Sierran turbotus...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

Niin.. pitäs vaan tietää sitä ms:ssää varten et mistä se sen ottaa??
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Puolan -.
Kärjettömässä systeemissä tulee vähemmän johtoja jakajalta suoraan puolaan.
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Eikös tuo MS tarvii myös lambda anturin noitten lämpöanturien lisäks? muistelisin näin...
Skorppi
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Helmi 2005 11:31
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Skorppi »

Qtka kirjoitti:Eikös tuo MS tarvii myös lambda anturin noitten lämpöanturien lisäks? muistelisin näin...
Ei tarvitse.

Cossun männät ei sovi is:n veivien kanssa yhteen, pitää olla myös cossun veivit. Cossun männät maksaa käytettynäkin melko paljon, mutta ovat ihan oikeat männät, toisinkuin kuplan kura mahlet.
´95 Scorpio 2.0i 16v dohc
´91 Sierra RS Cosworth
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

Ni onhan noi cossun männät paremmat mut kyllä noi mahlet ajaa asiansa noilla alle 200 tehoilla :wink:
Oisko kellään kuvia niistä ms johdoista miten ne on autoon laitettu [mielellään sierrast]
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

mites kun sierassa on se ilmamäärämittari, niin korvaako se megasquirtin mappi antri sen ilmamäärämittarin :?:
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

mites kun sierassa on se ilmamäärämittari, niin korvaako se megasquirtin mappi antri sen ilmamäärämittarin
joo
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

onko täällä ketään joka on turbottanu ohc:tä tuplilla?? tehot noin 200hp hujakoilla...? mikä on porukoiden kokoonpanot tollasilla tehoilla? toimiiko ylä ja alapäässä...
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
TDK
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:30
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TDK »

Minkämoisiin momentteihin ootte vetäny turbo-ohc koneen kannen?? cossun tiivisteellä... :?:
Kuva
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Saabin, subarun ja volkkarin männille voi ohc:n porata.
Mahlen kirjasta löytyy. Volkkarin mahlet halkeaa turbon kanssa aika usein, johtuen tietysti liian kovista paineista. Ja männänrenkaatkin ovat kuulemma huonot. Mutta kun maksaa vähemmän... Samalla hinnalla saa käytetyt cossin männät + veivit, mytta niihin maksaa taas renkaat.
VoortiMan

Viesti Kirjoittaja VoortiMan »

Tähän mäntä asiaa vielä, että minkähänlaiset puristukset saadaan aikaiseks 5,7" Crowerin kangilla ja Wisecon männillä(puristuskorkeus 24mm) 2 litrasen kannella. Eli lautamäkimotorsportin setti. Olis varmaa kelpo pelit turbotuksessa.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

paljonko on pituus eroa kiertokangella. alkuperäinen vs. Crower
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

no laske paljon 5.7" on millimetreissä...? eikö vakio kanget oo pituudeltaan 128mm :)
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Crowereita saa myös std mittaisina, eli 5.06".
Noi vaparin Wisecot ei ehkä ole parhaat mahdolliset, kannattaa hommata paksulakiset turbo versiot. Niissä on vähän paksummat rengasvälitkin. Tosin hintakin taitaa pompsahtaa parilla satosella, jolloin kannattaakin sitten jo harkita Cossun mäntiä, puristukset tulee ainakin kerralla kohdalleen. Jos käyttää niissä OHC:n veivejä pitää lohkosta pyyhkästä 1.5mm pois.
Itellä on Cossun männissä OHC:n renkaat.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

ford86 kirjoitti:onko täällä ketään joka on turbottanu ohc:tä tuplilla?? tehot noin 200hp hujakoilla...? mikä on porukoiden kokoonpanot tollasilla tehoilla? toimiiko ylä ja alapäässä...
Jos toi 200hv riittää niin kunnossa oleva vakio moottori josta tiputtaa puristukset johonkin 8.5 hujakoille. Sierran pakosarjaan tekee u-mutkan johon saa sen Ihin kiinni, välijäähdytin ja dumppi. Jakajaan 2 toiminen alipainesäädin ja säädöt kohdalleen.
Siinä se.
Turha haaveilla suorasytkistä ym. käkättimistä tolla viritys aseteella, se on rahan tuhlausta, vaikka jokainenhan tekee niinkuin parhaaksi näkee.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

asiaa.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

paljonkos on cossun männän puristuskorkeus??
Viimeksi muokannut ZyaS, 20 Huhti 2005 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

crower-veivit ja kuplan mäntä = n.168,8mm
"vakio"-veivit ja "vakio"mäntä = n.170mm
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Cossun männän jos laittaa, niin mitä sillä oharin kiertokangella siellä enää tekee. Cossun männässä on sokat että voi käyttää cossun kelluvaa liitosta kiertokangelle. Eipähän mene hyvät männät rikki puuttellisen kiinnityksen takia. Eli männät ja kiertokanget kerralla pakettina.

No tämmönen mielipide taas tällä kertaa multa, mutta toki ohc veivi kestää 6000rpm ja 250hp ja F-veivi vähä vielä lisää. Mutta voi olla myös huono tuuri ja paineet karata tai jotaki vastaavaa.
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

mistä tollasen 2 toimisen alipainejakajan sais? vai rakennanko itte 2 toimisen alipaine tsydeemin... 8) ja kukas myy cossun mäntiä, ja saako niitä ylikokoina...? onko suomessa firmaa josta saa noita mäntiä?
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Ihan oon ite laittanut toiseen jakajaan Bemarin ja toiseen Volvon säätimen. Ne on 2:lla ruuvilla kiinni jakajan rungossa.

Käytettyjä ja uusiakin Cossun mäntiä näkyy esim. CRSC:n myyntipalstalla liikkuvan. Sitä kautta omanikin ostin.
Tietysti niitä voi noista rallikaupoistakin kysellä.
Ainakin Mahle tekee +1mm asti.
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

tekeekö mahle cossun mäntiä?
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Cossun orkkis männät on Mahlen tekemiä.
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Pörssistä löytyy myös käytettyä cossu osaa... omat tilasin aikoinaan sieltä.
Mutta eihän sitä tiiä mitä sieltäki tulee...

Niin, ja ne löyty vielä +0.50:nä
Vastaa Viestiin