Escort MK3 1.3 CVH iskareista
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02
Escort MK3 1.3 CVH iskareista
Olen katsastuksessa jo muutaman kerran odottanut inssin tuomiota Escon etuiskareista, mutta aina niitä on vain kehuttu hyviksi, mitä ne ei todellakaan ole. Ei taida niiden testeri kertoa mitään iskareiden kunnosta...
Mutta asiaan, kuten kaikki varmaan tietää on nuo escortin iskarit uutenakin löysät p.....t, kuten muutenkin koko etupää. Niinpä olen ajatellut, jotta vois edes nuo iskarit vaihtaa, kun ne kerran on jo täysin sököt. Kysymys kuuluukin, että saisiko tuota etupäätä jämäkämmäksi satsaamalla pelkästään parempiin iskareihin "tavallisten vakioiskareiden sijaan"? Ja kuinkahan paljon näille paremmille iskareille tulisi hintaa? Kovin suurta setelinippua en halua tuohon satsata.
Itse en ole alustan parannus asioihin perehtynyt, joten asiasta enemmän tietävät avautukoon. Kiitos!
Mutta asiaan, kuten kaikki varmaan tietää on nuo escortin iskarit uutenakin löysät p.....t, kuten muutenkin koko etupää. Niinpä olen ajatellut, jotta vois edes nuo iskarit vaihtaa, kun ne kerran on jo täysin sököt. Kysymys kuuluukin, että saisiko tuota etupäätä jämäkämmäksi satsaamalla pelkästään parempiin iskareihin "tavallisten vakioiskareiden sijaan"? Ja kuinkahan paljon näille paremmille iskareille tulisi hintaa? Kovin suurta setelinippua en halua tuohon satsata.
Itse en ole alustan parannus asioihin perehtynyt, joten asiasta enemmän tietävät avautukoon. Kiitos!
Mulla on noi Kybin kaasuiskarit ja on aika jämptit mun mielestä..
ja ellen ole ihan väärin käsittänyt niin kaasuiskarit on nestemalleja jäykempiä.
noita Kyb:jä saa motonetistä muistaakseni jotain 80e kpl. korjatkaa jos meni ihan metsään..
ja ellen ole ihan väärin käsittänyt niin kaasuiskarit on nestemalleja jäykempiä.
noita Kyb:jä saa motonetistä muistaakseni jotain 80e kpl. korjatkaa jos meni ihan metsään..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Tavallisissa iskareissa ei valmistajasta riippumatta varmaan ole niin paljoa jämäkkyyseroa että mitään tavoiteltavaa eroa pääsee syntymään. Koniahan sinne sillon pitää tarjota jos jämäkkäämpää haluaa, saa sitten ruuvailla mielensä mukaan sitä jäykkyyttä.
Tosin. Jos tuollaista jämäkkyyttä haetaan pelkästään yhtä komponenttia (eli tässä tapauksessa iskaria) vaihtamalla/muuttamalla, ei lopputulos kuitenkaan ole paras mahdollinen ja melkein sitä silloin voisi suositella mitä vaan normi-iskaria ja kierrejousen välikumeja.
Tosin. Jos tuollaista jämäkkyyttä haetaan pelkästään yhtä komponenttia (eli tässä tapauksessa iskaria) vaihtamalla/muuttamalla, ei lopputulos kuitenkaan ole paras mahdollinen ja melkein sitä silloin voisi suositella mitä vaan normi-iskaria ja kierrejousen välikumeja.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
escort
Motorcraftilla oli ainakin ennen sellasia kullanvärisiä "ikuisentakuun iskareita" jotka olivat säädettäviä nesteiskareita.
Muistaakseni myös koni valmistaa samantapaisia keppejä.
Eli iskari toimii siten että se puristetaan kasaan ja pyöräytetään jolloin varsi loksahtaa venttiilin hahloon iskarin pohjassa.
sitten vaan pyöritetään varresta venttiili kiinni ja siitä halutun verran auki.
Taisipa olla että 1/2-1/4 kierrosta oli jo aikasta jäykkä....
Mutta kyllähän alustan jäykkyys haetaa ensisijaisesti jousilla?
Muistaakseni myös koni valmistaa samantapaisia keppejä.
Eli iskari toimii siten että se puristetaan kasaan ja pyöräytetään jolloin varsi loksahtaa venttiilin hahloon iskarin pohjassa.
sitten vaan pyöritetään varresta venttiili kiinni ja siitä halutun verran auki.
Taisipa olla että 1/2-1/4 kierrosta oli jo aikasta jäykkä....
Mutta kyllähän alustan jäykkyys haetaa ensisijaisesti jousilla?
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
eikös nuo ole laíttomia ?Krisse kirjoitti:
Tosin. Jos tuollaista jämäkkyyttä haetaan pelkästään yhtä komponenttia (eli tässä tapauksessa iskaria) vaihtamalla/muuttamalla, ei lopputulos kuitenkaan ole paras mahdollinen ja melkein sitä silloin voisi suositella mitä vaan normi-iskaria ja kierrejousen välikumeja.
parhaan tuloksen edullisesti taitaa saada kaasuvaimentajilla. mutta jäykkyyttä voi lisätä erilaisilla jousilla, esim madaltavilla tai muuten vaan jäykemmillä. "huippu tuloksiin" pääsee vaihtamalla vielä puslat uusiin (jopa uretaanisiin)...
Kierrejousien välikumit ei oo laittomia. Ne metalliset jengattavat nosto/laskuvehkeet on.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: escort
Mulla on tuollaiset sierrassa ja kyllä ne ihan hyvät on. Siis nuo säädettävät.Hoppa kirjoitti:Motorcraftilla oli ainakin ennen sellasia kullanvärisiä "ikuisentakuun iskareita" jotka olivat säädettäviä nesteiskareita.
Muistaakseni myös koni valmistaa samantapaisia keppejä.
Eli iskari toimii siten että se puristetaan kasaan ja pyöräytetään jolloin varsi loksahtaa venttiilin hahloon iskarin pohjassa.
sitten vaan pyöritetään varresta venttiili kiinni ja siitä halutun verran auki.
Taisipa olla että 1/2-1/4 kierrosta oli jo aikasta jäykkä....
Mutta kyllähän alustan jäykkyys haetaa ensisijaisesti jousilla?
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02
Joo-o, taidanpa tyytyä ihan tavallisiin kaasuiskareihin, varmaan kyllä paranee niilläkin huomattavasti, kun ottaa huomioon nykyisten kunnon...
Noita välikumejakin tietty vois kokeella, ne kun ei varmaan kovin kalliita oo.
Ja puslien uusiminenkin varmaan olis ihan aiheellista, pitääpä niitäki kysäästä.
Tais sitten vois vaihtaa samalla koko auton
Kiitos vastauksista!
Noita välikumejakin tietty vois kokeella, ne kun ei varmaan kovin kalliita oo.
Ja puslien uusiminenkin varmaan olis ihan aiheellista, pitääpä niitäki kysäästä.
Tais sitten vois vaihtaa samalla koko auton
Kiitos vastauksista!