Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vootrson kirjoitti: ↑07 Helmi 2021 07:59En tiedä diesel-koneesta, mutta ainakin bensavehkeessä Webasto menee ihan tarkoituksella pois päältä kun käynnistää auton. Siellä valikossa on ”lämmityksen jatkaminen” -valinta, joka kaiketi mahdollistaa Webaston pöhinän jatkumisen kun käynnistää auton?
Ei, vaan "Lämmityksen jatkaminen" tarkoittaa sitä, että Webasto jää pöhisemään sammuttaessasi auton, ja esimerkiksi lukitessasi sen.
Webaston käyttöönotolle on ihan oma valintansa "Lisälämmitin". Tämä tarkoittaa ajonaikaista automaattista Webaston käyttöä moottorin lämpötilan ja auton lämmitystarpeen mukaan.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
Vootrson kirjoitti: ↑07 Helmi 2021 07:59
En tiedä diesel-koneesta, mutta ainakin bensavehkeessä Webasto menee ihan tarkoituksella pois päältä kun käynnistää auton. Siellä valikossa on ”lämmityksen jatkaminen” -valinta, joka kaiketi mahdollistaa Webaston pöhinän jatkumisen kun käynnistää auton? Mulla ollut nyt pakkasilla valittuna ”lisälämmitin” -valinta päälle jolloin Webasto jatkaa hommia noin 30 sek sen jälkeen kun auton on käynnistänyt.
Mä olen ymmärtänyt sen jatkamisen tarkoittavan sitä, että webasto jää päälle esimerkiksi kaupassa piipahtamisen ajaksi vaikka auton sammuttaa ja lukitsee.
Se on juuri näin kun PiuhaPoikki asian ilmaisee. Lukee ihan ohjekirjassa.
Lisälämmitin = ajonaikainen Webaston käyttö tarpeen mukaan.
Lämmityksen jatkaminen = Webasto jatkaa lämmittämistä auton sammuttamisen jälkeen.
Eikä tässä toimintalogiikan ymmärtämisessä ole vika, jos kolmantena talvena auto on antanut alkaa täysin virheellisiä ilmoituksia polttoaineen vähyydestä ja sammuttamaan Webastoa ilmoituksen perusteella.
Asetukset on mulla edelleen samat Webaston suhteen kuin aina ennenkin, oli kesä tai talvi. Lisälämmitin päällä ja lämmityksen jatkaminen pois.
Ilmastonmuutos on muuttanut lumen koostumusta. Ennen ei ole ikinä mk3.5ssa ollut tuollaisia jääpaloja koteloissa mitä tänä talvena, samanlaiset huopatossut siinä kuin mk4. Oikeastaan tuohon meidän mk4:seen kertyy vähemmän. Työkaveri just sulatteli Seattia että samallalailla kertyy muihinkin.
Mittariston polttoaineekulutus näyttö laskee suurempaa kulutusta kuin ajotietokone. Mikähän taika siinäkin? Ottaako se huomioon webaston käytön mutta ajotietokone ei? Tasaisessa ajossa lukemat on samat mutta viikossa tulee eroa.
EeroH kirjoitti: ↑07 Helmi 2021 20:13
Ilmastonmuutos on muuttanut lumen koostumusta. Ennen ei ole ikinä mk3.5ssa ollut tuollaisia jääpaloja koteloissa mitä tänä talvena, samanlaiset huopatossut siinä kuin mk4. Oikeastaan tuohon meidän mk4:seen kertyy vähemmän. Työkaveri just sulatteli Seattia että samallalailla kertyy muihinkin.
Vaimon Mk2 seisoo yöt tuossa oman auton vieressä ja samanlaista työmatka-ajoa ajellaan. Vaimon autoon kertyy roiskeläppiin jonkun verran jäätä mutta se lähtee potkimalla pois. Varsinaisesti pyöräkoteloihin ei kerry.
Itse olen Mk nelosesta joutunut jo useamman kerran sulttamaan kuumalla vedellä kun se ihan oikeasti alkaa ottamaan renkaisiin kiinni ja pelkään lukasuojan kaarien vaurioituvan.
EeroH kirjoitti: ↑07 Helmi 2021 20:13
Ilmastonmuutos on muuttanut lumen koostumusta. Ennen ei ole ikinä mk3.5ssa ollut tuollaisia jääpaloja koteloissa mitä tänä talvena, samanlaiset huopatossut siinä kuin mk4. Oikeastaan tuohon meidän mk4:seen kertyy vähemmän. Työkaveri just sulatteli Seattia että samallalailla kertyy muihinkin.
Vaimon Mk2 seisoo yöt tuossa oman auton vieressä ja samanlaista työmatka-ajoa ajellaan. Vaimon autoon kertyy roiskeläppiin jonkun verran jäätä mutta se lähtee potkimalla pois. Varsinaisesti pyöräkoteloihin ei kerry.
Itse olen Mk nelosesta joutunut jo useamman kerran sulttamaan kuumalla vedellä kun se ihan oikeasti alkaa ottamaan renkaisiin kiinni ja pelkään lukasuojan kaarien vaurioituvan.
Jep!
Tämä on oikeasti ongelma...Myös ainakin mulla ST-Fiestassa...kyse ei ole pienestä hyhmästä vaan oikeasti pyöräkotelo(taka)täyttyy lumesta/jäästä ja varsin v*ttumainen poistaa
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Activessa on 20-23 mm (jos nyt "tyre comparsioniiin" oikeat luvut naputtelin) isompi rengaskoko verrattuna 215/50/17 tai 235/40/18 kokoihin, joten renkaan ja lokasuojan väliin jää entistäkin vähemmän tilaa. Lisäksi mustat muoviraamit syön entistäkin enemmän vapaata tilaa. Ja onhan tuo ahdas väli, kun suolamössö kuorruttaa jatkuvasti helmoja ja yön aikana kivettyy siihen. Postiivista on, että lunta voi tökkiä kaarista pois vähän huolettomammin, kun on nuo mustat muovit suojaamassa.
Mutta joo, nyt kun kiinnitän huomiota muihin autoihin, niin taitaa huopalokareita olla monessa muussakin autossa.
Webaston käynnistämiseen puhelimen kautta on nyt tullut vastaus jonkun Play-kauppaan jättämään palautteeseen.
Ikävää ettei ohjelma vastaa toiveitasi. Olemme vieneet toiveita Webaston etäohjauksesta eteenpäin täältä Pohjoismaista. Webaston etäohjausta on jo testattu, mutta koko projektia on lykätty tulevaisuuteen. Ominaisuus ei tule FordPassiin tämän eikä seuraavankaan talven aikana. // FordPass- Tuki
Rusakko_ kirjoitti: ↑08 Helmi 2021 15:14
Activessa on 20-23 mm (jos nyt "tyre comparsioniiin" oikeat luvut naputtelin) isompi rengaskoko verrattuna 215/50/17 tai 235/40/18 kokoihin, joten renkaan ja lokasuojan väliin jää entistäkin vähemmän tilaa. Lisäksi mustat muoviraamit syön entistäkin enemmän vapaata tilaa. Ja onhan tuo ahdas väli, kun suolamössö kuorruttaa jatkuvasti helmoja ja yön aikana kivettyy siihen. Postiivista on, että lunta voi tökkiä kaarista pois vähän huolettomammin, kun on nuo mustat muovit suojaamassa.
Mutta joo, nyt kun kiinnitän huomiota muihin autoihin, niin taitaa huopalokareita olla monessa muussakin autossa.
Renkaan säde on 12.7mm suurempi activessa, mutta maavara n. 30mm isompi. Joten kaaressa on tilaa huomattavasti enemmän tilaa kuin matalissa malleissa.
Edit: Niin etu taka suunnassa tilaa on tuon 12.7mm vähemmän, ylöspäin tilaa siis enemmän.
Hei. Tein kaupat tammikuun alussa 2019 Transit Connectista (automaatti, diesel), ja sen jälkeen eksyin forumille lukemaan tämän ketjun läpi ennen auton luovutusta. Tuossahan on sama 1,5 tdci -moottori kuin Focuksessa, ja muutenkin on Focuksen pohjalle rakennettu. Olin aivan kauhuissani luettuani kaikki monta sataa sivua iltapuhteina, ja mietin miten saisin kaupat peruttua. Siltä varalta, että joku muukin Transit Connectin ostaja lukee tätä yhtä kauhuissaan, voin kertoa ettei minun autossani ole ollut yhtään vikaa. Ei mitään vikaa. Hullut pakkaset ovat kohta jatkuneet viikkoja, ja viikon sisäänkin on täällä ollut lähes joka yö kylmempi kuin -20. Joka ikinen aamu Eberi on lämmittänyt autoa täyden ajan ihan lämpimäksi, eikä akkua ole tarvinnut latailla. Käynnistän auton päivän aikana n. 15 kertaa, ja ajelen päivän ajan hyvin lyhyitä välimatkoja. Kaikki lämmitysten jatkamiset ja lisälämmittimet päällä. Aamulla ja iltapäivällä sitten 40km kotiin penkinlämmittimet täysillä. Mitään virheilmoituksia ei ole tullut, hiukkassuodattimet pysyy reilassa ja kaikki toiminut kuin unelma n. kuukauden ajan. Löpön kulutus on ollut ihmeellisen kohtuullinen 6L/100km. Tulen itkemään tänne kun se kuukauden päästä leviää, mutta tämä nyt vaan tiedoksi jos joku on samassa tilanteessa
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑13 Helmi 2021 18:41
EI kai uudessa Connectissa kahta ole?
Omassa vanhemmassa oli vaan yksi 74Ah.
Connecti yhdellä akulla. Siinä vaan lataus toimii. Kokeilin omaa ilman latausta 3 lämmitystä ja herjaa näytössä että järjestelmä kytketty pois virran säästämiseksi..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Mites ihmiset ovat nyt huollattaneet autojaan, tuo välihuolto ei liene pakollinen? Auto 9kk ja mittarissa 22tkm, öljynkäyttöikä 28%. Vuosi taitaa tulla täyteen nopeammin kuin kilometrit. Välihuolto ei käynyt mielessäkään tuossa 15tkm (6kk) kohdalla, eikä siitä kukaan autoliikkeessä koskaan puhunut. Eikö nuo öljyt vaihdeta joka tapauksessa 30tkm määräaikaishuollossa. Kun ei noita huoltojen sisältöjä oikein mistään löydä... Ehkä sitä voi hyvällä omatunnolla ajella 30tkm saakka ainakin fordpassin mukaan..
kakadu kirjoitti: ↑15 Helmi 2021 11:15
Mites ihmiset ovat nyt huollattaneet autojaan, tuo välihuolto ei liene pakollinen? Auto 9kk ja mittarissa 22tkm, öljynkäyttöikä 28%. Vuosi taitaa tulla täyteen nopeammin kuin kilometrit. Välihuolto ei käynyt mielessäkään tuossa 15tkm (6kk) kohdalla, eikä siitä kukaan autoliikkeessä koskaan puhunut. Eikö nuo öljyt vaihdeta joka tapauksessa 30tkm määräaikaishuollossa. Kun ei noita huoltojen sisältöjä oikein mistään löydä... Ehkä sitä voi hyvällä omatunnolla ajella 30tkm saakka ainakin fordpassin mukaan..
Mä oon mennyt kylmästi vaan sen mukaan mitä auto ilmoittanut. Ensimmäinen huolto tuli aika tarkalleen vuoden kohdalla reilulla 22 tkm ajolla. Tuosta on tultu jo reilusti yli vuosi ja kilsoja 43 tkm sekä öljy 31% eikä ole mitään huoltoilmoituksia tullut. Appi näyttää seuraavaksi 60 tkm huoltoa, joka tulee kyllä ennen noita kilsoja näillä näkymin vastaan.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
birkku kirjoitti: ↑15 Helmi 2021 12:55
Teetätin välihuollon n. 15 tkm ajettuna ja 10 kk vanhana. Elektroniseen huoltokirjaa tästä tuli seuraavat "leimat"
- vuositarkastus
- kori- ja maalitarkastus
- suorittamattomat huoltokampanjat tehty
- Polttoainesuodattimen vaihto
Auto edelleen reilun vuoden ikäisenä täysin viaton.
s_herra kirjoitti: ↑18 Tammi 2021 08:38
...Ja takapenkin turvavyömuistutin, onkohan kukaan saanut siihen korjausta vieläkään?
Soittelin oman vikalistan merkkihuoltoon ja mainitsin tästä takapenkin turvyömuistutinongelmasta. Saas nähdä mitä sille tekevät vai eikö tee mitään. Mulla ilmoitus tulee siis, kun vien muksun päiväkotiin ja lähden sitten töihin. Kertoi puhelimessa, että johtuu siitä, jos lapsi irroittaa turvavyön liian aikaisin eli auton ollessa liikkeellä. Silloin se huutomerkki jää ruutuun. Enpähän tiedä...kyllähän auton sammutan ja sitten vien muksun, tulen takas ja lähden liikkeelle. Se ilmoitus tulee vähän ajan päästä kun lähtee liikkeelle. Ihan kuin auto luulis että siellä vielä istuu joku.
Pitää infota jos keksivät korjauksen.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Kirjoittelen oman autoni ”ongelmista” jotka maaliskuun alussa katsovat merkkihuollossa. Nyt kun vielä takuuta, niin ajattelin kerralla kaikki hoitaa.
- vaihteisto viivyttelee kunnolla D:ltä R:lle ja toisin päin.
- kerran vaihteisto teki niin, että lähdin parkkikselta, pääsin 10 metriä, ei liikkunut vaikka kuinka kaasua polki. Vaihde R:lle, ei liikkunut. Takas D:lle, ei mitään. Sit P:lle josta R:lle, ei mitään. Meni n 10 s, kuului rusahdus ja pääsin keskeltä risteystä pois viimein
- jarrupoljin ollut muutaman kerran kova heti liikkeelle lähdön jälkeen ja aiheuttanut läheltä piti tilanteet
- kuskin puolelta edestä kuuluu ikävä rusahdus kun kaartaa oikealle ja alkaa vedättää. Esim risteyksessä. Tämä siis tapahtuu moottorijarrutuksen jälkeen. Vetari?
- kulutus: yleensä alamäkeen ajaessahan tietokone näyttää nollaa kulutukseksi? Nyt tekee sitä, että kulutus pyörii siellä 3-4 litran paikkeilla ikään kuin veto päällä olisi.
- Avainta ei havaittu -ilmoitus monesti. Paristot vaihdettu ja avain varmasti näkyvillä
- järjestelmä pois käytöstä akun virransäästämiseksi tms. -ilmoitus monesti.
- Etäkäynnistys ei aina pelaa.
Akun vaihdatin n 1kk sitten (Agm) ja sähköongelmat oli vähän aikaa poissa. Nyt taas tullut noita ilmoituksia.
Autolla ajettu vajaa 60tkm ja huollettu juuri.
Vaihdoin tähän 1,5:een litraisesta ja siinä ei ollut mitään ongelmia 25 tuhanteen asti. Huono diili mutta minkäs voi.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Täällä tapahtunut sama homma muutaman kerran kun lapsen vienyt kouluun, muksu istuu takapenkillä korokkeella kuskin puolella, ja usein ehdin avata takaoven ennen kuin lapsi irrottanut turvavyön mutta en tiedä onko sillä vaikutusta siihen milloin tuo virheellinen turvavyöhälytys ilmaantuu, sen verran harvoin tapahtunut että en ole jaksanut asiaa tutkia enempiä
kakadu kirjoitti: ↑15 Helmi 2021 11:15
Mites ihmiset ovat nyt huollattaneet autojaan, tuo välihuolto ei liene pakollinen?
Millään öljyillä ei ajeta 30tkm jos nyt yhtään sen auton moottorin elinikä kiinnostaa paria vuotta pidempään, ei se 15tkm/vuosi öljynvaihto todellakaan turhaan siellä ole..
kakadu kirjoitti: ↑15 Helmi 2021 11:15
Mites ihmiset ovat nyt huollattaneet autojaan, tuo välihuolto ei liene pakollinen?
Millään öljyillä ei ajeta 30tkm jos nyt yhtään sen auton moottorin elinikä kiinnostaa paria vuotta pidempään, ei se 15tkm/vuosi öljynvaihto todellakaan turhaan siellä ole..
Tolla on jotain merkitystä ehkä 10+ vuoden jälkeen,harva nykyään itsellänsä niin kauan pitää.Loppukäyttäjä tietysti kiittää.Muuten rahantuhlausta.edit.Toki jos auto itse ilmoittaa että on öljynvaihdon aika,niin asia eri,silloin kannattaa vaihtaa.
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
kakadu kirjoitti: ↑15 Helmi 2021 11:15
Mites ihmiset ovat nyt huollattaneet autojaan, tuo välihuolto ei liene pakollinen? Auto 9kk ja mittarissa 22tkm, öljynkäyttöikä 28%. Vuosi taitaa tulla täyteen nopeammin kuin kilometrit. Välihuolto ei käynyt mielessäkään tuossa 15tkm (6kk) kohdalla, eikä siitä kukaan autoliikkeessä koskaan puhunut. Eikö nuo öljyt vaihdeta joka tapauksessa 30tkm määräaikaishuollossa. Kun ei noita huoltojen sisältöjä oikein mistään löydä... Ehkä sitä voi hyvällä omatunnolla ajella 30tkm saakka ainakin fordpassin mukaan..
Öljyt kuuluu omassa vaihto-ohjelmaan 15k välein, näillä mennään. Tai viimeistään kun auto niitä alkaa vaatia.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
Jaa-a, saas nähdä minkälaisiin ongelmiin tuli sekaannuttua, mutta tilasin uuden Active-mallin 1,5 ekourpo, kaikilla lisämausteilla paitsi lasikatto ja ihan perus halot keulassa. Faceliftihan tulee kohta, mutta kun piti nyt vaan vaihtaa autoa. Pikkasen on mestarilla klöntsä housuissa kun on tullut luettua täällä esiteltyjä ongelmia, mutta sormet ristissä. Hyvin palvellut Kuga menee vaihtoon. Kugan ainoat ärsyttävät asiat olivat kitisevä konsoli, ja jatkuvasti irtoileva kattolista, joka alkoi rummuttamaan kattoa yli 80 km/h nopeuksissa.
Ford Escort CLX 1.6->Ford Fiesta XR2i->Ford Escort RS2000 -93->Ford Mondeo -01->Ford Focus -05->Ford Fiesta -12->Ford Focus -17 ->Ford Kuga-18->Focus Active 1.5 A8 STW -21
Ja paljon, paljon muita merkkejä ja malleja...
grizzly kirjoitti: ↑16 Helmi 2021 15:09
Jaa-a, saas nähdä minkälaisiin ongelmiin tuli sekaannuttua, mutta tilasin uuden Active-mallin 1,5 ekourpo, kaikilla lisämausteilla paitsi lasikatto ja ihan perus halot keulassa. Faceliftihan tulee kohta, mutta kun piti nyt vaan vaihtaa autoa. Pikkasen on mestarilla klöntsä housuissa kun on tullut luettua täällä esiteltyjä ongelmia, mutta sormet ristissä.
Onnittelut valinnasta. Hyvä auto. Täällä ollaan menty kohta kaksi vuotta 1.0 Activella ilman suurempia ihmeitä. Kohta autoon on tulossa eka huolto (2v), mittari sanoo öljyjen käyttöiäksi 22%. Joten marmoritiskillä ei ole tarvinnut käydä hyvässä eikä pahassa sitten auton luovutuksen. Jos tämän pohjalta pitäisi valita uutta autoa, niin voisin hyvinkin ottaa samanlaisen. Yhtään vähättelemättä niiden ongelmia joilla ilmeisesti on jotain ollut täällä foorumilla, mutta ainakin meillä on toistaiseksi ollut harvinaisen viaton yksilö.
Ainoa mikä on taas ajankohtaista on näköjään Syncin päivitys. Jostain syystä kesken ajon ilman verkkoyhteyttä (!) Sync sanoi, että alkaa lataamaan järjestelmäpäivitystä. Mistä lie sen olisi saanut. No, sitten menin sinne valikkoon ja se ei tiennyt asiasta mitään ennen kuin kytkin puhelimen hotspotiksi. Sitten se alkoi jotain pakettia taas lataamaan niin hitaasti, että varmaan olisi pitänyt ajaa Helsingistä Lappiin ja takaisin jotta se paketti olisi tullut kokonaan. Toisaalta mitään ei puutu, joten saa toistaiseksi jäädä mun puolesta latautumattakin. Ja Fordin saitti ei tiedä mitään mistään Sync-päivityksestä auton vinillä....
EDIT: Tänään kokeilin uudelleen tuota Syncin päivitystä hotspotin avulla. Auto sanoi, että Sync on ajan tasalla. Outoa, koska eilen sillä jäi ison tiedoston lataus kesken.
Sellasta tietoa sitten liittyen BMS-moduuliin, että tuosta on tulossa/tullut uusi versio joten jos et ole vielä vaihdattanut sitä, tai olet mutta akku/webasto-ongelmat jatkuu, niin laitapa kysyen paikallisesta korjaamosta asiasta.
Juttelin itse juuri RS-Huollon kanssa, meille kun piti tuo vaihtaa ja tilasivat sen, mutta juuri viime viikolla ilmeisesti tullu uudempi versio joten peruivat aiemman tilauksen ja nyt odotellaan uutta.
Asia on varmistettu ihan Fordilta Kölnistä saakka.