Miten vaihdan Transitin jarrupalat?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
dunkel
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Kesä 2005 17:45
Paikkakunta: vihti
Viesti:

Miten vaihdan Transitin jarrupalat?

Viesti Kirjoittaja dunkel »

Moi!

Miten vaihdan Transitin etulevyjarrujen jarrupalat?
Liittyvätkö kaksi torx-ruuvia jarrukengässä jotenkin asiaan? En löytänyt mitään jousia tai kiiloja...

-pd
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Tarkenna vähän.
Transiitteja on tehty muutamaa erilaista mallia... :roll:
dunkel
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Kesä 2005 17:45
Paikkakunta: vihti
Viesti:

re: Miten vaihdan Transitin jarrupalat?

Viesti Kirjoittaja dunkel »

vuosimalli taitaa ollaa 1985 jotakin.... kuitenkin sellainen viistonokkainen ihan tavallisen näköinen lyhyt Transit.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Itse en oo Transiittiin paloja koskaan vaihtanu, mut ei siellä mitään tavallisesta poikkeavaa luulis olevan... Eli etsit ensin satulan kiinityspultit (tod. näk. 2kpl, pitäis löytyä iskarin puolelta..) Puristat männän sisälle esim. isoilla papukaijoilla tms. Sit pitäis satulan nousta levyltä pois, jonka jälkeen ronkit esim. ruuvimeisselillä vanhat palat satulasta ulos... Paloissa harvemmin mitään ihmeempää kiinnitystä, eli ne vaan on siellä.. Putsaat teräsharjalla irto paskan pois, uudet palat paikalleen ja pakkaat satulan takaisin :wink: :mrgreen:
Liittyvätkö kaksi torx-ruuvia jarrukengässä jotenkin asiaan?
??? Levyjarruista ei löydy jarrukenkiä.. Tarkoitatko niillä juurikin jarrusatulaa?? Mikäli näin, voisi nuo kyseiset torxit olla juurkin satulan kiinntys pultteja :? :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Olettaen että siellä on "liukuva" satula eli sellainen jossa on vaan toisella puolella mäntä ja se satula liikkuu liukutappien varassa.

Jos siellä on "kiinteät" satulat niin satulaa ei todennäköisesti tarvitse irroittaa.

Ja tottakai ne palat on siellä kiinni, ei ne siellä pyhällä hengellä pysy. Joko jonkinnäköinen klipsi homma tai sitten palojen ulkoreunan ja satulan läpi menee tapit jotka pitävät palat paikallaan. Ne on yleensä sokilla varmistettu ja hyvin usein mielenkiinoisen jumissa

Niin ja ne männät pitäisi liikkua aika herkästi, ei ihan jaksa sormineen painaa mutta esim siirtoleukapihdeillä pitäsi mennä kevyesti
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ja jos on liukuvat satulat, pitäisi liikkua kun käsin yrittää heiluttaa. Jos ei, liukupintojen väliin on päässyt tiivisteiden ohitse paskaa.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Paitsi jos liukuvassa satulassa on mäntä jumissa niin silloin ei liiku. Tai sitten pitäsi liikkua jos on jarrupalat pois välistä
Vastaa Viestiin