Moi!
Miten vaihdan Transitin etulevyjarrujen jarrupalat?
Liittyvätkö kaksi torx-ruuvia jarrukengässä jotenkin asiaan? En löytänyt mitään jousia tai kiiloja...
-pd
Miten vaihdan Transitin jarrupalat?
re: Miten vaihdan Transitin jarrupalat?
vuosimalli taitaa ollaa 1985 jotakin.... kuitenkin sellainen viistonokkainen ihan tavallisen näköinen lyhyt Transit.
Itse en oo Transiittiin paloja koskaan vaihtanu, mut ei siellä mitään tavallisesta poikkeavaa luulis olevan... Eli etsit ensin satulan kiinityspultit (tod. näk. 2kpl, pitäis löytyä iskarin puolelta..) Puristat männän sisälle esim. isoilla papukaijoilla tms. Sit pitäis satulan nousta levyltä pois, jonka jälkeen ronkit esim. ruuvimeisselillä vanhat palat satulasta ulos... Paloissa harvemmin mitään ihmeempää kiinnitystä, eli ne vaan on siellä.. Putsaat teräsharjalla irto paskan pois, uudet palat paikalleen ja pakkaat satulan takaisin
??? Levyjarruista ei löydy jarrukenkiä.. Tarkoitatko niillä juurikin jarrusatulaa?? Mikäli näin, voisi nuo kyseiset torxit olla juurkin satulan kiinntys pulttejaLiittyvätkö kaksi torx-ruuvia jarrukengässä jotenkin asiaan?
Olettaen että siellä on "liukuva" satula eli sellainen jossa on vaan toisella puolella mäntä ja se satula liikkuu liukutappien varassa.
Jos siellä on "kiinteät" satulat niin satulaa ei todennäköisesti tarvitse irroittaa.
Ja tottakai ne palat on siellä kiinni, ei ne siellä pyhällä hengellä pysy. Joko jonkinnäköinen klipsi homma tai sitten palojen ulkoreunan ja satulan läpi menee tapit jotka pitävät palat paikallaan. Ne on yleensä sokilla varmistettu ja hyvin usein mielenkiinoisen jumissa
Niin ja ne männät pitäisi liikkua aika herkästi, ei ihan jaksa sormineen painaa mutta esim siirtoleukapihdeillä pitäsi mennä kevyesti
Jos siellä on "kiinteät" satulat niin satulaa ei todennäköisesti tarvitse irroittaa.
Ja tottakai ne palat on siellä kiinni, ei ne siellä pyhällä hengellä pysy. Joko jonkinnäköinen klipsi homma tai sitten palojen ulkoreunan ja satulan läpi menee tapit jotka pitävät palat paikallaan. Ne on yleensä sokilla varmistettu ja hyvin usein mielenkiinoisen jumissa
Niin ja ne männät pitäisi liikkua aika herkästi, ei ihan jaksa sormineen painaa mutta esim siirtoleukapihdeillä pitäsi mennä kevyesti
Ja jos on liukuvat satulat, pitäisi liikkua kun käsin yrittää heiluttaa. Jos ei, liukupintojen väliin on päässyt tiivisteiden ohitse paskaa.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71