Katumaasturin kaksoiskytkinvaihteisto hajosi jo kolmannen kerran

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Fiestalla
Viestit: 481
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Katumaasturin kaksoiskytkinvaihteisto hajosi jo kolmannen kerran

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

Katumaasturin kaksoiskytkinvaihteisto hajosi jo kolmannen kerran – ”Lähdenkö reklamoimaan oikeusteitse vai nielenkö tappion”
Varkautelainen Mikko Auvinen on taistellut pitkään käytettynä ostamansa Ford Kugan Powershift-kaksoiskytkinvaihteiston ongelmien kanssa.

Ensimmäisen kerran vaihteisto ajautui vikatilaan syksyllä 2018. Paikalliselta merkkikorjaamolta tuli tuomio: vaihteistoöljyn seassa on metallisilppua,
ja vaihteisto on täysin tuhoutunut.
Kai tämä on ainakin sellainen hyvä tietää -juttu tänne.. :|
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Katumaasturin kaksoiskytkinvaihteisto hajosi jo kolmannen kerran

Viesti Kirjoittaja Renee »

Monesti näissä jutuissa mitä maahantuoja kertoo käy selville että satunnainen vika.Eli ei ole laatikossa mitään tyyppyvikaa tai muuta sen tyylistä juttua. Onko toi voimasiirto tai mikä sen uuden laatikon rikkonut.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Taunusautomaatti
Viestit: 2075
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Katumaasturin kaksoiskytkinvaihteisto hajosi jo kolmannen kerran

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Vanhoissa autoissa kannattanee pysyä erossa noista powershifteistä....oli merkki mikä tahansa.
Ongelmia kuuluu olevan.
focst
Viestit: 2435
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Katumaasturin kaksoiskytkinvaihteisto hajosi jo kolmannen kerran

Viesti Kirjoittaja focst »

Fiestalla kirjoitti: 20 Huhti 2021 12:26 Katumaasturin kaksoiskytkinvaihteisto hajosi jo kolmannen kerran – ”Lähdenkö reklamoimaan oikeusteitse vai nielenkö tappion”
Varkautelainen Mikko Auvinen on taistellut pitkään käytettynä ostamansa Ford Kugan Powershift-kaksoiskytkinvaihteiston ongelmien kanssa.

Ensimmäisen kerran vaihteisto ajautui vikatilaan syksyllä 2018. Paikalliselta merkkikorjaamolta tuli tuomio: vaihteistoöljyn seassa on metallisilppua,
ja vaihteisto on täysin tuhoutunut.
Kai tämä on ainakin sellainen hyvä tietää -juttu tänne.. :|
Lähtökohtaisesti ostaa 400tkm ajettu vanha taksi ja laittaa se takaisin taksi käyttöön on jo ongelmien tahallista hakemista. Ei kävis mielessä itsellä mutta jokainen tyylillään. Aiheuttaja laatikon hajoamiseen ehkä epäpuhtaudet voitelujärjestelmässä? Miten laatikko tuhoutuu epäpuhtauksista korjaamattomaan kuntoon? Tähän asti kaikki laatikot viasta riippumatta saatu kuntoon recrolla? Onko ajamista jatkettu niin pitkään kun auto vaan liikkuu? Uskon että lehtijutussa ei kerrota koko totuutta.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Katumaasturin kaksoiskytkinvaihteisto hajosi jo kolmannen kerran

Viesti Kirjoittaja Renee »

Jos auton omistaja ajatteli kuten mersumies että kyllä se vaihdelaatikko kestää sen miljoonan.
https://www.iltalehti.fi/autot/a/2011012813075132
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
focst
Viestit: 2435
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Katumaasturin kaksoiskytkinvaihteisto hajosi jo kolmannen kerran

Viesti Kirjoittaja focst »

Renee kirjoitti: 20 Huhti 2021 15:04 Jos auton omistaja ajatteli kuten mersumies että kyllä se vaihdelaatikko kestää sen miljoonan.
https://www.iltalehti.fi/autot/a/2011012813075132
Mersussa on perinteinen automaatti ja ei se mersukaan uskonut laatikon kestävän sen takia se sinne Mersun museoon pääsi.. :lol:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Katumaasturin kaksoiskytkinvaihteisto hajosi jo kolmannen kerran

Viesti Kirjoittaja Renee »

Niihän se on on automaatteja jotka on sanan oikeassa merkityksessä sitä.Ja sitten näitä ns välimallin.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
saksoboy
Viestit: 1061
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Katumaasturin kaksoiskytkinvaihteisto hajosi jo kolmannen kerran

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

focst kirjoitti: 20 Huhti 2021 14:14
Lähtökohtaisesti ostaa 400tkm ajettu vanha taksi ja laittaa se takaisin taksi käyttöön on jo ongelmien tahallista hakemista. Ei kävis mielessä itsellä mutta jokainen tyylillään. Aiheuttaja laatikon hajoamiseen ehkä epäpuhtaudet voitelujärjestelmässä? Miten laatikko tuhoutuu epäpuhtauksista korjaamattomaan kuntoon? Tähän asti kaikki laatikot viasta riippumatta saatu kuntoon recrolla? Onko ajamista jatkettu niin pitkään kun auto vaan liikkuu? Uskon että lehtijutussa ei kerrota koko totuutta.
Siis eihän tässä ollut yllätys auton omistajallekkaan että vaihdelaatikko petti vaan mitenkä se kolmaskin laatikko petti hyvin pienillä kilometreillä vaikka jakolaatikkokin vaihdettiin toisen laatikon kohdalla.
"harder" is not a very good safeword
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Katumaasturin kaksoiskytkinvaihteisto hajosi jo kolmannen kerran

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Tässä on vain yksi kun ei tiedä mitä muuta vaihdettu/huuhdeltu eli onko koko öljylinja huuhdeltu varmasti puhtaaksi että sinne ei ole jäännyt vanhan laatikon moskaa joka lähti liikkeelle ja ...

En tiedä tutkitaanko noita laatikoita juurikaan että miten ne hajosi vai meneekö vain suoraan kiertoon...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Katumaasturin kaksoiskytkinvaihteisto hajosi jo kolmannen kerran

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Hmmm, noi dual clutch- laatikot on kyllä pirun nopeita vaihtamaan (ainakin DSG), heti kun vedät ratin takaa läpyskästä niin uusi pykälä jo silmässä ilman sitä jäätävä taukoa ja pystyy flat shiftamaan kun pääsin tollasta Poloo testaamaan viime kesänä, tai sitten vaan vipu D-asentoon ja köröttelee jos haluaa nauttia laatikon pehmeemmästä puolesta. Mutta silti jotain ongelmaa noiden kestävyydessä on pakko olla koska esim. BMW siirtyy M3 ja M4 malleissa takaisin momenttimuunteisiin laatikkoon :shock: Kertoo ehkä jotain :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Taunusautomaatti
Viestit: 2075
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Katumaasturin kaksoiskytkinvaihteisto hajosi jo kolmannen kerran

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

jos on ajellut tuolla keskieuroopassa niin mukavahan tuollainen on mutta kyllä hirvittää kun tietää mitä laatikossa tapahtuu kun mennään staussa kymmenen kilsaa ryömittämällä ....
ei voi kestää kauaa tuollainen laatikko.
Vastaa Viestiin