Lisää havaintoja:PiuhaPoikki kirjoitti: ↑24 Joulu 2020 20:03Perun puheeni. On se "Fast regen" moodia edelleen olemassa.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑23 Joulu 2020 21:18 Sellainen havainto näistä viimeisistä päivityksistä on, että latauksesta näyttää nyt puuttuvan "Fast regen" moodi.
Aiemmin se astui kehiin jos latausta oli yli 80%....
Sa vain näyttää astuvan kehiin vasta 86% tienoilla.
Tänään ajoin reilun 1000km siivun ja seurailin aikani kuluksi latausta forscanilla.
Liikkeelle lähdettiin kahden tunnin lohkolämmityksen ja ylläpitolatauksen jälkeen.
Silloin latausprosentti oli 83%. Jännite asettui heti kohta lukemaan 13,4V.
Muutaman tunnin jälkeen prosentti oli noussut 86:een ja silloin systeemi meni hetkeksi tuohon em. "Fast regen" moodiin.
Sitä ei tosin kestänyt kuin ehkä puoli tuntia ja taas loppumatka "Slow regen" moodissa 13,4V latauksella.
Prosentit jämähtivät vaihtelemaan 85-86%
Se huhu uuden päivityksen 90% tavoitetilasta ei taida pitää paikkaansa mutta 85% voisi ollakin totta.
Auto on nyt loman aikana pääsääntöisesti seissyt koskematta mutta kolme kertaa on ajettu 100km kappareissu.
Positiivinen huomio on se, että akku ei purkaannu seistessä juurikaan kuten se teki ennen päivityksiä.
Mutta pettymyksenä täytyy todeta akun kalibroinnin toimivan edelleen väärin.
Varaustila kalibroituu kerta kerralta malalammaksi. Nyt päästään enää nippanappa 80% varaustilaan. Akkuun ei mene virtaa vaikka latausjännite on tapissa. Eli akku on oikeasti huomattavasti korkeammassa varaustilassa kun mitä mittarointi väittää.
Saman kehityksen jatkuessa parin viikon päästä ollaan taas siinä tilanteessa että varaustila on alle kriittisen 70% rajan eikä nouse sieltä vaikka kuinka lataisi.