Päästöt korkeat
Päästöt korkeat
Missä mahtaisi olla vika kun hc tyhjäkäynnillä noin 300-400 ppm ja korotetulla käynti nopeudella 800-1000ppm. Oc2 myös hieman korkealla.
Paikallaan kieroksia antaessa alkaa saavuttamaan vaaleaa.
Bensan kulutus mielestäni noussut. Kiihtyvyys kylmänä parempi mut lämpöisenä ei oikein jaksa kunnolla kiihtyä.
Välillä joutuu kuumana sahaamaan et lähtee käyntiin.
Voiko rikkinäinen katalysaattori aiheuttaa nämä? Katalysaattori tuntuu ontolta puolivälistä taaksepäin.
Paikallaan kieroksia antaessa alkaa saavuttamaan vaaleaa.
Bensan kulutus mielestäni noussut. Kiihtyvyys kylmänä parempi mut lämpöisenä ei oikein jaksa kunnolla kiihtyä.
Välillä joutuu kuumana sahaamaan et lähtee käyntiin.
Voiko rikkinäinen katalysaattori aiheuttaa nämä? Katalysaattori tuntuu ontolta puolivälistä taaksepäin.
Re: Päästöt korkeat
Asialla olisi kiire, jotta osaisin korjata kyseisen vian
Re: Päästöt korkeat
Auton malli, merkki, Vm ja käyttövoima on ihan perushuttua kun lähetään miettiin mikä vois olla ongelmana mutta ilman näitä tietoja heittäisin arvauksen et jos lambda arvot kuitenkin on kohdalla niin ja JOS moottori oli varmasti kunnolla lämmin pakokaasutestissä voi syy olla katalysaattorissa tai auto on vain tukossa.
voisit kokeilla vaihtaa ilmansuodattimen, tankata parempi laatuisempaa polttoainetta ja kattella lähin moottoritie ja paahtaa 120- 140 lasissa reippaan pätkän.
Esim. jos 3-tie on lähellä niin päästelet hämeenlinna-helsinki-hämeenlinna.
voisit kokeilla vaihtaa ilmansuodattimen, tankata parempi laatuisempaa polttoainetta ja kattella lähin moottoritie ja paahtaa 120- 140 lasissa reippaan pätkän.
Esim. jos 3-tie on lähellä niin päästelet hämeenlinna-helsinki-hämeenlinna.
"harder" is not a very good safeword
Re: Päästöt korkeat
Mä arvaisin, että tää on Focus Mk1 bensa 1,6 ja kilsoja semmonen 250 000.., ja vähän kiire siinä vastauksessakin on..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päästöt korkeat
"Tursas" Et sit lähellekkään arvannut
Auto on mondeo 1,8 bensa 2002 ja ajettu noin 380 000
Katalysaattori oli lämmin mittauksessa.
Lambda arvo 1,03
Viisasteluja en kaipaa tähän viestiketjuun joten ne voi säästää muualle
Auto on mondeo 1,8 bensa 2002 ja ajettu noin 380 000
Katalysaattori oli lämmin mittauksessa.
Lambda arvo 1,03
Viisasteluja en kaipaa tähän viestiketjuun joten ne voi säästää muualle
Re: Päästöt korkeat
Sama kone siis ku tässä, kilsoja sulla 40 t enemmän...katsastussetä joutuu aina 5-10 min lämmittämään konetta ja kattia, pistää lämppärin täysille..ennenkuin ne arvot lähtee tippumaan lähemmäs nollaa...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päästöt korkeat
On yritetty useaan kertaan lämmittää konetta 5-10min mut arvot ei lähde putoamaan.
Ilmansuodantin ei ole tukossa.
Arvot vaan pahenee kun yritettiin ottaa viimeviikolla uudet päästöt
Ilmansuodantin ei ole tukossa.
Arvot vaan pahenee kun yritettiin ottaa viimeviikolla uudet päästöt
Re: Päästöt korkeat
Katti hajalla, on minun veikkaus.
Re: Päästöt korkeat
Kai siinä sitten katin vaihto on edessä. Kerro sitten mitä teit, mitä makso ja auttoiko. Tässäkin kuukausi aikaa katastukseen ja alkaa valmiiksi verenpaine nousee..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päästöt korkeat
Voi olla muutakin kuin kattivikaa, sitä paitsi kannattaisi heti alkuun laittaa ne KAIKKI katsastuksen mittausarvot.Tonika kirjoitti: ↑16 Heinä 2019 22:00 Missä mahtaisi olla vika kun hc tyhjäkäynnillä noin 300-400 ppm ja korotetulla käynti nopeudella 800-1000ppm. Oc2 myös hieman korkealla.
Paikallaan kieroksia antaessa alkaa saavuttamaan vaaleaa.
Bensan kulutus mielestäni noussut. Kiihtyvyys kylmänä parempi mut lämpöisenä ei oikein jaksa kunnolla kiihtyä.
Välillä joutuu kuumana sahaamaan et lähtee käyntiin.
Voiko rikkinäinen katalysaattori aiheuttaa nämä? Katalysaattori tuntuu ontolta puolivälistä taaksepäin.
Re: Päästöt korkeat
Mulla ei mitannut päästöjä, katsoi vain vikakoodit.
Ford Mondeo Titanium -09 2.5T
Re: Päästöt korkeat
Vanhemmat autot kannattaa ensin mittauttaa päästöistä muualla ja vasta sitten katsastukseen jos päästöt on ok,hyvissä ajoin sinne mittareihin ja kunnolla ajaa että on lämmin kone,siellä voi sitten kikkailla että menis läpi,myös vikakoodeja kannattaa katella mitä ne sanoo vai onko mitään?
En ole enää vuosiin menny suoraan katsastukseen vaan ensin mittauttanu päätöt niin näkee onko mitään tehtävissä järkihinnalla.
En ole enää vuosiin menny suoraan katsastukseen vaan ensin mittauttanu päätöt niin näkee onko mitään tehtävissä järkihinnalla.
Re: Päästöt korkeat
Ei toi varmaan pidä paikkaansa. Ne arvothan pistetään sinne katsastustodistukseen. Mitä siellä lukee ? Se on ollu jälkitarkastus.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päästöt korkeat
Normaalisti kyllä se pakokaasujen päästölappu vaaditaan katsastuksessa joko etukäteen tai katsastuspaikalla otetaan. Onko käytäntö sitten muuttunut?
Mutta asiaan tuo korkea Hc johtuu epäpuhtaasta palamisesta. Jos Co on koholla auto käy rikkaalla eli ns ryyppy päällä onko suuttimissa vikaa vai lämpötila anturit antaa tietoa että ulkona-35. Co normaali niin tulppa ja kipinäpuoli kunnossa että hyvä kipinä ja ajoitus on kohdillaan. Onko moottoritilassa alipaineletkuja niden kunto ja pakosarja ja pakoputki on tiivis myöskin. Kuten myös imusarja noita vuotoja moni tutkii start pilotilla. Ilmoittele ja kuten sanoittiin kos sitä päästölappua ei ole käy ottamassa ja kaikki lapun tiedot tänne näkyviin. Eiköhän siitä aloiteta.
Ps jos normi kaasuttimella varustettu auto vm 1985 hc mittauksessa oli 50. Tämä vain vinkkinä että onko se moottori missä kunnossa puristukset hyvät ja öljyä ei kuluta.
Mutta asiaan tuo korkea Hc johtuu epäpuhtaasta palamisesta. Jos Co on koholla auto käy rikkaalla eli ns ryyppy päällä onko suuttimissa vikaa vai lämpötila anturit antaa tietoa että ulkona-35. Co normaali niin tulppa ja kipinäpuoli kunnossa että hyvä kipinä ja ajoitus on kohdillaan. Onko moottoritilassa alipaineletkuja niden kunto ja pakosarja ja pakoputki on tiivis myöskin. Kuten myös imusarja noita vuotoja moni tutkii start pilotilla. Ilmoittele ja kuten sanoittiin kos sitä päästölappua ei ole käy ottamassa ja kaikki lapun tiedot tänne näkyviin. Eiköhän siitä aloiteta.
Ps jos normi kaasuttimella varustettu auto vm 1985 hc mittauksessa oli 50. Tämä vain vinkkinä että onko se moottori missä kunnossa puristukset hyvät ja öljyä ei kuluta.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Päästöt korkeat
En todellakaan ole satusetä vaikka ikäni puolesta sopisinkin. Kysyin päästöistä katsurilta se sanoi, että vikakoodien luku riittää.
Ford Mondeo Titanium -09 2.5T
Re: Päästöt korkeat
Alle 10v ikäisistä bensaprötköistä luetaan pelkkä OBD.
Re: Päästöt korkeat
laitas nyt se katsastusraportti tänne niin päästään kaikki samalle sivulle asiassa.
Se ei vain voi pitää paikkaansa että auto saa hylyn päästöistä ilman päästömittausta.
Edit. eiku hetkinen.. kyseisen satusetä ei ollutkaan langan aloittanut jolla se ongelma
"harder" is not a very good safeword
Re: Päästöt korkeat
Eikös se mene niin että jos vikakoodeja ei ole sitä päästölappua ei tarvitse ottaa. Ilmeisesti vikakoodia tuli niin päästölappu pitäisi kyllä saada. Kaveri käytti fordin leimalla kysyin niin vasyaus oli tämä dillekän ei päästölappua tullut ei tullut ja siitä maksua.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Päästöt korkeat
Kyseinen satusetä (A.K.A. Hoppa1) ei paljasta autonsa ikää joten voidaan olettaa että hänellä ilmeisesti alle 10v auto josta ei siis tarvitse ottaa päästömittausta koska sen ikäisissä on jo itsessään niin laaja moottorin valvonta että se kyllä ilmoittaa vikakoodein jos päästöissä saattaa olla jotain häikkää.
"Alle 10 v bensiinikäyttöisille ajoneuvoille tehdään pelkästään OBD-tarkastus.
1.9.2016 tai sen jälkeen käyttöönotetuille dieselkäyttöisille autoille tehdään savutusmittauksen sijaan OBD-tarkastus."
Lähde: A-katsastus.fi
"Alle 10 v bensiinikäyttöisille ajoneuvoille tehdään pelkästään OBD-tarkastus.
1.9.2016 tai sen jälkeen käyttöönotetuille dieselkäyttöisille autoille tehdään savutusmittauksen sijaan OBD-tarkastus."
Lähde: A-katsastus.fi
"harder" is not a very good safeword
Re: Päästöt korkeat
Olemmeko hyvinkin tuttuja?saksoboy kirjoitti: ↑24 Heinä 2019 14:30 Kyseinen satusetä (A.K.A. Hoppa1) ei paljasta autonsa ikää joten voidaan olettaa että hänellä ilmeisesti alle 10v auto josta ei siis tarvitse ottaa päästömittausta koska sen ikäisissä on jo itsessään niin laaja moottorin valvonta että se kyllä ilmoittaa vikakoodein jos päästöissä saattaa olla jotain häikkää.
"Alle 10 v bensiinikäyttöisille ajoneuvoille tehdään pelkästään OBD-tarkastus.
1.9.2016 tai sen jälkeen käyttöönotetuille dieselkäyttöisille autoille tehdään savutusmittauksen sijaan OBD-tarkastus."
Lähde: A-katsastus.fi
Ford Mondeo Titanium -09 2.5T
Re: Päästöt korkeat
Tuota mikä tämän viestiketjun tarkoitus. Päästöarvot on koholla niin kenen autossa. Aloittajan vai jonkun muun. Kun tämä ei oikein etene kuin elokuvissa?
Viimeksi muokannut Renee, 25 Heinä 2019 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali