Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

mmhh kirjoitti: 02 Helmi 2022 10:42
mjasa kirjoitti: 02 Helmi 2022 10:07 En usko, että lohkolämmittimen tai varsinkaan säteilyversion kanssa olisi mitään ongelmaa. Webastosta tiedän kertoa sen verran, että tässä reilu pariviikkoa sitten olin juttusilla erään ford myyjän kanssa ja sillä ainakin oli tietoa, että uusissa Focuksissa tuo webasto ei enää lämmittäisi moottoria lainkaan. Se ei liity näihin yllä mainittuihin asioihin vaan ilmeisesti uusiin päästörajoituksiin. Jos webasto lämmittäisi myös moottoria, se katsottaisiin ilmeisesti osaksi auton kokonaispäästöjä/kulutusta ja siksi tämä muutos ilmeisesti. Itselläni oli myös 1,0 ecoboostissa aikanaan alkuun tuo ylikuumenemisongelma webaston kanssa koka tosiaan sitten päivityksen myötä korjattiin.
Mielenkiintoista. Tarkoittaako "uusissa Focuksissa" tässä facelifteja? Meille tulossa tammikuussa rakennettu ei-facelift Focus 1.5l, jossa Webasto pitäisi myös olla. Vähän turhalta tuntuu, jos ei moottoria enää lämmitä.. 🤔
Myyjien huhuja voi unohtaa samantien..ja sulla tulee vielä vanha malli niin siinä ainakin lämmittää molemmat. Joo uusi tarkoittaa facelift.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa »

focst kirjoitti: 02 Helmi 2022 10:49
mmhh kirjoitti: 02 Helmi 2022 10:42
Mielenkiintoista. Tarkoittaako "uusissa Focuksissa" tässä facelifteja? Meille tulossa tammikuussa rakennettu ei-facelift Focus 1.5l, jossa Webasto pitäisi myös olla. Vähän turhalta tuntuu, jos ei moottoria enää lämmitä.. 🤔
Myyjien huhuja voi unohtaa samantien..ja sulla tulee vielä vanha malli niin siinä ainakin lämmittää molemmat. Joo uusi tarkoittaa facelift.
Niin no, uskoisin, että ei faceliftia koske, mutta vaikea tietysti sanoa. Tämä höpinä mitä kävin oli ford myyntipäällikön kanssa. Tiedä sitten mikä on koko totuus, mutta kovin varmalta asian suhteen tuntui. Jos olisin uutta Bensa focusta ostamassa niin ainakin selvittäisin varmuudella tuon asian. Hybrideihinhän tuota ei Focuksissa edes näytä saavan tilattua ja tuo hintakin on ihan toista luokkaa tehdas webastolle mitä esim. itsellä viime vuoden mallissa oli (muistaakseni kotain 700-800 € kun se nyt on n. 1300). Tuohon hintaan se on jo aika hintava ja jos lämmittelee vaan kabiinia niin täysin turha varuste silloin.
mmhh
Viestit: 42
Liittynyt: 10 Tammi 2022 12:25

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mmhh »

Jep, tuota katselin itsekin hinnastosta, että faceliftissa Webasto on käytännössä hinnoiteltu/ohjastettu ulos mallistosta. Varmaan juurikin päästösyistä, kuinkas muuten.
2022 Focus Titanium Wagon 1.5l 150hp A8
ex. 2019 Focus Titanium HB 1.5l 150hp A8
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Muistaakseni uusissa Volvoissa myös sama, että webasto lämmittää pelkästään ohjaamoa. Saastejuttuja.. Aikoinaan Bemarissa oli vastaava mutta sai muutettua moottoria lämmittävälsi vesiventtiilin muutoksella.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Mihin webastoa tarvitsee? Etäkäynnistys ja kaikki lämpenee, myös vaihteisto.
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

EeroH kirjoitti: 02 Helmi 2022 14:01 Mihin webastoa tarvitsee? Etäkäynnistys ja kaikki lämpenee, myös vaihteisto.
Aika hitaasti se tyhjäkäynnillä lämpenee ja kun tyhjäkäynti on vielä rajoitettu siihen 15 min tms etäkäynnistyksellä.
Osa varmaan myös ajattelee webastolla pidentävän moottorin elinikää, vaikka ei sillä nykyöljyillä taida kamalasti olla merkitystä.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

toasti kirjoitti: 02 Helmi 2022 16:02
EeroH kirjoitti: 02 Helmi 2022 14:01 Mihin webastoa tarvitsee? Etäkäynnistys ja kaikki lämpenee, myös vaihteisto.
Aika hitaasti se tyhjäkäynnillä lämpenee ja kun tyhjäkäynti on vielä rajoitettu siihen 15 min tms etäkäynnistyksellä.
Osa varmaan myös ajattelee webastolla pidentävän moottorin elinikää, vaikka ei sillä nykyöljyillä taida kamalasti olla merkitystä.
10min etä käynnistyksellä niin lasit sulat ja penkit sekä ratti lämmin. Sama aika webastolla niin ei tapahdu mitään. En maksais lisähintaa enää siitä, sen verran turhaksi koen. Pätkäajossa etäkäynnistyksellä ei tarvitse olla huolissaan akunvarauksesta.
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

EeroH kirjoitti: 02 Helmi 2022 16:28
toasti kirjoitti: 02 Helmi 2022 16:02

Aika hitaasti se tyhjäkäynnillä lämpenee ja kun tyhjäkäynti on vielä rajoitettu siihen 15 min tms etäkäynnistyksellä.
Osa varmaan myös ajattelee webastolla pidentävän moottorin elinikää, vaikka ei sillä nykyöljyillä taida kamalasti olla merkitystä.
10min etä käynnistyksellä niin lasit sulat ja penkit sekä ratti lämmin. Sama aika webastolla niin ei tapahdu mitään. En maksais lisähintaa enää siitä, sen verran turhaksi koen. Pätkäajossa etäkäynnistyksellä ei tarvitse olla huolissaan akunvarauksesta.
Puhutko nyt bensa- vai diesel-autosta?

Diesel pakkasella tyhjäkäynnillä ilman Webastoa ei kyllä juuri lämpiä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Diesel meillä molemmat ja kyllä lämpenee
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

EeroH kirjoitti: 02 Helmi 2022 16:45 Diesel meillä molemmat ja kyllä lämpenee
Eikä ole lisälämmitin-ruksia valittuna?

Itsellä kokemus 1,6tdci 1,8tdci ja 2.0 ecoblue. Kaikissa sama. Jos käynnistää pakkasesta ilman että lisälämmitin käynnistyy mukana niin saa kaydä vaikka tunnin tyhjäkäyntiä ja silti lämpömittari ei nouse.
Viimeksi muokannut PiuhaPoikki, 02 Helmi 2022 17:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

EeroH kirjoitti: 02 Helmi 2022 16:45 Diesel meillä molemmat ja kyllä lämpenee
Vaikea uskoa, että ainakaan pikkudieseli pysyisi lämpimänä ilman Webastoa, varsinkaan maantieliikenteessä. Ehkä kaupungissa, jos joutuu koko ajan kuormittamaan niin saattaa motti pysyä melkein käyntilämpöisenä.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

PiuhaPoikki kirjoitti: 02 Helmi 2022 16:46
EeroH kirjoitti: 02 Helmi 2022 16:45 Diesel meillä molemmat ja kyllä lämpenee
Eikä ole lisälämmitin-ruksia valittuna?

Itsellä kokemus 1,6tdci 1,8tdci ja 2.0 ecoblue. Kaikissa sama. Jos käynnistää pakkasesta ilman että lisälämmitin käynnistyy mukana niin saa kaydä vaikka tunnin tyhjäkäyntiä ja silti lämpömittari ei nouse.
Lisälämmitin ei käynnisty etäkäynnistyksen yhteydessä vaikka olisi valittuna. Kone lämpenee vaikkei mittari sitä näytäkkään, eka viiva taitaa olla 60 astetta niin onhan se puhallus ilma ulkoilmaa lämpimämpää likimain heti kun kone käynnistyy.
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Freeze kirjoitti: 02 Helmi 2022 16:50
EeroH kirjoitti: 02 Helmi 2022 16:45 Diesel meillä molemmat ja kyllä lämpenee
Vaikea uskoa, että ainakaan pikkudieseli pysyisi lämpimänä ilman Webastoa, varsinkaan maantieliikenteessä. Ehkä kaupungissa, jos joutuu koko ajan kuormittamaan niin saattaa motti pysyä melkein käyntilämpöisenä.
Lämmityslaitteesta tulee riittävän kuumaa se on pääasia. Jos kaihdin toimii on koneessa lämpöä liki puoliväli maantieajossa ilman lisälämmitintä pikkupakkasella.
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

EeroH kirjoitti: 02 Helmi 2022 17:43
PiuhaPoikki kirjoitti: 02 Helmi 2022 16:46

Eikä ole lisälämmitin-ruksia valittuna?

Itsellä kokemus 1,6tdci 1,8tdci ja 2.0 ecoblue. Kaikissa sama. Jos käynnistää pakkasesta ilman että lisälämmitin käynnistyy mukana niin saa kaydä vaikka tunnin tyhjäkäyntiä ja silti lämpömittari ei nouse.
Lisälämmitin ei käynnisty etäkäynnistyksen yhteydessä vaikka olisi valittuna. Kone lämpenee vaikkei mittari sitä näytäkkään, eka viiva taitaa olla 60 astetta niin onhan se puhallus ilma ulkoilmaa lämpimämpää likimain heti kun kone käynnistyy.
Täytyypä piruuttaan katsoa forscanilla miten se lämpötila käyttäytyy tyhjäkäynnillä ilman webastoa.
Noissa mun autoissa ei kyllä lämmöt pysy pakkasella ajossakaan jos webasto ei tohise taustalla. Saati sitten että lämpiäisi tyhjäkäynnillä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

EeroH kirjoitti: 02 Helmi 2022 17:45
Freeze kirjoitti: 02 Helmi 2022 16:50

Vaikea uskoa, että ainakaan pikkudieseli pysyisi lämpimänä ilman Webastoa, varsinkaan maantieliikenteessä. Ehkä kaupungissa, jos joutuu koko ajan kuormittamaan niin saattaa motti pysyä melkein käyntilämpöisenä.
Lämmityslaitteesta tulee riittävän kuumaa se on pääasia. Jos kaihdin toimii on koneessa lämpöä liki puoliväli maantieajossa ilman lisälämmitintä pikkupakkasella.
No joo, ilmankos. Itse pyrin pitään lämmön siinä ihan normaalina, ja se onnistuu vain Webastolla. Jos se sammuu maantieajossa, eron kyllä huomaa kabiinin lämmössä, ellei sitä kompebsoi isommalla pyynnöllä. Motti tykkää, kun se on kunnolla lämmin.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
JanneL
Viestit: 19
Liittynyt: 13 Elo 2017 20:03

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja JanneL »

Hei,

Webastoa ei ilmeisesti pysty ohjaamaan puhelimella, vaikka puhelimella muuten pääsee käsiksi autoon etänä. Onko kukaan asennuttanut Webaston omaa puhelinohjausyksikköä, onkohan se edes mahdollista asentaa tehdasasennuksen rinnalle?

Toinen kysymys, koeajamassani Focuksessa 2019/70tkm 1.0 125 ecoboost kuului tyhjäkäynnillä pieni ylimääräinen nakutus. Oli sen verran vaimea että kaikki eivät sitä huomaisi, mutta itse keskimääräistä tarkempana autoilijana huomasin ja se häiritsi, koska muissa kokeilemissani yksilöissä tyhjäkäynti oli lähes äänetön. Ääntä ei erottanut kun antoi vähänkin kaasua. Mikähän tuo voisi olla? Muuten kiinnostava auto ja ostaisin sen, mutta tuo jäi arveluttamaan.
Viimeksi muokannut JanneL, 05 Helmi 2022 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

JanneL kirjoitti: 05 Helmi 2022 20:58 Hei,

Webastoa ei ilmeisesti pysty ohjaamaan puhelimella, vaikka puhelimella muuten pääsee käsiksi autoon etänä. Onko kukaan asennuttanut Webaston omaa puhelinohjausyksikköä, onkohan se edes mahdollista asentaa tehdasasennuksen rinnalle?
Se webaston kaukosäädin toimii yllättävän kaukaa, joten ainakaan minulle ei ole tullut tarvetta kännykkäohjaukseen.
Työpaikalla toimii hienosti ison rakennuskompleksin läpi tai yli omalta työpisteeltä takapihan parkkipaikalle.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
pätkä
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Huhti 2019 17:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja pätkä »

JanneL kirjoitti: 05 Helmi 2022 20:58 Hei,

Webastoa ei ilmeisesti pysty ohjaamaan puhelimella, vaikka puhelimella muuten pääsee käsiksi autoon etänä. Onko kukaan asennuttanut Webaston omaa puhelinohjausyksikköä, onkohan se edes mahdollista asentaa tehdasasennuksen rinnalle?
Kysyin omaan 19-malliseen puhelinohjausta. Saa asennettua, hinta oli n. 600€ asennettuna. Tarkalleen en muista mutta taisi olla niin, että puhelinohjaus poistaa sitten joko mahdollisuuden ajastaa autosta tai webaston käynnistyksen avaimenperästä. Jotain ominaisuuksia ainakin poistui.
Ford focus St-line Wagon 1.5 M6 182hp 2019
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

EeroH kirjoitti: 02 Helmi 2022 16:28
toasti kirjoitti: 02 Helmi 2022 16:02

Aika hitaasti se tyhjäkäynnillä lämpenee ja kun tyhjäkäynti on vielä rajoitettu siihen 15 min tms etäkäynnistyksellä.
Osa varmaan myös ajattelee webastolla pidentävän moottorin elinikää, vaikka ei sillä nykyöljyillä taida kamalasti olla merkitystä.
10min etä käynnistyksellä niin lasit sulat ja penkit sekä ratti lämmin. Sama aika webastolla niin ei tapahdu mitään. En maksais lisähintaa enää siitä, sen verran turhaksi koen. Pätkäajossa etäkäynnistyksellä ei tarvitse olla huolissaan akunvarauksesta.
Tein äsken empiirisen kokeen oman 2.0 ecobluen kanssa.
Ulkoilma -2'C Tuulilasi jäässä
Öljyn lämpö -1'C
Coolant +1'C

Moottorissa saattoi olla aikaisen aamun lohkolämmittimen käytön jäljiltä hiukan jäännöslämpöä.

Lisälämmittimen ruksi pois valikosta ja auto käymään.
15min jälkeen tuulilasi edelleen jäässä. Pientä sulamisen alkua alareunassa.
Öljy +24'C
Coolant +26'C

Lukemat olivat 10min kohdalla 22/23'C joten lämpeneminen tuntuu hidastuvan tuossa vaiheessa.

Jos siis oletame, että lämpötila nousee tyhjäkäynnillä noin 25 astetta per 15min niin -25'C lähtötilanteesta vartin käytöllä päästään nolla-asteiseen jäähdytysnesteeseen.

Kyllä minä tämän perusteella poltan edelleen webastoa ennen starttia ja pidän lisälämmittimen ruksin päällä ainakin alkumatkan.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

PiuhaPoikki kirjoitti: 09 Helmi 2022 13:21
EeroH kirjoitti: 02 Helmi 2022 16:28

10min etä käynnistyksellä niin lasit sulat ja penkit sekä ratti lämmin. Sama aika webastolla niin ei tapahdu mitään. En maksais lisähintaa enää siitä, sen verran turhaksi koen. Pätkäajossa etäkäynnistyksellä ei tarvitse olla huolissaan akunvarauksesta.
Tein äsken empiirisen kokeen oman 2.0 ecobluen kanssa.
Ulkoilma -2'C Tuulilasi jäässä
Öljyn lämpö -1'C
Coolant +1'C

Moottorissa saattoi olla aikaisen aamun lohkolämmittimen käytön jäljiltä hiukan jäännöslämpöä.

Lisälämmittimen ruksi pois valikosta ja auto käymään.
15min jälkeen tuulilasi edelleen jäässä. Pientä sulamisen alkua alareunassa.
Öljy +24'C
Coolant +26'C

Lukemat olivat 10min kohdalla 22/23'C joten lämpeneminen tuntuu hidastuvan tuossa vaiheessa.

Jos siis oletame, että lämpötila nousee tyhjäkäynnillä noin 25 astetta per 15min niin -25'C lähtötilanteesta vartin käytöllä päästään nolla-asteiseen jäähdytysnesteeseen.

Kyllä minä tämän perusteella poltan edelleen webastoa ennen starttia ja pidän lisälämmittimen ruksin päällä ainakin alkumatkan.
Eikö sulla lasinlämmitin toimi? Mulla ainakin sulaa muutamassa minuutissa.
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

EeroH kirjoitti: 09 Helmi 2022 14:06 Eikö sulla lasinlämmitin toimi? Mulla ainakin sulaa muutamassa minuutissa.
Toimii mutta otin sen pois, koska testasin nyt nimenomaan tuota moottorin lämpiämistä.
Ja toisaalta, ei sivulaseissa kuitenkaan ole lämmitystä. Raavittava ne on ellei sisäilma sulata.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

JanneL kirjoitti: 05 Helmi 2022 20:58 Hei,

Webastoa ei ilmeisesti pysty ohjaamaan puhelimella, vaikka puhelimella muuten pääsee käsiksi autoon etänä. Onko kukaan asennuttanut Webaston omaa puhelinohjausyksikköä, onkohan se edes mahdollista asentaa tehdasasennuksen rinnalle?

Toinen kysymys, koeajamassani Focuksessa 2019/70tkm 1.0 125 ecoboost kuului tyhjäkäynnillä pieni ylimääräinen nakutus. Oli sen verran vaimea että kaikki eivät sitä huomaisi, mutta itse keskimääräistä tarkempana autoilijana huomasin ja se häiritsi, koska muissa kokeilemissani yksilöissä tyhjäkäynti oli lähes äänetön. Ääntä ei erottanut kun antoi vähänkin kaasua. Mikähän tuo voisi olla? Muuten kiinnostava auto ja ostaisin sen, mutta tuo jäi arveluttamaan.
Pieni nakutus tai putputus tyhjäkäynnillä on ominaisuus noille kolmipyttyisille. Kuulostaa mopoautolta kylmänä, mutta jos ego sen kestää, niin ihan riittävä muuten. Lämpöisenä käy tasaisesti. Voi olla että muut testaamasi vastaavat autot on ollut lämpöisiä. Ongelma ainoastaan talvella ja koskee myös edellisen korimallin kolmipyttyisiä ecoboosteja
Ford
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

PiuhaPoikki kirjoitti: 09 Helmi 2022 14:19
EeroH kirjoitti: 09 Helmi 2022 14:06 Eikö sulla lasinlämmitin toimi? Mulla ainakin sulaa muutamassa minuutissa.
Toimii mutta otin sen pois, koska testasin nyt nimenomaan tuota moottorin lämpiämistä.
Ja toisaalta, ei sivulaseissa kuitenkaan ole lämmitystä. Raavittava ne on ellei sisäilma sulata.
Nyt kun mainitsit, en ole koko talvena sivulaseja raapannut.
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

EeroH kirjoitti: 09 Helmi 2022 20:07
PiuhaPoikki kirjoitti: 09 Helmi 2022 14:19

Toimii mutta otin sen pois, koska testasin nyt nimenomaan tuota moottorin lämpiämistä.
Ja toisaalta, ei sivulaseissa kuitenkaan ole lämmitystä. Raavittava ne on ellei sisäilma sulata.
Nyt kun mainitsit, en ole koko talvena sivulaseja raapannut.
No millä sinä ne sulatat?
Ne ei voi sulaa moottorin lämmöllä tyhjäkäynnilla jos pakkasta on vaikka -20'C
Kun ei mun autossa sulanut edes -2'C ilmalla.

Eikä sula vaimon 1,6tdci fokuksessakaan.

Oletko nyt 100% varma että se weba ei lähde kuitenkin päälle?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

PiuhaPoikki kirjoitti: 09 Helmi 2022 20:13
EeroH kirjoitti: 09 Helmi 2022 20:07

Nyt kun mainitsit, en ole koko talvena sivulaseja raapannut.
No millä sinä ne sulatat?
Ne ei voi sulaa moottorin lämmöllä tyhjäkäynnilla jos pakkasta on vaikka -20'C
Kun ei mun autossa sulanut edes -2'C ilmalla.

Eikä sula vaimon 1,6tdci fokuksessakaan.

Oletko nyt 100% varma että se weba ei lähde kuitenkin päälle?
Ei niitä tartte raapata. Varmaan pinnoite lasissa tekee ettei pystypinta jäädy niinkuin tuulilasi. Jos niissä jotain joskus on painan lasin alas ylös ja jatkan ajoa.
Vastaa Viestiin