Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Lahden FordStorelle tulee ALD:n mukaan ensi tiistaina. En tiedä montako tulee mutta ilmeisesti minun totteroon sellainen saadaan.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
focst
Viestit: 2488
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Opla kirjoitti: 13 Kesä 2020 09:42
focst kirjoitti: 12 Kesä 2020 16:42 Tänään kävi pajalla mittariston ja kuvankäsittelymodulin päivityksessä. Samalla tilattiin parannettu Bms moduli toivottavasti tulee virtapuoli tällä kuntoon..
Mikä tuo tilanne akunvalvontamoduulien kohdalla on? Ainakin pari tuoretta kommenttia siitä että on vaihdettu tai tilattu. Oma merkkihuolto PP-auto sanoi 3 viikkoa sitten että tehtaalla ei ole vielä ratkaisua asiaan. Onko nyt siis tullut?
Täällä foorumilla minäkin huomasin että on ruvennut moduleita saamaan..huoltokäynnin yhteydessä tilattiin mullekin. Pitäisi ens viikolla tulla laittaa sitten 30tkm huollossa paikalleen siihen varaan ajan kun osa täällä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Renee kirjoitti: 12 Kesä 2020 17:09Kaksoiskytkimet on museo kamaa nykyään
Kannattaa kertoa se Fordin insinööripuolelle, ne tuntuu olevan eri mieltä. TM julkisti juuri tiedon, että uuteen Fiestaan tulee kaksoiskytkinlaatikko:

https://tekniikanmaailma.fi/ford-fiesta ... a-tavalla/
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kiitti tiedosta aika jännä homma jos tämä ns. Uusi llatikko ei enää kelpaa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
focst
Viestit: 2488
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Renee kirjoitti: 13 Kesä 2020 15:09 Kiitti tiedosta aika jännä homma jos tämä ns. Uusi llatikko ei enää kelpaa
Varmaan päästöjen takia..perinteisellä momentinmuunnin laatikolla varustetut syö polttoainetta turhan paljon..kaksoiskytkimellä pääsee helposti pienemmällä kun manuaalilla.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Jännä homma kun näissä manuaaleissa toi kaksoismassapyörä ja automaateissa kaksoiskytkin on vähän saanut huonon maineen.Tehdas tekee ja kansa ostaa eipä siinä muuta sitten.,
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Pajari
Viestit: 103
Liittynyt: 11 Huhti 2018 19:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pajari »

Renee kirjoitti: 13 Kesä 2020 18:17 Jännä homma kun näissä manuaaleissa toi kaksoismassapyörä ja automaateissa kaksoiskytkin on vähän saanut huonon maineen.Tehdas tekee ja kansa ostaa eipä siinä muuta sitten.,
Aika pitkälti kaksoismassat on kuski itse jurnuuttanut liian pienillä kierroksilla paskaksi. Samoin kaksoiskytkimet luistatettu sileiksi, ajettu kuin momentinmuunninta.

Mutta asiaan:
Kelien lämmettyä huomasin pikkulohko Focuksen moottorin lämpenemisen olevan yhtä hidasta kuin oli talvikeleissäkin. Huollossa aikoinaan kyselin miten se on niin helvetin hidas lämpenemään, sanoivat kun se vie niin vähän polttoainetta, että ei riitä lämpenemiseen energiaa. No, 8,9l/100 on ajotietokoneen km. kulutus. Paljonkohan pitäisi viedä että lämpenesi moottori nopeammin? Luulisi että näin kesällä alkulämpötila moottorissa on jo 40 astetta enemmän kuin talvella, niin nopeammin lämpenisi. Mutta kun ei...
Taitaa olla ihan ohjelmallinen tuo viisarin liikuttelu, millä ei ole mitään tekemistä oikean lämpötilan kanssa.
Lataus on jotenkin kelien lämmettyä terhistäytynyt, S/S on jopa muutaman kerran toiminut, reiluun vuoteen ei ollut minkaanlaista havaintoa sen toiminnasta. Ajosuoritteet on kuitenkin suurin piirtein samat. Lopun edelläkö terävöityy?
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
PiuhaPoikki
Viestit: 1181
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Pajari kirjoitti: 14 Kesä 2020 10:06 Aika pitkälti kaksoismassat on kuski itse jurnuuttanut liian pienillä kierroksilla paskaksi. Samoin kaksoiskytkimet luistatettu sileiksi, ajettu kuin momentinmuunninta.
Sehän se onkin kun hyvä alavääntö juuri houkuttelee väännättämään matalilla kierroksilla.
Ei jyristä tai täristä eikä edes vaihdenäyttö käske vaihtamaan pienemmälle vaikka vedättäisi kierrosluvulla 1200r/min kutosella ylämäkeen.
Pitää vaan itse oivaltaa ja sääliä kaksoismassaa.
Tai sitten ostaa se automaatti.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Pajari kirjoitti: 14 Kesä 2020 10:06
Renee kirjoitti: 13 Kesä 2020 18:17 Jännä homma kun näissä manuaaleissa toi kaksoismassapyörä ja automaateissa kaksoiskytkin on vähän saanut huonon maineen.Tehdas tekee ja kansa ostaa eipä siinä muuta sitten.,
Aika pitkälti kaksoismassat on kuski itse jurnuuttanut liian pienillä kierroksilla paskaksi. Samoin kaksoiskytkimet luistatettu sileiksi, ajettu kuin momentinmuunninta.

Mutta asiaan:
Kelien lämmettyä huomasin pikkulohko Focuksen moottorin lämpenemisen olevan yhtä hidasta kuin oli talvikeleissäkin. Huollossa aikoinaan kyselin miten se on niin helvetin hidas lämpenemään, sanoivat kun se vie niin vähän polttoainetta, että ei riitä lämpenemiseen energiaa. No, 8,9l/100 on ajotietokoneen km. kulutus. Paljonkohan pitäisi viedä että lämpenesi moottori nopeammin? Luulisi että näin kesällä alkulämpötila moottorissa on jo 40 astetta enemmän kuin talvella, niin nopeammin lämpenisi. Mutta kun ei...
Taitaa olla ihan ohjelmallinen tuo viisarin liikuttelu, millä ei ole mitään tekemistä oikean lämpötilan kanssa.
Lataus on jotenkin kelien lämmettyä terhistäytynyt, S/S on jopa muutaman kerran toiminut, reiluun vuoteen ei ollut minkaanlaista havaintoa sen toiminnasta. Ajosuoritteet on kuitenkin suurin piirtein samat. Lopun edelläkö terävöityy?
Yritin miettiä miten kaksoiskytkintä ajetaan kuin perinteistä automaattia ? Itse olen ainakin ajellut ihan samalla tavalla....valitaan eteen tai taakse ja kaasulla säädetään haluttu nopeus?

Vähemmän ne nyky kaksoiskytkimet luistattaa ryömiessä, kuin suurin osa manuaalikuskeista. Siis jos tämä oli asia pointti.
Viimeksi muokannut Ishvan, 14 Kesä 2020 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
dr500
Viestit: 159
Liittynyt: 09 Kesä 2016 19:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja dr500 »

Freeze kirjoitti: 13 Kesä 2020 15:06
Renee kirjoitti: 12 Kesä 2020 17:09Kaksoiskytkimet on museo kamaa nykyään
Kannattaa kertoa se Fordin insinööripuolelle, ne tuntuu olevan eri mieltä. TM julkisti juuri tiedon, että uuteen Fiestaan tulee kaksoiskytkinlaatikko:

https://tekniikanmaailma.fi/ford-fiesta ... a-tavalla/
Kenen valmistama tämä laatikko mahtaa olla? Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin kovin montaa sataa tuhatta ei kannata tällä odottaa pääsevänsä. Toki taitaa Mersukin käyttää pikkukoneissa jotakin vastaavaa. Olisiko kuitenkin jonkun tunnetun alihankkijan tuote, ettei ole konsernin omasta jätelaatikosta haettu kuten eräillä.
yritäedes
Viestit: 2298
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

dr500 kirjoitti: 14 Kesä 2020 12:09 Olisiko kuitenkin jonkun tunnetun alihankkijan tuote, ettei ole konsernin omasta jätelaatikosta haettu kuten eräillä.
Onko tästä jotain tarkempaakin tietoa?
Onhan se kiinnostavaa, kun Getragin kaksoiskytkinlaatikko pelittää LaFerrarissa ja MB SLS AMG:ssä, mutta ei Fordissa. Ei taida olla sama vaihteisto... :lol:
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Vaikuttaako noi ajomoodit akun lataukseen? Olen alkanut ajelemaan eco-moodilla, säästääkseni bensaa (?) mutta lataako tai pitäisikö akun latautua normaalisti myös sillä moodilla?

Mihin kaikkiin noi moodit vaikuttaa, muuhun kuin käytettyyn kierrosalueeseen ja kaasun vasteeseen? Alusta tai ohjaus ei ilmeisesti muutu miksikään?
Viimeksi muokannut revote, 14 Kesä 2020 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Quattra
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Heinä 2017 16:02

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Quattra »

revote kirjoitti: 14 Kesä 2020 14:45 Mihin kaikkiin noi moodit vaikuttaa, muuhun kuin käytettyyn kierrosalueeseen ja kaasun vasteeseen? Alusta tai ohjaus ei ilmeisesti muutu miksikään?
Sport ainakin muuttaa ohjaustehostusta.
Ajossa: Ford Focus Vignale Wagon A 1.5 182hv -19

Menneet autot: Ford Focus HB 1.6 -99, Ford Focus Wagon 1.6 -06, Ford Mondeo Wagon 1.8D -09, Ford Focus Wagon A 1.5D -17
PiuhaPoikki
Viestit: 1181
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

revote kirjoitti: 14 Kesä 2020 14:45 Vaikuttaako noi ajomoodit akun lataukseen? Olen alkanut ajelemaan eco-moodilla, säästääkseni bensaa (?) mutta lataako tai pitäisikö akun latautua normaalisti myös sillä moodilla?

Mihin kaikkiin noi moodit vaikuttaa, muuhun kuin käytettyyn kierrosalueeseen ja kaasun vasteeseen? Alusta tai ohjaus ei ilmeisesti muutu miksikään?
Olen yrittänyt aikani kuluksi tehdä vähän tiedettä tuon latausmysteerin kanssa mutta toistaiseksi en ole huomannut asiayhteyttä ajomoodiin,
Tosin en ole asiaa varsinaisesti juusi sillä silmällä tutkinut.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Avatar
HMS77
Viestit: 592
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Ymmärtääkseni myös uudessa Pumassa on kaksoiskytkinloota.

Museokamaa hyvinkin..
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Tämä museoon tuli siitä kun tätä Focusta esiteltiin ja tätä automaattilaatikkoa kun se on niin super. Kumma kun eivät sitten laita muihin malleihin.
Ps .Olisiko taustalla että polttoainekulutus vastaa vähän isomalla moottorilla olevan auton.Tämä laatikko lyhesssä ajossa ei ollutkaan ekoteko.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

Fiestan/ puman kaksoiskytkin laatikkohan korvaa nähdäkseni 6F15 laatikon joka on pienintä sarjaa automaateista. Mk4 focuksessa jo 1L mallissa on kuitenkin 8F24 laatikko - sama myös 1.5 EB kanssa. Se laatikko olisi varmastikin turhan tuhti fiestan kokoluokkaan.

Uusimmissa focus-hinnastoissa dieseleiden A8 varsinkin on lähentynyt manuaaleja. Tuo 6F15 sekä suorituskyky ja taloudellisuus vs manuaali oli taannoin tekniikan maailman piikittelyn kohteena. Kaksoiskytkimellä varmasti yritetään painaa paino ja kulutus alas pikkuautossa.

Powershiftit olivat Getrag-Ford joint venturen tuote. Lieköhän tuo yhteistyö edelleen olemassa, Getrag on nykyään Magna. Sieltä suunnalta voisi siksi olettaa uuden kaksoiskytkimenkin tulevan.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
kakadu
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Huhti 2015 14:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja kakadu »

Nyt kuukausi takana ja 2 tkm mittarissa. Kulutus 5.8 satasella ja hyvin on pelannut kaikilta osin.

Paitsi tänään parkkitutkan piipitys kuului mittaristosta, eikä kaiuttimista. Toisella kertaa kuului taas normaalisti kaiuttimista. Tuosta äänen siirtymisestä mittaristoon on ollut täällä puhetta, mutta ilmeisesti sille ei ole saatu vielä selitystä?
hapelo
Viestit: 998
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

kakadu kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:06 Nyt kuukausi takana ja 2 tkm mittarissa. Kulutus 5.8 satasella ja hyvin on pelannut kaikilta osin.

Paitsi tänään parkkitutkan piipitys kuului mittaristosta, eikä kaiuttimista. Toisella kertaa kuului taas normaalisti kaiuttimista. Tuosta äänen siirtymisestä mittaristoon on ollut täällä puhetta, mutta ilmeisesti sille ei ole saatu vielä selitystä?

Virrat vähissä,onko mennyt virransäästötilaan🤔

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

hapelo kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:16
kakadu kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:06 Nyt kuukausi takana ja 2 tkm mittarissa. Kulutus 5.8 satasella ja hyvin on pelannut kaikilta osin.

Paitsi tänään parkkitutkan piipitys kuului mittaristosta, eikä kaiuttimista. Toisella kertaa kuului taas normaalisti kaiuttimista. Tuosta äänen siirtymisestä mittaristoon on ollut täällä puhetta, mutta ilmeisesti sille ei ole saatu vielä selitystä?

Virrat vähissä,onko mennyt virransäästötilaan🤔

Harri
Taitaa olla tuohon virtapuolelle parannuksia jaossa vähitellen. Samaa ongelmaa on ollut täälläkin välillä.
hapelo
Viestit: 998
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

@rsk@ kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:18
hapelo kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:16

Virrat vähissä,onko mennyt virransäästötilaan🤔

Harri
Taitaa olla tuohon virtapuolelle parannuksia jaossa vähitellen. Samaa ongelmaa on ollut täälläkin välillä.
Voi olla että kuvittelen mutta aina kun hyppää rattaille ja näkee sen "saving power,please start.."niin se piipitys alkaa...varsinkin parkkitutka kuulostaa joltain lasten vinkulelulta eli ei tää ole pelkästään Focucsen ongelma...itse en ST-Fiestassa käytä ikinä enää S/S toimintoa,sen verran vanha rattimies että ne pari kertaa kun auto sammuu risteykseen ja en tajua että S/S pelissä...kabiini täynnä käsiä&jalkoja kun yrittää startata kinneriä😳

Ei vaan ole vanhan rahtarin juttuja.....Muutenkin ei mielestäni toi toiminto sovi ST:hen,kytkin todella jämäkkä mutta ei sunnuntai ajeluun

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
kakadu
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Huhti 2015 14:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja kakadu »

Näkeekö mistään mitään virrasta tai virransäästötilasta? Ilmoituksia ei ole tullut. Ei ole yleismittaria enkä muutenkaan ala akkua räpläämään.. mut jotenkin vaikea kuvitella että olis virta vähissä..

SS toiminut moitteetta ja yleensä laitan sen pois päältä. Tässä kuukauden aikana olen käyttänyt ss ehkä noin parikymmentä kertaa. Eli tuskin se tähän liittyy tässä tapauksessa.
hapelo
Viestit: 998
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

kakadu kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:40 Näkeekö mistään mitään virrasta tai virransäästötilasta? Ilmoituksia ei ole tullut. Ei ole yleismittaria enkä muutenkaan ala akkua räpläämään.. mut jotenkin vaikea kuvitella että olis virta vähissä..

SS toiminut moitteetta ja yleensä laitan sen pois päältä. Tässä kuukauden aikana olen käyttänyt ss ehkä noin parikymmentä kertaa. Eli tuskin se tähän liittyy tässä tapauksessa.
Itseasiassa tietääkö kukaan,pitäiskö hommata kristallipallo😃
No mulla just huollettu auto ja sanottiin että eikun kovaa ajoa...silti noi pienet asiat kismittää

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
PiuhaPoikki
Viestit: 1181
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

kakadu kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:40 Näkeekö mistään mitään virrasta tai virransäästötilasta? Ilmoituksia ei ole tullut. Ei ole yleismittaria enkä muutenkaan ala akkua räpläämään.. mut jotenkin vaikea kuvitella että olis virta vähissä..

SS toiminut moitteetta ja yleensä laitan sen pois päältä. Tässä kuukauden aikana olen käyttänyt ss ehkä noin parikymmentä kertaa. Eli tuskin se tähän liittyy tässä tapauksessa.
Vikakoodinlukijalla ja forscanilla näkee akun varaustilan. EI viissiin muuten.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
TDdi 03
Viestit: 41
Liittynyt: 08 Syys 2005 09:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja TDdi 03 »

PiuhaPoikki kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:50
kakadu kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:40 Näkeekö mistään mitään virrasta tai virransäästötilasta? Ilmoituksia ei ole tullut. Ei ole yleismittaria enkä muutenkaan ala akkua räpläämään.. mut jotenkin vaikea kuvitella että olis virta vähissä..

SS toiminut moitteetta ja yleensä laitan sen pois päältä. Tässä kuukauden aikana olen käyttänyt ss ehkä noin parikymmentä kertaa. Eli tuskin se tähän liittyy tässä tapauksessa.
Vikakoodinlukijalla ja forscanilla näkee akun varaustilan. EI viissiin muuten.
Äkkiseltään haettuna muissakin Fordeissa ollut ”service menu” toimisi edelleen. ;)
Esim https://youtu.be/NOZckis6qt8
Vastaa Viestiin