Escort MK3 1.3 CVH iskareista

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
EscoVainaa
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02

Escort MK3 1.3 CVH iskareista

Viesti Kirjoittaja EscoVainaa »

Olen katsastuksessa jo muutaman kerran odottanut inssin tuomiota Escon etuiskareista, mutta aina niitä on vain kehuttu hyviksi, mitä ne ei todellakaan ole. Ei taida niiden testeri kertoa mitään iskareiden kunnosta...

Mutta asiaan, kuten kaikki varmaan tietää on nuo escortin iskarit uutenakin löysät p.....t, kuten muutenkin koko etupää. Niinpä olen ajatellut, jotta vois edes nuo iskarit vaihtaa, kun ne kerran on jo täysin sököt. Kysymys kuuluukin, että saisiko tuota etupäätä jämäkämmäksi satsaamalla pelkästään parempiin iskareihin "tavallisten vakioiskareiden sijaan"? Ja kuinkahan paljon näille paremmille iskareille tulisi hintaa? Kovin suurta setelinippua en halua tuohon satsata.

Itse en ole alustan parannus asioihin perehtynyt, joten asiasta enemmän tietävät avautukoon. Kiitos!
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Mulla on noi Kybin kaasuiskarit ja on aika jämptit mun mielestä..

ja ellen ole ihan väärin käsittänyt niin kaasuiskarit on nestemalleja jäykempiä.

noita Kyb:jä saa motonetistä muistaakseni jotain 80e kpl. korjatkaa jos meni ihan metsään..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Iskarit on muuten sitten yllättävän edullisia ihan Fordin varaosatiskiltä ja malleja on montaa erilaista mistä valita.
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Tavallisissa iskareissa ei valmistajasta riippumatta varmaan ole niin paljoa jämäkkyyseroa että mitään tavoiteltavaa eroa pääsee syntymään. Koniahan sinne sillon pitää tarjota jos jämäkkäämpää haluaa, saa sitten ruuvailla mielensä mukaan sitä jäykkyyttä.

Tosin. Jos tuollaista jämäkkyyttä haetaan pelkästään yhtä komponenttia (eli tässä tapauksessa iskaria) vaihtamalla/muuttamalla, ei lopputulos kuitenkaan ole paras mahdollinen ja melkein sitä silloin voisi suositella mitä vaan normi-iskaria ja kierrejousen välikumeja.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

escort

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Motorcraftilla oli ainakin ennen sellasia kullanvärisiä "ikuisentakuun iskareita" jotka olivat säädettäviä nesteiskareita.

Muistaakseni myös koni valmistaa samantapaisia keppejä.

Eli iskari toimii siten että se puristetaan kasaan ja pyöräytetään jolloin varsi loksahtaa venttiilin hahloon iskarin pohjassa.
sitten vaan pyöritetään varresta venttiili kiinni ja siitä halutun verran auki.

Taisipa olla että 1/2-1/4 kierrosta oli jo aikasta jäykkä....

Mutta kyllähän alustan jäykkyys haetaa ensisijaisesti jousilla?
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

En ole tuommoisia pohjaanpainettavia mk3 escoon Fordilta nähnyt, mutta ainakin ihan päältäsäädettäviä on saanut, mutta ei enää.
riksas
Viestit: 172
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:58
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja riksas »

Krisse kirjoitti:
Tosin. Jos tuollaista jämäkkyyttä haetaan pelkästään yhtä komponenttia (eli tässä tapauksessa iskaria) vaihtamalla/muuttamalla, ei lopputulos kuitenkaan ole paras mahdollinen ja melkein sitä silloin voisi suositella mitä vaan normi-iskaria ja kierrejousen välikumeja.
eikös nuo ole laíttomia ?

parhaan tuloksen edullisesti taitaa saada kaasuvaimentajilla. mutta jäykkyyttä voi lisätä erilaisilla jousilla, esim madaltavilla tai muuten vaan jäykemmillä. "huippu tuloksiin" pääsee vaihtamalla vielä puslat uusiin (jopa uretaanisiin)...
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Kierrejousien välikumit ei oo laittomia. Ne metalliset jengattavat nosto/laskuvehkeet on.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Re: escort

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Hoppa kirjoitti:Motorcraftilla oli ainakin ennen sellasia kullanvärisiä "ikuisentakuun iskareita" jotka olivat säädettäviä nesteiskareita.

Muistaakseni myös koni valmistaa samantapaisia keppejä.

Eli iskari toimii siten että se puristetaan kasaan ja pyöräytetään jolloin varsi loksahtaa venttiilin hahloon iskarin pohjassa.
sitten vaan pyöritetään varresta venttiili kiinni ja siitä halutun verran auki.

Taisipa olla että 1/2-1/4 kierrosta oli jo aikasta jäykkä....

Mutta kyllähän alustan jäykkyys haetaa ensisijaisesti jousilla?
Mulla on tuollaiset sierrassa ja kyllä ne ihan hyvät on. Siis nuo säädettävät.
EscoVainaa
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02

Viesti Kirjoittaja EscoVainaa »

Joo-o, taidanpa tyytyä ihan tavallisiin kaasuiskareihin, varmaan kyllä paranee niilläkin huomattavasti, kun ottaa huomioon nykyisten kunnon...

Noita välikumejakin tietty vois kokeella, ne kun ei varmaan kovin kalliita oo.

Ja puslien uusiminenkin varmaan olis ihan aiheellista, pitääpä niitäki kysäästä.

Tais sitten vois vaihtaa samalla koko auton :)


Kiitos vastauksista!
Vastaa Viestiin