Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

Käsittääkseni suositus on ollut ladata - maapisteestä jotta latausjärjestelmä näkee sen. - Ja näin todettuna voin OBD:sta nähdä paljonko virtaa menee akkuun. OBD on aktiivinen vain hetken virtojen pois oton jälkeen, ja valveillaolo vie virrasta osan. 10A laturillakin kuitenkin auton sammutuksen jälkeen ja kun suurin osa aktiviteeteista sammunut, akkuun näytti menevän virtaa laturista noin 2-3A OBD:sta katsottuna, sitten OBD:kin sammui

Laturin jännitenäyttö näyttää talviasetuksella lataavan jännitteeseen 14.9V. Auton OBD:sta luettu akun jännite vastaa laturin ilmoittamaa. Ajon aikana jännite on siellä 14.6-14.8, vaikka latausvirta olisikin olematon.

Jännää minullakin on, että viime talvena, viikolla 10 sain auton, eikä silloin ollut mitään ongelmaa ilman lisälatausta vaikka samalla ajollaprofiililla webastoa käyttikin. Myös S/S toimi aktiivisesti. Tiedä sitten olisiko akun varaus silloin noussut yli 76% - liekö tämä kuvastaa akun varausta suhteessa uuteen akkuun? ja lopulta kapan huonontuminen näkyisi tässä. Battery defect PID tosin sanoo Battery OK. Latausmodeja on "Conventional" lisäksibattery refresh ym, mutta ajossa on ollut vain Conventional päällä.

Pitää varsin testailla ajan kanssa paljonko latausprosentteja häviää 15min webaston käytössä ym.
Olisi jännä tietää, mitä latus % näyttää muilla autoilla / pakasta vedetyillä autoilla?
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

-Kj- kirjoitti: 03 Marras 2019 07:50 Mystistä on myös ettei ulkoisella laturillakaan päästy yli 76% lataukseen. Täytyypä koettaa vielä oikein CTEK:llä. Lataus tapahtui + napaan ja - -johdon maapisteeseen.
Miksiköhän ulkoinen laturi ei jaksa ladata yli 76 %:n? Osaako auton järjestelmä rajoittaa latausta vai herääkö auto jotenkin henkiin kuluttamaan virtaa?
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Ainakin laturista pitää olla se korkeampi AGM -akun jännitetaso aktivoituna, muuten laturi pitää vain huollon mukaan auton elektroniikkaa hereillä ja saattaa pahimmillaan kuluttaa akkua.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

Älylaturi toteaa jonkin ajan kuluttua latauksen olevan valmis ja lopettaa latauksen itsekseen- > Ei mene/ota virtaa enää. verrokkina voisi tietty kokeilla suoraan nahoihin latausta - jos vaikka auto katkaisee latauksen?- no tuskin sentään. Ja tuolla 76% lataustasolla ajossa akkuvirta on käytännössä nollan hujakoilla, ei se autokaan enää yritä sitä ladata. (Ja pienemmälläkin varaustasolla siis lataa verkkaisesti, siellä 3-10A vaikka varaus niin alhainen että S/S ei käytettävissä.)

Nyt siis käytössä 10A Einhell älylaturi. Täytyy koettaa CTEK.llä vielä. AGM/Talvimoodi käytössä, ja latausjännite päätyy siis 14.9V, mikä pitäisi olla oikein AGM:lle

Siksi meitinkin että voiko akun varaus-kentässä olla 100% vain uudella akulla? Kun en taustaa tuosta datakentästä tunne. Siksi olisikin hauska saada vertailukohtia.
Jännitettä en ole mitannut suoraan navoilta yleismittarilta, kun OBD sen näyttää ja laturi myös. Laturissahan en koskaan näe lepojännitettä. Ja auton avaaminen aktivoi sen verran kulutusta että akusta lähtee 20A -> napajännite laskee sinne 12.vähän - jännitteisiin.
Vekkulia olisi myös kokeilla "resetoida" akun tiedot. Takuunalaisessa autossa en lähde mosieen kikkailuun, hoitelen ongelmat takuun kautta - kunhan ongelmat ovat päivänselviä. Oletan että jos nyt menisin huoltoon ja toteaisin epämääräisiä asioita akun / webaston / SS toiminnasta, vastaus olisi ; kaikki kunnossa /lataa akkua /aja pidempää siivua. Autossani on lisänä maskisuoja joten akulla pitäisi olla lämpimät oltavat konetilassa.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

-kj- kerro vielä mikä OBD-lukija sulla on käytössä?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Merkkihuollossa laittoivat tuon laturin ennen kuin luovuttivat auton minulle. Tiedä sitten mikä on oikea kytkentä mutta hyvin on toiminut ja akun jännite jää latauksen jälkeen pienen odottelunkin jälkeen sinne 12,6 voltin yläpuolelle.

Mutta kyllähän tämä päästöpaine ajaa näköjään insinöörit virittelemään turhan monimutkaisia virityksiä - ennemmin tai myöhemmin seotaan omaan näppäryyteen. Tällaiset varaustilan laskentaratkaisut ovat sinänsä tarpeen mutta ne pitäisi synkata myös todelliseen lepotila jännitteeseen ja ladata aina mahdollisimman isolla virralla kun sitä laturilta riittää - vaikka sitten kulutus nousisi muutaman senttilitran.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

PiuhaPoikki kirjoitti: 03 Marras 2019 10:33 -kj- kerro vielä mikä OBD-lukija sulla on käytössä?
Puhelimessa /tietokoneessa Forscan - softa. EDIT: Kummankaan versiolla ei ole merkitystä, yleensä olen käyttänyt viimeisintä saatavilla olevaa. Toimivuus ei ole ikinä ollut versioriippuvaista. Android-puhelin kyseessä - joten bluetooth-yhteys onnistuu ongelmitta.

Lukijana käytän joko FTDI-chipillä varustettua muokattua ELM327:aa (MS/HS kytkimellä). Tällä olen Central-config muutoksia tehnyt aiempiin Fordeihin. Tämän _näköinen_ (Ei kyseinen yksilö)
https://www.ebay.co.uk/itm/Modified-ELM ... SwP2ddX8EI

Bluetoothin yli / kännykän kanssa sitten ihan geneerinen ebaysta hommattu pitkän mallinen ELM327 klooni (ei MS/HS -kytkintä). Monella ei nämä ole toimineet /forscan ei tykkää, mutta minulla ollut vuosia käytössä ja toimii kuin junan vessa - auton kuin auton kanssa. Päällisin puolinhan ei tiedä kuinka hyvä klooni-chip on purkissa sisällä. Ulkoisesti nyättää tältä (EI OLE KYSEINEN YKSILÖ);
https://www.ebay.co.uk/itm/OBD2-ELM327- ... Swf05bCW7d
Mutta minulla oikea versio taisi olla 1.4 tai 1.5 tms.
Viimeksi muokannut -Kj-, 03 Marras 2019 14:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
ynjevi
Viestit: 561
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

-Kj- kirjoitti: 03 Marras 2019 10:00 Älylaturi toteaa jonkin ajan kuluttua latauksen olevan valmis ja lopettaa latauksen itsekseen- > Ei mene/ota virtaa enää. verrokkina voisi tietty kokeilla suoraan nahoihin latausta - jos vaikka auto katkaisee latauksen?- no tuskin sentään. Ja tuolla 76% lataustasolla ajossa akkuvirta on käytännössä nollan hujakoilla, ei se autokaan enää yritä sitä ladata. (Ja pienemmälläkin varaustasolla siis lataa verkkaisesti, siellä 3-10A vaikka varaus niin alhainen että S/S ei käytettävissä.)

...

Autossani on lisänä maskisuoja joten akulla pitäisi olla lämpimät oltavat konetilassa.
Millä tuo 76% on päätelty? Jos ulkoinen laturi ja akku ovat kunnossa ja akun lämpötila +20, latautuu akku liki 100% kun lataus on suoraan napoihin. Paras tapa olisi mitata happojen ominaispaino, on vaan aika hankalaa nykyisillä akuilla, kun ei ole helposti korkkeja kannessa. Talven kylmissä akku latautuu aina huonosti ja kun massaa akulla on 20 kiloa, ei se lämpene kovin äkkiä omassa kotelossaan.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

ynjevi kirjoitti: 03 Marras 2019 10:44 Millä tuo 76% on päätelty?
Tuo on siis raaka datakenttä Body Control Modulesta (ei tarvitse MS/HS kytkimellistä mokkulaa), eli se mitä auton latauksenhallinta käsittää varaustilan olevan, mutta ei siis näytä itsekään aktiivisesti lataavan.; PID BAT_ST_CHRG, %

EDIT: Ohessa linkki kuvakaappaukseen jossa lähtötilanne 60% lataus, ajettu 15+15min (EI webastokäyttöä tässä) ->lataustaso päätyi 64%. Jospa tämä selventäisi mistä nämä luvut tulevat. Sammutuksen jälkeen akusta lähtee noin 20A kunnes järjestelmät sammuvat.
https://aijaa.com/0lrR7b
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Nyt kun tarkemmin katselin niin akun miinus-navan yhteydessä on pieni mötikkä, johon menee pari hentoa johtoa.
Tuo mötikkä lienee induktiosilmukka jolla mitataan maakaapelissa kulkevaa virtaa. (päätelmä/arvaus)

Käykö tässä nyt niin, että vaikka ulkoisella laturilla syötetty virta meneekin virranmittauspisteen läpi niin nukahtanut tietokone ei huomioi nukkumisen aikana tapahtnutta latausta ja sen takia OBD näyttää sitä lukemaan johon päädyttiin ennen nukahtamista.
Eli akku olisikin oikeasti täynnä mutta kirjapito on sekaisin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

xflex kirjoitti: 03 Marras 2019 09:10 Itselläni laittoivat tuon DEFA:n suoraan akun napoihin eikä mitään ongelmia ole ollut.
Asiantuntevaa toimintaa kun tuo yksiselitteisesti kielletään ohjekirjassakin :D
Ohjekirjan kohdasta huolto - 12 voltin akun vaihto:
Jotta akun hallintajärjestelmä toimisi oikein, älkää kytkekö maaliitäntää suoraan akun miinusnapaan, jos lisäätte autoon sähkölaitteita. Liittäminen akun miinusnapaan voi aiheuttaa akun tilan epätarkkoja mittauksia ja mahdollisesti järjestelmän virheellisen toiminnan.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

PiuhaPoikki kirjoitti: 03 Marras 2019 14:56 Nyt kun tarkemmin katselin niin akun miinus-navan yhteydessä on pieni mötikkä, johon menee pari hentoa johtoa.
Tuo mötikkä lienee induktiosilmukka jolla mitataan maakaapelissa kulkevaa virtaa. (päätelmä/arvaus)

Käykö tässä nyt niin, että vaikka ulkoisella laturilla syötetty virta meneekin virranmittauspisteen läpi niin nukahtanut tietokone ei huomioi nukkumisen aikana tapahtnutta latausta ja sen takia OBD näyttää sitä lukemaan johon päädyttiin ennen nukahtamista.
Eli akku olisikin oikeasti täynnä mutta kirjapito on sekaisin.
Kyllä ainakin minun tapauksessa kun maapisteestä lataan, näen suoran livenä FORSCAN:lla akkuun menevän virran olevan positiivinen, vaikka auto ei käynnissä olekaan (silloin kun OBD vielä aktiivinen riitti 10A laturista 2-3A vielä akkuunkin asti). Ja tosiaan huomasihan se myös tuon parin tunnin latauksen tapahtuneen. 60% -> 76% Akun varaus, jolloin auto ollut rauhassa ja varmasti deaktivoitunut. Joten minusta nimenomaan - Jos lataisi virta-anturin ohi -saattaisi mennä kirjanpito sekaisin ja latauksen jälkeen näyttää edelleen alkutilanteen 60% varausta latauksen jälkeen? Mutta itselläni lataukset kyllä selvästi rekisteröityvät autolle.

xflex: Jospa sinullä käykin niin että virranhallinta ei rekisteröi latauksia -> luulee akun olevan todellista tyhjempi ja latailee siksi ajossa lisää. Akku täynnä mutta auto lataa sitä silti? Siksi ei ongelmia? Täydellistä :D
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

-Kj- kirjoitti: 03 Marras 2019 07:50 Mystistä on myös ettei ulkoisella laturillakaan päästy yli 76% lataukseen. Täytyypä koettaa vielä oikein CTEK:llä. Lataus tapahtui + napaan ja - -johdon maapisteeseen.
Minä vaan en tajua tätä.
Oli se ulkoisen laturin miinusjohta kummassa pisteessä vaan niin eihän autolla ole mitään aseita puuttua laturin toimintaan.
(Paitsi korkeintaan dumppaamalla virtaa johonkin keinokuormaan ettei se vaan päätyisi akkuun. :lol: )

Yksi mielenkiintoinen yksityiskohta on se, että kuinka systeemi käyttäytyy silloin kun kellokytkin kytkee 10A ylläpitolaturin aamulla päälle ja auto syvimmässä unessa ennen Webaston herätystä. Ja webaston herättyä laturi puskee edelleen virtaa jolloin akun ei pitäisi juurikaan purkautua.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

-Kj- kirjoitti: 03 Marras 2019 17:16 xflex: Jospa sinullä käykin niin että virranhallinta ei rekisteröi latauksia -> luulee akun olevan todellista tyhjempi ja latailee siksi ajossa lisää. Akku täynnä mutta auto lataa sitä silti? Siksi ei ongelmia? Täydellistä :D
Kävin oikein katsomassa vielä niin kyllä ne DEFA:n piuhat on suoraan akun navoissa - ovat sentään sulakkeen laittaneet väliin. :D Eli kyllä tuo menee ns. kassan ohi suoraan akkuun eikä kompuutteri tiedä siitä muuten mitään kuin tietysti jännitettä tarkkailemalla. Hyvin tässä on menty hiukan yli vuosi ja 30 tkm eikä ole kyllä virran riittävyyden kanssa ollut mitään murheita vaikka päivittäin ajellaan suhteellisen lyhyttä matkaa webasto, penkin lämmittimet ja ratin lämmitin hehkuen. Kerta viikossa yön yli tolpassa kiinni - näin mentiin koko viime talvi. S/S:a ei täällä päin tarvita paitsi silloin kun peura/hirvi loikkii tiellä eteen. Saa minun puolestani ollakin toimimatta - laitan sen muutenkin jo refleksin omaisesti pois päältä - antaa dieselin käydä kun se käyntiin ryhtyy.

Eli olkoon laturi vaikka kuinka persiilleen asennettu -> toimii kuin (vanhan) junan vessa -> olen tyytyväinen siihen asti kunnes lakkaa toimimasta.

Tämä on ollut muutenkin loistava yksilö vaikka olikin ihan ensimmäisiä farkkuja joita vuosi sitten lokakuussa Suomeen roudattiin. Takaovien ja ahtoputken kampanjat tehtiin mutta niissäkin riitti tarkistus. Takavyöt joskus pimputtaa kun takapenkiltä lähdetään vauhdilla ulos mutta tähänkin tiedän jo loitsun niin olkoon. Kaikin puolin tyytyväinen näihin Focuksiin Baijerin ihmeiden jälkeen joissa riitti vaikka mitä laittoa uudesta lähtien.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Facessa tuli juttua yhdessä mk4-ryhmässä - onkos muilla uusissa Focuksissa valojen pesureita? Mulla on ainakin tässä omassa mutta muutamalla muulla siinä ryhmässä ei?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Quattra
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Heinä 2017 16:02

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Quattra »

revote kirjoitti: 03 Marras 2019 19:43 Facessa tuli juttua yhdessä mk4-ryhmässä - onkos muilla uusissa Focuksissa valojen pesureita? Mulla on ainakin tässä omassa mutta muutamalla muulla siinä ryhmässä ei?
Löytyy myös omasta Vignalesta. Ja kuluttaa totutun reilusti pesunestettä.
Ajossa: Ford Focus Vignale Wagon A 1.5 182hv -19

Menneet autot: Ford Focus HB 1.6 -99, Ford Focus Wagon 1.6 -06, Ford Mondeo Wagon 1.8D -09, Ford Focus Wagon A 1.5D -17
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

xflex kirjoitti: 03 Marras 2019 19:02 Kävin oikein katsomassa vielä niin kyllä ne DEFA:n piuhat on suoraan akun navoissa - ovat sentään sulakkeen laittaneet väliin. :D Eli kyllä tuo menee ns. kassan ohi suoraan akkuun eikä kompuutteri tiedä siitä muuten mitään kuin tietysti jännitettä tarkkailemalla. Hyvin tässä on menty hiukan yli vuosi ja 30 tkm eikä ole kyllä virran riittävyyden kanssa ollut mitään murheita vaikka päivittäin ajellaan suhteellisen lyhyttä matkaa webasto, penkin lämmittimet ja ratin lämmitin hehkuen. Kerta viikossa yön yli tolpassa kiinni - näin mentiin koko viime talvi. S/S:a ei täällä päin tarvita paitsi silloin kun peura/hirvi loikkii tiellä eteen. Saa minun puolestani ollakin toimimatta - laitan sen muutenkin jo refleksin omaisesti pois päältä - antaa dieselin käydä kun se käyntiin ryhtyy.

Eli olkoon laturi vaikka kuinka persiilleen asennettu -> toimii kuin (vanhan) junan vessa -> olen tyytyväinen siihen asti kunnes lakkaa toimimasta.
Suoraan akun navoissa mullakin Defa kiinni ja ne vähätkin sähköoireet ovat poissa, kun latailen 2h vuorokaudessa yhtiön tolpasta. Lataan sen 2h aina kun käytän kyseisenä päivänä webastoa tai jos olen erehtynyt SS käyttämään ja se ei sitten olekaan aktivoitunut. Kesällä auto seisoi 4 päivää ajamatta ja valitti näytössä että järjestelmä menee virransäästöön ja pari deep sleep-tilaakin tullut. Nekin loppuneet kun 2h laturia käyttää.

Oli napoihin kytkentä kuinka ohjeenvastaista tahansa, niin ainakin auto toimii. Helppohan tuo miinuspiuha olisi siirtää rungon maapisteeseen, mutta tällä nyt mennään. Sen verran enemmän tuntuu monella muulla olevan sähköhäikkää, että odottelen talvea ja mahdollisia virranhallinnan päivityksiä, enkä sorki toimivaa.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

revote kirjoitti: 03 Marras 2019 19:43 Facessa tuli juttua yhdessä mk4-ryhmässä - onkos muilla uusissa Focuksissa valojen pesureita? Mulla on ainakin tässä omassa mutta muutamalla muulla siinä ryhmässä ei?
Väittäisin että kaikissa Suomessa myytävissä uusissa autoissa on valopesurit.

Se on sitten eri asia onko niistä mitään hyötyä, vkonlopun reissu vesikelissä takana ja säiliön ne kyllä tyhjentää mutta ihan yhtä paskaset ne umpiot on kuin ei pesis ollenkaan.. :roll:
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
hapelo
Viestit: 940
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

HMS77 kirjoitti: 03 Marras 2019 20:34 Väittäisin että kaikissa Suomessa myytävissä uusissa autoissa on valopesurit.

Se on sitten eri asia onko niistä mitään hyötyä, vkonlopun reissu vesikelissä takana ja säiliön ne kyllä tyhjentää mutta ihan yhtä paskaset ne umpiot on kuin ei pesis ollenkaan.. :roll:
Ööhh...voisitko tarkentaa missä noi pesurit sijaitsee...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
kurjo
Viestit: 53
Liittynyt: 14 Marras 2018 15:09
Paikkakunta: Loimaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja kurjo »

Ei hiukkasloukkuongelmia eikä vebasto/lataus ongelmia Automaattiloora päivitettiin toimii nyt paljon jouhevammin.Muutenkin erittäin tyytyväinen Focus 1.0 Ajettu nyt 150000 km
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Nykyajan autojen valopesimet on vain silmälumetta, joku vesisuihku jonkun lian irroitaisi ajovalon lasista. Kunnon ajovalon pesin on kunnon pyyhin hyvillä sulilla kyllä näkee ajaa ilman lisäpitkiä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

kurjo kirjoitti: 03 Marras 2019 20:47 Ei hiukkasloukkuongelmia eikä vebasto/lataus ongelmia Automaattiloora päivitettiin toimii nyt paljon jouhevammin.Muutenkin erittäin tyytyväinen Focus 1.0 Ajettu nyt 150000 km
Paljon oot vuodessa ehtiny ajaa..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Taitaa olla ravikuski kun ne herrat ajaa 150tkm pintaan vuodessa. Hyvä saavutus litran ekobuustilla.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Sanpool
Viestit: 86
Liittynyt: 11 Kesä 2012 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Sanpool »

Onkos kukaan havainnut että takavalojen yläosaan jää kosteutta?
Siis ei takavalojen sisään vaan siihen yläosaan,pellin ja valoumpion väliin.
Siellä se vesi pisartelee eikä tunnu sieltä katoavan...Vaikuttaa vähän sellaiselta ongelmalta joka aiheuttaa ruosteongelmia tulevaisuudessa :shock:
Omassa farkussa näyttäisi näin siis käyvän, auto on ollut itsellä käytössä vasta 1,5 kk ja nyt tämän havaitsin.
Auto on rekisteröity 10/18 eli vuosi ikää.
Kaipa se on huoltoa vaivattava tämän johdosta, harkintaan öljynvaihto samalla,jos se nyt tarpeen sitten on kun mittarissa vasta 9500km (49% öljyn vaihtoon tms. sanoo focus).

S/S ongelmaa ollut omassa focuksessa (1.0 A8) myös,kunnes latasin akkua yön yli ja sen jälkeen on toiminut säännöllisesti jo kokonaisen viikon :shock: Työmatka-ajoa 15 km suuntaansa, maantienopeutta.
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Sanpool kirjoitti: 03 Marras 2019 21:24 Onkos kukaan havainnut että takavalojen yläosaan jää kosteutta?
Siis ei takavalojen sisään vaan siihen yläosaan,pellin ja valoumpion väliin.
Kyllä siihen vettä itselläkin jää. Ei se vika mielestäni ole. Ihan suunniteltu noin, mutta en sitten tiedä onko hyvää suunnittelua. Saa aika pitkään huuhdella, jos haluaa saippuakuplat välistä pois pesun jälkeen.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Vastaa Viestiin