Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ajovalopesimellisissä pesunestesäiliö 5,8 litraa käsikirjan mukaan. Mulle kun FordPässi ja ajotieturi ilmoitti vajaasta nestemäärästä, niin täyttäessä piripintaan (ja 160 litraa moottoritilaan, kuis muuten) sinne meni noin 3,5 litraa.
Toisaalta, jos webaston takia säiliö on muualla, niin sepä ei välttämättä tuota 5,8 litraa ole... luoja tietää, muttei kerro
Toisaalta, jos webaston takia säiliö on muualla, niin sepä ei välttämättä tuota 5,8 litraa ole... luoja tietää, muttei kerro
Re: Uusi Focus mk4 2018
Testerillä pitää tehdä.. fordin ohje on että nollataan bms kun on ladattu täyteen. Pelaa kuulema pitempään kun bms nollaus tehdään. Kumma etteivät mitään edes yritä siellä rs huollossa.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑03 Joulu 2019 16:12 Nollausta miten?
Akunkenkää on nyt olosuhteiden pakosta irroitettu muutamaan kertaan mutta ei muuta.
Auto oli kertaalleen RS-huollossa ihmeteltävä mutta käsittääkseni eivät tehneet mitään.
Lähettivät kotiin odottamaan päivitystä tai kuolemaa. Kumpi korjaa ensin.
Toisessa merkkiliikkeessä taas sanottiin, ettei autoa kannata huoltoon edes tuoda ennen softapäivityksen julkaisua.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
tuli 2.0 tdci a8 active wagon hommattua viime viikolla, ensimmäiset 1000km takana.
Ajovaloautomatiikka ei pelaa oikein loogisesti, ei ymmärrä vaihtaa pitkiä takaisin, kun vastaantuleva on mennyt ohi. (normiledit) automaattipyyhkijöissä sama homma, välillä raappaa kuivaa lasia, välillä kerkeää jo ite käyttää pyyhkijää kun ei enää kunnolla läpi näe.
eniten ihmetyttää moottorin lämpö, tänään -6 astetta pakkasta, ja 60km/h kun ajelee soratietä ei lämmöt nouse edes neljännes mittariin, 10km matkalla. 90km/h vauhdissa menee yli siitä hitusen. onko ihan normaalia?
Jotain maskinsuojaa on hommattava, se oli tiedossakin, mutten ajatellut että näin miedolla kelillä jo loppuu lämpö kesken.. mistä saa varmuuden, että webasto pöhisee vielä ajossakin? virran kanssa ei vielä ole ollut mitään ongelmaa, asennutin kyllä laturin varmuuden vuoksi.
muuten auto on kyllä kaikin puolin mieleinen, ja hieno ajaa. automaatti toimii mieleisesti, ei kuminauhaa, mihin tähänastisissa autoissa tottunut.
vääntö piisaa hyvin pienillekkin kierroksille, ja ohjauksessa ehdottoman mieleinen ominaisuus tuo omasta mielestä melko reilu yliohjaaminen. alustakaan ei liian jäykkä ole huonollekkaan tielle.
Ajovaloautomatiikka ei pelaa oikein loogisesti, ei ymmärrä vaihtaa pitkiä takaisin, kun vastaantuleva on mennyt ohi. (normiledit) automaattipyyhkijöissä sama homma, välillä raappaa kuivaa lasia, välillä kerkeää jo ite käyttää pyyhkijää kun ei enää kunnolla läpi näe.
eniten ihmetyttää moottorin lämpö, tänään -6 astetta pakkasta, ja 60km/h kun ajelee soratietä ei lämmöt nouse edes neljännes mittariin, 10km matkalla. 90km/h vauhdissa menee yli siitä hitusen. onko ihan normaalia?
Jotain maskinsuojaa on hommattava, se oli tiedossakin, mutten ajatellut että näin miedolla kelillä jo loppuu lämpö kesken.. mistä saa varmuuden, että webasto pöhisee vielä ajossakin? virran kanssa ei vielä ole ollut mitään ongelmaa, asennutin kyllä laturin varmuuden vuoksi.
muuten auto on kyllä kaikin puolin mieleinen, ja hieno ajaa. automaatti toimii mieleisesti, ei kuminauhaa, mihin tähänastisissa autoissa tottunut.
vääntö piisaa hyvin pienillekkin kierroksille, ja ohjauksessa ehdottoman mieleinen ominaisuus tuo omasta mielestä melko reilu yliohjaaminen. alustakaan ei liian jäykkä ole huonollekkaan tielle.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tämä kahden litran naku on hieno moottori.anttipo kirjoitti: ↑03 Joulu 2019 18:21 tuli 2.0 tdci a8 active wagon hommattua viime viikolla, ensimmäiset 1000km takana.
Ajovaloautomatiikka ei pelaa oikein loogisesti, ei ymmärrä vaihtaa pitkiä takaisin, kun vastaantuleva on mennyt ohi. (normiledit) automaattipyyhkijöissä sama homma, välillä raappaa kuivaa lasia, välillä kerkeää jo ite käyttää pyyhkijää kun ei enää kunnolla läpi näe.
eniten ihmetyttää moottorin lämpö, tänään -6 astetta pakkasta, ja 60km/h kun ajelee soratietä ei lämmöt nouse edes neljännes mittariin, 10km matkalla. 90km/h vauhdissa menee yli siitä hitusen. onko ihan normaalia?
Jotain maskinsuojaa on hommattava, se oli tiedossakin, mutten ajatellut että näin miedolla kelillä jo loppuu lämpö kesken.. mistä saa varmuuden, että webasto pöhisee vielä ajossakin? virran kanssa ei vielä ole ollut mitään ongelmaa, asennutin kyllä laturin varmuuden vuoksi.
muuten auto on kyllä kaikin puolin mieleinen, ja hieno ajaa. automaatti toimii mieleisesti, ei kuminauhaa, mihin tähänastisissa autoissa tottunut.
vääntö piisaa hyvin pienillekkin kierroksille, ja ohjauksessa ehdottoman mieleinen ominaisuus tuo omasta mielestä melko reilu yliohjaaminen. alustakaan ei liian jäykkä ole huonollekkaan tielle.
Sivistynyt käyntiääni ja vääntää tosiaan mukavasti ihan tyhjäkäynniltä.
Hitusen janoisempi kylläkin kuin vanhempi 1,6tdci
Lämpeneminen on hidasta, kuten nykydieseleillä on tapana.
Johtuu osittain varmaan myös yli 12l vesitilavuudesta.
Webaston merkkivaloa kaipaisin itsekin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Käänsin farkusta selkänojat alas, penkkien yläreunoissa olevista painikkeista. Myöhemmin aloin nostamaan niitä takaisin niin joku siellä vastustaa, painoin ne kuitenkin voimalla kiinni. Onko siellä joku mekanismi jota en hoksannut, vai kuuluuko niiden vastustaakin nostamista yläasentoon?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
No joku jousi siellä pitää olla, että kaatuvat takaluukun vivuista etänä. Vai joutuiko koko kehon painolla runttaamaan?revote kirjoitti: ↑03 Joulu 2019 21:25 Käänsin farkusta selkänojat alas, penkkien yläreunoissa olevista painikkeista. Myöhemmin aloin nostamaan niitä takaisin niin joku siellä vastustaa, painoin ne kuitenkin voimalla kiinni. Onko siellä joku mekanismi jota en hoksannut, vai kuuluuko niiden vastustaakin nostamista yläasentoon?
2019 Focus 1.0 A8 Titanium Wagon
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei sentään, aika kevyesti meni mutta huomasi että joku laittoi vastaan. Tuollainen jousi kuulostaa järkevälle.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Missähän sitä Treen seudulla arvais huollattaa autoaan??
Re: Uusi Focus mk4 2018
https://www.motormarket.fi/maskisuoja-f ... T4QAvD_BwE
ei oo tarkotus mainostaa, mutta onko tämä käypänen myös activeen? ei oo nähtävästi erikseen activelle vielä mitään..
ei oo tarkotus mainostaa, mutta onko tämä käypänen myös activeen? ei oo nähtävästi erikseen activelle vielä mitään..
Re: Uusi Focus mk4 2018
^ Tuo maskisuoja on omassa Titaniumissa, helppo asentaa mutta en nyt tiedä onko tuo merkittävästi nopeuttanut lämpiämistä. Katsotaan sitten kovilla pakkasilla..
En nyt osaa juuri eritellä noiden eroja, RS-Huolto on logistisesti meille helpompi paikka ja taitaa se olla hivenen halvempi.
Mondeota käytin aikoinaan Autokeskuksessa, mutta nyt Focuksen myötä vaihdettiin RS-Huoltoon.
En nyt osaa juuri eritellä noiden eroja, RS-Huolto on logistisesti meille helpompi paikka ja taitaa se olla hivenen halvempi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pääsin taas hetkeksi Focuksen puikkoihin. Kyseessä on 1.0 EcoBoost Titanium manuaali farmari, mittarissa n. 18000 km. Muutama huomio:
Sivupeilien taittuminen on lähinnä vitsi, koska ne taittuvat niin vähän. Toki jossain tiukassa tilanteessa senttikin leveydestä pois on tarpeen.
Lämmityslaitteen Auto-painikkeella muutetaan puhaltimen "perusnopeutta", kai? Miksi AC:n eli ilmastoinnin kytkeytyminen on saman napin takana vaikka AC:llä on ihan oma nappinsa? Jos ei halua ilmastoinnin olevan päällä, niin puhaltimen nopeuden vaihtaminen aiheuttaa turhaa työtä eli AC pitää aina kytkeä pois päältä. Moni tietysti ihmettelee että miksi ilmastointi ei voisi olla koko ajan päällä. Ja eihän se esim. talvella toimi kuitenkaan vaikka AC-napissa palaisi valo.
Kylmänä liikkeelle lähdettäessä kuuluu jostain kojelaudan suunnalta kolinaa. Tuleeko tuo niistä ilmaputkista, joita jollain huoltotiedotteella kiinnitetään paremmin?
Positiivisena se että Continentalin ContiIceContact 2 -nastarenkaat koossa 205 60/R16 kuulostavat ainakin kaupunkinopeuksissa aika hiljaisilta.
Sivupeilien taittuminen on lähinnä vitsi, koska ne taittuvat niin vähän. Toki jossain tiukassa tilanteessa senttikin leveydestä pois on tarpeen.
Lämmityslaitteen Auto-painikkeella muutetaan puhaltimen "perusnopeutta", kai? Miksi AC:n eli ilmastoinnin kytkeytyminen on saman napin takana vaikka AC:llä on ihan oma nappinsa? Jos ei halua ilmastoinnin olevan päällä, niin puhaltimen nopeuden vaihtaminen aiheuttaa turhaa työtä eli AC pitää aina kytkeä pois päältä. Moni tietysti ihmettelee että miksi ilmastointi ei voisi olla koko ajan päällä. Ja eihän se esim. talvella toimi kuitenkaan vaikka AC-napissa palaisi valo.
Kylmänä liikkeelle lähdettäessä kuuluu jostain kojelaudan suunnalta kolinaa. Tuleeko tuo niistä ilmaputkista, joita jollain huoltotiedotteella kiinnitetään paremmin?
Positiivisena se että Continentalin ContiIceContact 2 -nastarenkaat koossa 205 60/R16 kuulostavat ainakin kaupunkinopeuksissa aika hiljaisilta.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
En nyt ymmärrä miten haluaisit asian toimivan.fordever kirjoitti: ↑04 Joulu 2019 11:31 Lämmityslaitteen Auto-painikkeella muutetaan puhaltimen "perusnopeutta", kai? Miksi AC:n eli ilmastoinnin kytkeytyminen on saman napin takana vaikka AC:llä on ihan oma nappinsa? Jos ei halua ilmastoinnin olevan päällä, niin puhaltimen nopeuden vaihtaminen aiheuttaa turhaa työtä eli AC pitää aina kytkeä pois päältä. Moni tietysti ihmettelee että miksi ilmastointi ei voisi olla koko ajan päällä. Ja eihän se esim. talvella toimi kuitenkaan vaikka AC-napissa palaisi valo.
Auto toiminnolla AC kytkeytyy päälle, koska, no, tila on automaattinen. AC:lle on oma nappi niille, jotka haluavat automaatti-ilmastoinnista tehdä manuaalisen. Automaatin puhallinnopeus on eri asia kuin manuaalipuhaltimen nopeus, joten auto-napin painaminen mielestäni ihan oikeutetusti pistää myös AC:n päälle.
Jos tapahtuu vain kylmänä, niin eiköhän tuosta ole kyse. Kyse taisi olla lämmityslaitteelle tulevien jäähdyttinnesteputkin kolisemisesta toisiaan vasten.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
St-linen ja Activen säleiköt taitavat olla samanlaisia, joten sen puoleen kyllä. Tuo hunajakenno on kyllä kiinnikkeiden pituuden kannalta haastava, kun kennossa on syvyyssuunassa niin monta ulottuvuutta, että miten lie käytännössä kiinnikkeet pitää.anttipo kirjoitti: ↑04 Joulu 2019 09:23 https://www.motormarket.fi/maskisuoja-f ... T4QAvD_BwE
ei oo tarkotus mainostaa, mutta onko tämä käypänen myös activeen? ei oo nähtävästi erikseen activelle vielä mitään..
Itse hommasin jo kesällä Puuilosta keulaan tarkoitettua suojapahvia/levyä/kennoa ja eri pituisia Tammerin kiinnikkeitä. Askartelin syksyllä alasuojat kuten kaupallisissa versioissa ja niihin sain kiinnikkeetkin pysymään, mutta yläsäleikkö on vielä askartelematta. Into lopahti kiinnikkeiden väärään pituuteen. Ehkä nuo kauppojen valmiit setit toimii paremmin. Nipparit olis siistimmät ja halvat, mutta irroittaminen esim painepesuun tai säiden muutoksien myötä hankalampaa.
Joku täällä foorumilla tunnusti tilanneensa valmiin sarjan. Miten lie toiminut...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Juuri tuossa ylempänä mainitsin että tilasin tuon valmiin maskisuojan muutama viikko sitten, enkä ole huomannut merkittävää eroa lämpenemisessä pikkudieselin kanssa, mutta minähän en meidän autolla päivittäin ajakaan vaan vaimo.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on tallissa tommonen "kastelukannu" https://www.motonet.fi/fi/tuote/601043
Kannusta on helppo kaataa pesunestetta pieneenkin täyttöaukkoon.
Pidän kannussa aina valmiina nestettä niin ei tarvi sen enempää puljata.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mainitsin täällä jo aikaisemmin, että MY2020 hinnat alkaen valojen lähivalot ovat muuttuneet lediksi. Tästä ei vielä ole mitään kuvaa, että minkä näköiset nämä uudet valot ovat. Kyselin asiaa maahantuojalta marraskuun alkupuolella, he lupasivat selvittää asiaa. Nyt sain vastauksen, että ulkonäkö pysyy ennallaan ja ainoastaan lähivalojen polttimo on vaihtunut led -polttimoksi. Mielenkiintoista nähdä, että millainen tuo polttimo on (onko edes sinnepäin mitä nuo halogeeneihin tarkoitetut led muutossarjojen polttimot)
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
AAR85 kirjoitti: ↑04 Joulu 2019 16:20 Mainitsin täällä jo aikaisemmin, että MY2020 hinnat alkaen valojen lähivalot ovat muuttuneet lediksi. Tästä ei vielä ole mitään kuvaa, että minkä näköiset nämä uudet valot ovat. Kyselin asiaa maahantuojalta marraskuun alkupuolella, he lupasivat selvittää asiaa. Nyt sain vastauksen, että ulkonäkö pysyy ennallaan ja ainoastaan lähivalojen polttimo on vaihtunut led -polttimoksi. Mielenkiintoista nähdä, että millainen tuo polttimo on (onko edes sinnepäin mitä nuo halogeeneihin tarkoitetut led muutossarjojen polttimot)
Oho jäi viesti kirjoittamatta. Kuva on netistä kaivettu, jossa pitäisi olla led-lähivalo. Eikö tuo erilaiselta näytä muutenkin vanhaan umpioon verrattuna? Aika vähän olen noita halogeeniumpioita nähnyt, joten voi muistikin temppuilla.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä siitä apua on, varsinkin rauhallisessa ajossa. Ja ihan se Tammerin merkkikohtainen, kun sitä joku aiemmissa viesteissä kyseli.
Re: Uusi Focus mk4 2018
anttipo kirjoitti: ↑04 Joulu 2019 09:23 https://www.motormarket.fi/maskisuoja-f ... T4QAvD_BwE
ei oo tarkotus mainostaa, mutta onko tämä käypänen myös activeen? ei oo nähtävästi erikseen activelle vielä mitään..
[/quoOn hyvä,laitoin tällaisen
Re: Uusi Focus mk4 2018
No perhana! Mä en löytäny mistään vaikka kuinka koitin googletella! Kiitos! Kyllähän tuo eroaa vähän vanhaan verrattuna. Ei tuo kyllä näytä ollenkaan siltä, että vain polttimo olisi vaihtunut.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kun iPhone on liitettynä ubs:llä niin et voi käyttää Focuksen omaa navia vaan on pakko käyttää Applen navia. Ja kun käyttää Applen navia niin opastus ei näy HUD:ssa. Aika kökkö kokonaisuus tässä.
Applen navi sinänsä on parempi, auton omalla navilla olen pari kertaa missannut risteyksen kun opastus on mielestäni siinä snadisti viiveellä, Apple opastaa ajallisesti just eikä melkein. Lisäksi Applen navi ottaa käsittääkseni ruuhkan huomioon ja ehdottaa nopeampaa reittiä kesken matkan, näin se ainakin eilen teki kun ajeltiin.
Auton oma navi ei tunnistanut hakusanaa "Uusi lastensairaala" eikä "HUS" eikä toisaalta tunnistanut myöskään Stenbäckingkatua Helsingissä, joten ilman APC:tä olisi jäänyt sinne ajamatta.
Olen ajanut nyt noin 1050km joista viimeiset 240km matka-ajoa. Ennen tätä 240km reissua kokonaiskeskikulutus näytti 10,7 ja nyt reissun jälkeen kulutus laski lukemaan 9,7. Mulla on ajotietokone kakkosessa lyhyemmältä matkalta keskikulutus ja se laski 7,4:aan. Eli meidän nurkka-ajo ja ajonaikainen weba nielee tosi paljon menovettä.
Applen navi sinänsä on parempi, auton omalla navilla olen pari kertaa missannut risteyksen kun opastus on mielestäni siinä snadisti viiveellä, Apple opastaa ajallisesti just eikä melkein. Lisäksi Applen navi ottaa käsittääkseni ruuhkan huomioon ja ehdottaa nopeampaa reittiä kesken matkan, näin se ainakin eilen teki kun ajeltiin.
Auton oma navi ei tunnistanut hakusanaa "Uusi lastensairaala" eikä "HUS" eikä toisaalta tunnistanut myöskään Stenbäckingkatua Helsingissä, joten ilman APC:tä olisi jäänyt sinne ajamatta.
Olen ajanut nyt noin 1050km joista viimeiset 240km matka-ajoa. Ennen tätä 240km reissua kokonaiskeskikulutus näytti 10,7 ja nyt reissun jälkeen kulutus laski lukemaan 9,7. Mulla on ajotietokone kakkosessa lyhyemmältä matkalta keskikulutus ja se laski 7,4:aan. Eli meidän nurkka-ajo ja ajonaikainen weba nielee tosi paljon menovettä.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kieltämättä kökkö mutta ei Ford-spesifinen. Samalla tavalla toimii kokemukseni mukaan myös muissa autoissa.
Totta, auton navi on välillä liian hidas neuvomaan kaupungissa risteyksiä. Lisäksi Apple tosiaan osaa ottaa huomioon myös ruuhkat. Oletko kokeillut Wazea? Se on minusta paras yhdessä Carplayn kanssa.revote kirjoitti: ↑06 Joulu 2019 09:22 Applen navi sinänsä on parempi, auton omalla navilla olen pari kertaa missannut risteyksen kun opastus on mielestäni siinä snadisti viiveellä, Apple opastaa ajallisesti just eikä melkein. Lisäksi Applen navi ottaa käsittääkseni ruuhkan huomioon ja ehdottaa nopeampaa reittiä kesken matkan, näin se ainakin eilen teki kun ajeltiin.
Jos Stenbäckinkadun kirjoitusasu oli mitä tuossa yllä luki, niin ei ihme, että auto ei osannut löytää sitä. Olisi toki hienoa (ja näin pitäisi olla), että auto tunnistaisi lastensairaalan ja HUS:n nimeltä. Jotain parannusta tällä osa-alueella on tehty vuosien varrella: Aikoinaan kun hommasin ekan MK3 Focuksen integroidulla navilla, niin se tunnisti bensa-asemaksi Helsingissä ainoastaan eläintarhan Nesteen. Ovat saaneet sentään joitain kohteita lisää karttadataan.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus mk4 2018
Osaatko sanoa onko käytössä F7- vai F8-kartat? Taitaa tässä vaiheessa olla kaksi vuotta vanhat kartat nuo edelliset, joten tuskin löytää ”uusi” mitäänrevote kirjoitti:Auton oma navi ei tunnistanut hakusanaa "Uusi lastensairaala" eikä "HUS" eikä toisaalta tunnistanut myöskään Stenbäckingkatua Helsingissä, joten ilman APC:tä olisi jäänyt sinne ajamatta.
Mielelläni kuulisin F8-kartoista palautetta jos jollain ne sattuu jo olemaan, niiden on luvattu korjaavan monta ongelmaa auton navin ja vakkarin kanssa.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Käsittääkseni kaikissa Mk4 Foccareissa on F7-kartat, kunnes ohjelmallinen yhteensopivuusongelma saadaan ratkaistua ja voidaan alkaa käyttää F8-karttoja. Päivityksen pitäisi olla tulossa tammikuussa.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on nyt mittarissa 1600km ja kolmen tankkauksen jälkeen sekä tietokoneen, että taskulaskimen ilmoittama keskikulutus on 5,4l/100kmrevote kirjoitti: ↑06 Joulu 2019 09:22 Olen ajanut nyt noin 1050km joista viimeiset 240km matka-ajoa. Ennen tätä 240km reissua kokonaiskeskikulutus näytti 10,7 ja nyt reissun jälkeen kulutus laski lukemaan 9,7. Mulla on ajotietokone kakkosessa lyhyemmältä matkalta keskikulutus ja se laski 7,4:aan. Eli meidän nurkka-ajo ja ajonaikainen weba nielee tosi paljon menovettä.
Kunhan talvi tulee kunnolla ja webastoa käytetään enemmän niin jännä nähdä mihin kulutus nousee
Mutta on bensalla ja dieselillä kuitenkin aika paljon kulutuseroa nykyäänkin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci