Ei mulla ole tullut tuota herjaa koskaan aikaisemmin, on ollut joskus pidempiäkin taukoja ajamisessa. Tai ainakin 1-2 päivää
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
-
- Viestit: 1168
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulle tuli tuo ilmoitus eilen.
Auto oli pari päivää ajamatta.
Luulen että se liittyy päivittyneeseen TCU softaan.
Oli päivittynyt itsekseen viime viikonloppuna.
Auto oli pari päivää ajamatta.
Luulen että se liittyy päivittyneeseen TCU softaan.
Oli päivittynyt itsekseen viime viikonloppuna.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nykyään tulee aina kun lämmittää webastolla yli 20min..aiemmin tuli kun akku rupes olemaan lopussa tiesi laittaa roikan keulaan. Tiputtaiskohan nyt uudella päivityksellä nopeammin lepotilaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑16 Huhti 2020 19:48 Mulle tuli tuo ilmoitus eilen.
Auto oli pari päivää ajamatta.
Luulen että se liittyy päivittyneeseen TCU softaan.
Oli päivittynyt itsekseen viime viikonloppuna.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
-
- Viestit: 1168
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täytyykin mittailla taas lepovirtoja josko se olisi pienentynyt tällä softalla.focst kirjoitti: ↑16 Huhti 2020 20:11Nykyään tulee aina kun lämmittää webastolla yli 20min..aiemmin tuli kun akku rupes olemaan lopussa tiesi laittaa roikan keulaan. Tiputtaiskohan nyt uudella päivityksellä nopeammin lepotilaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑16 Huhti 2020 19:48 Mulle tuli tuo ilmoitus eilen.
Auto oli pari päivää ajamatta.
Luulen että se liittyy päivittyneeseen TCU softaan.
Oli päivittynyt itsekseen viime viikonloppuna.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Se oli sit siinä se meikäläisen Fordinomistajan elämä, Focus lähti etsimään uutta omistajaa. Vuoden auto piti aika hyvin kutinsa, 21 päivää meni yli
Kiitos klubilaisille vertaistuesta ja neuvoista, maahantuonti ja myyjäliike ei kiitosta saa. Tällä kokemuksella oli ensimmäinen ja viimeinen Ford!
Kiitos klubilaisille vertaistuesta ja neuvoista, maahantuonti ja myyjäliike ei kiitosta saa. Tällä kokemuksella oli ensimmäinen ja viimeinen Ford!
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mihinkäs vaihtui, jos saa udella? Autokuumetta olisi, kun Focus ollut jo pian puolitoista vuotta alla. Mitään erityisen kiinnostavaa vaihtoehtoa ei kuitenkaan alle 40 k€ hintaluokassa ole tullut vastaan. Uutta Octaviaa vähän odottelen, että millainen se on. Korona vaan sekoittaa pakkaa, että milloinkohan niitä edes aletaan valmistaa.onik kirjoitti: ↑16 Huhti 2020 22:32 Se oli sit siinä se meikäläisen Fordinomistajan elämä, Focus lähti etsimään uutta omistajaa. Vuoden auto piti aika hyvin kutinsa, 21 päivää meni yli
Kiitos klubilaisille vertaistuesta ja neuvoista, maahantuonti ja myyjäliike ei kiitosta saa. Tällä kokemuksella oli ensimmäinen ja viimeinen Ford!
Meni nyt kyllä offtopiciksi, pahoittelut.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onhan tämä ketju aika uskomatonta luettavaa sähkövikojen tai pitäisi kai sanoa softavikojen suhteen. Toivotaan, että Kuga ja Puma eivät saa samoja ongelmia perintönä.onik kirjoitti: ↑16 Huhti 2020 22:32 Se oli sit siinä se meikäläisen Fordinomistajan elämä, Focus lähti etsimään uutta omistajaa. Vuoden auto piti aika hyvin kutinsa, 21 päivää meni yli
Kiitos klubilaisille vertaistuesta ja neuvoista, maahantuonti ja myyjäliike ei kiitosta saa. Tällä kokemuksella oli ensimmäinen ja viimeinen Ford!
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt ei FordpassPro toimi enää(tietojen hakeminen ei onnistu) ja "tavan" passi näyttää rengaspaineita koko ajan 3bar joka nurkassa..
Joka päivä koittanut noita ihan mielenkiinnosta miten mikälie päivitys vaikuttaa. Mutta nyt saa lelut olla. Täytyy odottaa ja kattoo saako ne Foordilla mitään "virallista" huollossa asennettavaa päivitystä aikaseksi.
Joka päivä koittanut noita ihan mielenkiinnosta miten mikälie päivitys vaikuttaa. Mutta nyt saa lelut olla. Täytyy odottaa ja kattoo saako ne Foordilla mitään "virallista" huollossa asennettavaa päivitystä aikaseksi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onhan tämä kyllä aika paska auto. Tässä mun tämän hetken vikalista. Ensi torstaille aika varattu huoltoon:dr500 kirjoitti: ↑17 Huhti 2020 00:35Onhan tämä ketju aika uskomatonta luettavaa sähkövikojen tai pitäisi kai sanoa softavikojen suhteen.onik kirjoitti: ↑16 Huhti 2020 22:32 Se oli sit siinä se meikäläisen Fordinomistajan elämä, Focus lähti etsimään uutta omistajaa. Vuoden auto piti aika hyvin kutinsa, 21 päivää meni yli
Kiitos klubilaisille vertaistuesta ja neuvoista, maahantuonti ja myyjäliike ei kiitosta saa. Tällä kokemuksella oli ensimmäinen ja viimeinen Ford!
- Suunnanvaihdot tapahtuvat viiveellä ja aina joskus vaihde melkeinpä ampuu päälle jolloin konepellin alta kuuluu kova paukaus. Joku siellä menee rikki ennen pitkää.
- Mittarissa on nyt noin 6500km ja vaihteidenvaihdot ovat muuttunut kulmikkaiksi, vaihdot huomaa nykyään selvästi. En osaa sanoa, että mitkä vaihteet erityisesti, mutta kaupunkinopeuksissa ilmenee. Pariin otteeseen on käynyt myös niin, kun rullaa vapaalla loivaan alamäkeen, että kierrokset humpaavat ja auto tavallaan nykkii
- Start/Stop ei ole toiminut kuukauteen. Webasto mielestäni toimii kun kerran kokeilin laittaa kakella päälle
- Sync herjaa "Järjestelmä pois päältä akun säästämiseksi”
- Varoitusäänet kuuluvat ajoittain mittaristosta
- Hätäpuhelujärjestelmävika
- Bensankulutus on korkea, nyt viimeisin noin 500km näyttää 10,4 (Ohjekirjan mukaan 1.5 Ecoboost kuluttaa kaupungissa 6,8 - 7,8l)
Tiedän, laatikosta sanovat että on ominaisuus. Ja sama bensankulutuksen kanssa. Silti vituttaa ja haluan heille sen kertoa.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tesla Model Y lähti tilaukseen, ja sen Suomeen rantautumista odotellessa (noin vuoden päästä) autona on Ruotsista tuotu nelivuotias Passat GTE. Pääsee vähän jo totuttelemaan latauspiuhojen käyttööntoasti kirjoitti:Mihinkäs vaihtui, jos saa udella? Autokuumetta olisi, kun Focus ollut jo pian puolitoista vuotta alla. Mitään erityisen kiinnostavaa vaihtoehtoa ei kuitenkaan alle 40 k€ hintaluokassa ole tullut vastaan. Uutta Octaviaa vähän odottelen, että millainen se on. Korona vaan sekoittaa pakkaa, että milloinkohan niitä edes aletaan valmistaa.onik kirjoitti: ↑16 Huhti 2020 22:32 Se oli sit siinä se meikäläisen Fordinomistajan elämä, Focus lähti etsimään uutta omistajaa. Vuoden auto piti aika hyvin kutinsa, 21 päivää meni yli
Kiitos klubilaisille vertaistuesta ja neuvoista, maahantuonti ja myyjäliike ei kiitosta saa. Tällä kokemuksella oli ensimmäinen ja viimeinen Ford!
Meni nyt kyllä offtopiciksi, pahoittelut.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niinhän se Ford trolleineen väittää vikoja ominaisuuksiksi ja näin jättää ne korjaamatta.
Sitä ihmettelen että käyttäjät tämän hyväksyy eikä äänestä jaloillaan. Toki joku tämän on tehnyt ja se on hieno juttu. Ehkä laatu paranee kun myyntikäyrät alkaa näyttää alaspäin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minä äänestäisin jaloillani myös mutta kun tämä on liisari niin minkä teet. Sais liisareissakin olla joku takaportti, että jos auto on aivan susi niin sopimuksen voisi purkaa ja vaihtaa toiseen.Arski57 kirjoitti: ↑17 Huhti 2020 07:17Niinhän se Ford trolleineen väittää vikoja ominaisuuksiksi ja näin jättää ne korjaamatta.
Sitä ihmettelen että käyttäjät tämän hyväksyy eikä äänestä jaloillaan. Toki joku tämän on tehnyt ja se on hieno juttu. Ehkä laatu paranee kun myyntikäyrät alkaa näyttää alaspäin.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mielenkiinnosta, mikä on suurinpiirtein keskinopeus tuohon 10.4L kulutukseen?revote kirjoitti: ↑17 Huhti 2020 07:02
Onhan tämä kyllä aika paska auto. Tässä mun tämän hetken vikalista. Ensi torstaille aika varattu huoltoon:
- Suunnanvaihdot tapahtuvat viiveellä ja aina joskus vaihde melkeinpä ampuu päälle jolloin konepellin alta kuuluu kova paukaus. Joku siellä menee rikki ennen pitkää.
- Mittarissa on nyt noin 6500km ja vaihteidenvaihdot ovat muuttunut kulmikkaiksi, vaihdot huomaa nykyään selvästi. En osaa sanoa, että mitkä vaihteet erityisesti, mutta kaupunkinopeuksissa ilmenee. Pariin otteeseen on käynyt myös niin, kun rullaa vapaalla loivaan alamäkeen, että kierrokset humpaavat ja auto tavallaan nykkii
- Start/Stop ei ole toiminut kuukauteen. Webasto mielestäni toimii kun kerran kokeilin laittaa kakella päälle
- Sync herjaa "Järjestelmä pois päältä akun säästämiseksi”
- Varoitusäänet kuuluvat ajoittain mittaristosta
- Hätäpuhelujärjestelmävika
- Bensankulutus on korkea, nyt viimeisin noin 500km näyttää 10,4 (Ohjekirjan mukaan 1.5 Ecoboost kuluttaa kaupungissa 6,8 - 7,8l)
Tiedän, laatikosta sanovat että on ominaisuus. Ja sama bensankulutuksen kanssa. Silti vituttaa ja haluan heille sen kertoa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
En tiedä, en ole katsonut. Kaupunkiajoa kuitenkin, 40-70 alueella.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ainahan se on ikävää kun vikoja. Näitä ongelmia tosin on joka merkillä.. Edellinen uudenkaupungin MB oli varsinainen maanantai kappale.
Fordissa nyt vajaa 7000km alla. Ajettavuushan kesäkumeilla ihan maailmanluokkaa. Melutasokin 40ke kikkareeksi mielestäni hyvä. Kulutus koko matkalta 7.2 l/100km. Kaikki on toiminut paitsi Webasto jonkun kerran herjasi alhaisesta jännitteestä, joka tosin loppui huollossa käynnin jälkeen maaliskuussa, kun olivat ilmeisesti päivitelleet ohjelmistoja. Ovien särinät tietyllä musiikkilla kovempaa kuunnellessa tällä hetkellä ainoa "hieman" ärsyttävä asia, tuon vaihdelaatikon ohjelmoinnn kanssa mistä aikaisemmin kirjoittelin. Muuten ei ihmeellisyyksiä tai vikoja.
Vieläkin ihan positiivinen fiilis. Just sitä mitä tähän rahaan saattoi odottaa. Musta ja muovinen sisäilme vähän laskee fiilistä. Muuten auto tuntuu mielestäni suht hyvin tehdyltä ja jotenkin siinä on paljon samaa fiilistä alustan toiminnassa ja ohjauksessa kuin edelliskoppaisessa S/V60:ssä joka oli vielä "yhteystyöautoja".
Onhan tosin eroakin, reilu 10-20ke lisää hintalappuun niin alkaa sisäilme ja konekoko kasvamaan. Kyllä se veri vetää takaisin Volvoon, vuoden vaihteessa katsellaan miten käy.
Fordissa nyt vajaa 7000km alla. Ajettavuushan kesäkumeilla ihan maailmanluokkaa. Melutasokin 40ke kikkareeksi mielestäni hyvä. Kulutus koko matkalta 7.2 l/100km. Kaikki on toiminut paitsi Webasto jonkun kerran herjasi alhaisesta jännitteestä, joka tosin loppui huollossa käynnin jälkeen maaliskuussa, kun olivat ilmeisesti päivitelleet ohjelmistoja. Ovien särinät tietyllä musiikkilla kovempaa kuunnellessa tällä hetkellä ainoa "hieman" ärsyttävä asia, tuon vaihdelaatikon ohjelmoinnn kanssa mistä aikaisemmin kirjoittelin. Muuten ei ihmeellisyyksiä tai vikoja.
Vieläkin ihan positiivinen fiilis. Just sitä mitä tähän rahaan saattoi odottaa. Musta ja muovinen sisäilme vähän laskee fiilistä. Muuten auto tuntuu mielestäni suht hyvin tehdyltä ja jotenkin siinä on paljon samaa fiilistä alustan toiminnassa ja ohjauksessa kuin edelliskoppaisessa S/V60:ssä joka oli vielä "yhteystyöautoja".
Onhan tosin eroakin, reilu 10-20ke lisää hintalappuun niin alkaa sisäilme ja konekoko kasvamaan. Kyllä se veri vetää takaisin Volvoon, vuoden vaihteessa katsellaan miten käy.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Muuta en toivoisi kuin sen, että muoviosat ei halkeilisi, akunvaraustaso ei olisi riesaksi (= webasto toimisi aina) ja kartat päivittyisivät. Autolle varattu nyt huolto, jonka järjestysnumeroa en tiedä, en pysy enää laskuissa. Tällä kertaa katsotaan noita murtuneita ikkunanavauspainikkeita, akun varaustasoon liittyvää ongelmaa sekä automaattilootan nykiviä vaihtoja. Tätä autoa olen vienyt huoltoon enemmän kuin aiempia autoja yhteensä. Olen ollut tähän asti aika kärsivällinen, mutta nyt alkoi ensimmäistä kertaa pyörimään vaihto mielessä. Jos jotain tuli opittua, niin sen että ensimmäisen tuotantovuoden malleja en enää osta, en miltään merkiltä.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Just näin. Mukava se on saada uutuus käsiinsä nopeasti mutta kautta aikain ovat huonoimmat mallisarjan autot ovat aina olleet niitä ensimmäisiä.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-
- Viestit: 1168
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jotta tämä ei ihan haukkumiseksi mene laitetaan toisenkinsuuntainen mielipide.
Itsellä nyt 9300km mittarissa ja ainoa vika on ollut TCU-modulin softaongelma.
Ajettavuus 9+
Moottorin ja vaihteiston käytös: täysi 10 (2,0 diesel + M6)
Polttoainetaloudellisuus : 9+ (koko historian keskikulutus webaston polttoineen 5,3l/100km)
Sitten noista nykyajan lisävarustehärpäkkeistä kuten liikennemerkkien tunnistuksesta ja karttadataan perustuvasta mukautuvasta vakionopeudensäätismestä voisi tietysti jonkun verran itkeä mutta en sitä tee, koska ne toimivat jopa oikeastaan paremmin kuin ennakoin.
Täydellisyyttä niiltä en osannut edes odottaa.
Myyjälle tästä erikseen hatunnosto. Hän varusteita valitessani huomautti, että älä sitten odota niiden toimivan täydellisesti.
Eli sain mitä tilasin. Joku toinen voi olla eri mieltä.
Ei vaihtoon vaan jatkoon.
Itsellä nyt 9300km mittarissa ja ainoa vika on ollut TCU-modulin softaongelma.
Ajettavuus 9+
Moottorin ja vaihteiston käytös: täysi 10 (2,0 diesel + M6)
Polttoainetaloudellisuus : 9+ (koko historian keskikulutus webaston polttoineen 5,3l/100km)
Sitten noista nykyajan lisävarustehärpäkkeistä kuten liikennemerkkien tunnistuksesta ja karttadataan perustuvasta mukautuvasta vakionopeudensäätismestä voisi tietysti jonkun verran itkeä mutta en sitä tee, koska ne toimivat jopa oikeastaan paremmin kuin ennakoin.
Täydellisyyttä niiltä en osannut edes odottaa.
Myyjälle tästä erikseen hatunnosto. Hän varusteita valitessani huomautti, että älä sitten odota niiden toimivan täydellisesti.
Eli sain mitä tilasin. Joku toinen voi olla eri mieltä.
Ei vaihtoon vaan jatkoon.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sen GTE pasuunan kanssa pääsee tutuksi volkkarin huollon kanssa..onik kirjoitti: ↑17 Huhti 2020 07:04Tesla Model Y lähti tilaukseen, ja sen Suomeen rantautumista odotellessa (noin vuoden päästä) autona on Ruotsista tuotu nelivuotias Passat GTE. Pääsee vähän jo totuttelemaan latauspiuhojen käyttööntoasti kirjoitti:
Mihinkäs vaihtui, jos saa udella? Autokuumetta olisi, kun Focus ollut jo pian puolitoista vuotta alla. Mitään erityisen kiinnostavaa vaihtoehtoa ei kuitenkaan alle 40 k€ hintaluokassa ole tullut vastaan. Uutta Octaviaa vähän odottelen, että millainen se on. Korona vaan sekoittaa pakkaa, että milloinkohan niitä edes aletaan valmistaa.
Meni nyt kyllä offtopiciksi, pahoittelut.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vähän varauksella saa suhtautua myös noihin VAG konsernin uutuuksiin. Moni esim volkkarin huollossa töissä oleva ei itselleen osta "oman työnantajan" tuotoksia. Sen voi allekirjoittaa, että uusi Focus St-linenä ainakin on omassa kokoluokassaan oikealla rengastuksella ajo-ominaisuuksiltaan parasta mitä on tarjolla tällä hetkellä. Ja tuo melutaso on kyllä esim paljon kalliimpaan A4 Audiin verrattuna hyvällä mallilla...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ajettavuus on se juttu tässä Focuksessa, olen tykännyt. Vaikka tuota nippelivikaa on ollut ja huollossa ravattu, ei kuitenkaan isompia teknisiä murheita ollut ja tielle ei ole ainakaan vielä jättänyt. Mielenkiintoista nähdä mitä kaikkea mainostettu "5 vuoden vuoden" takuu korvaa kahden vuoden jälkeen.@rsk@ kirjoitti: ↑17 Huhti 2020 11:24 Vähän varauksella saa suhtautua myös noihin VAG konsernin uutuuksiin. Moni esim volkkarin huollossa töissä oleva ei itselleen osta "oman työnantajan" tuotoksia. Sen voi allekirjoittaa, että uusi Focus St-linenä ainakin on omassa kokoluokassaan oikealla rengastuksella ajo-ominaisuuksiltaan parasta mitä on tarjolla tällä hetkellä. Ja tuo melutaso on kyllä esim paljon kalliimpaan A4 Audiin verrattuna hyvällä mallilla...
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kaikki normaalit käynnistyksen jälkeiset OK:ta näennäisesti vaativat ilmoitukset kyllä häipyvät itsekseen hetken kuluttua.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kannattaa lukea Fordin sivuilta Protectin takuuehdot jos et niitä saanut auton mukana. Ei tule turhia yllätyksiä.Fixu kirjoitti: ↑17 Huhti 2020 11:53 Ajettavuus on se juttu tässä Focuksessa, olen tykännyt. Vaikka tuota nippelivikaa on ollut ja huollossa ravattu, ei kuitenkaan isompia teknisiä murheita ollut ja tielle ei ole ainakaan vielä jättänyt. Mielenkiintoista nähdä mitä kaikkea mainostettu "5 vuoden vuoden" takuu korvaa kahden vuoden jälkeen.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aika monella tuntuu olevan sama ongelma, eli auto ei lataa akkua kunnolla ja sen takia webasto ja S/S lopettavat jossain vaiheessa toimintansa.
Itsekkin siitä huollossa valitin ja liikkeessä oltiin huuli pyöreänä kun ei oltu ikinä ennen kuultukaan vastaavasta ongelmasta. No, korjasivat asian ottamalla auton yöksi lataukseen, ja auttoihan se toki viikon pari, ihan kuten jos itse olisin ladannut akun täyteen
Väittivät tosin asentaneensa jonkun päivityksen, jotta auto lataisi akun täyteen, mutta siitä ei ole ollut mitään apua. Mahtoivatkohan edes tehdä mitään päivitystä.
Sellaisen huomion olen tehnyt, että jos auto on vaikka muutaman päivän ajamatta, niin sillon akun varaus on itsekseen tippunut niin paljon ettei webasto lähde käyntiin. Eli joku siellä akkua kuluttaa sillonkin kun autossa ei ole virrat päällä.
Eli jos rullaa ilman kaasua, niin kierrokset tipahtelee sillain nykäyksittäin about 100-200rpm pykälinä, jolloin moottorijarrutus on melko nykivää. Mistälie johtuu moinen.
Itsekkin siitä huollossa valitin ja liikkeessä oltiin huuli pyöreänä kun ei oltu ikinä ennen kuultukaan vastaavasta ongelmasta. No, korjasivat asian ottamalla auton yöksi lataukseen, ja auttoihan se toki viikon pari, ihan kuten jos itse olisin ladannut akun täyteen
Väittivät tosin asentaneensa jonkun päivityksen, jotta auto lataisi akun täyteen, mutta siitä ei ole ollut mitään apua. Mahtoivatkohan edes tehdä mitään päivitystä.
Sellaisen huomion olen tehnyt, että jos auto on vaikka muutaman päivän ajamatta, niin sillon akun varaus on itsekseen tippunut niin paljon ettei webasto lähde käyntiin. Eli joku siellä akkua kuluttaa sillonkin kun autossa ei ole virrat päällä.
Itselläni on ollut myös muutaman kerran tämä sama ongelma.revote kirjoitti: ↑17 Huhti 2020 07:02 - Mittarissa on nyt noin 6500km ja vaihteidenvaihdot ovat muuttunut kulmikkaiksi, vaihdot huomaa nykyään selvästi. En osaa sanoa, että mitkä vaihteet erityisesti, mutta kaupunkinopeuksissa ilmenee. Pariin otteeseen on käynyt myös niin, kun rullaa vapaalla loivaan alamäkeen, että kierrokset
Eli jos rullaa ilman kaasua, niin kierrokset tipahtelee sillain nykäyksittäin about 100-200rpm pykälinä, jolloin moottorijarrutus on melko nykivää. Mistälie johtuu moinen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onneksi on poikkeuksiakin. Tämä oma yksilöni on ensimmäisiä valmistuneita farkkuja ja on huolettomin auto viimeisten 20 vuoden aikana. Jos yhtä hyvin matka jatkuu niin hyvä, ei tarvitse vielä kolmeen - neljään vuoteen laittaa rahaa auton vaihtoon.
Passat ja BMW F11 olivat ns. paskimmat mitä on itsellä ollut vajaan 40 vuoden autoilun aikana.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23