Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Lonkero kirjoitti: 30 Tammi 2020 20:12 Ei ole webastoa.
Ilmeisesti ei_webastolliset lämpeävät ilmastoinnin automaattiasennossa "normaalisti" ja webastolliset ei (jos ajonaikainen webasto ei ole päällä).
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

revote kirjoitti: 30 Tammi 2020 20:27 Ilmeisesti ei_webastolliset lämpeävät ilmastoinnin automaattiasennossa "normaalisti" ja webastolliset ei (jos ajonaikainen webasto ei ole päällä).
No sitten webasto "automaatille". Helppo fixi.

Huomenna pitäisi hakea oma kikotin alle. Saas nähdä mitä tuli ostettua.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Ishvan kirjoitti: 30 Tammi 2020 21:29 No sitten webasto "automaatille". Helppo fixi.
Ilmastoinnin automatiikalla tarkoitan siis puhalluksen ja lämpötilan säätöä. Automaatilla kabiini lämpeää tosi hitaasti, manuaalilla nopeasti tai suht nopeasti.

Sinänsä asiassa ei ongelmaa, mutta en ostanut autoa jonka automaatti-ilmastointi ei toimi. Ja en ostanut autoa jossa täytyy webaston jauhaa koko ajan (jopa nollakeleillä) jotta tarkenee ajaa.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
focst
Viestit: 2488
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

revote kirjoitti: 30 Tammi 2020 22:02 Ilmastoinnin automatiikalla tarkoitan siis puhalluksen ja lämpötilan säätöä. Automaatilla kabiini lämpeää tosi hitaasti, manuaalilla nopeasti tai suht nopeasti.

Sinänsä asiassa ei ongelmaa, mutta en ostanut autoa jonka automaatti-ilmastointi ei toimi. Ja en ostanut autoa jossa täytyy webaston jauhaa koko ajan (jopa nollakeleillä) jotta tarkenee ajaa.
Siis manuaali asennossa pelaa ilman webastoa? Mutta automaatti asennossa ei pelaa ilman webastoa? Mulla automaatti ja 2 asento tuulilasi menee huuruun muuten tarkenee. Manuaalisesti kun säätää tuulilasin, matkustajan ja jalkatilat päälle niin pelaa moitteetta..ja sulattaa lasit jo lyhyellä webaston lämmityksellä. Jotakin softa vikaa on automaatti puolella.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
PiuhaPoikki
Viestit: 1181
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Minä allekirjoitan myös tuon ilmastoinnin epäloogisuuden.
Vaikka konetta on esilämmitetty ja lähdetään liikkeelle webasto päällä niin automaattiasennossa ilmaa ei tunnu tulevan oikein mistään suuttimesta ja puhallin pyörii todella hitaasti. Sitten kun moottori on lämminnyt johonkin pisteeseen niin yhtäkkiä lämmintä ilmaa alkaa tulla. Se vaan ottaa melko kauan aikaa.

Mutta ei se manuaalikaan oikein toimi. Vaikka valitsee pelkät naamalla puhaltavat suuttimet ja nostaa puahltimen nopeutta niin ilmaa tulee todella heikosti aluksi.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

focst kirjoitti: 30 Tammi 2020 22:13 Siis manuaali asennossa pelaa ilman webastoa? Mutta automaatti asennossa ei pelaa ilman webastoa?
Tilanne 1:

1. Ajonaikainen webasto ei ole aktivoitu
2. Lähdet ajamaan kylmällä autolla, ilmastointi automaattiasennossa
3. Menee todella, todella pitkään ennen kuin alkaa puhaltamaan mitään. Tuulettimen puhuri kyllä äänestä päätellen käy mutta ei puhalla mitään. Ei puhalla siis edes kylmää, saatika lämmintä

Tilanne 2:

1. Ajonaikainen webasto ei ole aktivoitu
2. Lähdet ajamaan kylmällä autolla, ilmastointi manuaaliasennossa. Puhallus esim. yläkropalle
3. Lämmintä alkaa puhaltamaan suht nopeasti

Tilanne 3:
1. Ajonaikainen webasto on aktivoitu
2. Lähdet ajamaan kylmällä autolla, ilmastointi automaattiasennossa
3. Lämmintä alkaa puhaltamaan nopeasti
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

revote kirjoitti: 31 Tammi 2020 01:14 Tilanne 1:

1. Ajonaikainen webasto ei ole aktivoitu
2. Lähdet ajamaan kylmällä autolla, ilmastointi automaattiasennossa
3. Menee todella, todella pitkään ennen kuin alkaa puhaltamaan mitään. Tuulettimen puhuri kyllä äänestä päätellen käy mutta ei puhalla mitään. Ei puhalla siis edes kylmää, saatika lämmintä

Tilanne 2:

1. Ajonaikainen webasto ei ole aktivoitu
2. Lähdet ajamaan kylmällä autolla, ilmastointi manuaaliasennossa. Puhallus esim. yläkropalle
3. Lämmintä alkaa puhaltamaan suht nopeasti
Oletko kokeillut, tuleeko tuulilasin suuttimista alussa? Mulla ainakin kylmällä kelillä tulee automaatilla kaikki ilma suoraan tuulilasille ja öbaut 5 min ajon jälkeen ilmaa aletaan puhaltamaan myös jaloille ja vähän myös etusuuttimista.
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Ei ole kokemuksia täysin kylmänä lähdöstä,kun kotoa lähden lämpimästä tallista.
Ja töista kun lähtee sisätilanlämmittimen ja lohkolämmittimen avustuksella, niin huomaa että kiitettävän nopeasti kyllä lämpömittari alkaa siitä 60-asteen ala merkistä liikkumaan. Vaikuttaisi tuo lämmitin olevan tehokkaampi mitä mk3/mk3.5, onko sitten vastus vesitilassa vai ei, mutta kuitenkin.
fordever
Viestit: 437
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Välisumma summarum:

Jos ei webastoa ole asennettu, joissakin malleissa on ilmeisesti sähkövastukset ilmakanavissa auttamassa etenkin liikkeelle lähdön jälkeen. Tarina eikä Ford kerro sen tarkemmin onko noita vastuksia ja jos on niin missä, pelkästään bensavehkeissä vaiko myös dieseleissä tai toisin päin? Vastuksien kanssa pärjännee suht hyvin eli sisälle pukkaa aika pian lämpöä.

Jos webasto on asennettu ei ole sähkövastuksia ilmakanavissa (?), jolloin webastoa pitänee käyttää ajon aikana tai ainakin niin kauan kunnes moottorista löytyy lämpöä. Tai sitten webaston nyt vain on suunniteltu olevan niin oleellinen osa matkustamon lämmitysjärjestelmää, että sitä on pakko pitää ajon aikana päällä koko ajan.

Eikö tuo kylmällä moottorilla liikkeelle lähdön jälkeen jonkin aikaa kuuluva voimakas puhallus ole tosiaan sitä että kaikki ilma ohjataan tuulilasille. Automatiikka sitten jossain vaiheessa avaa muitakin kanavia. Näin toimii mm. oma Mondeo Mk5 (ei webastoa ja tuskin edes niitä lämpövastuksia).
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Mielestäni ilmastointi automaattiasetuksilla ei puhalla ainakaan mulla mitään edes tuulilasille. Sehän tässä outoa onkin kun ei puhalla minnekään mitään, vaikka puhuri käy. Sitten vasta alkaa puhaltamaan kun on kulunut tarpeeksi aikaa, en ole koskaan kellottanut mutta mutulla sanoisin että lähempänä 10 minuuttia.

--

Tosiaan, voin pitää webastoa koko ajan päällä. Mutta en mielestäni ostanut sellaista autoa, jossa webaston pitää olla koko ajan päällä. Se nostaa kulutusta aika paljon nurkka-ajossa mitä itse ajan oikeastaan koko ajan. Lyhyttä matkaa ajan koko ajan niin webasto laulaa varmaan koko ajan, kun moottori ei kerkeä lämmetä koskaan tarpeeksi.

Ei myyjä tästä maininnut mitään. Näin jälkikäteen ajateltuna, en ihmettele että webasto oli lähes ilmainen hankkia. Siihen lienee Fordilla syynsä...
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Mon85
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Marras 2019 09:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Mon85 »

revote kirjoitti: 31 Tammi 2020 01:14 Tilanne 1:

1. Ajonaikainen webasto ei ole aktivoitu
2. Lähdet ajamaan kylmällä autolla, ilmastointi automaattiasennossa
3. Menee todella, todella pitkään ennen kuin alkaa puhaltamaan mitään. Tuulettimen puhuri kyllä äänestä päätellen käy mutta ei puhalla mitään. Ei puhalla siis edes kylmää, saatika lämmintä

Tilanne 2:

1. Ajonaikainen webasto ei ole aktivoitu
2. Lähdet ajamaan kylmällä autolla, ilmastointi manuaaliasennossa. Puhallus esim. yläkropalle
3. Lämmintä alkaa puhaltamaan suht nopeasti

Tilanne 3:
1. Ajonaikainen webasto on aktivoitu
2. Lähdet ajamaan kylmällä autolla, ilmastointi automaattiasennossa
3. Lämmintä alkaa puhaltamaan nopeasti
Millä asetuksella sulla on automaatti-ilmastointi? Itsellä on auto vastaavalla tekniikalla eikä ole lämpenemisen kanssa ollut mitään huomautettavaa.

Auto 1 asennossa ilmaa ei tule juuri mitään, eikä sitä ole kuin kerran tullut kokeiltua. Auto 3 taas kohisee niin kovalla voimakkuudella ettei sen käyttö ole kovin mielekästä. Eli käytännössä Auto 2 on käyttökelpoisin vaihtoehto.

Ajonaikaista webastoa ei ole tarvinnut vielä päälle laittaa. Jos on vähän kylmempää niin yleensä weba on esilämmittimenä. Jos taas vähän lämpimämpi keli niin ilman esilämmitystä auto lämpenee kyllä todella nopeasti.
Focus Active wagon, 182hp Ecoboost A8
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Mon85 kirjoitti: 31 Tammi 2020 10:34 Millä asetuksella sulla on automaatti-ilmastointi? Itsellä on auto vastaavalla tekniikalla eikä ole lämpenemisen kanssa ollut mitään huomautettavaa.

Auto 1 asennossa ilmaa ei tule juuri mitään, eikä sitä ole kuin kerran tullut kokeiltua. Auto 3 taas kohisee niin kovalla voimakkuudella ettei sen käyttö ole kovin mielekästä. Eli käytännössä Auto 2 on käyttökelpoisin vaihtoehto.

Ajonaikaista webastoa ei ole tarvinnut vielä päälle laittaa. Jos on vähän kylmempää niin yleensä weba on esilämmittimenä. Jos taas vähän lämpimämpi keli niin ilman esilämmitystä auto lämpenee kyllä todella nopeasti.
Olen kokeillut sekä maksimia (3) että minimiä (1). Ei eroa puhalluksen määrään, ei puhalla suulakkeista yhtään enempää tai vähempää. Ainostaan puhurin määrä muuttuu. Ja tämä ei myöskään vaikuta siihen, että ilman ajonaikaista webastoa ja ilmastointi autoasennossa puhaltaisi kabiiniin nopeammin lämmintä.

Ainoastaan manuaaliasennossa puhaltaa lämmintä ja automaatillakin mutta vasta sitten, kun on tarpeeksi aikaa kulunut.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Mon85
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Marras 2019 09:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Mon85 »

Ok. Ja voi olla että edellisen diesel auton jälkeen tämä vaan tuntuu lämpenevän nopeasti, kun diesel malli ei sitä tehnyt eikä edes pysynyt lämpimänä.
Focus Active wagon, 182hp Ecoboost A8
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Mon85 kirjoitti: 31 Tammi 2020 11:06 Ok. Ja voi olla että edellisen diesel auton jälkeen tämä vaan tuntuu lämpenevän nopeasti, kun diesel malli ei sitä tehnyt eikä edes pysynyt lämpimänä.
Mullakin edellinen oli diesel ja kylmä, siinä on ehkä yksi syy miksi olen tähän kiinnittänyt huomiota koska odotin niin kovasti nopeasti lämpeävää ja lämmintä bensa-autoa :)
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

revote kirjoitti: 31 Tammi 2020 12:16 Mullakin edellinen oli diesel ja kylmä, siinä on ehkä yksi syy miksi olen tähän kiinnittänyt huomiota koska odotin niin kovasti nopeasti lämpeävää ja lämmintä bensa-autoa :)
Eikös 1.5:ssa bensa Focuksessa ollut paras lämmityslaite talviautotestissä 2019. Itse hain omani tänään. Ihan ekaks Webasto automaatille :D . Luonnollisesti.

Muuten varsin positiiviset fiilikset, puretaan sydäntä kun saadaan vähän metrejä alle. Autovero nousi ~800e loppulaskuun, kun varusteet nostivat kaupantekohetken 143 gramman päästöt 149 grammaan. Meni vaihtoauton hyvitykseen, eli väliraha sama. Ihan jees fiilis kaikinpuolin.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Ishvan kirjoitti: 31 Tammi 2020 15:28 Eikös 1.5:ssa bensa Focuksessa ollut paras lämmityslaite talviautotestissä 2019.
Voihan se ollakin, mutta autossa jossa ei ole webastoa?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

revote kirjoitti: 31 Tammi 2020 15:37 Voihan se ollakin, mutta autossa jossa ei ole webastoa?
S60 kanssa aika tasapäin ja oliko kun lähti maantielle, niin lämpeni parhaiten.
focst
Viestit: 2488
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

revote kirjoitti: 31 Tammi 2020 15:37 Voihan se ollakin, mutta autossa jossa ei ole webastoa?
Testi autossa ei ollut webastoa.
Mulla ei ole ajonaikainen lämmitys päällä, mutta aamulla käytän webastoa 15-20 min ja kun lähden jätän webaston päälle. lämmittää kunnes saavuttaa mittarin puolivälin ja tippuu pois päältä tämä on minusta riittänyt ihan hyvin ainakin tänä talvena. Viime talvena oli ajonaikainen kokoajan päällä ja oli lämmin välillä jopa kuuma. Pitkäaikainen Kulutus on nyt 7.2l 3500km matkalla viime talvena kulutus oli noin 9l/100km
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Joo-o, kyllä kyllä. Kertomanne esimerkit ja tapaukset ovat eri käyttötapauksia mistä minä tässä koitan kertoa :)
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
focst
Viestit: 2488
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

revote kirjoitti: 31 Tammi 2020 18:32 Joo-o, kyllä kyllä. Kertomanne esimerkit ja tapaukset ovat eri käyttötapauksia mistä minä tässä koitan kertoa :)
Joo on kyllä. Yritin sanoa että mielestäni focus on lämmin auto ja varsinkin webastolla varustettuna. Kulutusta pystyy säätämään paljon webaston asetuksilla. Täysin automaattinen puhalluksen ohjaus ei toimi mullakaan mutta kun valitsee puhallus asennot käsin rupeaa puhaltamaan huomattavasti nopeammin.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
PiuhaPoikki
Viestit: 1181
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Ajelin tankillisen pelkkää työmatkaa niin, että lisälämmitin oli automaatilla ja autoa esilämmistettiin webastolla aamuin illoin 15-20min ennen starttia.
Minulla on työmatkaa 25km suuntaansa kun käytän moottoritietä.
Ajelin tämän tankillisen melkein yksinomaan moottoritiereittiä mittarinopeudella 110km/h.
Auto lampiää niin hitaasti, että moottori saavuttaa normaalin lämpötilan webastosta huolimatta vasta 15-20km moottoritieajon jälkeen.

Tällä tankillisella laskettu kulutus tasan 6l/100km

Tuo webaston käyttö ja moottoritie nostaa kulutusta litran verrattuna siihen, että esilämmitän lohkolämmittimellä ja käytän osan matkaa hitaampaa lähiöreittiä.

Mutta nyt voi melkein todeta, että tuo 6 litraa on maksimi mitä tuon saa normaaliajossa kuluttamaan nopeurajoitusten puitteissa.

Melkein hämmästyttää se seikka, että taajama ja kaupunkiliikenteessä kulutus jää sitävastoin viiden litran nurkillle.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

revote kirjoitti: 29 Tammi 2020 20:52 Lainaan aikaisempaa viestiäni koska jätin tänään auton huoltoon, vaihdelaatikon takia (vaihtamisviive eteen/taakse -veivauksen yhteydessä) ja tuon lämmityslaitteen (mielestäni automatiikka ei toimi oikein koska ennen kuin auto lämpeää reilusti niin automaattiasennossa ei puhalla lämmintä ollenkaan mutta manuaaliasennossa kyllä) sekä sivutuuli/uraherkkyyden takia.

Sain laina-autoksi 1.0 A8 Ecoboostin, varmaankin Trendin. Siitä autosta huomioita:

- Uraherkkyys loistaa poissaolollaan. Kävin ihan erikseen ajamassa tiettyjä lenkkejä missä erityisesti uraherkkyys tuntuu omassa autossa. Tämä Trend menee tosi vakaasti niissä missä omasta saa pitää ratista kunnolla kiinni. Samoin tämä Trend tuntuu muutenkin vakaammalta, omaa saa olla melkein koko ajan ohjaamassa

- Trend myös lämpesi nopeammin (siinä ei ole webastoa)

- Kuten alkuperäisessä viestissä kerroin niin matka-ajossa oma auto (1.5 A8 Ecoboost) vei ajotietokoneen mukaan 7,1 ja tämä Trend vei lyhyehköllä testiajolla kaupungissa 6,7. Samassa ajossa oma vie reilusti yli kahdeksan litraa, jopa päälle yhdeksän. Eikai litrainen vie noin paljon vähemmän kuin 1.5?

Onko kokemuksia väännöistä myyjän/maahantuojan kanssa liian korkeista kulutuslukemista?
Hain eilen auton pois huollosta. Sille ei oltu tehty mitään, kaikki oli kuulemma kunnossa.

Lämpeäminen oli kuulemma testattu ja oli kuulemma ihan normaalisti lämmennyt. En tiedä miten tämä oli testattu. Eivät muuten ottaneet sanallakaan kantaa tuohon juurisyyhyn eli siihen, että miksi automaattiasennossa ei puhalla mitään tosi pitkään aikaan mutta manuaaliasennossa puhtaaltaa lämmintä suht nopeasti.

Vaikka edellisen huoltokäynnin yhteydessä antoivat ymmärtää, että jos vaadin niin vaihdelaatikkoasiaa voidaan tarkastella vielä uusiksi. Ihmettelen tätä suuresti kun mikään ei kuitenkaan muuttunut. Vaihdelaatikossa ei ole kuulemma vikaa. Sanoivat, että automaattikässäri voi aiheuttaa viivettä. Tätä kokeilinkin tänään ja näin näyttäisi olevan. Eli autossa on lisävaruste, jota ei oikein voi käyttää.

Ajettavuudesta, autolla oli kuulemma käyty ajamassa ja oli todettu, että ihan normaali ajettavuus. Kysyin, että mittasivatko he pyöränkulmat. Eivät kuulemma eivätkä tätä kommentoineet mitenkään. Eivät ottaneet kantaa siihen, että miksi vastaava sijaisauto ei vetele urissa mutta minun kyllä. Puhuivat, että onko rengastus sellainen eli teräväolkainen joka voisi tuon aiheuttaa. Ja koska auto on liisari ja siihen kuuluu talveksi tarvikevanteet niin eivät ala niiden kanssa millekään.

Samaan huoltokäyntiin pyysin tsekkaamaan takapaksin suojaverhon resonoinnin, se rämisee terävissä koloissa. Arvatkaa rämisikö sijaisautossa ja arvatkaa, että tuliko se minun autossa kuntoon? Suojaverhoa oli kuulemma käytetty irti ja laitettu paikalleen ja todettu, että nyt ei rämise. Pääsin pihasta sen 50 metriä kun ekoissa koloissa rämisi entiseen malliin.

Nyt kerään hermoja laittaakseni myyjälle viestiä. Annan palautetta autosta ja myyntitilanteesta sekä huollon toiminnasta. Viime kädessä laitan leasing-firman keskustelemaan, heillä on vipuvoimaa tällaisiin.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
focst
Viestit: 2488
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

revote kirjoitti: 31 Tammi 2020 21:01
Samaan huoltokäyntiin pyysin tsekkaamaan takapaksin suojaverhon resonoinnin, se rämisee terävissä koloissa. Arvatkaa rämisikö sijaisautossa ja arvatkaa, että tuliko se minun autossa kuntoon? Suojaverhoa oli kuulemma käytetty irti ja laitettu paikalleen ja todettu, että nyt ei rämise. Pääsin pihasta sen 50 metriä kun ekoissa koloissa rämisi entiseen malliin.
Mulla on kans rämissyt uudesta asti verho terävissä koloissa. Isän autolla kävin mutkan ei rämise. Verhon kiinnitys väljä pitäisi yrittää saada takuuseen reuna muovit johon verho kiinnittyy. Verho vaihdettiin takuuseen natinan ja kolinan takia ei apua. Kun vertaa tota kiinnitystä isän ja mun autossa niin mulla reilu välys isällä ei.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

focst kirjoitti: 31 Tammi 2020 21:27 Mulla on kans rämissyt uudesta asti verho terävissä koloissa. Isän autolla kävin mutkan ei rämise. Verhon kiinnitys väljä pitäisi yrittää saada takuuseen reuna muovit johon verho kiinnittyy. Verho vaihdettiin takuuseen natinan ja kolinan takia ei apua. Kun vertaa tota kiinnitystä isän ja mun autossa niin mulla reilu välys isällä ei.
Väljä siis sieltä selkänojan päästä ilmeisesti, eli verhon juuresta?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
focst
Viestit: 2488
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

revote kirjoitti: 31 Tammi 2020 21:40 Väljä siis sieltä selkänojan päästä ilmeisesti, eli verhon juuresta?
Joo sieltä kiinnityksestä. Ja kun otti verhon pois niin tuntui olevan myös panelin kiinnitys löysä/väljä. Pitää yrittää että seuraavassa huollossa sais räminän pois jos hermot kestää sinne asti.. :roll:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Vastaa Viestiin