Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Muuten on kyllä hiljanen sisustan suhteen, ei rusahtele kuopissa jne, mutta tuo sivulasinlista pitää välillä just sen taajuista ääntä sopivalla tienpinnalla, että ottaa korvaan hyvin.
larsibald
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Elo 2015 12:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja larsibald »

Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.

Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.

Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti

1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.

Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

larsibald kirjoitti: 08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.

Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.

Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti

1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.

Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Tsekattiinko Mondeosta koskaan pyöränkulmia ? Tästä omasta Focuksesta katsottiin heti uutena, kun oli levoton maantiellä. Takuuseen meni, kun olivat tehtaan toleranssien ulkopuolella heti uutena.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Ishvan kirjoitti: 09 Elo 2020 13:09
larsibald kirjoitti: 08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.

Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.

Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti

1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.

Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Tsekattiinko Mondeosta koskaan pyöränkulmia ? Tästä omasta Focuksesta katsottiin heti uutena, kun oli levoton maantiellä. Takuuseen meni, kun olivat tehtaan toleranssien ulkopuolella heti uutena.
Just näin.Kyllä ainakin monkku menee kuin kiskoilla jos kaikki kunnossa,hyvä että tarvii rattiin koskea😉
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Muuten jännä homma tuota nelipyöräsuuntausta ei tehdä siinä huollossa kun auto luovutetaan ostajalle. Kummiskin auto pitälsi olla siinä kunnossa ettei heti tarvitse nlita puutelistoja alkaa tekemään. Rankka matka autolla tehdas-firman takapiha.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Renee kirjoitti: 09 Elo 2020 21:26 Muuten jännä homma tuota nelipyöräsuuntausta ei tehdä siinä huollossa kun auto luovutetaan ostajalle. Kummiskin auto pitälsi olla siinä kunnossa ettei heti tarvitse nlita puutelistoja alkaa tekemään. Rankka matka autolla tehdas-firman takapiha.
Sanos se. Millään merkillä suuntausta ei tehdä kuin erillisestä pyynnöstä.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Tuli noista suuntauksista tehtaalla mieleen että eikö renkaissa esim se punainen täplä kumissa ja vanteissa venttiili pidä olla samassa linjassa? Mulla osu yhdessä renkaassa ja muissa miten sattuu.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
jarkkoo
Viestit: 359
Liittynyt: 21 Heinä 2005 00:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

Nipa kirjoitti: 10 Elo 2020 06:18 Tuli noista suuntauksista tehtaalla mieleen että eikö renkaissa esim se punainen täplä kumissa ja vanteissa venttiili pidä olla samassa linjassa? Mulla osu yhdessä renkaassa ja muissa miten sattuu.
Ei taida olla tekemistä noilla, siis venttiilillä ja täplällä.
Punainen täplä liittynee renkaat ”heittoon” ja keltainen kertoo kevyimmän kohdan. Vai miten se meni, viisaammat korjaa.
2021 Tesla Model 3 LR
Toxox
Viestit: 549
Liittynyt: 15 Maalis 2020 19:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Toxox »

jarkkoo kirjoitti: 10 Elo 2020 06:23
Nipa kirjoitti: 10 Elo 2020 06:18 Tuli noista suuntauksista tehtaalla mieleen että eikö renkaissa esim se punainen täplä kumissa ja vanteissa venttiili pidä olla samassa linjassa? Mulla osu yhdessä renkaassa ja muissa miten sattuu.
Ei taida olla tekemistä noilla, siis venttiilillä ja täplällä.
Punainen täplä liittynee renkaat ”heittoon” ja keltainen kertoo kevyimmän kohdan. Vai miten se meni, viisaammat korjaa.
Jep, näin menee, keltaisella ei paljonkaan merkitystä, koska painoheitot korjautuu tasapainoituksella.
Punainen, eli renkaan säteisheitto ("korkeinkohta") tärkeämpi, koska jos vanteessa heittoa eivät saisi osua samaan kohtaan.
Joskus kävin tasapainottamassa alla olevia, jo jonkun verran ajettuja renkaita, olivat sitä mieltä että yksi vanne soikea, ei onnistu.
En viitsinyt sanoa, että pyöräyttää rengasta vanteella, ajoin takana sen loppuun. Uudet renkaat alle, ei täristystä.
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Toxox kirjoitti: 10 Elo 2020 06:57
jarkkoo kirjoitti: 10 Elo 2020 06:23

Ei taida olla tekemistä noilla, siis venttiilillä ja täplällä.
Punainen täplä liittynee renkaat ”heittoon” ja keltainen kertoo kevyimmän kohdan. Vai miten se meni, viisaammat korjaa.
Jep, näin menee, keltaisella ei paljonkaan merkitystä, koska painoheitot korjautuu tasapainoituksella.
Punainen, eli renkaan säteisheitto ("korkeinkohta") tärkeämpi, koska jos vanteessa heittoa eivät saisi osua samaan kohtaan.
Joskus kävin tasapainottamassa alla olevia, jo jonkun verran ajettuja renkaita, olivat sitä mieltä että yksi vanne soikea, ei onnistu.
En viitsinyt sanoa, että pyöräyttää rengasta vanteella, ajoin takana sen loppuun. Uudet renkaat alle, ei täristystä.
Menee katsomaan uusia Korealaisia mm. Kiaa niin siellä on yleensä aina tasapainotusmerkit venttiilien kanssa kohdillaan eikä hakattu vain painoja vanteeseen . Itseäni ainakin ketuttaa, kun rengasliikkeet eivät tuotakaan viitsi huomioida. Itse olen pistänyt tasapainottamaan uudestaan jonkun kerran koko setin, kun ei ole mielenkiinto ekalla kerralla riittänyt. Sitten on rengas pyöräytetty vanteellakin ja painojen määrä laskenut huomattavasti.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Hakkapeliitta
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Elo 2020 13:47

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hakkapeliitta »

Onko kenelläkään kokemusta lisävalopaneelin asennuksesta uuteen Focukseen? Millainen kokonaisratkaisu? Suosituksia?

Itselläni Active-malli. Ei tunnu asentajaa löytyvän oikein millään, ja sanovat että keula on niin muovinen ettei tuentoja saa tehtyä kunnolla.
Yhden Fiesta Activen olen nähnyt lisävalopaneelilla ja suoraan maskiin tuetuilla tukiraudoilla.
_JPA
Viestit: 279
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

Hakkapeliitta kirjoitti: 11 Elo 2020 13:52 Onko kenelläkään kokemusta lisävalopaneelin asennuksesta uuteen Focukseen? Millainen kokonaisratkaisu? Suosituksia?

Itselläni Active-malli. Ei tunnu asentajaa löytyvän oikein millään, ja sanovat että keula on niin muovinen ettei tuentoja saa tehtyä kunnolla.
Yhden Fiesta Activen olen nähnyt lisävalopaneelilla ja suoraan maskiin tuetuilla tukiraudoilla.
Puskuri ei tosiaankaan kovin tukevalle vaikuta. Ylemmässä aukossa ei ole peltiä näkyvissä ja jäähdyttimen edessä näyttää olevan aktiivinen kaihdin.
Itse ajettelin laittaa kilpitelineen ja valosta ylätuet maskin "ritilään" kiinni ja lisäksi kilpitelineestä tuet puskurin alempaan aukkoon.
Vastaava asennus toimi Mazda CX-3:ssa ihan hyvin.

Voihan sieltä ylemmästä aukosta päästä lukkopeltiin asti kiini jos vähän leikkaa aukkoa muoveihin. Täytyy tutkia tarkemmin vasta sain auton alle.
Pitää kuitenkin valita kevyt valopaneeli. About rekkarikilven mittaisissa kevyimmät on 1,1...1,2 kg.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

_JPA kirjoitti: 11 Elo 2020 20:13
Hakkapeliitta kirjoitti: 11 Elo 2020 13:52 Onko kenelläkään kokemusta lisävalopaneelin asennuksesta uuteen Focukseen? Millainen kokonaisratkaisu? Suosituksia?

Itselläni Active-malli. Ei tunnu asentajaa löytyvän oikein millään, ja sanovat että keula on niin muovinen ettei tuentoja saa tehtyä kunnolla.
Yhden Fiesta Activen olen nähnyt lisävalopaneelilla ja suoraan maskiin tuetuilla tukiraudoilla.
Puskuri ei tosiaankaan kovin tukevalle vaikuta. Ylemmässä aukossa ei ole peltiä näkyvissä ja jäähdyttimen edessä näyttää olevan aktiivinen kaihdin.
Itse ajettelin laittaa kilpitelineen ja valosta ylätuet maskin "ritilään" kiinni ja lisäksi kilpitelineestä tuet puskurin alempaan aukkoon.
Vastaava asennus toimi Mazda CX-3:ssa ihan hyvin.

Voihan sieltä ylemmästä aukosta päästä lukkopeltiin asti kiini jos vähän leikkaa aukkoa muoveihin. Täytyy tutkia tarkemmin vasta sain auton alle.
Pitää kuitenkin valita kevyt valopaneeli. About rekkarikilven mittaisissa kevyimmät on 1,1...1,2 kg.
Kaikissa malleissa on tuo keula niin tasainen, että paneeli jää "törröttämään" aika orvon näköisesti kilpitelineessä ja kilpitelineelle ei ole oikein hyvää vastinpintaa. Lazerin pienemmät valot on aika kevyiä. Esim 12 Linear Elite. Kilpiteline taitaa painaa enemmän.
Moore
Viestit: 50
Liittynyt: 15 Kesä 2014 13:15

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Moore »

Fjöördis kirjoitti: 05 Elo 2020 21:19 Onko muilla autossa paljon resonointeja?
Itselläni ainakin kuskin ovi resonoi niin ettei paljoa viitsi edes musiikkia kuunnella.
Onkohan siihen mahdollisesti mitään parannusta saatavilla?
Sitten vielä ikkunan kehys tai joku muu pitää omaa elämäänsä, joskus auttaa kun avaa ikkunaa ja laittaa uudelleen kiinni, toisinaan taas ei..
Sama juttu. Kuskin puolen B pilarin kohdalta tulee ärsyttävä särinä.
Moore
Viestit: 50
Liittynyt: 15 Kesä 2014 13:15

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Moore »

larsibald kirjoitti: 08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.

Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.

Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti

1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.

Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Olen myös ihmetellyt 1.0 A8 kulutusta. Seka-ajossa 7,6l-8.0l. Luulin ostavani taloudellisen pienimoottorisen auton.
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

@rsk@ kirjoitti: 12 Elo 2020 09:44
_JPA kirjoitti: 11 Elo 2020 20:13

Puskuri ei tosiaankaan kovin tukevalle vaikuta. Ylemmässä aukossa ei ole peltiä näkyvissä ja jäähdyttimen edessä näyttää olevan aktiivinen kaihdin.
Itse ajettelin laittaa kilpitelineen ja valosta ylätuet maskin "ritilään" kiinni ja lisäksi kilpitelineestä tuet puskurin alempaan aukkoon.
Vastaava asennus toimi Mazda CX-3:ssa ihan hyvin.

Voihan sieltä ylemmästä aukosta päästä lukkopeltiin asti kiini jos vähän leikkaa aukkoa muoveihin. Täytyy tutkia tarkemmin vasta sain auton alle.
Pitää kuitenkin valita kevyt valopaneeli. About rekkarikilven mittaisissa kevyimmät on 1,1...1,2 kg.
Kaikissa malleissa on tuo keula niin tasainen, että paneeli jää "törröttämään" aika orvon näköisesti kilpitelineessä ja kilpitelineelle ei ole oikein hyvää vastinpintaa. Lazerin pienemmät valot on aika kevyiä. Esim 12 Linear Elite. Kilpiteline taitaa painaa enemmän.
Jotenki ajattelisin, että ei se paino led-paneeleissa ole niinkään ongelma. Tuulipinta-alalla vois merkitystä ollakin, jos ei saa tuettua ritilään kunnolla, mutta sirojahan nuo led-paneelit on ku vertaa vanhempiin kattilan kokoisiin mötiköihin
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Tuo on parhaasta päästä valoteholtaan kokoon nähden.
https://youtu.be/mERoqz4Nz1w
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Moore kirjoitti: 12 Elo 2020 11:41
larsibald kirjoitti: 08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.

Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.

Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti

1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.

Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Olen myös ihmetellyt 1.0 A8 kulutusta. Seka-ajossa 7,6l-8.0l. Luulin ostavani taloudellisen pienimoottorisen auton.


Eipä se valmistajakaan mitään markkinoiden matalimpia lukemia lupaa (jotain 7 hujakoilla). Ja seka-ajoa niin monenlaista... itsekin mielestäni ajan seka-ajoa ja valmistajan ilmoittaman alle menee jatkuvasti puolisen desiä pois lukien pakkaskausi.

Sinänsä tuo litranen on kulutuksen osalta hankalassa saumassa kun 1.5 menee samoissa lukemissa.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Mökkireissulla aloin ihmettelemään kun takaluukkua avatessa kuului veden lotinaa.
Tutkittua asiaa totesin että luukun sisällä todellakin läikkyy vesi.

Luukun alareunassa on kolme vedenpoistoreikää mutta vain keskimmäinen on auki. Reunimmaisissa on mustat muovitulpat.
Mites muilla vagonin omistajilla? Onko reijät auki?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Quattra
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Heinä 2017 16:02

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Quattra »

PiuhaPoikki kirjoitti: 12 Elo 2020 12:16 Luukun alareunassa on kolme vedenpoistoreikää mutta vain keskimmäinen on auki. Reunimmaisissa on mustat muovitulpat.
Mites muilla vagonin omistajilla? Onko reijät auki?
Tulpattu on Vignalessa. Ei lotise joten lienee poistuvan tuosta keskimmäisestä...
Ajossa: Ford Focus Vignale Wagon A 1.5 182hv -19

Menneet autot: Ford Focus HB 1.6 -99, Ford Focus Wagon 1.6 -06, Ford Mondeo Wagon 1.8D -09, Ford Focus Wagon A 1.5D -17
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Osa ehkä muistaa mun seikkailut Focuksen ja huollon kanssa. Nyt tänään saatiin saaga päätökseen, uusi erimerkkinen auto on tilattu ja toimitus joulukuussa. Siihen asti tärisen vielä tällä totterolla. Viat ovat ja pysyvät, mutta ressi on nyt helpottanut.

Kiitos neuvoista ja vertaistuesta, minun osaltani tämä oli nyt tässä. IG:ssä voi halutessaan seurailla miten seikkailut jatkuvat.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
_JPA
Viestit: 279
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

@rsk@ kirjoitti: 12 Elo 2020 09:44
Jotenki ajattelisin, että ei se paino led-paneeleissa ole niinkään ongelma. Tuulipinta-alalla vois merkitystä ollakin, jos ei saa tuettua ritilään kunnolla, mutta sirojahan nuo led-paneelit on ku vertaa vanhempiin kattilan kokoisiin mötiköihin
Jos kiinnityksen tukevuus on kyseenalainen, niin painolla suuri merkitys tärinän kannalta. Kevyen valon tärinät saa kevyemmällä tuennalla kuriin.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Quattra kirjoitti: 12 Elo 2020 16:46
PiuhaPoikki kirjoitti: 12 Elo 2020 12:16 Luukun alareunassa on kolme vedenpoistoreikää mutta vain keskimmäinen on auki. Reunimmaisissa on mustat muovitulpat.
Mites muilla vagonin omistajilla? Onko reijät auki?
Tulpattu on Vignalessa. Ei lotise joten lienee poistuvan tuosta keskimmäisestä...
Onkohan tämä "keskireikä" jotenkin tukossa?
Hakkapeliitta
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Elo 2020 13:47

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hakkapeliitta »

@rsk@ kirjoitti: 12 Elo 2020 09:44
_JPA kirjoitti: 11 Elo 2020 20:13

Puskuri ei tosiaankaan kovin tukevalle vaikuta. Ylemmässä aukossa ei ole peltiä näkyvissä ja jäähdyttimen edessä näyttää olevan aktiivinen kaihdin.
Itse ajettelin laittaa kilpitelineen ja valosta ylätuet maskin "ritilään" kiinni ja lisäksi kilpitelineestä tuet puskurin alempaan aukkoon.
Vastaava asennus toimi Mazda CX-3:ssa ihan hyvin.

Voihan sieltä ylemmästä aukosta päästä lukkopeltiin asti kiini jos vähän leikkaa aukkoa muoveihin. Täytyy tutkia tarkemmin vasta sain auton alle.
Pitää kuitenkin valita kevyt valopaneeli. About rekkarikilven mittaisissa kevyimmät on 1,1...1,2 kg.
Kaikissa malleissa on tuo keula niin tasainen, että paneeli jää "törröttämään" aika orvon näköisesti kilpitelineessä ja kilpitelineelle ei ole oikein hyvää vastinpintaa. Lazerin pienemmät valot on aika kevyiä. Esim 12 Linear Elite. Kilpiteline taitaa painaa enemmän.
Vajaa 400€ hintaa tällä paneelilla (https://www.lumise.fi/lisavalot/led-lis ... 5/#reviews)
Kovasti on saanut kehuja. Painoa vain 800g.

Toisaalta jos välttyy askartelulta sekä ylimääräisiltä reiltä, niin äkkiä raha tulee tätä kautta takaisin, mikäli liikkeessä teetättää.

Toinen asia on, että millainen releboxi esim. tähän Lazerin Elite paneeliin tulee?
Opla
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Kesä 2020 21:39

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Opla »

Ishvan kirjoitti: 07 Elo 2020 18:07
Fjöördis kirjoitti: 05 Elo 2020 21:19 Onko muilla autossa paljon resonointeja?
Itselläni ainakin kuskin ovi resonoi niin ettei paljoa viitsi edes musiikkia kuunnella.
Onkohan siihen mahdollisesti mitään parannusta saatavilla?
Sitten vielä ikkunan kehys tai joku muu pitää omaa elämäänsä, joskus auttaa kun avaa ikkunaa ja laittaa uudelleen kiinni, toisinaan taas ei..
Itsellä resonoi ovet todella paljon, ennen kamppistoimepiteitä, joissa oviin asennettiin lisää "fylliä". Tällä saatiin parannettua tilannetta jonkin verran, mutta yhä rämisee lujempaa musiikkia kuunnellessa. Muutenhan toi natisee ja naksuu kuin mikäkin 80-luvun kottero. Lasikatto ja kattoverhoilu elää ihan omaa eläämänsä natinoideen ja nitinöineen.
Itse olen kärsinyt natinoista ja räminöistä lähes alusta saakka, vaikka kampanjakorjaukset tehty. Pelkääjän puolen kojelaudan sisältä kuuluu helvetillinen räminä vähänkin epätasaisella tiellä (ulkolämpötilalla ei vaikutusta) ja uutena äänenä sirinä jostain pelkääjän puolen tuulilasin nurkasta (myös hyvällä asvaltilla). V-tuttaa kuin pientä oravaa.

Samalla kysyn että mikä akunvalvontamoduulien korjausten tilanne nykyään on? Minulla ongelma että peilien ja takalasin lämmitys ei toimi ja syksy tulossa. Onko vaihdoista ollut apua?
Vastaa Viestiin