Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
PiuhaPoikki
Viestit: 1181
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

-Kj- kirjoitti: 07 Marras 2019 07:21 Mielenkiintoista, myös oman autoni 2L diesel A8 farkun päästö näyttää tipahtaneen radikaalisti 149->129g.(ja sitä myötä verokin) Yhtä jännää on että nyt M6 ja A8 ero vain 4g, kun aiemmin se oli luokkaa 15g. Lisäksi, pikkudieselin kulutus ei ole tipahtanut samassa suhteessa, vaan nyt pikkupadan ja 2L padan päästöero on automaatilla järisyttävät 2g!

Liekö vaihteiston softapäivityksellä jotain tekemistä asian kanssa? Tai tietääkö joku mikä tässä on takana, parempi optimointi mittaussykliin? Silti pudotus on todella iso jos ei tekniikkamuutoksia.
Kummallista puljausta näiden päästöorvojen kanssa.
Mun syyskuussa valmistuneen ja lokakuussa rekisteröidyn 2L/M6 dieselin vahvistettu päästöorvo on 131g.
Muistaakseni tilattaessa arvioitu arvo oli 129g
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Moore
Viestit: 52
Liittynyt: 15 Kesä 2014 13:15

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Moore »

toasti kirjoitti: 01 Marras 2019 10:05 On tuttua. Nuo säröytyneet ja korkeammat äänet ovat todella raskasta kuunneltavaa kun on tottunut niihin pehmeämpiin normaaleihin ääniin.
Huollon kanssa tässä sama kokemus kuin sinulla tuon SS osalta, eli testeri ei näytä vikaa --> mitään vikaa ei ole olemassa.

Ja jos on ottanut autoonsa risteävän liikenteen varoittimen niin voin kertoa että sen kilkatus noilla korkeammilla äänillä on niin korvia raastava kokemus, että ei kyllä pysty keskittymään ajamiseen. Toki sinänsä ajaa asiansa, että varmasti tulee pysäytettyä auto :D
Onko sinulla B&O paketti? Mietin liittyykö tuo hälytysäänien säröytyminen tähän vain onko ongelmaa kaikissa... Jotenkin tämä liittyy auton käynnistämiseen. Tai siis tätä ei ainakaan omassa autossani tapahdu enää myöhemmin ajossa, vaan aina käynnistyksen jälkeen. Ja nyt tätä tapahtuu useammin, voisiko kylmä keli liittyä tähän. Ärsyttävä pieni ongelma, joka lähinnä laatuvaikutelmaa laskeva... Kiva olisi tästäkin päästä eroon.

Kommettia vielä S/S:stä omalta kohdaltani. Voisi sanoa, että omassa autossani tätä ominaisuutta ei ole. Ei toimi koskaan. Mutta vikaa ei ole, kun testeri ei sellaista mekaanikolle kerro.
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Moore kirjoitti: 07 Marras 2019 08:21 Onko sinulla B&O paketti? Mietin liittyykö tuo hälytysäänien säröytyminen tähän vain onko ongelmaa kaikissa... Jotenkin tämä liittyy auton käynnistämiseen. Tai siis tätä ei ainakaan omassa autossani tapahdu enää myöhemmin ajossa, vaan aina käynnistyksen jälkeen. Ja nyt tätä tapahtuu useammin, voisiko kylmä keli liittyä tähän. Ärsyttävä pieni ongelma, joka lähinnä laatuvaikutelmaa laskeva... Kiva olisi tästäkin päästä eroon.

Kommettia vielä S/S:stä omalta kohdaltani. Voisi sanoa, että omassa autossani tätä ominaisuutta ei ole. Ei toimi koskaan. Mutta vikaa ei ole, kun testeri ei sellaista mekaanikolle kerro.
On mulla B&O myös.
Mitä ulkomaisia foorumeita olen lukenut ja itse asiaa tutkinut, niin akun varaustila vaikuttaisi olevan merkittävin tekijä tuohon säröäänien ilmaantumiseen.
Arvelen, että matalassa akun varaustilassa SYNC tai jokin muu audiota hallitseva moduuli menee johonkin syvempään unitilaan ja käynnistäessä tämä moduuli ei ehdi täysin herätä, jolloin äänet on pakko ohjata siihen johonkin varakaiuttimeen. Mutta tämä on tosiaan omaa täyttä arvelua.

Akun varaustila tuskin on kuitenkaan ainut tekijä, sillä itsellä tuota ongelmaa esiintyi jo kesällä. Useimmiten tämä ei ilmestynyt kotipihasta lähtiessä, mutta jos matkan varrella pysähtyi esimerkiksi kahvilla, oli äänet säröllä matkaa jatkaessa. Äänet tosiaan menevät tuohon vikatilaan vain käynnistäessä ja säilyy päällä kunnes auto on pidemmän aikaa pois päältä. Koskaan ei ole ilmennyt, että kesken ajon muuttuisi äänet. Tämä hieman myös tukee omaa arvelustani tuosta syystä.

Jälleen kerran mainitsen, että omalla autolla ei ajeta lyhyttä matkaa ettei joku taas sano että mun pitää ajaa vaan pidempää matkaa.

S/S toimimattomuudella ei itselle sinänsä ole väliä, mutta huolestuttaa koko auton sähköjärjestelmät kun tuntuu että mikää ei oikeen toimi tällä hetkellä. Ei edes webasto itsellä.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Moore
Viestit: 52
Liittynyt: 15 Kesä 2014 13:15

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Moore »

toasti kirjoitti: 07 Marras 2019 08:38 On mulla B&O myös.
Mitä ulkomaisia foorumeita olen lukenut ja itse asiaa tutkinut, niin akun varaustila vaikuttaisi olevan merkittävin tekijä tuohon säröäänien ilmaantumiseen.
Arvelen, että matalassa akun varaustilassa SYNC tai jokin muu audiota hallitseva moduuli menee johonkin syvempään unitilaan ja käynnistäessä tämä moduuli ei ehdi täysin herätä, jolloin äänet on pakko ohjata siihen johonkin varakaiuttimeen. Mutta tämä on tosiaan omaa täyttä arvelua.

Akun varaustila tuskin on kuitenkaan ainut tekijä, sillä itsellä tuota ongelmaa esiintyi jo kesällä. Useimmiten tämä ei ilmestynyt kotipihasta lähtiessä, mutta jos matkan varrella pysähtyi esimerkiksi kahvilla, oli äänet säröllä matkaa jatkaessa. Äänet tosiaan menevät tuohon vikatilaan vain käynnistäessä ja säilyy päällä kunnes auto on pidemmän aikaa pois päältä. Koskaan ei ole ilmennyt, että kesken ajon muuttuisi äänet. Tämä hieman myös tukee omaa arvelustani tuosta syystä.

Jälleen kerran mainitsen, että omalla autolla ei ajeta lyhyttä matkaa ettei joku taas sano että mun pitää ajaa vaan pidempää matkaa.

S/S toimimattomuudella ei itselle sinänsä ole väliä, mutta huolestuttaa koko auton sähköjärjestelmät kun tuntuu että mikää ei oikeen toimi tällä hetkellä. Ei edes webasto itsellä.
Kyllä tästä teoriasta analogia löytyy, eli ostan kyllä tämän. :thumbup: Näitä foorumin juttuja kun lukee näistä akku-/latausongelmista niin ihmettelen, jos ei Ford jotain julkaise tästä pian. Olen ymmärtänyt, että akun käyttöikään vaikuttaa se miten sitä ladataan ja maksimivaraustasoa ei halutakaan saavuttaa. Mutta tässä ei ole varmaan koko totuus, eli jotain diagnostiikkapuolella mättää. Onhan tuo S/S mm. sen verran vanha feature, että pitäisi kyllä toimia. Webastoa mulla ei ole (olisi pitänyt ottaa), mutta voin vaan kuvitella millaista säätöä se aiheuttaa tähän päälle. En tiedä saadaanko softalla logiikkaa muutettua, vai onko ongelma vaikeampi ratkaista. Ainakaan itselleni ei ole tarjottua tai mainostettu uutta softaa näihin ongelmiin missään vaiheessa.
fordever
Viestit: 437
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Jos Focuksessa (bensa tai diesel) on webasto, niin onko lämmitysjärjestelmä rakenteeltaan ja/tai toiminnaltaan erilainen kuin Focuksessa jossa ei webastoa ole? Tarkoitan sitä osuutta, joka ajossa tuottaa lämmön matkustamoon. Jos vaikka ei jostain syystä haluaisi käyttää koko webastoa missään tilanteessa, niin lämpiävätkö sisätilat kuten autossa jossa ei webastoa ole?

Saako 1.5 Ecoboostiin ihan oikean lohkolämmittimen ns. virallisesti Fordin hyväksymällä tavalla?
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Mon85
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Marras 2019 09:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Mon85 »

PiuhaPoikki kirjoitti: 07 Marras 2019 08:17 Kummallista puljausta näiden päästöorvojen kanssa.
Mun syyskuussa valmistuneen ja lokakuussa rekisteröidyn 2L/M6 dieselin vahvistettu päästöorvo on 131g.
Muistaakseni tilattaessa arvioitu arvo oli 129g
Hämmentävän kova on kyllä muutos päästöissä.

Vertailun vuoksi:
Ford Fiesta 1.0 125hp ST-line M6, päästöt 130g
Ford Focus 1.0 125hp ST-line M6, päästöt 125g

Focuksen automaattiversioiden päästöissä pudotus on vielä kovempi, mutta pistää epäilemään kun Fiestassakin isommat päästöt.
Focus Active wagon, 182hp Ecoboost A8
nestori2
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Huhti 2014 18:25

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja nestori2 »

Aikamoista kepulointia tuo päästöjen määrittely vieläkin on, ei mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Fiestan ja Focuksen koneissa on se ero, että Focuksessa on nk. lepuutustoiminto, Fiestassa ei. Käytännössä kyllä Fiesta kulkee vähemmällä, onhan autoissa painoeroakin 150-200 kg.
hapelo
Viestit: 998
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

nestori2 kirjoitti: 07 Marras 2019 11:27 Aikamoista kepulointia tuo päästöjen määrittely vieläkin on, ei mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Fiestan ja Focuksen koneissa on se ero, että Focuksessa on nk. lepuutustoiminto, Fiestassa ei. Käytännössä kyllä Fiesta kulkee vähemmällä, onhan autoissa painoeroakin 150-200 kg.

Kyllä Fiestassa on lepuutustoiminto,ST:ssä nimittäin...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Motorcade
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Elo 2018 07:57

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Motorcade »

fordever kirjoitti: 07 Marras 2019 09:33 .Jos vaikka ei jostain syystä haluaisi käyttää koko webastoa missään tilanteessa, niin lämpiävätkö sisätilat kuten autossa jossa ei webastoa ole?
Korjatkaa Webasto-Focuksen omistajat, jos olen väärässä, mutta eikös ajonaikaisen Webasto-lämmityksen saa asetuksista disabloitua? Jos yllä olevassa postauksessa sitä takaa haettiin.
fordever
Viestit: 437
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Motorcade kirjoitti: 07 Marras 2019 12:56 Korjatkaa Webasto-Focuksen omistajat, jos olen väärässä, mutta eikös ajonaikaisen Webasto-lämmityksen saa asetuksista disabloitua? Jos yllä olevassa postauksessa sitä takaa haettiin.
Tuokin on hyvä tietää, mutta hain sitä että jos tehtaalla on webasto asennettu niin ovatko lämpövehkeet ihan samalla tasolla kuin Focuksessa jossa ei webastoa ole. Eli vaikka webasto on, niin sitä ei koskaan tarvitse käyttää (jos ei halua moiseen koskea pitkällä tikullakaan), ei ennen ajoa eikä ajon aikana, ja silti voi ottaa pipon pois päästä.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
nestori2
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Huhti 2014 18:25

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja nestori2 »

hapelo kirjoitti: 07 Marras 2019 12:24 Kyllä Fiestassa on lepuutustoiminto,ST:ssä nimittäin...

Harri
Tarkoitin nyt ihan normaalifiestaa, siis missä on tämä litrtainen pata.
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Motorcade kirjoitti: 07 Marras 2019 12:56 Korjatkaa Webasto-Focuksen omistajat, jos olen väärässä, mutta eikös ajonaikaisen Webasto-lämmityksen saa asetuksista disabloitua?
Saa sen.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Motorcade
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Elo 2018 07:57

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Motorcade »

Webastoon edelleen liittyen, olenko käsittänyt oikein, että Focuksen tehdasasenteisessa Webastossa on samat toiminnallisuudet kuin jälkiasenteisessa? Toisin sanoen, lämmittää sekä moottoria että sisätiloja, on poiskytkettävissä ajon aikana ja voi kesällä käyttää esiviilentämiseen. Hmm, mitähän vielä? Muistelen että jotkut lämmittimet sammuttavat itsensä automaattisesti 30 minuutin jälkeen, mikä tietysti olisi ihan kiva siltä varalta, että Webasto "unohtuu" päälle. :shock:
minan
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Maalis 2019 21:26

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja minan »

Motorcade kirjoitti: 07 Marras 2019 18:08 Webastoon edelleen liittyen, olenko käsittänyt oikein, että Focuksen tehdasasenteisessa Webastossa on samat toiminnallisuudet kuin jälkiasenteisessa? Toisin sanoen, lämmittää sekä moottoria että sisätiloja, on poiskytkettävissä ajon aikana ja voi kesällä käyttää esiviilentämiseen. Hmm, mitähän vielä? Muistelen että jotkut lämmittimet sammuttavat itsensä automaattisesti 30 minuutin jälkeen, mikä tietysti olisi ihan kiva siltä varalta, että Webasto "unohtuu" päälle. :shock:
Lämittää sekä moottoria, että sisätiloja. Sisätilanlämmitys käynnistyy n 5 min webaston käynnistämisestä

On poiskytkettävissä, mutta sen joutuu tekemään kaukossäätimellä. Autossa ei ole nappia tähän, pl käynnistyksen yhteydessä kysyy sammutetaanko webasto.

Sammuuttaa itsensä automaattisesti 30min jälkeen.

Webasto ei käynnisty kesällä, koska liian kuuma ulkolämpötila. Viilennyksen voi tehdä käynnistämällä auton Ford Passin kautta.
2019 Focus 1.0 A8 Titanium Wagon
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Minulla taas Webaston käynninaikaisen .voi kytkeä pois auton valikoista, ja Webastossa ei käsittääkseni ole viilennystoimintoa, ainakaan minulla. Tilavaihto ei mene lävitse kaukosäätimellä käskettynä.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

fordever kirjoitti: 07 Marras 2019 13:13 Tuokin on hyvä tietää, mutta hain sitä että jos tehtaalla on webasto asennettu niin ovatko lämpövehkeet ihan samalla tasolla kuin Focuksessa jossa ei webastoa ole. Eli vaikka webasto on, niin sitä ei koskaan tarvitse käyttää (jos ei halua moiseen koskea pitkällä tikullakaan), ei ennen ajoa eikä ajon aikana, ja silti voi ottaa pipon pois päästä.
Ainakaan dieseliä et aja ilman pipoa jos ajat ilman webastoa 8-)
Nimimerkillä "400 kilsaa ilman webastoa 20 asteen pakkasessa"
Avatar
HMS77
Viestit: 592
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Arski54 kirjoitti: 07 Marras 2019 19:16 Ainakaan dieseliä et aja ilman pipoa jos ajat ilman webastoa 8-)
Nimimerkillä "400 kilsaa ilman webastoa 20 asteen pakkasessa"
No höpönlöpön. Koko viime talvi mentiin tolla pikkudieselillä ja Webastoa käytettiin vain esilämmitykseen, auton oma lämppäri piisasi oikein mainiosti läpi talven.
Helmikuussa ajettiin Tre-Oulu, 450km suuntaansa -20 asteen pakkasessa, lapset oli takapenkillä ilman takkia ja pipoa eikä ollu kylmä.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Motorcade
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Elo 2018 07:57

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Motorcade »

minan kirjoitti: 07 Marras 2019 18:22 Viilennyksen voi tehdä käynnistämällä auton Ford Passin kautta.
OK, eli ei siis toimi manuaalivaihteisissa, joita ei voi käynnistää etänä. ThermoConnect-sovelluksessa voi valita viilennyksen ja lämmityksen välillä. Täytyy kysellä Laakkoselta (johon joku juuri aikaisemmin ketjussa viittasi), miten ThermoConnect toimii Fordin tehdasasenteisen Webaston kanssa.

Kysyin Tampereen Käyttöautostakin tänään, eivät kuulemma asenna ThermoConnecteja (ainakaan vielä).
PiuhaPoikki
Viestit: 1181
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

HMS77 kirjoitti: 07 Marras 2019 20:06 No höpönlöpön. Koko viime talvi mentiin tolla pikkudieselillä ja Webastoa käytettiin vain esilämmitykseen, auton oma lämppäri piisasi oikein mainiosti läpi talven.
Helmikuussa ajettiin Tre-Oulu, 450km suuntaansa -20 asteen pakkasessa, lapset oli takapenkillä ilman takkia ja pipoa eikä ollu kylmä.
No, mun kokemus pikkudieseleistä (1,tdci6 ja 1,8tdci) on se, että maantiellä lämmöt pysyy normaalilukemissa ja kabiinissa tarkenee parin kympin pakkasillakin.
Mutta kaupunkiliikenne onkin sitten ihan toinen juttu. Tyhjäkäynnillä ja moottorijarrutuksissa lämmöt katoavat taivaan tuuliin ja mittari lepää sinisellä.

Tämän uuden isomman dieselin webasto vaikuttaa ainakin näillä pikkupakkasilla riittävän tehokkaalta. Tuulilasi alkaa sulaa heti muutaman minuutin lämmityksen jälkeen. Mutta vaikka kurvaan melkein heti kotipihasta moottoritielle niin koneen lämmöt nousevat kyllä tuskattuttavan hitaasti. Johtunee osin siitäkin, että vesitilavuus on tässä koneessa peräti 12 litraa. Sen lämmittäminen ottaa aikansa.

Harmittavasti mittaristossa ei ole merkkivaloa ajon aikaiselle webaston toiminnalle.
Esilämmityksen aikana valo sensijaan palaa.

Noin sivumainintana pitää todeta, ettei polttoainetaloudellisuus ole kymmenessä vuodessa kuitenkaan juuri kehittynyt.
Tämä MK4 on saman sarjan juoppo kuin 2010 mallin 1,6tdci. Ellei jota hieman ahneempi. Reippaampikulkuinen toki mutta ei tuolla vanhemmallakaan jalkoihin jää.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Torspo
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Marras 2018 11:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Torspo »

Ihan mielenkiinnosta piti laittaa fordille sähköpostia noista uusista päästöistä ja kysyä mitä on autolle tehty vuoden aikana jotta on päästöt pudonnut noin paljon.

vastaus oli.

Uuteen Ford Focukseen on tehty mm. vakiovarusteluun muutoksia. Autoissa on mm. matalamman vierintävastuksen renkaat ja LED lähi-ajovalot vakioitu. Mm. näillä muutoksilla ollaan saavutettu aikaisempaa matalammat Co2 päästöt.
Mon85
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Marras 2019 09:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Mon85 »

Torspo kirjoitti: 08 Marras 2019 11:08 Ihan mielenkiinnosta piti laittaa fordille sähköpostia noista uusista päästöistä ja kysyä mitä on autolle tehty vuoden aikana jotta on päästöt pudonnut noin paljon.

vastaus oli.

Uuteen Ford Focukseen on tehty mm. vakiovarusteluun muutoksia. Autoissa on mm. matalamman vierintävastuksen renkaat ja LED lähi-ajovalot vakioitu. Mm. näillä muutoksilla ollaan saavutettu aikaisempaa matalammat Co2 päästöt.
Jep jep, eli käytännössä kulutus ei ole muuttunut mihinkään
Focus Active wagon, 182hp Ecoboost A8
Teukkis
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Heinä 2019 09:37

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Teukkis »

Janso kirjoitti: 06 Marras 2019 05:06 Mun tapauksessa, kun tästä reklamoin, oli ohje ladata kotona. Nyt toimii ja puhelinkeskustelun jälkeen jäädään odottelemaan akun tyhjentymistä. Eli vielä ei tehdä mitään. Onhan noilla tietoa, ettei pelitä. CTEK vai DEFA? Ylläpitolaturiksi.
Muista myös Calix. Pienemmät laturit ja omat pistokkeet.
Aivan vastaava tuote kuin Defakin.
Focus wagon 2019 ST-line 1.5 Ecoboost 182hp manuaali
Teukkis
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Heinä 2019 09:37

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Teukkis »

Motorcade kirjoitti: 07 Marras 2019 21:07 OK, eli ei siis toimi manuaalivaihteisissa, joita ei voi käynnistää etänä. ThermoConnect-sovelluksessa voi valita viilennyksen ja lämmityksen välillä. Täytyy kysellä Laakkoselta (johon joku juuri aikaisemmin ketjussa viittasi), miten ThermoConnect toimii Fordin tehdasasenteisen Webaston kanssa.

Kysyin Tampereen Käyttöautostakin tänään, eivät kuulemma asenna ThermoConnecteja (ainakaan vielä).
ThermoConnectissa voi valita TUULETUKSEN ja LÄMMITYKSEN. Tuuletustoiminto on joka tapauksessa täysin turha toiminto autosta riippumatta koska ilma auton sillä ei juuri pääse vaihtumaan.

Jos kaukosäätimiä kukaan miettii paras on nimen omaan Thermoconnect. Ei mitään ylimääräisiä kaukosäätimiä, kantama ei ole ongelma, paikannus, akkujännitteen ja sisälämpötilan näyttö. Lisäksi saa koodattua muistaakseni useamman käyttäjänkin. Ja halvempi kuin kaukosäädin.

Jos ThermoConnectia ei tehdaslämmittimeen vielä saa olettaisin että saa myöhemmin. Itse valitsin jälkiasenteisen lämmittimen osin myös tästä syystä ja etten pidä että mitään lämmittimiä on integroitu auton diagnostiikkaan.
Ei ole ollut mitään ongelmia akkujännitteen kanssa.
Laturia ei ole eikä järkevällä käytöllä välttämättä tarvitsekaan. Lataus ei kuitenkaan koskaan haittaa.
Focus wagon 2019 ST-line 1.5 Ecoboost 182hp manuaali
Torspo
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Marras 2018 11:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Torspo »

Mon85 kirjoitti: 08 Marras 2019 12:49 Jep jep, eli käytännössä kulutus ei ole muuttunut mihinkään
Kyllä taitaa olla niin että kulutus on pienentynyt samalla. Fordin sivuilla mainostetaan nykyään että kulutus olisi 4,8-6,5 l/100 km. Aikaisemmin noi luvut oli isommat.

Kysyin kyllä samalla mikä on 125hp version keskikulutus, mutta siihen ei vastannut
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Hyvä uudistus lähiledit. Jospa pitkien kantama niissä perusvsloissa paranee..

Onneksi Mk4 handsfree ei jää parkkitutkien piippauksen alle, niinku esim Mk3 teki.
Vastaa Viestiin