Sylinterikannen irrotus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jamo64
Viestit: 40
Liittynyt: 11 Helmi 2019 19:58

Sylinterikannen irrotus

Viesti Kirjoittaja Jamo64 »

MK3 2.0 bensa VM. 02. Miten lähtee kansi irti. Kannen pultit on jo irti myös Jakopää pultit on irti samalla ne kolme jotka ovat moottori kannakkeen alla.
Mk1escos
Viestit: 908
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: Sylinterikannen irrotus

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Imusarja ja pakosarja paikoillaan vai irroitettuna?
Jos imusarja kiinni niin takakulmassa on huohotin mikä välillä pistää hanttiin.
Ja sit kannessa olevat ohjuriholkit pistää vastaan jaa joskus pahvi liimaantunut aika kovin kiinni, varsinkin jos keitetty.
Kulmissa on paikat mihin saa kankea väliin ja sillä vähän avittaa niin lähtee.
Duratec vai zetec?
Vaikka ei sillä väliä, muuten kuin huohotin ei ongelma duratecissä.
Mk3Mondeo
Viestit: 917
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Sylinterikannen irrotus

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Sylinterikansissa on jossakin kohtaa molemmissa päivässä pieni syvennys josta voi varovasti ruuvimeisselillä tms. asennusraudalla hieman auttaa alkuun jonka jälkeen tiivisteen liimautuminen antaa periksi.
Jamo64
Viestit: 40
Liittynyt: 11 Helmi 2019 19:58

Re: Sylinterikannen irrotus

Viesti Kirjoittaja Jamo64 »

Imu ja pakosarja on irti. Takapuolelta kun kampeaa niin nousee noin millin ylös. Tuntuu kuin ois etupuolelta jostain kiinni.
Mk3Mondeo
Viestit: 917
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Sylinterikannen irrotus

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Jamo64 kirjoitti: 12 Huhti 2022 22:56 Imu ja pakosarja on irti. Takapuolelta kun kampeaa niin nousee noin millin ylös. Tuntuu kuin ois etupuolelta jostain kiinni.
Etupuolella saattaa jakoketju laittaa hanttiin jos ei ole muistanut irroittaa.
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sylinterikannen irrotus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mk3Mondeo kirjoitti: 13 Huhti 2022 09:56
Jamo64 kirjoitti: 12 Huhti 2022 22:56 Imu ja pakosarja on irti. Takapuolelta kun kampeaa niin nousee noin millin ylös. Tuntuu kuin ois etupuolelta jostain kiinni.
Etupuolella saattaa jakoketju laittaa hanttiin jos ei ole muistanut irroittaa.
Niin yrittääkö näitä joku vielä purkaa irroittamatta jakoketjua? :shock:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Mk1escos
Viestit: 908
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: Sylinterikannen irrotus

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Elkäähän nyt poijaat pitäkö toista hölmönä, joku pultti tai pelti jäänyt johkin kiinni, kiristäjä tahi vastaava.
Eiköhän se ketju ole otettu irti kun kansipulti on kaivettu pois.
Mk3Mondeo
Viestit: 917
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Sylinterikannen irrotus

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Mk1escos kirjoitti: 13 Huhti 2022 19:33 Elkäähän nyt poijaat pitäkö toista hölmönä, joku pultti tai pelti jäänyt johkin kiinni, kiristäjä tahi vastaava.
Eiköhän se ketju ole otettu irti kun kansipulti on kaivettu pois.
Kyllä me pidetään.

Duratecin etupäässä on jakoketjun lisäksi imupuolella jakoketjun ohjain kahdella pultilla kiinni. Toinen lohkossa ja toinen kannessa.
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sylinterikannen irrotus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mk3Mondeo kirjoitti: 13 Huhti 2022 22:36
Mk1escos kirjoitti: 13 Huhti 2022 19:33 Elkäähän nyt poijaat pitäkö toista hölmönä, joku pultti tai pelti jäänyt johkin kiinni, kiristäjä tahi vastaava.
Eiköhän se ketju ole otettu irti kun kansipulti on kaivettu pois.
Kyllä me pidetään.

Duratecin etupäässä on jakoketjun lisäksi imupuolella jakoketjun ohjain kahdella pultilla kiinni. Toinen lohkossa ja toinen kannessa.
Aikaisemmin kirjoitit että:
Mk3Mondeo kirjoitti: 13 Huhti 2022 09:56 Etupuolella saattaa jakoketju laittaa hanttiin jos ei ole muistanut irroittaa.
Tästä johtuen siis ne kevyet sarkasmit mun osalta tossa aiemmin :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Mk3Mondeo
Viestit: 917
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Sylinterikannen irrotus

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

duckworth kirjoitti: 14 Huhti 2022 08:42
Mk3Mondeo kirjoitti: 13 Huhti 2022 22:36

Kyllä me pidetään.

Duratecin etupäässä on jakoketjun lisäksi imupuolella jakoketjun ohjain kahdella pultilla kiinni. Toinen lohkossa ja toinen kannessa.
Aikaisemmin kirjoitit että:
Mk3Mondeo kirjoitti: 13 Huhti 2022 09:56 Etupuolella saattaa jakoketju laittaa hanttiin jos ei ole muistanut irroittaa.
Tästä johtuen siis ne kevyet sarkasmit mun osalta tossa aiemmin :D
Kaikki tekevät virheitä tai tulee ajatuskatkoja ja itse olen tehnyt eeppisiäkin munauksia eikä siten yksi jumittava sylinterikansi voi kysyjälle olla niin herkkä aihe, että siitä mieli pahoittuisi.

Olen joskus nuorena vahingossa laittanut vaihdelaatikkoon epähuomiossa jäteöljyt kun laatikkoöljy on kirkasta käytettynäkin. Tosin ei mennyt montaa viikkoa kun se vaihteisto oli entinen. Jonka jälkeen selvisi miksi.

Toisen kerran Kentin kaasuvipu jäi koneen vaihdon yhteydessä väärään kulmaan jonka seurauksena kone lähti rääkäisten täysillä kierroksilla käyntiin ja luonnollinen reaktio oli polkaista kaasua jotta vivusto palautuisi mutta se vaan lisäsi kierroksia. Tuloksena juuri asennettuun moottoriin venttiilinnostajan lautasen vaurio kun vajaat puolet lohkesi irti ylikierroksista. Kentissähän nostajat asennetaan alakautta joten samantien kone pois uudestaan.
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sylinterikannen irrotus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

^
Juu sattuuhan noita mokia itse kullekin, muistuu mieleen eka oma koneremppa, mutta kevyttä läppää oli siis toi aiempi mun osalta :) Jatketaan aiheesta Duratec kannen irroitus... :ford:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Sylinterikannen irrotus

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Sattuu joo kaverini yritti irottaa Corolla DX.än perämurikkaa ja oli vetoakselit vielä kiinni,mä sanoin että mun mielestä nekin ois syytä ottaa irti vaikken ollu sillon purkanu kun traktorin ja sama homma se sielläkin on.
Ei me kaikki olla samanlaisia,itsekkään en taida elektroniikkaa vaikka tinailut hoituu kuiteskin.
Vastaa Viestiin