Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

HMS77 kirjoitti: 17 Helmi 2021 17:56 Sellasta tietoa sitten liittyen BMS-moduuliin, että tuosta on tulossa/tullut uusi versio joten jos et ole vielä vaihdattanut sitä, tai olet mutta akku/webasto-ongelmat jatkuu, niin laitapa kysyen paikallisesta korjaamosta asiasta.
Juttelin itse juuri RS-Huollon kanssa, meille kun piti tuo vaihtaa ja tilasivat sen, mutta juuri viime viikolla ilmeisesti tullu uudempi versio joten peruivat aiemman tilauksen ja nyt odotellaan uutta.
Asia on varmistettu ihan Fordilta Kölnistä saakka.
Löysin tästä ketjusta, että tähän asti hyvä moduli olisi Jx6t-10c679-ca. Mikähän tämä uusi sitten on?
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
_JPA
Viestit: 279
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

Toissa viikolla kerroin ongelmien jatkuvan ja kyselin Käyttöautosta, että onko mitään palautetta tullut Focus kuskeilta, tai onko tehtaalta tulossa korjausta. Huoltoneuvoja kehoitti vaan asentamaan ylläpitolaturin tai lataamaan muulla laturilla ja mainitsi, että mikään 4A laturi ei riitä.

Kolmen päivän seisonnan jälkeen ei enää ole virtaa webastolle vaikka olisi akku ladattu täyteen minkälaisella laturilla hyvänsä.
Kai se Fordin standardeille ihan ok.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

HMS77 kirjoitti: 17 Helmi 2021 17:56 Sellasta tietoa sitten liittyen BMS-moduuliin, että tuosta on tulossa/tullut uusi versio joten jos et ole vielä vaihdattanut sitä, tai olet mutta akku/webasto-ongelmat jatkuu, niin laitapa kysyen paikallisesta korjaamosta asiasta.
Juttelin itse juuri RS-Huollon kanssa, meille kun piti tuo vaihtaa ja tilasivat sen, mutta juuri viime viikolla ilmeisesti tullu uudempi versio joten peruivat aiemman tilauksen ja nyt odotellaan uutta.
Asia on varmistettu ihan Fordilta Kölnistä saakka.
Kiintoisa tieto.
Ensin se kolmas versio oli tulossa, sitten sanottiin että ei tulekaan. Nyt sitten kuitenkin olisi tuloillaan.
Mielenkiinnolla odotellaan käytännön kokemuksia.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
JMH81
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Joulu 2020 10:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja JMH81 »

Mites muilla automaattilaatikon omistajilla laatikko vaihtaa kylmänä vaihteita? Varsinkin näin -20⁰c ja kylmemmillä keleillä.

Omassa vaihtaa kyl todella rumasti. Lämpimänä toimii ok. Kylmänä nykäsee vaihtaessa välillä todella kovaa. 5000km kun oli mittarissa ja pakkasta oli -27⁰c sytytti vikavalon voimansiirron viasta kun kiihdytin maantiellä 80:iin. Jokainen vaihteenvaihto oli kuin lekalla olis lyöty. Lämmettyään toimi ok. Tänään taas sytytti vikavalon kun aamulla lähin. Pakkasta -20⁰c ja vaihto rumasti. Mittarissa 10tkm.

Auto on työsuhdeauto ja ekalla kerralla kun vika tuli niin soitin leasingfirmaa et mitä tehdään. Vastaus oli vaan automaattilaatikot on tollasia kovassa pakkasessa et jos toimii lämpimänä niin kovaa ajoa vaan. Ei suostunut varaa huoltoo. Ite olen eri mieltä asiasta mut ajetaa sit kunnes laatikko levii tienposkeen.
Focus wagon 1.5 Tdci A8 Titanium -20
Kuva
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

JMH81 kirjoitti: 18 Helmi 2021 10:47 Mites muilla automaattilaatikon omistajilla laatikko vaihtaa kylmänä vaihteita? Varsinkin näin -20⁰c ja kylmemmillä keleillä.

Omassa vaihtaa kyl todella rumasti. Lämpimänä toimii ok. Kylmänä nykäsee vaihtaessa välillä todella kovaa. 5000km kun oli mittarissa ja pakkasta oli -27⁰c sytytti vikavalon voimansiirron viasta kun kiihdytin maantiellä 80:iin. Jokainen vaihteenvaihto oli kuin lekalla olis lyöty. Lämmettyään toimi ok. Tänään taas sytytti vikavalon kun aamulla lähin. Pakkasta -20⁰c ja vaihto rumasti. Mittarissa 10tkm.

Auto on työsuhdeauto ja ekalla kerralla kun vika tuli niin soitin leasingfirmaa et mitä tehdään. Vastaus oli vaan automaattilaatikot on tollasia kovassa pakkasessa et jos toimii lämpimänä niin kovaa ajoa vaan. Ei suostunut varaa huoltoo. Ite olen eri mieltä asiasta mut ajetaa sit kunnes laatikko levii tienposkeen.
Onkohan siellä kuinka vanha TCM softa käytössä? Omassa pikkudieselissä vaihtaa ihan nätisti nykyään, kun softaa on päivitetty n+1 kertaa. Toki luistattaa paljon kylmänä ja ajaa pienemmillä vaihteilla kunnes lämpenee. Tänäänkin aamulla -25.5 ja muutaman kilometrin jälkeen kiihdytin reippaasti motarille ja toimi ihan kivasti.

Jotain pientä kulmikkuutta vaihdoissa on satunnaisesti, mutta pääsääntöisesti toimii nykyään hyvin.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
JMH81
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Joulu 2020 10:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja JMH81 »

Auto on haettu liikkeestä viime vuonna joulukuun 17. päivä et vasta 2 kk vanha. Tiedä sitten kuinka vanha softa siellä vielä on.

Ps. Latasin Forscanin testiversion puhelimeen ja kokeilin vanhaa Elm327 bluetooth adapteria jos vaikka toimisivat auton kanssa.

Löyty yks vikakoodi P27B3 - sisäisen ohjausmoduulin vaihteiston vaihteen valinnan toiminta
Focus wagon 1.5 Tdci A8 Titanium -20
Kuva
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

JMH81 kirjoitti: 18 Helmi 2021 10:58 Auto on haettu liikkeestä viime vuonna joulukuun 17. päivä et vasta 2 kk vanha. Tiedä sitten kuinka vanha softa siellä vielä on.

Ps. Latasin Forscanin testiversion puhelimeen ja kokeilin vanhaa Elm327 bluetooth adapteria jos vaikka toimisivat auton kanssa.

Löyty yks vikakoodi P27B3 - sisäisen ohjausmoduulin vaihteiston vaihteen valinnan toiminta
No eiköhän tämä sitten ole selvä korjaamon asia. Tuskin leasingfirmakaan kehtaa enää vastaan väittää.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

toasti kirjoitti: 18 Helmi 2021 11:49
JMH81 kirjoitti: 18 Helmi 2021 10:58 Auto on haettu liikkeestä viime vuonna joulukuun 17. päivä et vasta 2 kk vanha. Tiedä sitten kuinka vanha softa siellä vielä on.

Ps. Latasin Forscanin testiversion puhelimeen ja kokeilin vanhaa Elm327 bluetooth adapteria jos vaikka toimisivat auton kanssa.

Löyty yks vikakoodi P27B3 - sisäisen ohjausmoduulin vaihteiston vaihteen valinnan toiminta
No eiköhän tämä sitten ole selvä korjaamon asia. Tuskin leasingfirmakaan kehtaa enää vastaan väittää.
Huoltoon vaan, ei mulla pakkasillakaan laatikon toiminta huonommaksi muutu. Kerran päivitetty softa kylläkin ja pieni kulmikkuus väheni. Kylmänä tosiaan luistattaa jokusen kilometrin ja sen jälkeen varsin mukavaa menoa.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
JMH81
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Joulu 2020 10:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja JMH81 »

Nyt oli puhelimen päässä järkevämpi henkilö. Aika saatu varattua merkkihuoltoon reilun viikon päähän. Katotaan saavatko siel mitään aikaseks.
Focus wagon 1.5 Tdci A8 Titanium -20
Kuva
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Mulle ainakin kerran päivitetty laatikon softa. Näin pakkasilla ajelen rauhakseen alkuun. P-ruudusta peruutuksen jälkeen R:ltä N:lle ja siitä D:lle kytkeytyy terävästi, mutta sitten käyttäytyy tosi pehmeästi ja luistattelee suht kauan rauhallisessa ajossa. Luistatustilassa ei paljoa kaasuttele, mutta kiekat nousee 3000 rpm helposti.

Joskus pakkasilla ollut hätänen alkumetreillä, niin vaihdot on kulmikkaita. Nätisti hyvä tulee.

Mutta suunnanvaihto on välillä hidas ja etenkin paikallapito avustimen kanssa polanteisissa taskuparkeissa eestaas hinkatessa vaihde saattaa rusahtaa tai tulla jopa herja vaihteistoviasta pimputuksen saattelemana. Ilmoitus vain käy ruudulla ja sit kaikki taas toimii. Fordpassiin asti ilmoitusta ei ole tullut. Aina nuo liittyy omaan epämääräisyyteen ja hätäisyyteen jollain tavalla. On tuo vähän outo juttu, mutten stressaa kun muuten toimii hyvin.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
s_herra
Viestit: 31
Liittynyt: 18 Syys 2019 13:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja s_herra »

Jaahas, tänä aamuna Fordin sivut ilmoittavatkin Synciin tarjolla olevasta karttapäivityksestä :o Tiedoston koko 8,2 GB. Syksyllä Wifin kautta tuli kuitenkin F9 päivitys. Oisko muka F10 kartat tyrkyllä vai onko tuo niin tyhmä että tarjoaa F9 uudelleen. Täytyypä illalla latailla tikulle. Wifin kautta ei auto alkanut kuitenkaan mitään lataamaan.
:ford: Focus Active Wagon 1.0L Ecoboost M6
Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

s_herra kirjoitti: 19 Helmi 2021 06:59 Jaahas, tänä aamuna Fordin sivut ilmoittavatkin Synciin tarjolla olevasta karttapäivityksestä :o Tiedoston koko 8,2 GB. Syksyllä Wifin kautta tuli kuitenkin F9 päivitys. Oisko muka F10 kartat tyrkyllä vai onko tuo niin tyhmä että tarjoaa F9 uudelleen. Täytyypä illalla latailla tikulle. Wifin kautta ei auto alkanut kuitenkaan mitään lataamaan.
Tuolla netissä sanovat että olisi karttaversio 9.1:

https://community.cyanlabs.net/t/sync-3 ... s/2245/273

Löytyy päivämäärällä 23.12.2020 klo 10.36 lähtien tuota keskustelua.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Freeze kirjoitti: 03 Helmi 2021 18:37 Sama täällä, kolmas talvi nyt autolla menossa ja nyt niitä on alkanut tulla.

Edit 6.2.2020: ja taas tuli. Auto startattu juuri hetkeä ennen kaupan pihasta, webasto oli parkkilämmittimenä, auto sammuksissa. Lämpötila -14C.
Vein autoa muissa asioissa huoltoon, mutta mainitsin myös tästä ongelmasta. Olivat tutkineet asiaa ja ottaneet Fordin tukeen yhteyttä huollosta. En kysellyt sen tarkemmin, että saivatko edes vikaa näkyviin, mutta lopputuloksena koko Webasto vaihdetaan takuuseen. Kai sieltä jotain siis on löytynyt.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
focst
Viestit: 2435
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

fordever kirjoitti: 19 Helmi 2021 08:10
s_herra kirjoitti: 19 Helmi 2021 06:59 Jaahas, tänä aamuna Fordin sivut ilmoittavatkin Synciin tarjolla olevasta karttapäivityksestä :o Tiedoston koko 8,2 GB. Syksyllä Wifin kautta tuli kuitenkin F9 päivitys. Oisko muka F10 kartat tyrkyllä vai onko tuo niin tyhmä että tarjoaa F9 uudelleen. Täytyypä illalla latailla tikulle. Wifin kautta ei auto alkanut kuitenkaan mitään lataamaan.
Tuolla netissä sanovat että olisi karttaversio 9.1:

https://community.cyanlabs.net/t/sync-3 ... s/2245/273

Löytyy päivämäärällä 23.12.2020 klo 10.36 lähtien tuota keskustelua.
Mulla ei ollut vieläkään päivitystä..jos ois odotellut fordilta päivitystä niin olisi vieläkin F7 kartat.. :thumbup:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

JMH81 kirjoitti: 18 Helmi 2021 10:47 Mites muilla automaattilaatikon omistajilla laatikko vaihtaa kylmänä vaihteita? Varsinkin näin -20⁰c ja kylmemmillä keleillä.

Omassa vaihtaa kyl todella rumasti. Lämpimänä toimii ok. Kylmänä nykäsee vaihtaessa välillä todella kovaa. 5000km kun oli mittarissa ja pakkasta oli -27⁰c sytytti vikavalon voimansiirron viasta kun kiihdytin maantiellä 80:iin. Jokainen vaihteenvaihto oli kuin lekalla olis lyöty. Lämmettyään toimi ok. Tänään taas sytytti vikavalon kun aamulla lähin. Pakkasta -20⁰c ja vaihto rumasti. Mittarissa 10tkm.

Auto on työsuhdeauto ja ekalla kerralla kun vika tuli niin soitin leasingfirmaa et mitä tehdään. Vastaus oli vaan automaattilaatikot on tollasia kovassa pakkasessa et jos toimii lämpimänä niin kovaa ajoa vaan. Ei suostunut varaa huoltoo. Ite olen eri mieltä asiasta mut ajetaa sit kunnes laatikko levii tienposkeen.
Erittäin pehmeästi on vaihtanu aina, nyt mittarissa 44tkm enkä tiedä onko laatikkosoftaa koskaan päivitetty. Edes -26 asteen pakkasilla ei ilmenny mitään ihmeellistä, vaihtoi kuten kesälläkin. 8-)
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Pajari
Viestit: 103
Liittynyt: 11 Huhti 2018 19:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pajari »

s_herra kirjoitti: 02 Helmi 2021 10:43 Eilen ja tänään teki sen että kun avasi kaukosäätimestä lukot niin repsikan puolen takaovi ei auennut. Ei vaikka laittoi uudestaan lukkoon ja taas kakesta ovet auki. Piti könytä toiselta puolelta takapenkille että sai oven auki sisäpuolelta. En tiedä onko kyse jäätymisestä kun auto kuitenkin ollut jatkuvasti pakkasessa eli mistä sinne vettä olisi tullut kun ei ole vähään aikaan pestykään... Vai sähkövikako se on tämäkin...
Minulla tuota on tehnyt muutaman kerran kuskin puoleinen takaovi. Jäätä epäilin aluksi itsekin, mutta kun sisäkahvasta avaa, niin toimii sen jälkeen kun se kuuluisa junan vessa. Jotain muuta se on kuin jäätyminen. Tammikuussa käytin huollossa, jolloin oli tuosta heikosta latauksesta puhetta ja tilasivat sen lutikan siihen akunnapaan, lupasivat soitella kun tulee. Ei ole puhelua kuulunut, liekö lutikat maailmalta lopussa? Pitänee kysellä siitä ja tutkikoot tuon ovijutun, kun kerran muillakin sitä samaa tautia on.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

EeroH kirjoitti: 07 Helmi 2021 20:13
Mittariston polttoaineekulutus näyttö laskee suurempaa kulutusta kuin ajotietokone. Mikähän taika siinäkin? Ottaako se huomioon webaston käytön mutta ajotietokone ei? Tasaisessa ajossa lukemat on samat mutta viikossa tulee eroa.
Testasin ja webastohan se nostaa polttoaineenkulutus näytön kulutuksen, mutta ei ajotietokoneen näytön kulutusta.
tomi83
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Joulu 2012 22:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja tomi83 »

focst kirjoitti: 19 Helmi 2021 13:31
fordever kirjoitti: 19 Helmi 2021 08:10
Tuolla netissä sanovat että olisi karttaversio 9.1:

https://community.cyanlabs.net/t/sync-3 ... s/2245/273

Löytyy päivämäärällä 23.12.2020 klo 10.36 lähtien tuota keskustelua.
Mulla ei ollut vieläkään päivitystä..jos ois odotellut fordilta päivitystä niin olisi vieläkin F7 kartat.. :thumbup:
Jep, ei täälläkään mitään uusia päivityksiä saatavilla. Kokoonpanolla sync 3.4 kartat F7 mennään. Huoltoon kun soittelin, niin ihmettelivät vaan. Fordin sivuilta kuulemma löytyy karttoihin päivitys ladattavaksi. Mutta kun ei löydy niin ei löydy omalla VIN-koodilla.

Tänään tuli pari uutta häiriötä ilmi. Takalasin pyyhkijä alkoi yht.äkkiä elämään omaa elämäänsä ajon aikana :D Ja sit parkkianturoissa vika -ilmoitus tuli. Molemmat korjaantui kun käynnisti auton uudemman kerran.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Meillä on kyllä hyvin toiminut toistaiseksi. Mukana tulleet R3 kitkat vaihdoin Goodyear nastoihin. Melu ei juurikaan lisääntynyt. Liian pientä vaihdetta monesti pitää, menisi nätimmin isommalla. Liukas ajotilalla hiukan paremmin pitää isoa vaihdetta. Pissopojansäiliön korkki näköjään lainattu Astrasta, menee itsestään kiinni kun yrittää kaataa ainetta. Onneksi sen saa kokonaan pois.
Työauto123
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Helmi 2021 20:24

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Työauto123 »

HMS77 kirjoitti: 13 Helmi 2021 17:57 Transitissa taitaa olla vähän järeämmät akut, ellei peräti kaksin kappalein..
Transit Connectilla ei ole mitään tekemistä Transitin kanssa. Transit Connect on käytännössä sama auto kun Focus, samalla pohjalla ja moottoreilla.

Kysyin roiskeläppien asennuksen yhteydessä huoltoa päivittämään Synciä, kun näyttäis ettei sitä oo koskaan päivitetty, mutta vastasivat ettei se kannata jos mitään vikaa ei ole ja kaikki pelaa, koska se päivitys saattaa tuoda niitä. Aika jännä.

Ja tiedoksi muille nörteille, että Webaston nettipohjainen kaukosäädin tottelee Alexaa :D
tomi83
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Joulu 2012 22:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja tomi83 »

HMS77 kirjoitti: 19 Helmi 2021 16:39
Erittäin pehmeästi on vaihtanu aina, nyt mittarissa 44tkm enkä tiedä onko laatikkosoftaa koskaan päivitetty. Edes -26 asteen pakkasilla ei ilmenny mitään ihmeellistä, vaihtoi kuten kesälläkin. 8-)
Tätä en purematta niele mut hyvä jos noin. Olipa kyseessä minkä merkin auto tahansa ja auto seisonut yön yli vaikka -25 asteen kelissä pihalla, ei automaatin toiminta ole todellakaan samanlainen kuin lämmennyt laatikko. Kokemusta monen eri merkin laatikoista.
Se miten laatikon pehmeys koetaan on toinen asia ja jokainen tehköön siitä omat arvionsa. Minusta A8 vaihtaa hyvin kylmillä keleillä vaikka alkuun kierrokset korkeemmat ja vaihdot ”pitempiä”.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Jonde
Viestit: 34
Liittynyt: 01 Marras 2019 09:55

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jonde »

3tkm ajettu 1.0 A8 kylmänä vähän paukkuva vaihto vaihteistolla - 20 -32 aluksi muuten ok.
Mutta uusi ongelma lämmitin puhaltaa viileä oikean puolen suuttimista🤔 kun puhallus on kovemmalla. Vasemmalle tulee hyvin lämpöä. Lämmitin on ns.karvalakkimallinen sen vois ymmärtää jos oikealle ois oma lämmönsäätö säätimen viaksi. Vaihtavat termostaatin kun vain ehtii huollossa, epäillen läppävikaa.
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

tomi83 kirjoitti: 20 Helmi 2021 19:44
HMS77 kirjoitti: 19 Helmi 2021 16:39
Erittäin pehmeästi on vaihtanu aina, nyt mittarissa 44tkm enkä tiedä onko laatikkosoftaa koskaan päivitetty. Edes -26 asteen pakkasilla ei ilmenny mitään ihmeellistä, vaihtoi kuten kesälläkin. 8-)
Tätä en purematta niele mut hyvä jos noin. Olipa kyseessä minkä merkin auto tahansa ja auto seisonut yön yli vaikka -25 asteen kelissä pihalla, ei automaatin toiminta ole todellakaan samanlainen kuin lämmennyt laatikko. Kokemusta monen eri merkin laatikoista.
Se miten laatikon pehmeys koetaan on toinen asia ja jokainen tehköön siitä omat arvionsa. Minusta A8 vaihtaa hyvin kylmillä keleillä vaikka alkuun kierrokset korkeemmat ja vaihdot ”pitempiä”.
Meillä käynnistetään auto etänä joka kerta muutama minuutti ennen liikkeelle lähtöä ja kovillakin pakkasilla vaihdot on pehmeitä heti laakista.
En minä ainakaan siinä mitään mainittavaa eroa huomaa, tai ainakaan mitään sellasta mistä foorumeille tarttis kirjoitella.
Mullakin on automaatteja "muutama" ollu tässä 25 vuoden aikana. ;)
Verrokkina viereisellä paikalla 23 vuotta vanha W202 jonka vaihdot kylmänä onkin jo ihan eri maata. :lol:
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

HMS77 kirjoitti: 21 Helmi 2021 10:16
tomi83 kirjoitti: 20 Helmi 2021 19:44

Tätä en purematta niele mut hyvä jos noin. Olipa kyseessä minkä merkin auto tahansa ja auto seisonut yön yli vaikka -25 asteen kelissä pihalla, ei automaatin toiminta ole todellakaan samanlainen kuin lämmennyt laatikko. Kokemusta monen eri merkin laatikoista.
Se miten laatikon pehmeys koetaan on toinen asia ja jokainen tehköön siitä omat arvionsa. Minusta A8 vaihtaa hyvin kylmillä keleillä vaikka alkuun kierrokset korkeemmat ja vaihdot ”pitempiä”.
Meillä käynnistetään auto etänä joka kerta muutama minuutti ennen liikkeelle lähtöä ja kovillakin pakkasilla vaihdot on pehmeitä heti laakista.
En minä ainakaan siinä mitään mainittavaa eroa huomaa, tai ainakaan mitään sellasta mistä foorumeille tarttis kirjoitella.
Mullakin on automaatteja "muutama" ollu tässä 25 vuoden aikana. ;)
Verrokkina viereisellä paikalla 23 vuotta vanha W202 jonka vaihdot kylmänä onkin jo ihan eri maata. :lol:
Sama juttu, etänä käyntiin (aina kun Fordpässi toimii) muutamaksi minuutiksi periaatteessa aina. Välillä kun tulee heti lähdettyä liikkeelle, niin peruutuksen päätteeksi D kytkeytyy vähän töksähtävästi, mutta sekin vain yli 10 asteen pakkasilla.

Ex japsille teki hyvää käyttää tyhjänä muutama minuutti tai muuten 1-> 2:lle siirryttiin potkun kera. Muuten erittäin toimiva laatikko sekin.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Kesäkuussa 2019 napsahti kivi tuulilasiin, kun autolla oli ajettu vajaa 1000 km. Ihan kunnon pamaus, eikä mikään pikku rapsahdus. Lasi halkesi peilin alta itään ja länteen kuskin silmien korkeudelta, siten että toinen pää tuli suht lähelle kuskin oikean silmän näkökenttää (hivenen oikealle). Ei alku ketutusta enempää ole haitannut, mutta tänään, yli 1,5v ja 47 000 km kilometriä myöhemmin, halkeama jatkoi matkaa 10 cm ja nythän se on sitten nätisti siinä näkökentässä.

Aika pitkään kesti kun muistelen miten herkästi monella on lasit rikkoutuneet. Muutama napsahdus on lasiin tullut, mutta eipä juuri jälkeä ole jäänyt. Jos nyt jotenki kituuttelis nastakauden ohi, niin kävis sitten vaihtamassa. Omavastuu IFllä 200 eurorahaa...
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Vastaa Viestiin