Sierran turbotus...
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Ei tarvitse.Qtka kirjoitti:Eikös tuo MS tarvii myös lambda anturin noitten lämpöanturien lisäks? muistelisin näin...
Cossun männät ei sovi is:n veivien kanssa yhteen, pitää olla myös cossun veivit. Cossun männät maksaa käytettynäkin melko paljon, mutta ovat ihan oikeat männät, toisinkuin kuplan kura mahlet.
´95 Scorpio 2.0i 16v dohc
´91 Sierra RS Cosworth
´91 Sierra RS Cosworth
Saabin, subarun ja volkkarin männille voi ohc:n porata.
Mahlen kirjasta löytyy. Volkkarin mahlet halkeaa turbon kanssa aika usein, johtuen tietysti liian kovista paineista. Ja männänrenkaatkin ovat kuulemma huonot. Mutta kun maksaa vähemmän... Samalla hinnalla saa käytetyt cossin männät + veivit, mytta niihin maksaa taas renkaat.
Mahlen kirjasta löytyy. Volkkarin mahlet halkeaa turbon kanssa aika usein, johtuen tietysti liian kovista paineista. Ja männänrenkaatkin ovat kuulemma huonot. Mutta kun maksaa vähemmän... Samalla hinnalla saa käytetyt cossin männät + veivit, mytta niihin maksaa taas renkaat.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Crowereita saa myös std mittaisina, eli 5.06".
Noi vaparin Wisecot ei ehkä ole parhaat mahdolliset, kannattaa hommata paksulakiset turbo versiot. Niissä on vähän paksummat rengasvälitkin. Tosin hintakin taitaa pompsahtaa parilla satosella, jolloin kannattaakin sitten jo harkita Cossun mäntiä, puristukset tulee ainakin kerralla kohdalleen. Jos käyttää niissä OHC:n veivejä pitää lohkosta pyyhkästä 1.5mm pois.
Itellä on Cossun männissä OHC:n renkaat.
Noi vaparin Wisecot ei ehkä ole parhaat mahdolliset, kannattaa hommata paksulakiset turbo versiot. Niissä on vähän paksummat rengasvälitkin. Tosin hintakin taitaa pompsahtaa parilla satosella, jolloin kannattaakin sitten jo harkita Cossun mäntiä, puristukset tulee ainakin kerralla kohdalleen. Jos käyttää niissä OHC:n veivejä pitää lohkosta pyyhkästä 1.5mm pois.
Itellä on Cossun männissä OHC:n renkaat.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Jos toi 200hv riittää niin kunnossa oleva vakio moottori josta tiputtaa puristukset johonkin 8.5 hujakoille. Sierran pakosarjaan tekee u-mutkan johon saa sen Ihin kiinni, välijäähdytin ja dumppi. Jakajaan 2 toiminen alipainesäädin ja säädöt kohdalleen.ford86 kirjoitti:onko täällä ketään joka on turbottanu ohc:tä tuplilla?? tehot noin 200hp hujakoilla...? mikä on porukoiden kokoonpanot tollasilla tehoilla? toimiiko ylä ja alapäässä...
Siinä se.
Turha haaveilla suorasytkistä ym. käkättimistä tolla viritys aseteella, se on rahan tuhlausta, vaikka jokainenhan tekee niinkuin parhaaksi näkee.
paljonkos on cossun männän puristuskorkeus??
Viimeksi muokannut ZyaS, 20 Huhti 2005 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cossun männän jos laittaa, niin mitä sillä oharin kiertokangella siellä enää tekee. Cossun männässä on sokat että voi käyttää cossun kelluvaa liitosta kiertokangelle. Eipähän mene hyvät männät rikki puuttellisen kiinnityksen takia. Eli männät ja kiertokanget kerralla pakettina.
No tämmönen mielipide taas tällä kertaa multa, mutta toki ohc veivi kestää 6000rpm ja 250hp ja F-veivi vähä vielä lisää. Mutta voi olla myös huono tuuri ja paineet karata tai jotaki vastaavaa.
No tämmönen mielipide taas tällä kertaa multa, mutta toki ohc veivi kestää 6000rpm ja 250hp ja F-veivi vähä vielä lisää. Mutta voi olla myös huono tuuri ja paineet karata tai jotaki vastaavaa.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Ihan oon ite laittanut toiseen jakajaan Bemarin ja toiseen Volvon säätimen. Ne on 2:lla ruuvilla kiinni jakajan rungossa.
Käytettyjä ja uusiakin Cossun mäntiä näkyy esim. CRSC:n myyntipalstalla liikkuvan. Sitä kautta omanikin ostin.
Tietysti niitä voi noista rallikaupoistakin kysellä.
Ainakin Mahle tekee +1mm asti.
Käytettyjä ja uusiakin Cossun mäntiä näkyy esim. CRSC:n myyntipalstalla liikkuvan. Sitä kautta omanikin ostin.
Tietysti niitä voi noista rallikaupoistakin kysellä.
Ainakin Mahle tekee +1mm asti.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala