Löysin tästä ketjusta, että tähän asti hyvä moduli olisi Jx6t-10c679-ca. Mikähän tämä uusi sitten on?HMS77 kirjoitti: ↑17 Helmi 2021 17:56 Sellasta tietoa sitten liittyen BMS-moduuliin, että tuosta on tulossa/tullut uusi versio joten jos et ole vielä vaihdattanut sitä, tai olet mutta akku/webasto-ongelmat jatkuu, niin laitapa kysyen paikallisesta korjaamosta asiasta.
Juttelin itse juuri RS-Huollon kanssa, meille kun piti tuo vaihtaa ja tilasivat sen, mutta juuri viime viikolla ilmeisesti tullu uudempi versio joten peruivat aiemman tilauksen ja nyt odotellaan uutta.
Asia on varmistettu ihan Fordilta Kölnistä saakka.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toissa viikolla kerroin ongelmien jatkuvan ja kyselin Käyttöautosta, että onko mitään palautetta tullut Focus kuskeilta, tai onko tehtaalta tulossa korjausta. Huoltoneuvoja kehoitti vaan asentamaan ylläpitolaturin tai lataamaan muulla laturilla ja mainitsi, että mikään 4A laturi ei riitä.
Kolmen päivän seisonnan jälkeen ei enää ole virtaa webastolle vaikka olisi akku ladattu täyteen minkälaisella laturilla hyvänsä.
Kai se Fordin standardeille ihan ok.
Kolmen päivän seisonnan jälkeen ei enää ole virtaa webastolle vaikka olisi akku ladattu täyteen minkälaisella laturilla hyvänsä.
Kai se Fordin standardeille ihan ok.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiintoisa tieto.HMS77 kirjoitti: ↑17 Helmi 2021 17:56 Sellasta tietoa sitten liittyen BMS-moduuliin, että tuosta on tulossa/tullut uusi versio joten jos et ole vielä vaihdattanut sitä, tai olet mutta akku/webasto-ongelmat jatkuu, niin laitapa kysyen paikallisesta korjaamosta asiasta.
Juttelin itse juuri RS-Huollon kanssa, meille kun piti tuo vaihtaa ja tilasivat sen, mutta juuri viime viikolla ilmeisesti tullu uudempi versio joten peruivat aiemman tilauksen ja nyt odotellaan uutta.
Asia on varmistettu ihan Fordilta Kölnistä saakka.
Ensin se kolmas versio oli tulossa, sitten sanottiin että ei tulekaan. Nyt sitten kuitenkin olisi tuloillaan.
Mielenkiinnolla odotellaan käytännön kokemuksia.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mites muilla automaattilaatikon omistajilla laatikko vaihtaa kylmänä vaihteita? Varsinkin näin -20⁰c ja kylmemmillä keleillä.
Omassa vaihtaa kyl todella rumasti. Lämpimänä toimii ok. Kylmänä nykäsee vaihtaessa välillä todella kovaa. 5000km kun oli mittarissa ja pakkasta oli -27⁰c sytytti vikavalon voimansiirron viasta kun kiihdytin maantiellä 80:iin. Jokainen vaihteenvaihto oli kuin lekalla olis lyöty. Lämmettyään toimi ok. Tänään taas sytytti vikavalon kun aamulla lähin. Pakkasta -20⁰c ja vaihto rumasti. Mittarissa 10tkm.
Auto on työsuhdeauto ja ekalla kerralla kun vika tuli niin soitin leasingfirmaa et mitä tehdään. Vastaus oli vaan automaattilaatikot on tollasia kovassa pakkasessa et jos toimii lämpimänä niin kovaa ajoa vaan. Ei suostunut varaa huoltoo. Ite olen eri mieltä asiasta mut ajetaa sit kunnes laatikko levii tienposkeen.
Omassa vaihtaa kyl todella rumasti. Lämpimänä toimii ok. Kylmänä nykäsee vaihtaessa välillä todella kovaa. 5000km kun oli mittarissa ja pakkasta oli -27⁰c sytytti vikavalon voimansiirron viasta kun kiihdytin maantiellä 80:iin. Jokainen vaihteenvaihto oli kuin lekalla olis lyöty. Lämmettyään toimi ok. Tänään taas sytytti vikavalon kun aamulla lähin. Pakkasta -20⁰c ja vaihto rumasti. Mittarissa 10tkm.
Auto on työsuhdeauto ja ekalla kerralla kun vika tuli niin soitin leasingfirmaa et mitä tehdään. Vastaus oli vaan automaattilaatikot on tollasia kovassa pakkasessa et jos toimii lämpimänä niin kovaa ajoa vaan. Ei suostunut varaa huoltoo. Ite olen eri mieltä asiasta mut ajetaa sit kunnes laatikko levii tienposkeen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkohan siellä kuinka vanha TCM softa käytössä? Omassa pikkudieselissä vaihtaa ihan nätisti nykyään, kun softaa on päivitetty n+1 kertaa. Toki luistattaa paljon kylmänä ja ajaa pienemmillä vaihteilla kunnes lämpenee. Tänäänkin aamulla -25.5 ja muutaman kilometrin jälkeen kiihdytin reippaasti motarille ja toimi ihan kivasti.JMH81 kirjoitti: ↑18 Helmi 2021 10:47 Mites muilla automaattilaatikon omistajilla laatikko vaihtaa kylmänä vaihteita? Varsinkin näin -20⁰c ja kylmemmillä keleillä.
Omassa vaihtaa kyl todella rumasti. Lämpimänä toimii ok. Kylmänä nykäsee vaihtaessa välillä todella kovaa. 5000km kun oli mittarissa ja pakkasta oli -27⁰c sytytti vikavalon voimansiirron viasta kun kiihdytin maantiellä 80:iin. Jokainen vaihteenvaihto oli kuin lekalla olis lyöty. Lämmettyään toimi ok. Tänään taas sytytti vikavalon kun aamulla lähin. Pakkasta -20⁰c ja vaihto rumasti. Mittarissa 10tkm.
Auto on työsuhdeauto ja ekalla kerralla kun vika tuli niin soitin leasingfirmaa et mitä tehdään. Vastaus oli vaan automaattilaatikot on tollasia kovassa pakkasessa et jos toimii lämpimänä niin kovaa ajoa vaan. Ei suostunut varaa huoltoo. Ite olen eri mieltä asiasta mut ajetaa sit kunnes laatikko levii tienposkeen.
Jotain pientä kulmikkuutta vaihdoissa on satunnaisesti, mutta pääsääntöisesti toimii nykyään hyvin.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Auto on haettu liikkeestä viime vuonna joulukuun 17. päivä et vasta 2 kk vanha. Tiedä sitten kuinka vanha softa siellä vielä on.
Ps. Latasin Forscanin testiversion puhelimeen ja kokeilin vanhaa Elm327 bluetooth adapteria jos vaikka toimisivat auton kanssa.
Löyty yks vikakoodi P27B3 - sisäisen ohjausmoduulin vaihteiston vaihteen valinnan toiminta
Ps. Latasin Forscanin testiversion puhelimeen ja kokeilin vanhaa Elm327 bluetooth adapteria jos vaikka toimisivat auton kanssa.
Löyty yks vikakoodi P27B3 - sisäisen ohjausmoduulin vaihteiston vaihteen valinnan toiminta
Re: Uusi Focus mk4 2018
No eiköhän tämä sitten ole selvä korjaamon asia. Tuskin leasingfirmakaan kehtaa enää vastaan väittää.JMH81 kirjoitti: ↑18 Helmi 2021 10:58 Auto on haettu liikkeestä viime vuonna joulukuun 17. päivä et vasta 2 kk vanha. Tiedä sitten kuinka vanha softa siellä vielä on.
Ps. Latasin Forscanin testiversion puhelimeen ja kokeilin vanhaa Elm327 bluetooth adapteria jos vaikka toimisivat auton kanssa.
Löyty yks vikakoodi P27B3 - sisäisen ohjausmoduulin vaihteiston vaihteen valinnan toiminta
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Huoltoon vaan, ei mulla pakkasillakaan laatikon toiminta huonommaksi muutu. Kerran päivitetty softa kylläkin ja pieni kulmikkuus väheni. Kylmänä tosiaan luistattaa jokusen kilometrin ja sen jälkeen varsin mukavaa menoa.toasti kirjoitti: ↑18 Helmi 2021 11:49No eiköhän tämä sitten ole selvä korjaamon asia. Tuskin leasingfirmakaan kehtaa enää vastaan väittää.JMH81 kirjoitti: ↑18 Helmi 2021 10:58 Auto on haettu liikkeestä viime vuonna joulukuun 17. päivä et vasta 2 kk vanha. Tiedä sitten kuinka vanha softa siellä vielä on.
Ps. Latasin Forscanin testiversion puhelimeen ja kokeilin vanhaa Elm327 bluetooth adapteria jos vaikka toimisivat auton kanssa.
Löyty yks vikakoodi P27B3 - sisäisen ohjausmoduulin vaihteiston vaihteen valinnan toiminta
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt oli puhelimen päässä järkevämpi henkilö. Aika saatu varattua merkkihuoltoon reilun viikon päähän. Katotaan saavatko siel mitään aikaseks.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulle ainakin kerran päivitetty laatikon softa. Näin pakkasilla ajelen rauhakseen alkuun. P-ruudusta peruutuksen jälkeen R:ltä N:lle ja siitä D:lle kytkeytyy terävästi, mutta sitten käyttäytyy tosi pehmeästi ja luistattelee suht kauan rauhallisessa ajossa. Luistatustilassa ei paljoa kaasuttele, mutta kiekat nousee 3000 rpm helposti.
Joskus pakkasilla ollut hätänen alkumetreillä, niin vaihdot on kulmikkaita. Nätisti hyvä tulee.
Mutta suunnanvaihto on välillä hidas ja etenkin paikallapito avustimen kanssa polanteisissa taskuparkeissa eestaas hinkatessa vaihde saattaa rusahtaa tai tulla jopa herja vaihteistoviasta pimputuksen saattelemana. Ilmoitus vain käy ruudulla ja sit kaikki taas toimii. Fordpassiin asti ilmoitusta ei ole tullut. Aina nuo liittyy omaan epämääräisyyteen ja hätäisyyteen jollain tavalla. On tuo vähän outo juttu, mutten stressaa kun muuten toimii hyvin.
Joskus pakkasilla ollut hätänen alkumetreillä, niin vaihdot on kulmikkaita. Nätisti hyvä tulee.
Mutta suunnanvaihto on välillä hidas ja etenkin paikallapito avustimen kanssa polanteisissa taskuparkeissa eestaas hinkatessa vaihde saattaa rusahtaa tai tulla jopa herja vaihteistoviasta pimputuksen saattelemana. Ilmoitus vain käy ruudulla ja sit kaikki taas toimii. Fordpassiin asti ilmoitusta ei ole tullut. Aina nuo liittyy omaan epämääräisyyteen ja hätäisyyteen jollain tavalla. On tuo vähän outo juttu, mutten stressaa kun muuten toimii hyvin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jaahas, tänä aamuna Fordin sivut ilmoittavatkin Synciin tarjolla olevasta karttapäivityksestä Tiedoston koko 8,2 GB. Syksyllä Wifin kautta tuli kuitenkin F9 päivitys. Oisko muka F10 kartat tyrkyllä vai onko tuo niin tyhmä että tarjoaa F9 uudelleen. Täytyypä illalla latailla tikulle. Wifin kautta ei auto alkanut kuitenkaan mitään lataamaan.
Focus Active Wagon 1.0L Ecoboost M6
Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuolla netissä sanovat että olisi karttaversio 9.1:s_herra kirjoitti: ↑19 Helmi 2021 06:59 Jaahas, tänä aamuna Fordin sivut ilmoittavatkin Synciin tarjolla olevasta karttapäivityksestä Tiedoston koko 8,2 GB. Syksyllä Wifin kautta tuli kuitenkin F9 päivitys. Oisko muka F10 kartat tyrkyllä vai onko tuo niin tyhmä että tarjoaa F9 uudelleen. Täytyypä illalla latailla tikulle. Wifin kautta ei auto alkanut kuitenkaan mitään lataamaan.
https://community.cyanlabs.net/t/sync-3 ... s/2245/273
Löytyy päivämäärällä 23.12.2020 klo 10.36 lähtien tuota keskustelua.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vein autoa muissa asioissa huoltoon, mutta mainitsin myös tästä ongelmasta. Olivat tutkineet asiaa ja ottaneet Fordin tukeen yhteyttä huollosta. En kysellyt sen tarkemmin, että saivatko edes vikaa näkyviin, mutta lopputuloksena koko Webasto vaihdetaan takuuseen. Kai sieltä jotain siis on löytynyt.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla ei ollut vieläkään päivitystä..jos ois odotellut fordilta päivitystä niin olisi vieläkin F7 kartat..fordever kirjoitti: ↑19 Helmi 2021 08:10Tuolla netissä sanovat että olisi karttaversio 9.1:s_herra kirjoitti: ↑19 Helmi 2021 06:59 Jaahas, tänä aamuna Fordin sivut ilmoittavatkin Synciin tarjolla olevasta karttapäivityksestä Tiedoston koko 8,2 GB. Syksyllä Wifin kautta tuli kuitenkin F9 päivitys. Oisko muka F10 kartat tyrkyllä vai onko tuo niin tyhmä että tarjoaa F9 uudelleen. Täytyypä illalla latailla tikulle. Wifin kautta ei auto alkanut kuitenkaan mitään lataamaan.
https://community.cyanlabs.net/t/sync-3 ... s/2245/273
Löytyy päivämäärällä 23.12.2020 klo 10.36 lähtien tuota keskustelua.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Erittäin pehmeästi on vaihtanu aina, nyt mittarissa 44tkm enkä tiedä onko laatikkosoftaa koskaan päivitetty. Edes -26 asteen pakkasilla ei ilmenny mitään ihmeellistä, vaihtoi kuten kesälläkin.JMH81 kirjoitti: ↑18 Helmi 2021 10:47 Mites muilla automaattilaatikon omistajilla laatikko vaihtaa kylmänä vaihteita? Varsinkin näin -20⁰c ja kylmemmillä keleillä.
Omassa vaihtaa kyl todella rumasti. Lämpimänä toimii ok. Kylmänä nykäsee vaihtaessa välillä todella kovaa. 5000km kun oli mittarissa ja pakkasta oli -27⁰c sytytti vikavalon voimansiirron viasta kun kiihdytin maantiellä 80:iin. Jokainen vaihteenvaihto oli kuin lekalla olis lyöty. Lämmettyään toimi ok. Tänään taas sytytti vikavalon kun aamulla lähin. Pakkasta -20⁰c ja vaihto rumasti. Mittarissa 10tkm.
Auto on työsuhdeauto ja ekalla kerralla kun vika tuli niin soitin leasingfirmaa et mitä tehdään. Vastaus oli vaan automaattilaatikot on tollasia kovassa pakkasessa et jos toimii lämpimänä niin kovaa ajoa vaan. Ei suostunut varaa huoltoo. Ite olen eri mieltä asiasta mut ajetaa sit kunnes laatikko levii tienposkeen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minulla tuota on tehnyt muutaman kerran kuskin puoleinen takaovi. Jäätä epäilin aluksi itsekin, mutta kun sisäkahvasta avaa, niin toimii sen jälkeen kun se kuuluisa junan vessa. Jotain muuta se on kuin jäätyminen. Tammikuussa käytin huollossa, jolloin oli tuosta heikosta latauksesta puhetta ja tilasivat sen lutikan siihen akunnapaan, lupasivat soitella kun tulee. Ei ole puhelua kuulunut, liekö lutikat maailmalta lopussa? Pitänee kysellä siitä ja tutkikoot tuon ovijutun, kun kerran muillakin sitä samaa tautia on.s_herra kirjoitti: ↑02 Helmi 2021 10:43 Eilen ja tänään teki sen että kun avasi kaukosäätimestä lukot niin repsikan puolen takaovi ei auennut. Ei vaikka laittoi uudestaan lukkoon ja taas kakesta ovet auki. Piti könytä toiselta puolelta takapenkille että sai oven auki sisäpuolelta. En tiedä onko kyse jäätymisestä kun auto kuitenkin ollut jatkuvasti pakkasessa eli mistä sinne vettä olisi tullut kun ei ole vähään aikaan pestykään... Vai sähkövikako se on tämäkin...
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Testasin ja webastohan se nostaa polttoaineenkulutus näytön kulutuksen, mutta ei ajotietokoneen näytön kulutusta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jep, ei täälläkään mitään uusia päivityksiä saatavilla. Kokoonpanolla sync 3.4 kartat F7 mennään. Huoltoon kun soittelin, niin ihmettelivät vaan. Fordin sivuilta kuulemma löytyy karttoihin päivitys ladattavaksi. Mutta kun ei löydy niin ei löydy omalla VIN-koodilla.focst kirjoitti: ↑19 Helmi 2021 13:31Mulla ei ollut vieläkään päivitystä..jos ois odotellut fordilta päivitystä niin olisi vieläkin F7 kartat..fordever kirjoitti: ↑19 Helmi 2021 08:10
Tuolla netissä sanovat että olisi karttaversio 9.1:
https://community.cyanlabs.net/t/sync-3 ... s/2245/273
Löytyy päivämäärällä 23.12.2020 klo 10.36 lähtien tuota keskustelua.
Tänään tuli pari uutta häiriötä ilmi. Takalasin pyyhkijä alkoi yht.äkkiä elämään omaa elämäänsä ajon aikana Ja sit parkkianturoissa vika -ilmoitus tuli. Molemmat korjaantui kun käynnisti auton uudemman kerran.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Re: Uusi Focus mk4 2018
Meillä on kyllä hyvin toiminut toistaiseksi. Mukana tulleet R3 kitkat vaihdoin Goodyear nastoihin. Melu ei juurikaan lisääntynyt. Liian pientä vaihdetta monesti pitää, menisi nätimmin isommalla. Liukas ajotilalla hiukan paremmin pitää isoa vaihdetta. Pissopojansäiliön korkki näköjään lainattu Astrasta, menee itsestään kiinni kun yrittää kaataa ainetta. Onneksi sen saa kokonaan pois.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 11 Helmi 2021 20:24
Re: Uusi Focus mk4 2018
Transit Connectilla ei ole mitään tekemistä Transitin kanssa. Transit Connect on käytännössä sama auto kun Focus, samalla pohjalla ja moottoreilla.
Kysyin roiskeläppien asennuksen yhteydessä huoltoa päivittämään Synciä, kun näyttäis ettei sitä oo koskaan päivitetty, mutta vastasivat ettei se kannata jos mitään vikaa ei ole ja kaikki pelaa, koska se päivitys saattaa tuoda niitä. Aika jännä.
Ja tiedoksi muille nörteille, että Webaston nettipohjainen kaukosäädin tottelee Alexaa
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tätä en purematta niele mut hyvä jos noin. Olipa kyseessä minkä merkin auto tahansa ja auto seisonut yön yli vaikka -25 asteen kelissä pihalla, ei automaatin toiminta ole todellakaan samanlainen kuin lämmennyt laatikko. Kokemusta monen eri merkin laatikoista.
Se miten laatikon pehmeys koetaan on toinen asia ja jokainen tehköön siitä omat arvionsa. Minusta A8 vaihtaa hyvin kylmillä keleillä vaikka alkuun kierrokset korkeemmat ja vaihdot ”pitempiä”.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Re: Uusi Focus mk4 2018
3tkm ajettu 1.0 A8 kylmänä vähän paukkuva vaihto vaihteistolla - 20 -32 aluksi muuten ok.
Mutta uusi ongelma lämmitin puhaltaa viileä oikean puolen suuttimista kun puhallus on kovemmalla. Vasemmalle tulee hyvin lämpöä. Lämmitin on ns.karvalakkimallinen sen vois ymmärtää jos oikealle ois oma lämmönsäätö säätimen viaksi. Vaihtavat termostaatin kun vain ehtii huollossa, epäillen läppävikaa.
Mutta uusi ongelma lämmitin puhaltaa viileä oikean puolen suuttimista kun puhallus on kovemmalla. Vasemmalle tulee hyvin lämpöä. Lämmitin on ns.karvalakkimallinen sen vois ymmärtää jos oikealle ois oma lämmönsäätö säätimen viaksi. Vaihtavat termostaatin kun vain ehtii huollossa, epäillen läppävikaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Meillä käynnistetään auto etänä joka kerta muutama minuutti ennen liikkeelle lähtöä ja kovillakin pakkasilla vaihdot on pehmeitä heti laakista.tomi83 kirjoitti: ↑20 Helmi 2021 19:44Tätä en purematta niele mut hyvä jos noin. Olipa kyseessä minkä merkin auto tahansa ja auto seisonut yön yli vaikka -25 asteen kelissä pihalla, ei automaatin toiminta ole todellakaan samanlainen kuin lämmennyt laatikko. Kokemusta monen eri merkin laatikoista.
Se miten laatikon pehmeys koetaan on toinen asia ja jokainen tehköön siitä omat arvionsa. Minusta A8 vaihtaa hyvin kylmillä keleillä vaikka alkuun kierrokset korkeemmat ja vaihdot ”pitempiä”.
En minä ainakaan siinä mitään mainittavaa eroa huomaa, tai ainakaan mitään sellasta mistä foorumeille tarttis kirjoitella.
Mullakin on automaatteja "muutama" ollu tässä 25 vuoden aikana.
Verrokkina viereisellä paikalla 23 vuotta vanha W202 jonka vaihdot kylmänä onkin jo ihan eri maata.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama juttu, etänä käyntiin (aina kun Fordpässi toimii) muutamaksi minuutiksi periaatteessa aina. Välillä kun tulee heti lähdettyä liikkeelle, niin peruutuksen päätteeksi D kytkeytyy vähän töksähtävästi, mutta sekin vain yli 10 asteen pakkasilla.HMS77 kirjoitti: ↑21 Helmi 2021 10:16Meillä käynnistetään auto etänä joka kerta muutama minuutti ennen liikkeelle lähtöä ja kovillakin pakkasilla vaihdot on pehmeitä heti laakista.tomi83 kirjoitti: ↑20 Helmi 2021 19:44
Tätä en purematta niele mut hyvä jos noin. Olipa kyseessä minkä merkin auto tahansa ja auto seisonut yön yli vaikka -25 asteen kelissä pihalla, ei automaatin toiminta ole todellakaan samanlainen kuin lämmennyt laatikko. Kokemusta monen eri merkin laatikoista.
Se miten laatikon pehmeys koetaan on toinen asia ja jokainen tehköön siitä omat arvionsa. Minusta A8 vaihtaa hyvin kylmillä keleillä vaikka alkuun kierrokset korkeemmat ja vaihdot ”pitempiä”.
En minä ainakaan siinä mitään mainittavaa eroa huomaa, tai ainakaan mitään sellasta mistä foorumeille tarttis kirjoitella.
Mullakin on automaatteja "muutama" ollu tässä 25 vuoden aikana.
Verrokkina viereisellä paikalla 23 vuotta vanha W202 jonka vaihdot kylmänä onkin jo ihan eri maata.
Ex japsille teki hyvää käyttää tyhjänä muutama minuutti tai muuten 1-> 2:lle siirryttiin potkun kera. Muuten erittäin toimiva laatikko sekin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kesäkuussa 2019 napsahti kivi tuulilasiin, kun autolla oli ajettu vajaa 1000 km. Ihan kunnon pamaus, eikä mikään pikku rapsahdus. Lasi halkesi peilin alta itään ja länteen kuskin silmien korkeudelta, siten että toinen pää tuli suht lähelle kuskin oikean silmän näkökenttää (hivenen oikealle). Ei alku ketutusta enempää ole haitannut, mutta tänään, yli 1,5v ja 47 000 km kilometriä myöhemmin, halkeama jatkoi matkaa 10 cm ja nythän se on sitten nätisti siinä näkökentässä.
Aika pitkään kesti kun muistelen miten herkästi monella on lasit rikkoutuneet. Muutama napsahdus on lasiin tullut, mutta eipä juuri jälkeä ole jäänyt. Jos nyt jotenki kituuttelis nastakauden ohi, niin kävis sitten vaihtamassa. Omavastuu IFllä 200 eurorahaa...
Aika pitkään kesti kun muistelen miten herkästi monella on lasit rikkoutuneet. Muutama napsahdus on lasiin tullut, mutta eipä juuri jälkeä ole jäänyt. Jos nyt jotenki kituuttelis nastakauden ohi, niin kävis sitten vaihtamassa. Omavastuu IFllä 200 eurorahaa...