Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

tomi83 kirjoitti: 23 Joulu 2019 22:55
- mikä logiikka on automaatti käsijarrussa? Miten sen pitäisi toimia pysäköidessä? Meneekö autom. päälle vai pitääkö käsin laittaa? Itse huomannut ettei mene tai menee kun auto vielä käynnissä ja ottaa turvavyön pois?
En tiedä onko kyseessä automaattikäsijarru, mutta jos kyse on siitä normi sähköisestä käsijarrusta niin napista pitää painaa (vai oliko se vetää/nostaa) käsijarru päälle. Pois päältä se lähtee automaattisesti kun painaa kaasua ja lähtee liikkeelle.

(Samalla tavalla toimii myös Audissa, Mersussa, BMW/Minissä ja varmaan myös kaikissa muissa. Eli ei vika tai mikään "Fordismi".)
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
onik
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Tammi 2019 07:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja onik »

Kyllä se menee välillä itsestäänkin päälle, esimerkiksi jos auton käynnissä ollessa laittaa P-vaihteelle ja avaa turvavyön. Ohjekirjassa kerrottu monta vaihtoehtoa miten se ”saattaa” mennä päälle, eikä tuohon itselläkään hirveää luottoa ole, parempi varmistaa itse aina.
:ford: Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

onik kirjoitti: 24 Joulu 2019 20:54 Kyllä se menee välillä itsestäänkin päälle, esimerkiksi jos auton käynnissä ollessa laittaa P-vaihteelle ja avaa turvavyön. Ohjekirjassa kerrottu monta vaihtoehtoa miten se ”saattaa” mennä päälle, eikä tuohon itselläkään hirveää luottoa ole, parempi varmistaa itse aina.
Ok, varmaan noin. Itsellä on manuaali-Focus joten sitä ei voi laittaa P-vaihteelle. :D Täytyy kokeilla myös muun merkkisissä autoissa jos tuo P-vaihde JA turvavyön poisto vetäsee käsijarrun päälle. Ei ole ikinä tullut mieleen kokeilla vaan ilmeisesti aina olen laittanut P:lle, todennut että käsijarru täytyy painaa napista päälle ja sitten vasta vyöt irti.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
minan
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Maalis 2019 21:26

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja minan »

PiuhaPoikki kirjoitti: 24 Joulu 2019 11:51 Jospa siellä oli hiukkasloukun puhdistuspoltto päällä silloin kun se ei sammuttanut?
Ainakin isommassa kiisselissä sen huomaa pysähdyttäessä helpoiten siitä, että flekti huutaa täysillä.
Itsellä ollut ihan vastaavaa oiretta, että motariajon jälkeen ei mukamas akun varaustila riitä, mutta seuraavana aamuna onkin mukamas samantien riittävästi virtaa. Voisi luulla, että virranhallinta kaipaisi softapäivitystä, mutta ehkä tuo polttokin on mahdollinen.
2019 Focus 1.0 A8 Titanium Wagon
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

minan kirjoitti: 25 Joulu 2019 10:43 Itsellä ollut ihan vastaavaa oiretta, että motariajon jälkeen ei mukamas akun varaustila riitä, mutta seuraavana aamuna onkin mukamas samantien riittävästi virtaa. Voisi luulla, että virranhallinta kaipaisi softapäivitystä, mutta ehkä tuo polttokin on mahdollinen.
Tässä on vissiin kysymys kahdesta eri asiasta.

Se, että jos motariajon jälkeen s/s ilmoittaa toimattomuuden syyksi akun latautumisen on virranhallinta kanttuvei.
Tämä on helppo todeta myös jännitemittarista, joka ainakin minun autossa näyttää tällöin 14,7-15V eli täyttä latausjännitettä.

Jos taas tilanne on, kuten HMS77:lla eli pitkän ajon jälkeen "normaali toiminta" mutta s/s ei sammuta autoa niin kyse saattaa olla keskeneräisestä puhdistuspoltosta. Siis yhtenä vaihtoehtona. Tuskin kuitenkaan virranhallinasta johtuvaa, koska järjestelmä ei herjaa varaustilasta.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Tässä nyt kuva tuosta farkusta H&R -40mm/-35mm jousien kanssa. Ford 16” vanteet ja Michelin x-ice north4 215/60-16. Eikös muuten tuo 16” rengaskoko kuuluisi olla 205/60-16? Noo en valita koska mittarivirhe 0. Kesäksi 19” vanteet hommattu.

Kuva
Viimeksi muokannut AAR85, 25 Joulu 2019 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Hyvälle näyttää 👍

Tässä kun näitä ST-Linejä katsellut niin harmittaa, että Vignale on niin pliisu ulkoa. ST-Linen sisusta taas on tylsä ja muovinen.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
minan
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Maalis 2019 21:26

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja minan »

PiuhaPoikki kirjoitti: 25 Joulu 2019 11:14 Tässä on vissiin kysymys kahdesta eri asiasta.

Se, että jos motariajon jälkeen s/s ilmoittaa toimattomuuden syyksi akun latautumisen on virranhallinta kanttuvei.
Tämä on helppo todeta myös jännitemittarista, joka ainakin minun autossa näyttää tällöin 14,7-15V eli täyttä latausjännitettä.

Jos taas tilanne on, kuten HMS77:lla eli pitkän ajon jälkeen "normaali toiminta" mutta s/s ei sammuta autoa niin kyse saattaa olla keskeneräisestä puhdistuspoltosta. Siis yhtenä vaihtoehtona. Tuskin kuitenkaan virranhallinasta johtuvaa, koska järjestelmä ei herjaa varaustilasta.
Näinhän se näemmmä taisi olla olisi pitänyt lukea paremmin.

Itsellä lisäksi esiintynyt erittäin harvoin tilanne, jolloin s/s on sekä pysähdyksissä että liikkeessä ”ei käytössä”. Poistuu, kun auton käynnistää uudelleen, joten kyseessä lienee, joko tietokoneen satunnainen bugi heti käynnistyksessä, tai sitten juuri tuolloin on poltto menossa.
2019 Focus 1.0 A8 Titanium Wagon
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

AAR85 kirjoitti: 25 Joulu 2019 14:17 Tässä nyt kuva tuosta farkusta H&R -40mm/-35mm jousien kanssa. Ford 16” vanteet ja Michelin x-ice north4 215/60-16. Eikös muuten tuo 16” rengaskoko kuuluisi olla 205/60-16? Noo en valita koska mittarivirhe 0. Kesäksi 19” vanteet hommattu.

Kuva
Melko muhkeen näköinen 215/60/16 renkailla, mutta ompahan ainakin joustoa renkaan kumiosassa.
215/55/16 olis ollu aika lähelle sama 205/60/16 kanssa.

Onko paljon maavaraa tuolla keulan alla? Mutta hyvälle näyttää ja pääsee oikeuksiinsa vielä sitten isompien kesavanteiden kanssa. 👍
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

AAR85 kirjoitti: 25 Joulu 2019 14:17 Tässä nyt kuva tuosta farkusta H&R -40mm/-35mm jousien kanssa. Ford 16” vanteet ja Michelin x-ice north4 215/60-16. Eikös muuten tuo 16” rengaskoko kuuluisi olla 205/60-16? Noo en valita koska mittarivirhe 0. Kesäksi 19” vanteet hommattu.

Kuva
:thumbup: Hyvältä näyttää.

Mua vähän tuskastuttaa tässä ST-linessa se, miten helposti kyljet rapaantuu jos on vähänkin kostea tien pinta. Kaipaisi oikein kunnon roiskeläppiä, mutta ne taas ei sovi lookiin eikä niitä virallisesti edes Fordilta saa kyseiseen malliin. Ärsyttää vaan, kun ajaa 100m niin puolentoista tunnin pesu oli siinä.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Viikkus kirjoitti: 25 Joulu 2019 17:23 :thumbup: Hyvältä näyttää.

Mua vähän tuskastuttaa tässä ST-linessa se, miten helposti kyljet rapaantuu jos on vähänkin kostea tien pinta. Kaipaisi oikein kunnon roiskeläppiä, mutta ne taas ei sovi lookiin eikä niitä virallisesti edes Fordilta saa kyseiseen malliin. Ärsyttää vaan, kun ajaa 100m niin puolentoista tunnin pesu oli siinä.
Esim. Levoranta asentaa ihan siististi sopivia etuläppiä ST-lineenkin. Eikä se siitään muutu kun ilmavirran mukana kura leviää kyljille joka tapauksessa. Nuo läpät estää nyt joten kuten suorat kivien yms osumat, mutta takaoven takareunaan tulee varmaan niitäkin. Täytys noiden läppien olla ylipitkät jne....
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

No nyt herjasi auton tiedot akun latautumisesta, kun kotiinpäin ajellessa pysähdyin valoihin Lahdessa eikä auto sammunut vaikka kytkin tahalleen SS:n päälle kokeeksi. Ajoa oli takana kuitenkin se puolitoista tuntia.
Seuraillaas tilannetta..
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

PiuhaPoikki kirjoitti: 16 Joulu 2019 19:46 Laitetaas vähän raportia kun auto oli päivähoidossa.

-Telekomminikaatiomoduli päivitetty, joten etukajareihin ja ääniopastukseen liittyvät murheet pitäisi nyt olla historiaa.
-Akkua ladattu ja BMS nollattu. Korjaava päivitys edelleen työn alla, kuten oli tiedossakin.
Sen verran näillä toimenpiteillä oli vaikutusta, että normaali ajon aikainen latausjännite pompsahti melkein voltilla ylöspäin.
Tähän mennessä se on ollut yleensä 13,7V ja toimenpiteiden jälkeen 14,5V
Ainakin toistaiseksi s/s toimii.

Jatkoa seuraa....
Nyt on ajettu pitkää vetoa ja työmatkaa.
Välillä ollut roikan päässä ja välillä ei.
Kaikki on toiminut huoltokäynnin jälkeen. Ajastettu webasto on käynnistynyt aina ja samoin s/s toimii jos antaa toimia.

Sen verran käytös on muuttunut, että tuo ns. normaali latausjännite asettui takaisin 13,5V tuntumaan.
Joku järki tuossa lataussysteemissä on, koska ylläpitolaturin käytön jälkeen auto lataa täydella 14,9V jännitteellä vain alle minuutin ennen kuin pudottaa 13,5V tasoon.
Sitten taas kun on käytetty webastoa esilämmitykseen ja auto on seisonut pitemään, se lataa täydellä jännitteellä jopa 20min. Eli kyllä se jollain tasolla on perillä siitä kuinka paljon virtaa on käytetty ja paljonko pitäisi ladata.

Se tässä toisaalta vähän ihmetyttää, että Smart Chargen pitäisi ladata voimakkaammin moottorijarrutuksen aikana ja taas kuormitustilanteissa purkaa.
Joskus hyvin harvoin näin tapahtuu ja se on selvästi havaittavissa jännitemittarista. Mutta enemmän kuin yhdeksän kertaa kymmenestä tämä Smart Charge -logiikka ei toteudu vaan latausjännite on vakaasti 13,5V kuormitustilanteesta riippumatta.
No mulle se on yksi ja sama kunhan varusteet toimivat ja akkua ei kiehuteta pilalle ylijännitteellä.

Nyt on kolmisen tuhatta mittarissa ja ainoa vika on ollut nuo virranhallinnan moninaiset vaivat, jotka nyt siis ovat oireettomia.
Ilmaisen asian näin, koska varsinaisestihan sitä ei vielä ole korjattu.

Jännä nähdä sitten kun virranhallinnan päivitys aikanaan julkaistaan, että muuttuuko latauksen käytös noudattamaan tuota Smart Charge-logikkaa. Mielestäni tämä nykyinen logiikka on parempi, kunhan vaan pysyy tolkuissaan.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

Täällä myös TCU moduuli päivitetty ja hätäpuhelujärjestelmän vika viestejä, mykkiä kaiuttimia ei ole enää esiintynyt.

Sitten se akkuasia. Aiemmin olen tästä kirjoitellut myös. Olen havainnut että latausjännite riippuu akun varauksesta (bat_st_charge %) datakenttä. Webasto lakkaa esilämmittämästä jos alle 60%. S/S lakkaa toimimasta jos alle 70%. Alle 70% varauksella latausjännite 14.7-8v, jos 70-80% jännite putoaa alle 14.5v ja kun 80% (tavoite) saavutetaan on latausjännite ajossa enää 13.5-.7V. Käynnistyksen ja s/s eventin jälkeen voinee hetkellisesti olla muuta.

Aiemmin kommentoin ettei moottorijarrutuksella ole vaikutusta lataus virtaan. No ei noissa havainnoissa varmasti ollutkaan, kun jännite oli valmiiksi tapissa kun varaus oli 60-70% välissä. :D Kuten PiuhaPoikki totesi, ei ilmeisesti aina kuitenkaan täydemmälläkään akulla oteta lisälatausta moottorijarrutuksessa.

Vaikka lataus/purkuvirta ja varaustaso ovat datakenttinä nähtävissä ja pitäisi siten vastata todellisuutta, olen huomannut että pitkilläkään matkoilla ei varausprosentteja juuri kerry. Oulu - Kajaani 58—>65% ja loppumatkassa indikoitu virta 0-2A jännite edelleen 14.7. (Ajon alussa latausvirta voi olla jonkin aikaa jopa yli 20A
ja siitä hiljalleen lähtee laskuun.) Siksi pitkänkään ajon jälkeen s/s ei välttämättä toimi. Olen huomannut että kun auto yön yli nukkuu, ja virranhallinta kalibroituu, on tuollaisen ajon jälkeen prosentit pompsahtaneet ylös, jopa yli 80%, ja sittenhän kaikki on hyvin. Tämä nukkumis/kalibrointihan on mainittu täällä varsinkin laturi latauksen yhteydessä, joten ei yllätä. Se yllättää että reaaliseuranta ei näytä pysyvän hyvin mukana - mihin tuo pieni indikoitu latausvirtakin viittaa.

Omassa tapauksessani kaikki olisi hyvin - silloin tällöin vain auto hävittää yössä 10-15% varauksesta (obdsta luettuna) ja sittenhän on taas s/s ja weba tiukassa. Liekö tässä enää akkua syytä epäillä - pitää esittää huollolle aikanaan. En ole lepovirrankulutusta mitannut pihtimittarilla kun sitä varten pitäisi konepelti laittaa kiinni. Auto tietää jos pelti on ylhäällä enkä ole varma meneekö se silloin kunnon lepotilaan jotta mittaus olisi kurantti.

@PiuhaPoikki, miten virranhallinta resetoidaan? IDS - testerillä? Mitähän tuo virranhallinnan korjaus muuttaisi?

Ps. Vaihteiston softa päivitettiin huollossa. Suurin ero aiempaan on että esim moottorijarrutusta varten pienempää laitettaessa kone nostaa kierroksia ja kytkee sitten vaihteen, joten kytkeytymisen nykäys on olematon. Varmasti pehmeyttä lisää mutta hidastaa tuota hommaa ja samalla osa moottorijarrutuksen 'tehosta' häviää ja viivästyä vaihtotapahtumaa. Muuten en ole käytöksessä huomannut eroa, ehkä yksittäisiä nykäisiyjä/töksäyksiä ei ole tullut ollenkaan enää. Ei ole mitään moitetta - muutoin toiminta on nopeaa ja sujuvaa.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

-Kj- kirjoitti: 26 Joulu 2019 23:08 En ole lepovirrankulutusta mitannut pihtimittarilla kun sitä varten pitäisi konepelti laittaa kiinni. Auto tietää jos pelti on ylhäällä enkä ole varma meneekö se silloin kunnon lepotilaan jotta mittaus olisi kurantti.

@PiuhaPoikki, miten virranhallinta resetoidaan? IDS - testerillä? Mitähän tuo virranhallinnan korjaus muuttaisi?
Resetointi tehtiin huollossa TCU:n päivityksen yhteydessä. Tarkemmin en tiedä.
Olisi hauska tietää mitä akun irroittaminen tekee BMS:le, koska käytännän vaikutus on sama ainakin hetkellisesti.

Olen myös miettinyt tuota konepellin aukiolon vaikutusta lepovirtaan.
Mitauksen olen tehnyt niin, että jätän konepellin auki ja lukitsen auton.
Auto kyllä nukahtaa ainakin ulkoisesti ihan samalla tavalla kuin jos pelti olisi kiinni.
Esimerkiksi sisäpistokkeesta häviää sähköt reilun tunnin kuluttua.
Mutta jääkö auto silti jotenkin enemmän hereille. En osaa sanoa. Joka tapauksessa lepovirta ei yön aikana laske alle puolen ampeerin tällä tavalla mitattuna. Pitäisi olla joku etäluettava pihtimittari, jonka voisi jättää pellin ale.

Sitten sellainen havainto, että kun auton sammuttaa niin konehuoneesta kuuluu joku siriä/surina. Ihan kuin hakkurivirtalähteen siritys jonkun aikaa kunnes se sammuu. Sitten vielä jotain releiden naksahteluja.
Silloin kun virranhallinta on kanttuvei niin tämä mainittu sirinä kuuluu auton sammuttamisen jälkeen useita minuutteja ja samoin ne releiden naksahtelut tuntuvat jatkuvat todella pitkään.
Mutta töpseliresetin jälkeen tämä järjestelmien sammumisprosessi on huomattavasti nopeampi. Esimeriksi mainittu sirinä lakkaa melkein samantien.
Tämä sama on havaittavissa lepovirrassa. Niin kauan kuin sirinä ja naksahtelut jatkuvat auto syö useita ampeereja virtaa. Hetkittäin jopa yli 10A
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Mulla tupakansytyttimessä kiinni oleva TomTom sammuu ovien lukituksesta n. 30 minuutissa. Muutamassa muussa 2010-luvun autossa sammuu aikalailla heti.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

FordPass Pro:ssa ei saa laajennettua aikaa, jonka ajan auto on käynnissä etäkäynnistyksen jälkeen?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

revote kirjoitti: 27 Joulu 2019 10:31 FordPass Pro:ssa ei saa laajennettua aikaa, jonka ajan auto on käynnissä etäkäynnistyksen jälkeen?
Poistui myös tavallisesta FP:sta muutama päivä sitten tulleen päivityksen jälkeen.

Muutenhan toi pro-versio näyttäis olevan sama kuin alkuperäinen mutta brändätty yrityksille...
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Rusakko_ kirjoitti: 27 Joulu 2019 09:14 Mulla tupakansytyttimessä kiinni oleva TomTom sammuu ovien lukituksesta n. 30 minuutissa. Muutamassa muussa 2010-luvun autossa sammuu aikalailla heti.
Ohjekirja sanoo, että "Voitte käyttä virtapistoketta enintään 75min sytytysvirran katkaisun jälkeen"
Lukituksen vaikutuksesta ei puhuta mitään mutta mun jännitemittarissa pysyy lukema ainakin sen tunnin. Ihan mituutilleen en ole kellottanut.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

revote kirjoitti: 27 Joulu 2019 10:31 FordPass Pro:ssa ei saa laajennettua aikaa, jonka ajan auto on käynnissä etäkäynnistyksen jälkeen?
Kuis kauan sen sitten pitäs ryskyttää tyhjäkäynnillä? 10 minuuttia taitaa olla defaultina muutenkin..
Ite etäkäynnistän auton rappukäytävässä autolle mennessä, turha sitä on yhtään pidempään tyhjäkäyttää varsinkin jos webastokin on just laulanu sen 20 min jolloin auto on jo lämmin.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

PiuhaPoikki kirjoitti: 27 Joulu 2019 10:56 Ohjekirja sanoo, että "Voitte käyttä virtapistoketta enintään 75min sytytysvirran katkaisun jälkeen"
Lukituksen vaikutuksesta ei puhuta mitään mutta mun jännitemittarissa pysyy lukema ainakin sen tunnin. Ihan mituutilleen en ole kellottanut.
Hyvä tietää. Voi olla että 30 min on TomTomin juttu. Lähinnä vaan kiinnosti seurata, että mikä omassanikin akkua kuluttaa ovien lukituksen jälkeen.
Tänään eka kunnon pakkaspäivä (-14 C) Focuksella ja 4 seisontapäivää takana. Webastoa 20 min, moottori käyntiin ja näyttö ilmoittaa jotain että sammutelee järjestelmiä virran sääsätämiseksi. No ei se mitään sammutellut ja kaikki toimi. Jopa StartStop! Ehkä akku tosiaan vajuu päivien aikana tai sitten auto vaan sekoilee. Tulipalopakkasia odotellessa.
Syksyllä mökillä 3-4 päivän seisoskelu johti samaan ilmoitukseen, mutta silloin nollakeli.
Suurempiin tutkimuksiin ja huoltoon kiikutteluihin ei ole mahdollisuuksia, mutta jakelen havaintoja. Jos akku huolettaa, lataan Defalla...
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Rusakko_ kirjoitti: 27 Joulu 2019 13:22 Tänään eka kunnon pakkaspäivä (-14 C) Focuksella ja 4 seisontapäivää takana. Webastoa 20 min, moottori käyntiin ja näyttö ilmoittaa jotain että sammutelee järjestelmiä virran sääsätämiseksi. No ei se mitään sammutellut ja kaikki toimi. Jopa StartStop! Ehkä akku tosiaan vajuu päivien aikana tai sitten auto vaan sekoilee. Tulipalopakkasia odotellessa.
Syksyllä mökillä 3-4 päivän seisoskelu johti samaan ilmoitukseen, mutta silloin nollakeli.
Suurempiin tutkimuksiin ja huoltoon kiikutteluihin ei ole mahdollisuuksia, mutta jakelen havaintoja. Jos akku huolettaa, lataan Defalla...
Samaa herjaa on ilmennyt itselläkin käynnistyksen yhteydessä. Joku bugi, luulen ma.
Se on varmaan sammutellut niitä jo aiemmin mutta ilmoitus tulee vasta kun näyttö herää.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Itse käsitän asian niin, että auto ilmoittaa sinulle olevansa virransäästötilassa saatuaan herätteen paikallesi tulosta esim. ovien avaamisesta.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Tyhjäkäynnillä ei muutenkaan kannattaisi pyöritellä kovin kauan.. Saa vaan öljyt pilaantumaan nopeammin ja sitä rataa, karstottuu myös enemmän.
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

HMS77 kirjoitti: 27 Joulu 2019 11:17 Kuis kauan sen sitten pitäs ryskyttää tyhjäkäynnillä? 10 minuuttia taitaa olla defaultina muutenkin..
Ite etäkäynnistän auton rappukäytävässä autolle mennessä, turha sitä on yhtään pidempään tyhjäkäyttää varsinkin jos webastokin on just laulanu sen 20 min jolloin auto on jo lämmin.
Se ruksuttaa sen 5 minuuttia ja se on yhtä tyhjän kanssa. Aina ei saa webastoa päälle (koska esim. kaukosäätimen kantama) niin etäkäynnistys olisi hyvä tapa lämmittää auto mutta viidessä minuutissa ei lämpeä muuta kuin ilmakehä ja sekin vain marginaalisesti.

En suoraan sanottuna ymmärrä tätä etäkäynnistystä nyt sen jälkeen kun aikaa ei voi pidentää. Tiedän, laki sanelee tyhjäkäyntiaikaa, mutta silti turha toiminto.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Vastaa Viestiin