Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Takapenkkiläiset saavat omat tuuletussuuttimet 2020 malleissa ainakin mikäli on uskomista ilmeisesti Kiinan markkinoihin. Oheisella videolla tilanne paljastuu kohdassa 1:44.

https://www.youtube.com/watch?v=G2_rAwwydjY
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

@rsk@ kirjoitti: 16 Joulu 2019 21:38 Taytys kattoo jokus miten tuo jäähdytysnesteiden lämpötila pelaa suhteessa tuon mittarin näyttämän kanssa. Tuossa Mk4:ssä mittari yrittää vähän näytellä lämpeämisiä verrattuna esim. Mk3:een siinä mittari vaan nousi kuudenkympin jälkeen aika nopeasti suoraan keskelle ja siinä pysyi vaikka nesteiden lämmöt eli kymmeniä asteita.
Moinen mittari oli myös mm. exän Ibizassa. Se nosti lämpömittarin aina tismalleen samassa ajassa samaan kohtaan, oli mikä keli tahansa. Koko mittari menetti mielestäni vähän merkityksensä.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
TeeÄs
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Marras 2019 19:01

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja TeeÄs »

fordever kirjoitti: 17 Joulu 2019 13:08 Takapenkkiläiset saavat omat tuuletussuuttimet 2020 malleissa ainakin mikäli on uskomista ilmeisesti Kiinan markkinoihin. Oheisella videolla tilanne paljastuu kohdassa 1:44.

https://www.youtube.com/watch?v=G2_rAwwydjY
Tuo olisi kyllä mainio juttu :thumbup: Onko jollain faktaa 2020 mallien päästöarvoista? Jonkun huhun mukaan olisivat saaneet lukuja pienemmiksi..
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Se, mikä on alkanut tympimään on farkun takapaksin mataluus. Siis se korkeus, mikä jää suojaverhon alle. Bemmissä suojaverho avautui osittain kun avasi kontin, tässä se pysyy paikallaan kuin tatti. Jos esim. on kädet täynnä kauppakasseja niin ne on vaikea työntää sinne suojaverhon alle kun perus kauppakassi on sen verran korkea että sitä ei sovi sinne työntämään yhdellä kädellä silloin, kun se pussi on täynnä evästä.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

TeeÄs kirjoitti: 17 Joulu 2019 17:09 Tuo olisi kyllä mainio juttu :thumbup: Onko jollain faktaa 2020 mallien päästöarvoista? Jonkun huhun mukaan olisivat saaneet lukuja pienemmiksi..
Siellä ne päästöt on luettavissa Fordin sivulta Focuksen hinnastosta.

Tulevassa 1.5 182 A8:ssa 1500€ pienempi autovero mitä tässä ensimmäisessä 1.0 125 A8:ssa. :lol:
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

revote kirjoitti: 17 Joulu 2019 19:59 Se, mikä on alkanut tympimään on farkun takapaksin mataluus. Siis se korkeus, mikä jää suojaverhon alle. Bemmissä suojaverho avautui osittain kun avasi kontin, tässä se pysyy paikallaan kuin tatti. Jos esim. on kädet täynnä kauppakasseja niin ne on vaikea työntää sinne suojaverhon alle kun perus kauppakassi on sen verran korkea että sitä ei sovi sinne työntämään yhdellä kädellä silloin, kun se pussi on täynnä evästä.
Omista farkuista lentäny se verkko heti ensimmäisenä päivänä varaston nurkkaan pölyyntymään. Aivan turha härpäke.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

AAR85 kirjoitti: 17 Joulu 2019 21:40 Omista farkuista lentäny se verkko heti ensimmäisenä päivänä varaston nurkkaan pölyyntymään. Aivan turha härpäke.
Minä pidän näkösuojasta jonka se antaa. En pidä autoa minään "työkaluna".
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

revote kirjoitti: 17 Joulu 2019 21:57 Minä pidän näkösuojasta jonka se antaa. En pidä autoa minään "työkaluna".
Tummat takalasit sulla on kumminkin? Eikö ne anna tarpeeksi näkösuojaa?

Ei mullakaan auto ole minään työkaluna. Se verho on tiellä ihan kauppareissuillakin. Niikuin itsekkin mainitsit. Itse olen todennut helpoimmaksi poistaa se verho tieltä.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Minä kans heitin kontin näkösuojan varastoon. Jälkiasenteiset tummennokset, vähän tummemmat kuin tehtaan, estää näköyhteyden konttiin tehokkaasti.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Se verho toimii myös eristäjänä, kovilla pakkasilla ihan turha tuhlata lämmitystehoa jonkun takakontin lämmitykseen kun sillä verholla voit eristää lämmitettävän tilan pienemmäksi ja vastavuoroisesti estää kylmän ilman tulon takaluukun kautta.
Pienistä asioista voi tehdä itselleen ongelman, Mondeossa pidin sen verhon aina paikallaan eikä se ollu mikään ongelma raapasta sivuun kaupasta tullessa.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

HMS77 kirjoitti: 18 Joulu 2019 11:42 Pienistä asioista voi tehdä itselleen ongelman, Mondeossa pidin sen verhon aina paikallaan eikä se ollu mikään ongelma raapasta sivuun kaupasta tullessa.
Totta, minulla on ongelma. On vain kaksi kättä, toivon toki useampaa.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Mk4:sen verho on naurettava kötöstys mk3sen verhoon verrattuna.
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

EeroH kirjoitti: 18 Joulu 2019 21:09 Mk4:sen verho on naurettava kötöstys mk3sen verhoon verrattuna.
No tämä on totta. Ikävä on vanhaa verhoa. Kyllä tällä nykyiselläkin pärjää, mutta jännä miten tässä asiassa otettiin iso askel taaksepäin.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Ekopuusti
Viestit: 50
Liittynyt: 04 Touko 2014 19:41

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ekopuusti »

AAR85 kirjoitti: 17 Joulu 2019 21:20 Siellä ne päästöt on luettavissa Fordin sivulta Focuksen hinnastosta.

Tulevassa 1.5 182 A8:ssa 1500€ pienempi autovero mitä tässä ensimmäisessä 1.0 125 A8:ssa. :lol:

Minuakin kiinnostaa ko. 182/A8 yhdistelmä. Onko merkittävää eroa havaittavissa käytännön ajossa vs. 150/A8 -versio? Miksi kannattaisi valita 182hp?
----------------------------------------------------------------------
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost ST-Line 100 hv manual -18
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium 125 hv 4 ov manual -16
:ford:
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Ekopuusti kirjoitti: 19 Joulu 2019 14:01 Minuakin kiinnostaa ko. 182/A8 yhdistelmä. Onko merkittävää eroa havaittavissa käytännön ajossa vs. 150/A8 -versio? Miksi kannattaisi valita 182hp?
Tuskin paljoakaan eroa normiajossa. Korvien välissä sen sijaan lämmittää. Hintaerokaan ei kummoinen ole.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Ekopuusti
Viestit: 50
Liittynyt: 04 Touko 2014 19:41

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ekopuusti »

Tota mä vähän ajattelinkin :lol:
----------------------------------------------------------------------
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost ST-Line 100 hv manual -18
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium 125 hv 4 ov manual -16
:ford:
Kaizer
Viestit: 44
Liittynyt: 08 Syys 2018 13:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Kaizer »

30 tkm huolto tehty. Raidetangon päässä väljyyttä, vaihdetaan vuoden alusta kun varaosa saatavilla.
-1 kampanja päivitys tehty, vilkkujen ääni muuttui kyllä hiljaisemmaksi ja olisko vain kuvittelua että jarrupolkimen tuntunma on erinlainen, jotenki herkempi / ottaa ylempää. Rapeat 12 tkm meni ettei tullut "huono öljynlaatu" ilmoitusta. Kun kysyin asiasta niin sanoivat että se edellinen päivitys tosiaan korjasi jotain mittaukseen liittyvää, Öljyn laatu ei sii olekkaan ollut ikään huono (kuten aiemmin annettiin ymmärtää eka 6500 km kohdilla tehdyn huollon jälkeen).
Focus 1,5 TDCi 120hv M6 Wagon mk4 2018
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Kaizer kirjoitti: 19 Joulu 2019 17:10 30 tkm huolto tehty. Raidetangon päässä väljyyttä,
Paluu 70-luvulle?
Kaizer kirjoitti: 19 Joulu 2019 17:10 Rapeat 12 tkm meni ettei tullut "huono öljynlaatu" ilmoitusta. Kun kysyin asiasta niin sanoivat että se edellinen päivitys tosiaan korjasi jotain mittaukseen liittyvää, Öljyn laatu ei sii olekkaan ollut ikään huono (kuten aiemmin annettiin ymmärtää eka 6500 km kohdilla tehdyn huollon jälkeen).
Mikähän tässäkin taas on totuus?
a) Valvotaanko öljyn laatua oikeasti vai laskennallisesti.
b) Miksi öljyjä sitten vaihdeltiin takuuseen jos todellista ongelmaa ei ollutkaan.
c) Onko joku havainnut öljyn määrän lisääntymistä? (Polttoainetta öljyn joukossa)
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

PiuhaPoikki kirjoitti: 19 Joulu 2019 17:21 Paluu 70-luvulle?


Mikähän tässäkin taas on totuus?
a) Valvotaanko öljyn laatua oikeasti vai laskennallisesti.
b) Miksi öljyjä sitten vaihdeltiin takuuseen jos todellista ongelmaa ei ollutkaan.
c) Onko joku havainnut öljyn määrän lisääntymistä? (Polttoainetta öljyn joukossa)
B) todennäköisesti vaihdettiin öljyjä varalta kun tutkinta syystä oli vielä kesken.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Alla oleva koskee vain 1.5 EcoBlueta.
Kyllä ne öljyt ihan oikeasti laimenivat. Moottorinohjausta muutettiin tämän seurauksena, ei (ainakaan pelkästään) laskentaparametreja. Tästä mulla on maahantuojan sähköposti olemassa.

Lisäksi tuotannossa kasvatettiin öljypohjan kokoa, jotta laimeneminen ei tapahtuisi niin nopeasti. Tämäkin on maahantuojan vahvistama tieto.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Ekopuusti kirjoitti: 19 Joulu 2019 14:01 Minuakin kiinnostaa ko. 182/A8 yhdistelmä. Onko merkittävää eroa havaittavissa käytännön ajossa vs. 150/A8 -versio? Miksi kannattaisi valita 182hp?
Liikahtaa lappu pohjaan painettaessa selkeästi ripeämmin. Varsinkin automaatin kyseessä ollessa kun kierrättlee siellä ylemmillä kierroksilla mieluusti jos haluaa ripeästi edetä.
Eli miksi säästää muutama satanen tämmöisessä tapauksessa?
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Ekopuusti kirjoitti: 19 Joulu 2019 14:01 Minuakin kiinnostaa ko. 182/A8 yhdistelmä. Onko merkittävää eroa havaittavissa käytännön ajossa vs. 150/A8 -versio? Miksi kannattaisi valita 182hp?
Molemmissa sama 240nm vääntö. 182hp versiossa maksimiväännöt 1500-5250rpm. 150hp versiossa 1500-4250rpm. Ero on aika pieni, mut ei se hintaerokaan ollut, kuin jotain 700euroa muistaakseni.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

AAR85 kirjoitti: 19 Joulu 2019 21:37 Molemmissa sama 240nm vääntö. 182hp versiossa maksimiväännöt 1500-5250rpm. 150hp versiossa 1500-4250rpm. Ero on aika pieni, mut ei se hintaerokaan ollut, kuin jotain 700euroa muistaakseni.
En yleensä ole näistä numeroista niin piitannut mutta on toi iso naku vaan mukava ajella numeroidenkin valossa:
1000 rpm: 181.2 Nm
1200 rpm: 249.2 Nm
1700 rpm: 353 Nm
2000 rpm: 370 Nm
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

toasti kirjoitti: 19 Joulu 2019 17:46 Alla oleva koskee vain 1.5 EcoBlueta.
Kyllä ne öljyt ihan oikeasti laimenivat. Moottorinohjausta muutettiin tämän seurauksena, ei (ainakaan pelkästään) laskentaparametreja. Tästä mulla on maahantuojan sähköposti olemassa.

Lisäksi tuotannossa kasvatettiin öljypohjan kokoa, jotta laimeneminen ei tapahtuisi niin nopeasti. Tämäkin on maahantuojan vahvistama tieto.
Eli tuo ohjelmistokorjaus on vain purkkapaikka. Sillä päästään takuuajan yli ilman kustannuksia. Sen jälkeen kun kone poksahtaa ennen aikojaan huonon öljyn aiheuttaman kulumisen takia se on vain normaalia kulumista.
En voi käsittää miksi ihmiset tyytyy tällaiseen ja antaa valmistajien/ maahantuojien jatkaa samaa rataa. Maahantuoja jopa myöntää vian mutta kukaan ei vaadi oikeasti korjausta/ kaupan purkamista.
Ford ei varmasti ole ainoa, mutta yksi mukana joukossa.
Niin kauan kuin tällainen sallitaan ei mikään muutu.
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

PiuhaPoikki kirjoitti: 19 Joulu 2019 21:58 En yleensä ole näistä numeroista niin piitannut mutta on toi iso naku vaan mukava ajella numeroidenkin valossa:
1000 rpm: 181.2 Nm
1200 rpm: 249.2 Nm
1700 rpm: 353 Nm
2000 rpm: 370 Nm
Reiluhko vääntö tekee ajamisesta todella vaivatonta.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Vastaa Viestiin