaan mutta on sama lukema.
Tulopaineen astaikko on 0-600kpa ja lukema vaihtelee 0-15kpa välillä.
Valon syttymishetkellä puhdistupoltosta oli 650km ja 750km kohdalla poltto tapahtui normaalisti.
Nyt jännittää kun pitäisi päästä täältä korvesta vielä kotiinkin....
Moottorin varoitusvalo syttyi tankkauksen yhteydessä ja katsoin vikakoodit saman tien niin P2002 on tarjolla. Ei muita.
Auto toimii normaalisti mutta vikavalo palaa.
DPF:n toimintaanhan tuo viitannee ja kun katson livedataa forscanilla niin DPF:n tulopaine ja paine-ero näyttää prikulleen samaa lukemaa. Vaihtelee kuormituksen mukaan mutta on sama lukema.
Tulopaineen astaikko on 0-600kpa ja lukema vaihtelee 0-15kpa välillä.
Valon syttymishetkellä puhdistupoltosta oli 650km ja 750km kohdalla poltto tapahtui normaalisti.
Nyt jännittää kun pitäisi päästä täältä korvesta vielä kotiinkin....
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minulla kanssa 2.0 ecoblue sytytti moottorin merkkivalon ja tuli kännykän appiin ilmoitus hiukkasloukun ongelmasta. Annoin koneelle ajoa noin 3500rpm niin sammui merkkivalo pois ja kaikki toimi siis kokoajan normaalisti… Reilu 1000km matka-ajoa myöhemmin merkkivalo syttyi taas. Käytin merkkihuollossa ja tulema on että dpf-pönttö vaihtoon. Autolla siis ajettu 34tkm! Kyselin että meneekö se seuraavakin pönttö tukkoon samaa vauhtia vai tuleeko joku ohjelmistopäivitys aiheeseen niin siihen ei osattu vastata. Menee onneksi jatkettuun takuun piiriin tuo pöntön vaihto vielä, auto vm 2019.
Onko muilla ollut ongelmia ilmastoinnin kanssa? Yksi lämminpäivä ei toiminut jäähdytys ollenkaan, muutoinkin kun toimii niin sillä tavalla kulmikkaasti. Välillä hönkäisee kylmempää ja sitten taas seilaa lämpimämmäksi ja taas kylmenee. Lauhuttimen flekti kyllä huutaa kokoajan ja normaalia kovempaa pöhisee, sen olen huomannut. Ei ole normaalia ilmastoinnin käytöstä nyt mitä Focus nyt esittää… Normitestit tehty nyrkkipajalla ja kaikki Ok, katsotaan mitä Fordin merkkihuolto tuolta sitten löytää kun sinne asti päästään.
Onko muilla ollut ongelmia ilmastoinnin kanssa? Yksi lämminpäivä ei toiminut jäähdytys ollenkaan, muutoinkin kun toimii niin sillä tavalla kulmikkaasti. Välillä hönkäisee kylmempää ja sitten taas seilaa lämpimämmäksi ja taas kylmenee. Lauhuttimen flekti kyllä huutaa kokoajan ja normaalia kovempaa pöhisee, sen olen huomannut. Ei ole normaalia ilmastoinnin käytöstä nyt mitä Focus nyt esittää… Normitestit tehty nyrkkipajalla ja kaikki Ok, katsotaan mitä Fordin merkkihuolto tuolta sitten löytää kun sinne asti päästään.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mä en usko, että mulla syyllinen olisi tukkeutunut PDF-pönttö.
Polttoväli on ollut 350-700km ihan viimeiseen asti ja nyt vian tullen pöntön etupuolen paine on liian matala.
Luulen, että kyseessä on joko anturivika tai vuoto anturinliitoksessa.
Jos anturi olisi ehjä ja pönttö tukossa niin paine olisi korkea ja polttoväli lyhyt. Luulen ainakin niin.
Polttoväli on ollut 350-700km ihan viimeiseen asti ja nyt vian tullen pöntön etupuolen paine on liian matala.
Luulen, että kyseessä on joko anturivika tai vuoto anturinliitoksessa.
Jos anturi olisi ehjä ja pönttö tukossa niin paine olisi korkea ja polttoväli lyhyt. Luulen ainakin niin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuuppasin kotimatkan eli 1000km siivun mänemään.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑25 Kesä 2022 23:08 Mä en usko, että mulla syyllinen olisi tukkeutunut PDF-pönttö.
Polttoväli on ollut 350-700km ihan viimeiseen asti ja nyt vian tullen pöntön etupuolen paine on liian matala.
Luulen, että kyseessä on joko anturivika tai vuoto anturinliitoksessa.
Jos anturi olisi ehjä ja pönttö tukossa niin paine olisi korkea ja polttoväli lyhyt. Luulen ainakin niin.
Puhdistuspoltto tapahtui matkalla kaksi kertaa. Heti lähdön jälkeen ja sitten 538km myöhemmin toisen kerran. Eli ihan normaalia.
Kun kotiin pääsy alkoi näyttää varmalta posotin loppumatkasta moottoritiellä kolmosella viimeiset 15km. Kierrokset jossain 3500rpm tuntumassa.
Tässä vaiheessa se DPF input pressurekin näytti jo asteikon puolta väliä eli kyllä kai se anturi sittenkin toimii.
Vikavalo palaa edellen ja sama p2002 löytyy.
Onneksi pääsin kotiin ja nyt sitten huotoa tilailemaan.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikös se paine-ero anturi ole jollain kumiletkuilla tms. kytketty siihen DPF:ään? Jos semmoinen on pikkusen halki ja päästää paineet ulos, niin sehän vois antaa tuota vikakoodia.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑26 Kesä 2022 17:32Tuuppasin kotimatkan eli 1000km siivun mänemään.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑25 Kesä 2022 23:08 Mä en usko, että mulla syyllinen olisi tukkeutunut PDF-pönttö.
Polttoväli on ollut 350-700km ihan viimeiseen asti ja nyt vian tullen pöntön etupuolen paine on liian matala.
Luulen, että kyseessä on joko anturivika tai vuoto anturinliitoksessa.
Jos anturi olisi ehjä ja pönttö tukossa niin paine olisi korkea ja polttoväli lyhyt. Luulen ainakin niin.
Puhdistuspoltto tapahtui matkalla kaksi kertaa. Heti lähdön jälkeen ja sitten 538km myöhemmin toisen kerran. Eli ihan normaalia.
Kun kotiin pääsy alkoi näyttää varmalta posotin loppumatkasta moottoritiellä kolmosella viimeiset 15km. Kierrokset jossain 3500rpm tuntumassa.
Tässä vaiheessa se DPF input pressurekin näytti jo asteikon puolta väliä eli kyllä kai se anturi sittenkin toimii.
Vikavalo palaa edellen ja sama p2002 löytyy.
Onneksi pääsin kotiin ja nyt sitten huotoa tilailemaan.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Katselin sitä tuossa päivällä ja tässä ei ilmeisesti ole paine-eron anturia vaan pelkästään tulopuolen anturi.
Ja se on tosiaan noin 20cm letkulla yhdistetty mutta vaikuttaa olevan ehjä.
Pöntön jälkeen ei näy anturia. Outoa. Käytetäänkö laskentaan ilmanpaineen lukemaa?
Joissain autoissahan on sellainen tupla-anturi johin tulee letkut pöntön molemmista päistä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vilkaiseppa pakoputken päähän, onko mustana? Kiinnitti omassa :ssa huomioni, että oli mustaksi mennyt putki sisältä ja päältä… Kovin oli önkää ja pikeä tullut putkesta läpi, kun oli tuon näköiseksi röörin jättänyt. Vikavalo edelleen palaa ja auto toimii normaalisti viikonlopun ajeluiden jälkeenkin. Helteellä sen ilmastoinnin epätasaisen toiminnan taas hyvin huomasi, lämpötila huojuu sisällä hytässä normaalia enemmän.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mun mielestä putken pää on normaalin dieselin pakoputken pään oloinen.
Mustahan se on sisältä mutta niinhän se dieselissä on. Tai ainakin niissä dieseleissä mitä mulla on ollut.
Ei kuitenkaan pikinen tai tervainen.
Mutta sen verran uutta, että reissun päällä kun koitin tabletilla ja forscanilla nollata koodia niin se ei onnistunut.
Nyt kotona kytkin PC:n kiinni niin Forscan kertoi että "P2002 - vanhentunut, vikavalo palaa tämän takia"
PC:llä sain koodin nollattua ja vikavalo häipyi eikä ainakaan testilenkillä tullut takaisin.
Seurataan tilannetta.
Ajan paljon pitkää matkaa eli kutosvaihteella 100km/h
Olen aina ajatellut että tämä ei ole kovin nokeavaa ajoa mutta ehkä se on vähän liian kevyttä.
Tuo kaksilitrainen vie focusta niin kevyesti että ehkä sitä pitää vaan kurmoottaa enemmän. Ohituksissa pientä pykälää ja kunnon kiihdytys yms
Mustahan se on sisältä mutta niinhän se dieselissä on. Tai ainakin niissä dieseleissä mitä mulla on ollut.
Ei kuitenkaan pikinen tai tervainen.
Mutta sen verran uutta, että reissun päällä kun koitin tabletilla ja forscanilla nollata koodia niin se ei onnistunut.
Nyt kotona kytkin PC:n kiinni niin Forscan kertoi että "P2002 - vanhentunut, vikavalo palaa tämän takia"
PC:llä sain koodin nollattua ja vikavalo häipyi eikä ainakaan testilenkillä tullut takaisin.
Seurataan tilannetta.
Ajan paljon pitkää matkaa eli kutosvaihteella 100km/h
Olen aina ajatellut että tämä ei ole kovin nokeavaa ajoa mutta ehkä se on vähän liian kevyttä.
Tuo kaksilitrainen vie focusta niin kevyesti että ehkä sitä pitää vaan kurmoottaa enemmän. Ohituksissa pientä pykälää ja kunnon kiihdytys yms
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olin juuri lähdössä reissuun matkajääkaapin kanssa ja huomasin harmikseni, että ilmeisesti missään tupakansytyttimessä ei ole virtaa auton seistessä ovet lukittuina. Pystyykö tätä säätämään jostain? Harmi jos ei pysty, koska sitten ei pysty kunnolla hyödyntämään jääkaappia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei pysty säätämään.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikös niissä jonkin aikaa ole virta, ettei heti katkea? N. 60min? Ymmärtääkseni tätä voi forscanilla säätää, semmoinen kuin Electrical system delay time. En ole testannut, ei siis varmaa tietoa.JanneL kirjoitti: ↑30 Kesä 2022 14:35 Olin juuri lähdössä reissuun matkajääkaapin kanssa ja huomasin harmikseni, että ilmeisesti missään tupakansytyttimessä ei ole virtaa auton seistessä ovet lukittuina. Pystyykö tätä säätämään jostain? Harmi jos ei pysty, koska sitten ei pysty kunnolla hyödyntämään jääkaappia.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Re: Uusi Focus mk4 2018
On päällä maksimissaan 1,5 tuntia (jos en ihan väärin muista, aika on mainittu manuaalissa). Todellinen aika riippuu akun varaustasosta.Tapiiri kirjoitti: ↑30 Kesä 2022 20:45Eikös niissä jonkin aikaa ole virta, ettei heti katkea? N. 60min? Ymmärtääkseni tätä voi forscanilla säätää, semmoinen kuin Electrical system delay time. En ole testannut, ei siis varmaa tietoa.JanneL kirjoitti: ↑30 Kesä 2022 14:35 Olin juuri lähdössä reissuun matkajääkaapin kanssa ja huomasin harmikseni, että ilmeisesti missään tupakansytyttimessä ei ole virtaa auton seistessä ovet lukittuina. Pystyykö tätä säätämään jostain? Harmi jos ei pysty, koska sitten ei pysty kunnolla hyödyntämään jääkaappia.
Säädöstä en itsekään tiedä onko mahdollista pakottaa olemaan päällä.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kävipä harvinaisen paska tuuri. Tuossa uudessa maaliskuussa saadussa Focuksessa alkaa näemmä nyt samat A8-vaihteiston ongelmat, jotka minulla oli tuossa -19 mallissakin. Eli peruutusvaihde ei suostu kytkeytymään päälle, vaan auto herjaa "valittu vaihde kytkeytyy vain pienessä nopeudessa" tms. auton ollessa siis ihan paikallaan. Samalla auto heijaa edestaas ja polkimessa tuntuu outoa muljuntaa. Tuossa vanhemmassa ensin alkoi satunnaisesti valittelemaan, niistä selvisi muutamalla yrityksellä, sen jälkeen auton uudelleenkäynnistämällä, kunnes lopulta ei enää selvinnytkään. Vikavalo syttyi palamaan ja peruutusvaihdetta ei enää pystynyt käyttämään, piti työntää auto pihasta pois ja viedä huoltoon, jossa odoteltiin jotain osaa kuukauden päivät.
Pienellä riskillä tuon uuden tilasin, kun oletin että eihän nyt helvetti voi sama vika enää toistua uudessa, mutta niinpä vaan alkoi samalla tavalla eilen herjaamaan! Täytyy nyt koettaa saada se vikavalo syttymään, ensi viikolla on huoltoaika "tutkimukseen", ja veikkaanpa ettei mitään tehdä jos vikakoodia ei ole... Melkoisen käsittämätöntä, että uudesta autosta alle 3000 km ajolla alkaa niinkin olennainen asia kuin peruutusvaihde oireilemaan. Myyjä puhui, että siellä kai systeemi tarkkailee jotain öljyn virtauksia ja joku venttiilii jää auki tai muuten ne nesteet liikkeelle, josta luulee auton liikkuvan. Joka tapauksessa ärsyttää kyllä, kaiken muunkin halpuutuksen lisäksi (vrt. -19) malliin vielä tämä sama ongelma.
Jos jotain positiivista pitää hakea, niin tuossa vanhemmassa autossa ei ole sen kuukauden pajavisiitin jälkeen vaihteisto oireillut, joten ehkä tämän uudenkin saa kuntoon. Ei vaan jaksaisi tuota huoltoruljanssia lähteä taas läpikäymään, etenkään kun paikallinen huolto on aika nihkeä paikka.
Pienellä riskillä tuon uuden tilasin, kun oletin että eihän nyt helvetti voi sama vika enää toistua uudessa, mutta niinpä vaan alkoi samalla tavalla eilen herjaamaan! Täytyy nyt koettaa saada se vikavalo syttymään, ensi viikolla on huoltoaika "tutkimukseen", ja veikkaanpa ettei mitään tehdä jos vikakoodia ei ole... Melkoisen käsittämätöntä, että uudesta autosta alle 3000 km ajolla alkaa niinkin olennainen asia kuin peruutusvaihde oireilemaan. Myyjä puhui, että siellä kai systeemi tarkkailee jotain öljyn virtauksia ja joku venttiilii jää auki tai muuten ne nesteet liikkeelle, josta luulee auton liikkuvan. Joka tapauksessa ärsyttää kyllä, kaiken muunkin halpuutuksen lisäksi (vrt. -19) malliin vielä tämä sama ongelma.
Jos jotain positiivista pitää hakea, niin tuossa vanhemmassa autossa ei ole sen kuukauden pajavisiitin jälkeen vaihteisto oireillut, joten ehkä tämän uudenkin saa kuntoon. Ei vaan jaksaisi tuota huoltoruljanssia lähteä taas läpikäymään, etenkään kun paikallinen huolto on aika nihkeä paikka.
2022 Focus Titanium Wagon 1.5l 150hp A8
ex. 2019 Focus Titanium HB 1.5l 150hp A8
ex. 2019 Focus Titanium HB 1.5l 150hp A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Keskiviikkona olisi huoltoaika, mutta nythän se peruutusvaihde on tietenkin kytkeytynyt vailla ongelmia.. Sama homma oli tuossa vanhemmassa Focuksessa, ensin vika esiintyi satunnaisesti kunnes lopulta meni ihan täysin rikki. Saapa nähdä, nauravatko pihalle huollosta.mmhh kirjoitti: ↑06 Heinä 2022 10:31 Kävipä harvinaisen paska tuuri. Tuossa uudessa maaliskuussa saadussa Focuksessa alkaa näemmä nyt samat A8-vaihteiston ongelmat, jotka minulla oli tuossa -19 mallissakin. Eli peruutusvaihde ei suostu kytkeytymään päälle, vaan auto herjaa "valittu vaihde kytkeytyy vain pienessä nopeudessa" tms. auton ollessa siis ihan paikallaan. Samalla auto heijaa edestaas ja polkimessa tuntuu outoa muljuntaa. Tuossa vanhemmassa ensin alkoi satunnaisesti valittelemaan, niistä selvisi muutamalla yrityksellä, sen jälkeen auton uudelleenkäynnistämällä, kunnes lopulta ei enää selvinnytkään. Vikavalo syttyi palamaan ja peruutusvaihdetta ei enää pystynyt käyttämään, piti työntää auto pihasta pois ja viedä huoltoon, jossa odoteltiin jotain osaa kuukauden päivät.
Pienellä riskillä tuon uuden tilasin, kun oletin että eihän nyt helvetti voi sama vika enää toistua uudessa, mutta niinpä vaan alkoi samalla tavalla eilen herjaamaan! Täytyy nyt koettaa saada se vikavalo syttymään, ensi viikolla on huoltoaika "tutkimukseen", ja veikkaanpa ettei mitään tehdä jos vikakoodia ei ole... Melkoisen käsittämätöntä, että uudesta autosta alle 3000 km ajolla alkaa niinkin olennainen asia kuin peruutusvaihde oireilemaan. Myyjä puhui, että siellä kai systeemi tarkkailee jotain öljyn virtauksia ja joku venttiilii jää auki tai muuten ne nesteet liikkeelle, josta luulee auton liikkuvan. Joka tapauksessa ärsyttää kyllä, kaiken muunkin halpuutuksen lisäksi (vrt. -19) malliin vielä tämä sama ongelma.
Jos jotain positiivista pitää hakea, niin tuossa vanhemmassa autossa ei ole sen kuukauden pajavisiitin jälkeen vaihteisto oireillut, joten ehkä tämän uudenkin saa kuntoon. Ei vaan jaksaisi tuota huoltoruljanssia lähteä taas läpikäymään, etenkään kun paikallinen huolto on aika nihkeä paikka.
2022 Focus Titanium Wagon 1.5l 150hp A8
ex. 2019 Focus Titanium HB 1.5l 150hp A8
ex. 2019 Focus Titanium HB 1.5l 150hp A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pitäisikö tämä Focus 2022 -aiheinen keskustelu ohjailla sen omaan threadiin, kyseessä on kuitenkin jo hiukkasen eri kapistus?
viewtopic.php?t=60254
viewtopic.php?t=60254
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tässä kyseessä siis pre-facelift malli, valmistui tänä vuonna kyllä mutta muuten vanhaa tavaraa. A8 ei taida olla edes käytössä faceliftissä, ainakaan bensakoneissa.
2022 Focus Titanium Wagon 1.5l 150hp A8
ex. 2019 Focus Titanium HB 1.5l 150hp A8
ex. 2019 Focus Titanium HB 1.5l 150hp A8
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vaihdoin eilen omaan dieseliin öljyt kun lomareissulla menisi muuten aika lähelle maksimikilometrejä ellei ylikin.
Kyllä se nollaus sieltä mittarin valikosta löytyi. Fordpass näytti tosin vielä tänään nollaamatonta lukemaa mutta vaihtui jossain vaiheessa päivää näyttämään totuutta.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olisko niin, että sulla on jätetty kyseisestä vastaava softa päivittämättä? Koska auton huoltopäivityksen yhteydessä se ainakin minulta aikanaan hävisi.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Heinä 2022 15:36Vaihdoin eilen omaan dieseliin öljyt ... Kyllä se nollaus sieltä mittarin valikosta löytyi.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Voi olla mutta syksyllä, kun auto kävi huollossa niin sovittiin, että päivitykset tarkastetaan.Freeze kirjoitti: ↑15 Heinä 2022 16:24Olisko niin, että sulla on jätetty kyseisestä vastaava softa päivittämättä? Koska auton huoltopäivityksen yhteydessä se ainakin minulta aikanaan hävisi.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Heinä 2022 15:36
Vaihdoin eilen omaan dieseliin öljyt ... Kyllä se nollaus sieltä mittarin valikosta löytyi.
Kun hain auton pois niin kysyin päivityksistä. Huoltoneuvoja naputteli hetken konettaan ja sanoi, että ei päivitetty kun ei ollut mitään päivitettävää.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kukaan vaihtanut otsikon autoon raitisilmasuodatinta? Youtubessa on video mutta siinä on oikealta ohjattava auto, onko sama homma näissä vasemmalta ohjattavissa? Hanskalokeron takana?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo hanskalokeron takaa löytyy.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019