Turhat kommentoinin pois, kiitos.
Päästöt korkeat
Re: Päästöt korkeat
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Päästöt korkeat
Seuraat vain aloittajan nimimerkillä tehtyjä postauksia lankaan. Ei oo sen vaikeampaa.
Hoppa1 kommentit on ollut täysin turhia
"harder" is not a very good safeword
Re: Päästöt korkeat
Ei viisasteluja nyt, kaikki pitää päänsä kiinni, jopa minäkin, kunnes Tonika laittaa raporttia..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päästöt korkeat
Piti oikein kirjautua foorumille, että sais tietoa. Tuli hommattua tollanen Focus, muistaakseni vm 2000. 1.6 bensa +300 000km
Siinä on päästöt koholla
Tyhjäkäynnillä HC ppm 332
Kierroksilla CO2 2.23, HC ppm 1066 lambda 0.918
Lisäksi Tyhjäkäynnillä alkaa lämpimänä kierrokset seilaan, ja kun antaa kierroksia ja hellittää niin kuuluu sellanen jännä kimeä vingahdus/siritys.
Yritin mitata puristukset, muttei mittarissa kierreosa riittänyt.
Pilotilla etsin imuvuotoja, ei löytynyt
Maf:In liittimen kun irrottaa niin meinaa sammua
Onko tämä nyt sitä pakoventtiili ongelmaa, miten säädetään? Vai pitäiskö vaihtaa (selviää kun saan pidemmän sovitteen puristuspainemittariin)
Vai jotain muuta, miten maf kuuluisi mitata?
Lambda näkyisi olevan vaihdettu joku aika sitten, voihan sekin olla, johdon kun irrotin ei muuttunut käynti mitenkään, saman lailla kierrokset heitteli
Re: Päästöt korkeat
Vingahdus voi johtua imuvuodosta,katoppa jarrutehostimen letku joka menee imusarjaan,empä sitä huomannu itekkään Sierrassa ja VASTA viikko sitten sen huomasin muiden remonttien yhteydessä,nyt vielä pitää keksiä kuink sen sinne kiinni saan hyvin,mitään oikeita liittimiähän tuossa ei ole,mikä lie paina juttu ollu.
Se nimittäin imee sen kierroksillasen letkun sinne tiukemmin eikä vuoda jakun alipaine vähenee alkaa heitot,näin kävi ainakin mulla että tyhjäkäynti seilasi ajoittain,kannatan tarkkaa tarkistamista,itsellekävi tuuri!
Se nimittäin imee sen kierroksillasen letkun sinne tiukemmin eikä vuoda jakun alipaine vähenee alkaa heitot,näin kävi ainakin mulla että tyhjäkäynti seilasi ajoittain,kannatan tarkkaa tarkistamista,itsellekävi tuuri!
Re: Päästöt korkeat
Aika korkeat on HCarvot on. Itaellä oli kaasarilla varustettu auto katsastuksessa hc arvo oli 50.
Tuossa juttua mistä sejohtuu
http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... C_syyt.htm
Moottori kyllä käy rikkaalla ja haopianturi yrittää säätää seosta pienemäksi siitä toi arvo johtuu kun sen pitäsi olla.1.00 pintaan.
Laittakaa se päästölappu kerralla näkyviin eli kaikki arvot. Kun se seos pitäsi olla 1 osaa bensaa ja14.7 osaa ilmaa
Tuossa juttua mistä sejohtuu
http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... C_syyt.htm
Moottori kyllä käy rikkaalla ja haopianturi yrittää säätää seosta pienemäksi siitä toi arvo johtuu kun sen pitäsi olla.1.00 pintaan.
Laittakaa se päästölappu kerralla näkyviin eli kaikki arvot. Kun se seos pitäsi olla 1 osaa bensaa ja14.7 osaa ilmaa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Päästöt korkeat
Jos kaikki muut mahdollisuudet on käyty läpi niin kokeile löytää joku joka osaa kattoa obd:een kautta moottorin lämpötiloja. Viallinen lämpötila anturi laittaa kierrokset seilaamaan mutta ei välttämättä ilmoita viasta jos se anturi kuitenkin antaa melkein järkevää signaalia. Esim. itsellä on tullut yksi audi vastaan missä kanssa seilasi kierrokset ja kaikkia kokeiltiin kunnes huomasin että mottorin lämmöt obd:een kautta eivät nouse yli 37 asteen. Lämpötila anturi vaihdettiin ja kaikki ongelmat poistui.
"harder" is not a very good safeword
Re: Päästöt korkeat
Tuokin pitää paikkansa lämmöt oltava oikein sekä anturitkin
Re: Päästöt korkeat
Kuten tiedättee kun mennään ottamaan päästöjä autosta että sen katalysaattorin lämpötila pitää ollaa vähintain 250 astettaa ja 450 asteen välissä.Eli ajetaan pitempi matkaa ennen mittausta kierrosten kanssa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali