Kumpi kytkinsarja Mk1 1.6 Zetec S Focukseen?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Kumpi kytkinsarja Mk1 1.6 Zetec S Focukseen?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Autona Mk1 Focus STW 1.6 Zetec S (Sigma) koneella ja IB5-lootalla, vuosimallia -04, ongelmahan on se että tähän tarjotaan kahta kytkinsarjaa (ilmeisesti "painelaakeri"/työsylinteri erilainen?), niin kumpi setti noista on oikeasti käypäinen?

Tämä:


(10/2003 asti)
https://www.autonvaraosat24.fi/sachs/782270

vai tämä:


(11/2003 alkaen)
https://www.autonvaraosat24.fi/sachs/782308


Kun jälkimmäinen kävisi muuten järkeen mutta onko se jo tarkoitettu peräti Mk2:een? Vai mikä noissa sarjoissa on erona?

Kokemukset ja näkemykset tervetulleita, kiitän jo etukäteen.. :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Patera
Viestit: 101
Liittynyt: 08 Syys 2018 21:07
Paikkakunta: Pohjoinen Satakunta

Re: Kumpi kytkinsarja Mk1 1.6 Zetec S Focukseen?

Viesti Kirjoittaja Patera »

Koska autosi ensirekisteröinti on tapahtunut ?
Asetelma ja levyhän noissa tosiaankin on sama. Haun teit varmaankin rekisterinumerolla?
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Kumpi kytkinsarja Mk1 1.6 Zetec S Focukseen?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Patera kirjoitti: 13 Elo 2019 22:31 Koska autosi ensirekisteröinti on tapahtunut ?
Asetelma ja levyhän noissa tosiaankin on sama. Haun teit varmaankin rekisterinumerolla?
Joo siis hain myös rekisterinumerolla ja tarjoaa molempia.. Täytyy vielä varmistaa toi ensirekisteröinti otteesta, ja kävellä rappuset alas parkkipaikalle... :) Joutuuko tuossa muuten jotain reikiä suurentelemaan, kun näin luki motonetin osalistan yhteydessä, mitä työsylnitereitä pikaisesti vilkaisin vai onko pulttaa-kiinni-asennus tarvikeosankin kanssa??

EDIT: Auton ensi rekisteröinti 30.9.2004 ja vuosimalli Bilteman mukaan 2005 :shock: Ja edelleen Mk1 kuitenkin, mikähän pitää paikkansa?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Kumpi kytkinsarja Mk1 1.6 Zetec S Focukseen?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Voiko siis luottaa vaan rekisteröintipäivämäärään, vai mitä tulisi tutkia työsylinterin luota? Ja joutuuko joitain reikiä suurentamaan tms? Vai onko kyseessä ihan bolt-on- asennus tarvikeosillakin??
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Kumpi kytkinsarja Mk1 1.6 Zetec S Focukseen?

Viesti Kirjoittaja Renee »

Palveleva varaosakauppa onko lähellä.Katsotaan siitä Vin numerosta se valmistumisaika ja sen mukaan otetaan sopiva osa.''
https://en.vindecoder.pl/WF0WXXGCDW7E79924
Monesti jos malli on selvillä kyllä' se kytkin ja työsylinterit tulee oikeat korkeitaan voi ollaa kahta mallillia vetarinn stefat jotka vaihdetaan sammalla kertaa.Samoin kannattaa se vaihteistoöljy vaihtaa myös
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Kumpi kytkinsarja Mk1 1.6 Zetec S Focukseen?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Vetarit ja stefat jo vaihdettu, mutta lähinnä työsylinteriin liittyvät kysymykset mietityttää, että pitääkö läpivientejä porailla isommiksi ja meneekö letkut helposti rikki irrottaessa vanhaa sylkkää? Liekö joku tämän rempan tehnytkin kenties... :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
yritäedes
Viestit: 2134
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Kumpi kytkinsarja Mk1 1.6 Zetec S Focukseen?

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

duckworth kirjoitti: 18 Elo 2019 18:19 Vetarit ja stefat jo vaihdettu, mutta lähinnä työsylinteriin liittyvät kysymykset mietityttää, että pitääkö läpivientejä porailla isommiksi ja meneekö letkut helposti rikki irrottaessa vanhaa sylkkää? Liekö joku tämän rempan tehnytkin kenties...
Ainakaan -99 Focuksessa ei tarvinnut läpivientejä suurentaa. Luk:n työsylinteri meni heittämällä. Ne työsylinteristä laatikon ulkopuolelle ulottuvat putket on kovaa muovia eikä niitä ole mitenkään tiivistetty läpivienteihin, kunhan sieltä sojottavat...
Varovasti kannattaa irrottaa ja asentaa pääsylinteriltä tulevan putken liitin; se on pieni ja heppoisen oloinen - mutta tekee tehtävänsä. Mutta siis kaikenlaista repimistä kannattaa välttää.... :D
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Vastaa Viestiin