Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Ok. Näin olin antanutkin itseni ymmärtää, että "konekin" lämpiää. Aloin epäillä koska tuolla mainittiin lohkolämmitin webastollisessa autossa...
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Se lohkolämmitin on "ultimate backup"

Kun nämä fordin webastot toimii jos järjestelmä on sitä mieltä, että akussa tällä kertaa sattuu olemaan riittävästi varausta.
Tässä on nyt kahden kuukauden ikäisessä autossa sellainen kokemus, että noin 30% käyttökerroista se ei toimi ennen kuin moottori on käynnistetty.
Se näyttää kaiken lisäksi olevan täysin sattumanvaraista.
Ja näinä parinkympin pakkasaamuina en halua käynnistää autoa ilman esilämmitystä. Täällä pohjolassa pakkaskelejä saattaa kuitenkin olla useamman kuukauden.

Sitten jos ne saavat joskus tuon virranhallinnan korjattua niin tilanne on toinen.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

PiuhaPoikki kirjoitti: 29 Joulu 2019 09:27 No ainakin näissä meridieseleissä webastolla lämpiää moottorissa kiertävä jäähdytinneste.
Pienkoneista en ole ihan varma mutta käsittääkseni niissäkin.
Pikkudieseleissä myös. Itsellänikin on silti paistinpannu lämmittämässä moottoria ja Defan puhallin haaralla sisällä niille päiville kun valitsen, etten esilämmitä webastolla, esim. haluan säästää auton akkua. Tai kun webasto ei suostu toimimaan, syystä tahi toisesta.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Freeze kirjoitti: 29 Joulu 2019 10:20 Pikkudieseleissä myös. Itsellänikin on silti paistinpannu lämmittämässä moottoria ja Defan puhallin haaralla sisällä niille päiville kun valitsen, etten esilämmitä webastolla, esim. haluan säästää auton akkua. Tai kun webasto ei suostu toimimaan, syystä tahi toisesta.
Onhan se sähkövastus vanhanaikainen. Varmaan jo 200v vanha keksintö.
Mutta kun se vaan on niin yksinkertainen ja idioottivarma.
Sekä kotipihassa, että työpaikalla on pistorasia mertin päässä auton nokasta niin ei se kytkemisen vaiva niin suuri ole etteikö sitä jaksaisi tehdä pakkaskeleillä. Moottori on varmasti lämmin ja akku täynnä.
Joo, tiedän että meille wanhanliiton automiehille nauretaan mutta sen kestää kyllä. :mrgreen:
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Jossain oli juttua, että noissa bensakoneissa olis lämmitysvastus vesitilassa, ettei olis tämä säteilylätkä.
Täytys tutustua tarkemmin. Eipä paljon ole tullut ylimäärästä tutkittua, mitä nyt öljyjä välillä ja lasinpesunestettä lisää ja paisaria vilkasee samalla...
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

@rsk@ kirjoitti: 29 Joulu 2019 14:00 Jossain oli juttua, että noissa bensakoneissa olis lämmitysvastus vesitilassa, ettei olis tämä säteilylätkä.
Täytys tutustua tarkemmin. Eipä paljon ole tullut ylimäärästä tutkittua, mitä nyt öljyjä välillä ja lasinpesunestettä lisää ja paisaria vilkasee samalla...
Defan 412241 käy molempiin bensakoneisiin ja ainakin 2,0 dieseliin.
Dieseliin oli tarjolla vain säteilylämmitin mutta kysyin asiaa defalta ja vastasivat, että kyllä se vesitilan vastus käy mutta asennuspaikka on niin hankala etteivät sitä mainosta. Ja kyllä se hankala olikin. Bensakoneen kanssa ilmeisesti on enemmän tilaa.

Motonet esimerkiksi näyttää tarjoavan bensakoneisiin sekä sätely- että vesitilan lämmitintä mutta dieseleihin vain säteilylämmitintä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Sanpool
Viestit: 86
Liittynyt: 11 Kesä 2012 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Sanpool »

Tänään ilmestyi näyttöön vikaherja ”hätäpuhelujärjestelmän vika, Vaatii huoltoa”
Onko tullut kellään vastaan?
Ei ole ainakaan vielä itsestään poistunut vaan ilmaantuu näyttöön aina kun starttaa.

No nyt on sitten toinenkin asia huoltoon tuon joulua ennen tulleen ”jarrupäivityksen” lisäksi :)
S/S ongelma on sentään pysynyt toistaiseksi pois,akunvaihdon jälkeen.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Sanpool kirjoitti: 29 Joulu 2019 18:45Tänään ilmestyi näyttöön vikaherja ”hätäpuhelujärjestelmän vika, Vaatii huoltoa”
Onko tullut kellään vastaan?
Oletko lukenut tätä vielä? Pitäisi korjautua softapäivityksellä.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Sanpool
Viestit: 86
Liittynyt: 11 Kesä 2012 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Sanpool »

Oletko lukenut tätä vielä? Pitäisi korjautua softapäivityksellä.
[/quote]

Eipä ole tullut luettua.Kiitän.
Hyvä jos softapäivityksellä selviää :thumbup:
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Uus mk4 ollut nyt reilun viikon ajossa. Webasto ja SS toimii toistaiseksi. Muutenkin ollut tyytyväinen tähän 182+A8 komboon. Tässä kyllä selvästi huomaa, että kylmänä ei ole kaikki voima käytössä. Litrasessa ei juuri eroa ollut. Kulutus on huvittavasti ollut ajotietokoneen mukaan pari desiä pienempi mitä litrasella. Samat ajosyklit jne. Ainut vika (vai ominaisuus, joku päivitys tjms?) että nopeusrajoituksen tunnistin hukkaa nopeuden lähes aina jos kylttien välillä vähänkin enempi matkaa. Edellinen ei tätä tehnyt. Autossa ei ole mukautuvaa vakkaria, ettei ainakaan mistään navin datasta ole tässä nyt kysymys.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
jarkkoo
Viestit: 359
Liittynyt: 21 Heinä 2005 00:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

AAR85 kirjoitti: 29 Joulu 2019 21:22 Uus mk4 ollut nyt reilun viikon ajossa. Webasto ja SS toimii toistaiseksi. Muutenkin ollut tyytyväinen tähän 182+A8 komboon. Tässä kyllä selvästi huomaa, että kylmänä ei ole kaikki voima käytössä. Litrasessa ei juuri eroa ollut. Kulutus on huvittavasti ollut ajotietokoneen mukaan pari desiä pienempi mitä litrasella. Samat ajosyklit jne. Ainut vika (vai ominaisuus, joku päivitys tjms?) että nopeusrajoituksen tunnistin hukkaa nopeuden lähes aina jos kylttien välillä vähänkin enempi matkaa. Edellinen ei tätä tehnyt. Autossa ei ole mukautuvaa vakkaria, ettei ainakaan mistään navin datasta ole tässä nyt kysymys.
Nopeusrajoituksen näyttö on muuttunut uusissa, tuosta rutisin myyjälle sekä huoltoon, ja annettiin ymmärtää, että kyseistä ominaisuutta/toimintoa on päivitetty. Eri asia sitten kenen mielestä on nyt parempi.
2021 Tesla Model 3 LR
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

jarkkoo kirjoitti: 29 Joulu 2019 21:34 Nopeusrajoituksen näyttö on muuttunut uusissa, tuosta rutisin myyjälle sekä huoltoon, ja annettiin ymmärtää, että kyseistä ominaisuutta/toimintoa on päivitetty. Eri asia sitten kenen mielestä on nyt parempi.
Aivan. Tätä vähän osasin odottaakkin. Pitää vielä ite kysellä asiasta.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

AAR85 kirjoitti: 29 Joulu 2019 21:22 Uus mk4 ollut nyt reilun viikon ajossa. Webasto ja SS toimii toistaiseksi. Muutenkin ollut tyytyväinen tähän 182+A8 komboon. Tässä kyllä selvästi huomaa, että kylmänä ei ole kaikki voima käytössä. Litrasessa ei juuri eroa ollut. Kulutus on huvittavasti ollut ajotietokoneen mukaan pari desiä pienempi mitä litrasella. Samat ajosyklit jne. Ainut vika (vai ominaisuus, joku päivitys tjms?) että nopeusrajoituksen tunnistin hukkaa nopeuden lähes aina jos kylttien välillä vähänkin enempi matkaa. Edellinen ei tätä tehnyt. Autossa ei ole mukautuvaa vakkaria, ettei ainakaan mistään navin datasta ole tässä nyt kysymys.
Tuosta kulutuksesta vielä tuli mieleen, että Shellin Vpoweri tuntuu olevan hyvä tuolle koneelle, tai sitten tuossa ABC:lla mistä on tullut säännöllisesti tankattua, on ollut paskaa 98oktaanista, vai lieneekö 95sta ollut säiliöissä tms....
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

@rsk@ kirjoitti: 30 Joulu 2019 08:03 Tuosta kulutuksesta vielä tuli mieleen, että Shellin Vpoweri tuntuu olevan hyvä tuolle koneelle, tai sitten tuossa ABC:lla mistä on tullut säännöllisesti tankattua, on ollut paskaa 98oktaanista, vai lieneekö 95sta ollut säiliöissä tms....
Joku joskus sanoi, että ABC ja Shell (st1) bensiinit tulee samasta paikkaa. Tietty omat lisäaineet. Eikös tuo vpoweri ole ollut 98 oktaanista sen jälkeen, kun shellin toiminnot siirtyi st1 alaisuuteen täällä suomessa? Joskushan se oli 99,7 superpensaa 8-)

Litrasella en huomannut mitään eroa 95 ja 98 välillä. Pääsääntöisesti meni tuota 98 tankkiin. Pitää tuota vpoweria kokeilla muutama tankillinen.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

AAR85 kirjoitti: 30 Joulu 2019 12:22 Joku joskus sanoi, että ABC ja Shell (st1) bensiinit tulee samasta paikkaa. Tietty omat lisäaineet. Eikös tuo vpoweri ole ollut 98 oktaanista sen jälkeen, kun shellin toiminnot siirtyi st1 alaisuuteen täällä suomessa? Joskushan se oli 99,7 superpensaa 8-)

Litrasella en huomannut mitään eroa 95 ja 98 välillä. Pääsääntöisesti meni tuota 98 tankkiin. Pitää tuota vpoweria kokeilla muutama tankillinen.
En tiedä onko lisäaineistuksessa eroja, mutta edellisellä ecoboostilla oli samoja huomioita. Ei nyt ihan niin selkeetä mitä joskus toisella ruotsalaismerkillä kun ajeli etanolilla ja joskus oli pakko 98 laittaa. Siinä kuuli jo tyhjäkäynnin pinnasta mitä tankissa oli. 🤭
Voihan olla, että ABC:n versio esim. karstottaa enemmän ja taas vpowerin lisäaineistus päinvastoin... En pysty sanomaan tällä kokemuksella. 🤔 Teemu Räikkönen vois aiheesta tarinoida lisää. 😁
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

@rsk@ kirjoitti: 30 Joulu 2019 12:55 En tiedä onko lisäaineistuksessa eroja, mutta edellisellä ecoboostilla oli samoja huomioita. Ei nyt ihan niin selkeetä mitä joskus toisella ruotsalaismerkillä kun ajeli etanolilla ja joskus oli pakko 98 laittaa. Siinä kuuli jo tyhjäkäynnin pinnasta mitä tankissa oli. 🤭
Voihan olla, että ABC:n versio esim. karstottaa enemmän ja taas vpowerin lisäaineistus päinvastoin... En pysty sanomaan tällä kokemuksella. 🤔 Teemu Räikkönen vois aiheesta tarinoida lisää. 😁
Juu kieltämättä kaveri on perehtynyt asiaan hyvin 😁
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Rusakko_ kirjoitti: 28 Joulu 2019 23:45 Talviajofiiliksiä: Tänään -10...-15 C pakkasessa 300 km maantieajoa nopeudella 90-105 km/h ja n. 10-15 ohitusta ja muutamia risteyksiä. Katolla 3 suksipussia ja sisällä 4 henkeä ja matkalaukkuja takakontissa. Kulutus 6,3 l/100 km. Mielestäni varsin kohtuullista.

Lämpöä riitti hyvin, eikä lämmöt laskenut pitkissäkään alamäissä. Alaosa maskista peitetty.

Rengaspaineet pakkasten myötä laskeneet 2,2-2,3 bariin, joten niitä vois vähän nostaa. Kitkat toimii hienosti lumi-/jääpinnalla.
Automaattikaukovalojen toiminnassa pidän himmenevää siirtymistä pitkille miellyttävänä, mutta muuten automatiikka on tosi herkkä vaihtamaan lyhyille ja välillä ei millään vaihda pitkille.

ABSt ja sutimisenesto toimivat tosi eleettömästi. Vetopitoa muutenkin ihan hyvin.

Mukava ja rauhallinen käytös talvisella tiellä, mutta alusta vähän täristää. Mikään paikka ei rämise kuitenkaan.
Minulla myös nyt ekat kokemukset talviolosuhteista, käytiin joulu Kuusamossa ja mittariin tuli 1704 kilometriä. Tietokone näytti kulutukseksi 7,1 en tiedä todellista lukemaa. Takapaksi aivan täynnä tavaraa, edessä kaksi aikuista ja takapenkillä kaksi lasta. Ajonaikainen webasto enabloitu.

Paluumatka ajettiin paikoin 26 asteen pakkasessa ja hyvin tarettiin kyydissä ilman takkeja, en tosin tiedä oliko webasto koko ajan päällä. Ilmastointi automaattiasennossa ei jaksa pukata tarpeeksi lämmintä ilmaa, testailin manuaalisäätöjä ja huomasin, että työntää lämmintä ihan eri tavalla joten kylmillä keleillä kannattaa käyttää manuaalisäätöjä. Jännä detaili, tuulilasi pysyi auki ja huuruttomana vaikka puhallusta en laittanut sille ollenkaan.

Ulkoilman lämpötila vaihtelu rajusti paluumatkalla, -12 asteesta sinne -26 asteeseen, lyhyelläkin matkalla. Tämä vissiin veti laseja hetkellisesti huuruun, en tiedä mistä johtui oikeasti, en ole koskaan aikaisemmin vastaavaan törmännyt.

Vignale on tosi hiljainen auto ajaa, myös nastarenkailla. Menee kuin sukkasilleen. Hienoa. Ajettavuus hyvä, myös jäisillä teillä. Uskalsi ihan hyvin puotella menemään, vaikka menomatkalla loppumatkasta oli nollan vaiheilla ja tie aivan jäässä.

Muutaman kerran tuli herjaa kamerasta, ettei näe ja aktiivicruise pois päältä. Tämä loppui kun räntäsade lakkasi.

En tiedä kuvittelenko, mutta paluumatkalla tuntui, että laatikko piti kauemmin/useammin 8-vaihdetta päällä. Ja auto vähän jyrisi. En tiedä onko tuo sitten sitä että kierrokset olivat niin alhaalla vai ottiko moottori yhden sylinterin pois käytöstä. Tätä ei kuitenkaan mielestäni tehnyt menomatkalla (reitti sama), vaikuttaako esim. sellainen että autoon kertyi nyt enemmän metrejä (mittarissa nyt noin 3100km) ja moottoria rasitetaan sen takia nyt eri tavalla?

Välillä oli nopeusmittauspiste ja sen mukaan 90 mittarinopeus on 86, 16" renkailla (en muista profiilia, "oletus" profiili).

Takapaksiin sopii ihan kivasti tavaraa. Miinusta siitä, että en ihmettelyistä huolimatta osaa irroittaa suojaverhoa, jotta sinne saisi lisätilaa. Jos verho on tarkoitettu irroitettavaksi niin ei se ainakaan ilman ohjekirjaa tapahdu. Suojaverkkoa kaipaisin, ettei kamat lennä niskaan mahdollisen äkkijarrutuksen tapahtuessa.

Valoja en päässyt edelleenkään testaamaan isolla tiellä, vaikka ajettiin noin paljon, liikennettä oli koko ajan niin ajettiin lyhyillä melkeinpä koko ajan. Kuusamossa kävin ajelemassa metsäteillä ja siellähän on valtavasti lunta niin ainakin niissä olosuhteissa valot Vignalen ledit ovat hyvät.

Yksi ainoa häiritsevä asia matka-ajossa on aivan järkyttävä sivutuuliherkkyys. Voisin kuvitella, että jos joutuu ajamaan vesijäällä ja samaan aikaan tuulee kovasti niin siinä on pitelemistä, että pysyy tiellä.

Niin ja nyt tuli muuten ensimmäinen oikea vikakin, takaluukun kaasujousi korkkasi Kuusamon 25 asteen pakkasessa. Onpa muuten pirun raskas luukku nostaa ja pidellä ylhäällä, kun ei ole kaasujousi avustamassa.

--

Summaten:

Vignale on hiljainen auto myös nastarenkailla. Hyvä ajaa talvikeleissä. Ilmastointi manuaaliasentoon ja lämpöä riittää myös kunnon pakkasissa. Aktiivicruise ja HUD todella hyvä combo matka-ajoon. Vignalen penkit myös mukavat pidemmissäkin siirtymissä.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Jon3
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Joulu 2019 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jon3 »

revote kirjoitti: 30 Joulu 2019 15:15 Takapaksiin sopii ihan kivasti tavaraa. Miinusta siitä, että en ihmettelyistä huolimatta osaa irroittaa suojaverhoa, jotta sinne saisi lisätilaa. Jos verho on tarkoitettu irroitettavaksi niin ei se ainakaan ilman ohjekirjaa tapahdu. Suojaverkkoa kaipaisin, ettei kamat lennä niskaan mahdollisen äkkijarrutuksen tapahtuessa.
En tiedä onko suojaverho samanlainen kuin titaniumissa, mutta siinä ainakin on oikealla puolella sellainen "lenkki" jota vetämällä lähtee. Ei siis mitään erikoista mekanismia. Suojaverkko kiinnostaisi myös. Onkohan jollain täällä kokemusta millaisissa hinnoissa pyörii ja onko kätevä?
Ford focus 1.5 ecoboost a8 titanium wagon 2019
onik
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Tammi 2019 07:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja onik »

Tilasin auton mukana metallisen suojaverkon koiraa ajatellen, Fordin logoilla. 240e näytti olevan jälleenmyyjän asentamana.
:ford: Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

En halua mitään metallista, sellaista kaipaan jollainen oli edellisessä bemmissä eli sellainen naruista tehty verkko joka nostettiin "telineestä" alhaalta ylös kiinni. Siinä samassa telineessä oli myös suojaverho joka vedettiin kontin päälle.

Vastaavaa ei saa Focukseen?

Edit: tämmöinen siis https://youtu.be/aDDGGPOkcog
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

revote kirjoitti: 30 Joulu 2019 17:26 En halua mitään metallista, sellaista kaipaan jollainen oli edellisessä bemmissä eli sellainen naruista tehty verkko joka nostettiin "telineestä" alhaalta ylös kiinni. Siinä samassa telineessä oli myös suojaverho joka vedettiin kontin päälle.

Vastaavaa ei saa Focukseen?

Edit: tämmöinen siis https://youtu.be/aDDGGPOkcog
Tämä? https://www.fordvarusteet.fi/kuljetusj% ... &year=2018
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

revote kirjoitti: 30 Joulu 2019 15:15 Minulla myös nyt ekat kokemukset talviolosuhteista, käytiin joulu Kuusamossa ja mittariin tuli 1704 kilometriä. Tietokone näytti kulutukseksi 7,1 en tiedä todellista lukemaa. Takapaksi aivan täynnä tavaraa, edessä kaksi aikuista ja takapenkillä kaksi lasta. Ajonaikainen webasto enabloitu.

En tiedä kuvittelenko, mutta paluumatkalla tuntui, että laatikko piti kauemmin/useammin 8-vaihdetta päällä. Ja auto vähän jyrisi. En tiedä onko tuo sitten sitä että kierrokset olivat niin alhaalla vai ottiko moottori yhden sylinterin pois käytöstä. Tätä ei kuitenkaan mielestäni tehnyt menomatkalla (reitti sama), vaikuttaako esim. sellainen että autoon kertyi nyt enemmän metrejä (mittarissa nyt noin 3100km) ja moottoria rasitetaan sen takia nyt eri tavalla?

Takapaksiin sopii ihan kivasti tavaraa. Miinusta siitä, että en ihmettelyistä huolimatta osaa irroittaa suojaverhoa, jotta sinne saisi lisätilaa. Jos verho on tarkoitettu irroitettavaksi niin ei se ainakaan ilman ohjekirjaa tapahdu. Suojaverkkoa kaipaisin, ettei kamat lennä niskaan mahdollisen äkkijarrutuksen tapahtuessa.
Mulla ei kyllä yli seiskaa mene satasella reilummallakaan kuormalla, vaikka kattotelineet aina katolla ja nytkin ollut suksipussit. 8:lle vaihtaa satasen paikkeilla, mutta etenkin isolla kuormalla (tai vastatuuleen) 7. vaihde olisi sopivampi talodellisuuden kannalta. Tai ajaa vaihtoehtoisesti vähän kovempaa. Veto on selvästi terveempää vähän korkeammilla kierroksilla. Ylivaihteella vedättäminen on nykymuotia, muttei tunnu toimivan monessakaan autossa käytännössä. Jyristää, kulutus kasvaa, tulee pienemmälle vaihtoja pienessäkin mäessä tai vastatuulessa. Ajomoodeissa voisi olla esim. normal+, mikä ajattais joka tilanteessa esim +300 rpm korkeammilla kierroksilla.

Suojaverhoa en käyttänyt kuin ekat 10 km. Ostin jo mainitun (https://www.fordvarusteet.fi/kuljetusj% ... &year=2018 ) ja on ihan pätevä. Vähän jäykkä venyttää verho ylös ja viehän tuokin osaltaan tilaa. Takapenkit kaatuu ja suksiluukkua voi käyttää. Olikohan jopa niin että suojaverhoakin voi käyttää samaan aikaan... sitä en muista.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Fixu kirjoitti: 30 Joulu 2019 17:41 Tämä? https://www.fordvarusteet.fi/kuljetusj% ... &year=2018
Tällainen kelpaisi!
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Rusakko_ kirjoitti: 30 Joulu 2019 18:17 Mulla ei kyllä yli seiskaa mene satasella reilummallakaan kuormalla, vaikka kattotelineet aina katolla ja nytkin ollut suksipussit.
Todellinen kulutus vai tietokoneen mukaan? Paljon metrejä mittarissa? Onko webastoa ja jauhaako se ajon aikana?

Jos olen ymmärtänyt oikein niin kulutuksen pitäisi tasottua kunhan tulee ajoa tarpeeksi pohjalle. Pitääkö paikkaansa?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

revote kirjoitti: 30 Joulu 2019 18:25 Todellinen kulutus vai tietokoneen mukaan? Paljon metrejä mittarissa? Onko webastoa ja jauhaako se ajon aikana?

Jos olen ymmärtänyt oikein niin kulutuksen pitäisi tasottua kunhan tulee ajoa tarpeeksi pohjalle. Pitääkö paikkaansa?
Tietokoneen lukema +2-3 dl. Ei tieteellisen tarkka, mutta olen laskelmoinut, että sen verran olis heittoa. Pitäiskin muuten mitata vähän tarkemmin ja useamman tankin verran.

Nyt 17 tkm. Kun aloitin ajot kesäkuun alussa, niin siitä kulutus on vain noussut tasaisesti. Jostain syystä mitään merkkejä alkuaikojen korkeammasta kulutuksesta en ole havainnut. Vähän hissuttelin toki sisäänajot. Webasto vain esilämmityskäytössä, ei ikinä ajonaikaisessa.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Vastaa Viestiin