Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lahden FordStorelle tulee ALD:n mukaan ensi tiistaina. En tiedä montako tulee mutta ilmeisesti minun totteroon sellainen saadaan.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä foorumilla minäkin huomasin että on ruvennut moduleita saamaan..huoltokäynnin yhteydessä tilattiin mullekin. Pitäisi ens viikolla tulla laittaa sitten 30tkm huollossa paikalleen siihen varaan ajan kun osa täällä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kannattaa kertoa se Fordin insinööripuolelle, ne tuntuu olevan eri mieltä. TM julkisti juuri tiedon, että uuteen Fiestaan tulee kaksoiskytkinlaatikko:
https://tekniikanmaailma.fi/ford-fiesta ... a-tavalla/
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiitti tiedosta aika jännä homma jos tämä ns. Uusi llatikko ei enää kelpaa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Varmaan päästöjen takia..perinteisellä momentinmuunnin laatikolla varustetut syö polttoainetta turhan paljon..kaksoiskytkimellä pääsee helposti pienemmällä kun manuaalilla.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jännä homma kun näissä manuaaleissa toi kaksoismassapyörä ja automaateissa kaksoiskytkin on vähän saanut huonon maineen.Tehdas tekee ja kansa ostaa eipä siinä muuta sitten.,
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aika pitkälti kaksoismassat on kuski itse jurnuuttanut liian pienillä kierroksilla paskaksi. Samoin kaksoiskytkimet luistatettu sileiksi, ajettu kuin momentinmuunninta.
Mutta asiaan:
Kelien lämmettyä huomasin pikkulohko Focuksen moottorin lämpenemisen olevan yhtä hidasta kuin oli talvikeleissäkin. Huollossa aikoinaan kyselin miten se on niin helvetin hidas lämpenemään, sanoivat kun se vie niin vähän polttoainetta, että ei riitä lämpenemiseen energiaa. No, 8,9l/100 on ajotietokoneen km. kulutus. Paljonkohan pitäisi viedä että lämpenesi moottori nopeammin? Luulisi että näin kesällä alkulämpötila moottorissa on jo 40 astetta enemmän kuin talvella, niin nopeammin lämpenisi. Mutta kun ei...
Taitaa olla ihan ohjelmallinen tuo viisarin liikuttelu, millä ei ole mitään tekemistä oikean lämpötilan kanssa.
Lataus on jotenkin kelien lämmettyä terhistäytynyt, S/S on jopa muutaman kerran toiminut, reiluun vuoteen ei ollut minkaanlaista havaintoa sen toiminnasta. Ajosuoritteet on kuitenkin suurin piirtein samat. Lopun edelläkö terävöityy?
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sehän se onkin kun hyvä alavääntö juuri houkuttelee väännättämään matalilla kierroksilla.
Ei jyristä tai täristä eikä edes vaihdenäyttö käske vaihtamaan pienemmälle vaikka vedättäisi kierrosluvulla 1200r/min kutosella ylämäkeen.
Pitää vaan itse oivaltaa ja sääliä kaksoismassaa.
Tai sitten ostaa se automaatti.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Yritin miettiä miten kaksoiskytkintä ajetaan kuin perinteistä automaattia ? Itse olen ainakin ajellut ihan samalla tavalla....valitaan eteen tai taakse ja kaasulla säädetään haluttu nopeus?Pajari kirjoitti: ↑14 Kesä 2020 10:06Aika pitkälti kaksoismassat on kuski itse jurnuuttanut liian pienillä kierroksilla paskaksi. Samoin kaksoiskytkimet luistatettu sileiksi, ajettu kuin momentinmuunninta.
Mutta asiaan:
Kelien lämmettyä huomasin pikkulohko Focuksen moottorin lämpenemisen olevan yhtä hidasta kuin oli talvikeleissäkin. Huollossa aikoinaan kyselin miten se on niin helvetin hidas lämpenemään, sanoivat kun se vie niin vähän polttoainetta, että ei riitä lämpenemiseen energiaa. No, 8,9l/100 on ajotietokoneen km. kulutus. Paljonkohan pitäisi viedä että lämpenesi moottori nopeammin? Luulisi että näin kesällä alkulämpötila moottorissa on jo 40 astetta enemmän kuin talvella, niin nopeammin lämpenisi. Mutta kun ei...
Taitaa olla ihan ohjelmallinen tuo viisarin liikuttelu, millä ei ole mitään tekemistä oikean lämpötilan kanssa.
Lataus on jotenkin kelien lämmettyä terhistäytynyt, S/S on jopa muutaman kerran toiminut, reiluun vuoteen ei ollut minkaanlaista havaintoa sen toiminnasta. Ajosuoritteet on kuitenkin suurin piirtein samat. Lopun edelläkö terävöityy?
Vähemmän ne nyky kaksoiskytkimet luistattaa ryömiessä, kuin suurin osa manuaalikuskeista. Siis jos tämä oli asia pointti.
Viimeksi muokannut Ishvan, 14 Kesä 2020 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kenen valmistama tämä laatikko mahtaa olla? Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin kovin montaa sataa tuhatta ei kannata tällä odottaa pääsevänsä. Toki taitaa Mersukin käyttää pikkukoneissa jotakin vastaavaa. Olisiko kuitenkin jonkun tunnetun alihankkijan tuote, ettei ole konsernin omasta jätelaatikosta haettu kuten eräillä.Freeze kirjoitti: ↑13 Kesä 2020 15:06Kannattaa kertoa se Fordin insinööripuolelle, ne tuntuu olevan eri mieltä. TM julkisti juuri tiedon, että uuteen Fiestaan tulee kaksoiskytkinlaatikko:
https://tekniikanmaailma.fi/ford-fiesta ... a-tavalla/
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko tästä jotain tarkempaakin tietoa?
Onhan se kiinnostavaa, kun Getragin kaksoiskytkinlaatikko pelittää LaFerrarissa ja MB SLS AMG:ssä, mutta ei Fordissa. Ei taida olla sama vaihteisto...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vaikuttaako noi ajomoodit akun lataukseen? Olen alkanut ajelemaan eco-moodilla, säästääkseni bensaa (?) mutta lataako tai pitäisikö akun latautua normaalisti myös sillä moodilla?
Mihin kaikkiin noi moodit vaikuttaa, muuhun kuin käytettyyn kierrosalueeseen ja kaasun vasteeseen? Alusta tai ohjaus ei ilmeisesti muutu miksikään?
Mihin kaikkiin noi moodit vaikuttaa, muuhun kuin käytettyyn kierrosalueeseen ja kaasun vasteeseen? Alusta tai ohjaus ei ilmeisesti muutu miksikään?
Viimeksi muokannut revote, 14 Kesä 2020 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sport ainakin muuttaa ohjaustehostusta.
Ajossa: Ford Focus Vignale Wagon A 1.5 182hv -19
Menneet autot: Ford Focus HB 1.6 -99, Ford Focus Wagon 1.6 -06, Ford Mondeo Wagon 1.8D -09, Ford Focus Wagon A 1.5D -17
Menneet autot: Ford Focus HB 1.6 -99, Ford Focus Wagon 1.6 -06, Ford Mondeo Wagon 1.8D -09, Ford Focus Wagon A 1.5D -17
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olen yrittänyt aikani kuluksi tehdä vähän tiedettä tuon latausmysteerin kanssa mutta toistaiseksi en ole huomannut asiayhteyttä ajomoodiin,revote kirjoitti: ↑14 Kesä 2020 14:45 Vaikuttaako noi ajomoodit akun lataukseen? Olen alkanut ajelemaan eco-moodilla, säästääkseni bensaa (?) mutta lataako tai pitäisikö akun latautua normaalisti myös sillä moodilla?
Mihin kaikkiin noi moodit vaikuttaa, muuhun kuin käytettyyn kierrosalueeseen ja kaasun vasteeseen? Alusta tai ohjaus ei ilmeisesti muutu miksikään?
Tosin en ole asiaa varsinaisesti juusi sillä silmällä tutkinut.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ymmärtääkseni myös uudessa Pumassa on kaksoiskytkinloota.
Museokamaa hyvinkin..
Museokamaa hyvinkin..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tämä museoon tuli siitä kun tätä Focusta esiteltiin ja tätä automaattilaatikkoa kun se on niin super. Kumma kun eivät sitten laita muihin malleihin.
Ps .Olisiko taustalla että polttoainekulutus vastaa vähän isomalla moottorilla olevan auton.Tämä laatikko lyhesssä ajossa ei ollutkaan ekoteko.
Ps .Olisiko taustalla että polttoainekulutus vastaa vähän isomalla moottorilla olevan auton.Tämä laatikko lyhesssä ajossa ei ollutkaan ekoteko.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Fiestan/ puman kaksoiskytkin laatikkohan korvaa nähdäkseni 6F15 laatikon joka on pienintä sarjaa automaateista. Mk4 focuksessa jo 1L mallissa on kuitenkin 8F24 laatikko - sama myös 1.5 EB kanssa. Se laatikko olisi varmastikin turhan tuhti fiestan kokoluokkaan.
Uusimmissa focus-hinnastoissa dieseleiden A8 varsinkin on lähentynyt manuaaleja. Tuo 6F15 sekä suorituskyky ja taloudellisuus vs manuaali oli taannoin tekniikan maailman piikittelyn kohteena. Kaksoiskytkimellä varmasti yritetään painaa paino ja kulutus alas pikkuautossa.
Powershiftit olivat Getrag-Ford joint venturen tuote. Lieköhän tuo yhteistyö edelleen olemassa, Getrag on nykyään Magna. Sieltä suunnalta voisi siksi olettaa uuden kaksoiskytkimenkin tulevan.
Uusimmissa focus-hinnastoissa dieseleiden A8 varsinkin on lähentynyt manuaaleja. Tuo 6F15 sekä suorituskyky ja taloudellisuus vs manuaali oli taannoin tekniikan maailman piikittelyn kohteena. Kaksoiskytkimellä varmasti yritetään painaa paino ja kulutus alas pikkuautossa.
Powershiftit olivat Getrag-Ford joint venturen tuote. Lieköhän tuo yhteistyö edelleen olemassa, Getrag on nykyään Magna. Sieltä suunnalta voisi siksi olettaa uuden kaksoiskytkimenkin tulevan.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt kuukausi takana ja 2 tkm mittarissa. Kulutus 5.8 satasella ja hyvin on pelannut kaikilta osin.
Paitsi tänään parkkitutkan piipitys kuului mittaristosta, eikä kaiuttimista. Toisella kertaa kuului taas normaalisti kaiuttimista. Tuosta äänen siirtymisestä mittaristoon on ollut täällä puhetta, mutta ilmeisesti sille ei ole saatu vielä selitystä?
Paitsi tänään parkkitutkan piipitys kuului mittaristosta, eikä kaiuttimista. Toisella kertaa kuului taas normaalisti kaiuttimista. Tuosta äänen siirtymisestä mittaristoon on ollut täällä puhetta, mutta ilmeisesti sille ei ole saatu vielä selitystä?
Re: Uusi Focus mk4 2018
kakadu kirjoitti: ↑15 Kesä 2020 18:06 Nyt kuukausi takana ja 2 tkm mittarissa. Kulutus 5.8 satasella ja hyvin on pelannut kaikilta osin.
Paitsi tänään parkkitutkan piipitys kuului mittaristosta, eikä kaiuttimista. Toisella kertaa kuului taas normaalisti kaiuttimista. Tuosta äänen siirtymisestä mittaristoon on ollut täällä puhetta, mutta ilmeisesti sille ei ole saatu vielä selitystä?
Virrat vähissä,onko mennyt virransäästötilaan
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Re: Uusi Focus mk4 2018
Taitaa olla tuohon virtapuolelle parannuksia jaossa vähitellen. Samaa ongelmaa on ollut täälläkin välillä.hapelo kirjoitti: ↑15 Kesä 2020 18:16kakadu kirjoitti: ↑15 Kesä 2020 18:06 Nyt kuukausi takana ja 2 tkm mittarissa. Kulutus 5.8 satasella ja hyvin on pelannut kaikilta osin.
Paitsi tänään parkkitutkan piipitys kuului mittaristosta, eikä kaiuttimista. Toisella kertaa kuului taas normaalisti kaiuttimista. Tuosta äänen siirtymisestä mittaristoon on ollut täällä puhetta, mutta ilmeisesti sille ei ole saatu vielä selitystä?
Virrat vähissä,onko mennyt virransäästötilaan
Harri
Re: Uusi Focus mk4 2018
Voi olla että kuvittelen mutta aina kun hyppää rattaille ja näkee sen "saving power,please start.."niin se piipitys alkaa...varsinkin parkkitutka kuulostaa joltain lasten vinkulelulta eli ei tää ole pelkästään Focucsen ongelma...itse en ST-Fiestassa käytä ikinä enää S/S toimintoa,sen verran vanha rattimies että ne pari kertaa kun auto sammuu risteykseen ja en tajua että S/S pelissä...kabiini täynnä käsiä&jalkoja kun yrittää startata kinneriä
Ei vaan ole vanhan rahtarin juttuja.....Muutenkin ei mielestäni toi toiminto sovi ST:hen,kytkin todella jämäkkä mutta ei sunnuntai ajeluun
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näkeekö mistään mitään virrasta tai virransäästötilasta? Ilmoituksia ei ole tullut. Ei ole yleismittaria enkä muutenkaan ala akkua räpläämään.. mut jotenkin vaikea kuvitella että olis virta vähissä..
SS toiminut moitteetta ja yleensä laitan sen pois päältä. Tässä kuukauden aikana olen käyttänyt ss ehkä noin parikymmentä kertaa. Eli tuskin se tähän liittyy tässä tapauksessa.
SS toiminut moitteetta ja yleensä laitan sen pois päältä. Tässä kuukauden aikana olen käyttänyt ss ehkä noin parikymmentä kertaa. Eli tuskin se tähän liittyy tässä tapauksessa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itseasiassa tietääkö kukaan,pitäiskö hommata kristallipallokakadu kirjoitti: ↑15 Kesä 2020 18:40 Näkeekö mistään mitään virrasta tai virransäästötilasta? Ilmoituksia ei ole tullut. Ei ole yleismittaria enkä muutenkaan ala akkua räpläämään.. mut jotenkin vaikea kuvitella että olis virta vähissä..
SS toiminut moitteetta ja yleensä laitan sen pois päältä. Tässä kuukauden aikana olen käyttänyt ss ehkä noin parikymmentä kertaa. Eli tuskin se tähän liittyy tässä tapauksessa.
No mulla just huollettu auto ja sanottiin että eikun kovaa ajoa...silti noi pienet asiat kismittää
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vikakoodinlukijalla ja forscanilla näkee akun varaustilan. EI viissiin muuten.kakadu kirjoitti: ↑15 Kesä 2020 18:40 Näkeekö mistään mitään virrasta tai virransäästötilasta? Ilmoituksia ei ole tullut. Ei ole yleismittaria enkä muutenkaan ala akkua räpläämään.. mut jotenkin vaikea kuvitella että olis virta vähissä..
SS toiminut moitteetta ja yleensä laitan sen pois päältä. Tässä kuukauden aikana olen käyttänyt ss ehkä noin parikymmentä kertaa. Eli tuskin se tähän liittyy tässä tapauksessa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Äkkiseltään haettuna muissakin Fordeissa ollut ”service menu” toimisi edelleen.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Kesä 2020 18:50Vikakoodinlukijalla ja forscanilla näkee akun varaustilan. EI viissiin muuten.kakadu kirjoitti: ↑15 Kesä 2020 18:40 Näkeekö mistään mitään virrasta tai virransäästötilasta? Ilmoituksia ei ole tullut. Ei ole yleismittaria enkä muutenkaan ala akkua räpläämään.. mut jotenkin vaikea kuvitella että olis virta vähissä..
SS toiminut moitteetta ja yleensä laitan sen pois päältä. Tässä kuukauden aikana olen käyttänyt ss ehkä noin parikymmentä kertaa. Eli tuskin se tähän liittyy tässä tapauksessa.
Esim https://youtu.be/NOZckis6qt8