Ford Fiesta ST 2018
Re: Ford Fiesta ST 2018
Dynossa käyty, pyörätehoa 4. vaihteella 175,3 BHP, vääntöä 316,7 Nm. Pyöräteho ja vääntö luultavasti ihan oikein.
Dyno näytti jostain syystä laskennalliseksi moottoritehoksi +220-230 hv. Syytä sille ei löytynyt, vetoja otettiin jotain toista kymmentä....
ST:ssä on todella hyvä jäähdytin, ei heatsoak ilmiötä, imuilman lämpöjen kanssa ei ongelmaa.
Mitattiin myös afr, kirjoittelin tuossa aiemmin että alle 4000rpm auto melko eloton. Seos menee nopeasti rikkaalle tämän jälkeen
Youtubessa oli Top Gearin ST videossa juttua myös flat shiftistä, toimii muuten hienosti. Suosittelen kokeilemaan. Tuntuu vain todella oudolta kaasu pohjassa vaihtaa isompaa pykälää sisään.
Rullilla huomasi myös miten auton etuvanteet ovat jo menneet kieroksi, hurjat 2000km ajettu, kyllähän tuo LC tietysti hakkaa ja pompottaa brutaalisti etuakselistoa. LC tullut käytetty varmaan joku +30 kertaa
Dyno näytti jostain syystä laskennalliseksi moottoritehoksi +220-230 hv. Syytä sille ei löytynyt, vetoja otettiin jotain toista kymmentä....
ST:ssä on todella hyvä jäähdytin, ei heatsoak ilmiötä, imuilman lämpöjen kanssa ei ongelmaa.
Mitattiin myös afr, kirjoittelin tuossa aiemmin että alle 4000rpm auto melko eloton. Seos menee nopeasti rikkaalle tämän jälkeen
Youtubessa oli Top Gearin ST videossa juttua myös flat shiftistä, toimii muuten hienosti. Suosittelen kokeilemaan. Tuntuu vain todella oudolta kaasu pohjassa vaihtaa isompaa pykälää sisään.
Rullilla huomasi myös miten auton etuvanteet ovat jo menneet kieroksi, hurjat 2000km ajettu, kyllähän tuo LC tietysti hakkaa ja pompottaa brutaalisti etuakselistoa. LC tullut käytetty varmaan joku +30 kertaa
"Black Shadow" ST -19
Re: Ford Fiesta ST 2018
Pitääkö olla LC aktiivinen jos meinaa pitää kaasun pohjassa?mustikka kirjoitti: ↑10 Heinä 2019 19:24 Dynossa käyty, pyörätehoa 4. vaihteella 175,3 BHP, vääntöä 316,7 Nm. Pyöräteho ja vääntö luultavasti ihan oikein.
Dyno näytti jostain syystä laskennalliseksi moottoritehoksi +220-230 hv. Syytä sille ei löytynyt, vetoja otettiin jotain toista kymmentä....
ST:ssä on todella hyvä jäähdytin, ei heatsoak ilmiötä, imuilman lämpöjen kanssa ei ongelmaa.
Mitattiin myös afr, kirjoittelin tuossa aiemmin että alle 4000rpm auto melko eloton. Seos menee nopeasti rikkaalle tämän jälkeen
Youtubessa oli Top Gearin ST videossa juttua myös flat shiftistä, toimii muuten hienosti. Suosittelen kokeilemaan. Tuntuu vain todella oudolta kaasu pohjassa vaihtaa isompaa pykälää sisään.
Rullilla huomasi myös miten auton etuvanteet ovat jo menneet kieroksi, hurjat 2000km ajettu, kyllähän tuo LC tietysti hakkaa ja pompottaa brutaalisti etuakselistoa. LC tullut käytetty varmaan joku +30 kertaa
Käsittääkseni tää flat shift on ainakin uudessa ST-Focuksessa...
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Re: Ford Fiesta ST 2018
Race mode ja lc päälle, toimii ainakin minulla. Ykköseltä kakkoselle pystyy ainakin flat shiftaamaan
"Black Shadow" ST -19
Re: Ford Fiesta ST 2018
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Re: Ford Fiesta ST 2018
Itseäni on ainakin hirvittänyt katsoa Youtube-videoita, joissa autoista otetaan kaikki irti niin, että liikkeellelähdössä tai vaihdetta vaihtaessa kuuluu pauketta tai rajua tärinää. Tuskin voimansiirron osat kestävät usein toistettuna moista menoa, edes suorituskykyisiksi suunnitelluissa autoissa.
Toisaalta, jos pitää voimansiirron palikoita ihan normaalisti kuluvina osina, ja on valmis maksamaan niiden vaihtamisesta tavanomaista tiheämmin, niin ei mulla ole mitään sitä vastaan. Takuuseen en kehtaisi niitä kuitenkaan yrittää, jos ajotapa on jatkuvasti todella aggressiivinen.
Toisaalta, jos pitää voimansiirron palikoita ihan normaalisti kuluvina osina, ja on valmis maksamaan niiden vaihtamisesta tavanomaista tiheämmin, niin ei mulla ole mitään sitä vastaan. Takuuseen en kehtaisi niitä kuitenkaan yrittää, jos ajotapa on jatkuvasti todella aggressiivinen.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Ford Fiesta ST 2018
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Ford Fiesta ST 2018
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Ford Fiesta ST 2018
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Ford Fiesta ST 2018
Hieno video,tuohon hauskuuten syynä se että hanaa mutkassa...ST-Fiesta imee itsensä kurviinFocus_2.0 kirjoitti: ↑14 Heinä 2019 15:07 Komeesti menee naapurikerhon Fiesta Ahvenistolla sliksit alla:
https://youtu.be/34Gnt_TqBcg
Käytiin kokeilemassa Audi A3 Sportback vs. ST-Fiesta Orimattilassa hiljaista mutkatietä niin Audi-kuski totesi että jätän noi mutkat Fiestalle
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Re: Ford Fiesta ST 2018
Briteissä tullut myyntiin rajoitettu Performance edition:
https://www.autoexpress.co.uk/ford/focu ... n-revealed
https://www.autoexpress.co.uk/ford/focu ... n-revealed
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Ford Fiesta ST 2018
Moro!
Ensimmäinen vuosihuolto tehty Vaunula Tuusulassa...joo tiedän että on ollut marinaa Vaunulan huollosta!No itse olen viimeiset kymmenen vuotta ko. pajan palveluita käyttänyt ja palvelu on on ollut kiitettävää
Hinta oli kohtuullinen,258€...sulat veloituksetta ja "tykki" 100hv sijaisauto,nyt vasta realismi iski vasten kasvoja...perus Fiestalla ja ST:llä ei juurikaan tekemistä toistensa kanssa!Toki perus Fiesta antoi pehmeät kyydit
Harri
P.S. muistanko väärin mutta joku väitti että 1,5 Dragon on hihnalla...kyllä siellä ketju on
Ensimmäinen vuosihuolto tehty Vaunula Tuusulassa...joo tiedän että on ollut marinaa Vaunulan huollosta!No itse olen viimeiset kymmenen vuotta ko. pajan palveluita käyttänyt ja palvelu on on ollut kiitettävää
Hinta oli kohtuullinen,258€...sulat veloituksetta ja "tykki" 100hv sijaisauto,nyt vasta realismi iski vasten kasvoja...perus Fiestalla ja ST:llä ei juurikaan tekemistä toistensa kanssa!Toki perus Fiesta antoi pehmeät kyydit
Harri
P.S. muistanko väärin mutta joku väitti että 1,5 Dragon on hihnalla...kyllä siellä ketju on
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Re: Ford Fiesta ST 2018
Molemmissa 1.0 ja 1.5ecoboost koneissa nyt ketju..hapelo kirjoitti: ↑16 Heinä 2019 11:33 Moro!
Ensimmäinen vuosihuolto tehty Vaunula Tuusulassa...joo tiedän että on ollut marinaa Vaunulan huollosta!No itse olen viimeiset kymmenen vuotta ko. pajan palveluita käyttänyt ja palvelu on on ollut kiitettävää
Hinta oli kohtuullinen,258€...sulat veloituksetta ja "tykki" 100hv sijaisauto,nyt vasta realismi iski vasten kasvoja...perus Fiestalla ja ST:llä ei juurikaan tekemistä toistensa kanssa!Toki perus Fiesta antoi pehmeät kyydit
Harri
P.S. muistanko väärin mutta joku väitti että 1,5 Dragon on hihnalla...kyllä siellä ketju on
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Ford Fiesta ST 2018
Ainakin yksi murhe vähemmän...
Harri
Viimeksi muokannut hapelo, 25 Heinä 2019 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Re: Ford Fiesta ST 2018
Molemmissa 1.0 ja 1.5ecoboost koneissa nyt ketju..
Epäilen kyllä vahvasti, että perusFiestan 1.0 koneessa on ketju, siinä on edelleenkin hihna. Ketju lienee koneissa, joissa on lepuutuatoiminto. Eikä Fordissa hihna ei ole mikään ongelma. Lisäksi tehohäviö hihnassa on pienempi kuin ketjussa. Nykyään ketjut koneissa ovat niin heppoisia, että eipä taida olla edes kestävämpiä kuin hihnat. Hihnavetoisissa moottoripyörissä hihna kestää vähintään 80-100 tkm ja käyttö on huomattavasti kovempaa. Hihnat ovat vuosien saatossa kehittyneet melkoisesti.
Epäilen kyllä vahvasti, että perusFiestan 1.0 koneessa on ketju, siinä on edelleenkin hihna. Ketju lienee koneissa, joissa on lepuutuatoiminto. Eikä Fordissa hihna ei ole mikään ongelma. Lisäksi tehohäviö hihnassa on pienempi kuin ketjussa. Nykyään ketjut koneissa ovat niin heppoisia, että eipä taida olla edes kestävämpiä kuin hihnat. Hihnavetoisissa moottoripyörissä hihna kestää vähintään 80-100 tkm ja käyttö on huomattavasti kovempaa. Hihnat ovat vuosien saatossa kehittyneet melkoisesti.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Focuksessa on ja tulee muihinkin kun tulee tämä loukullinen versio pellin alle jossain vaiheessa. Jos hihnat ei ole ongelma et ilmeisesti asu oulun seudulla. Täällä niistä hihnoista ei ole kun harmia..tosin onhan siinä työllistävä vaikutus.nestori2 kirjoitti: ↑16 Heinä 2019 16:56 Molemmissa 1.0 ja 1.5ecoboost koneissa nyt ketju..
Epäilen kyllä vahvasti, että perusFiestan 1.0 koneessa on ketju, siinä on edelleenkin hihna. Ketju lienee koneissa, joissa on lepuutuatoiminto. Eikä Fordissa hihna ei ole mikään ongelma. Lisäksi tehohäviö hihnassa on pienempi kuin ketjussa. Nykyään ketjut koneissa ovat niin heppoisia, että eipä taida olla edes kestävämpiä kuin hihnat. Hihnavetoisissa moottoripyörissä hihna kestää vähintään 80-100 tkm ja käyttö on huomattavasti kovempaa. Hihnat ovat vuosien saatossa kehittyneet melkoisesti.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Ford Fiesta ST 2018
Fiestassa nämä 1.0 koneet ovat sekä loukottomia(onneksi) että ilman lepuutustoimintoa, siis se ecoboostin vanha versio. Eipä kai tuon lepuutuksenkaan hyöty niin suuri ole, desin pari voi alentaa kulutusta. Kyllä ketjuissakin on ongelmia ollut, ainakin VAG-konsernin tuotteissa. Eräs tuttuni jäi Wolkkarinsa kanssa pari kertaa pakkasssäällä pikkukengissään moottoritien varteen, kun ketju hyppäsi muutaman hampaan yli. Ketju kiristyi siinä öljynpaineella ja kun suorakytkentäloota vedättää pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella, niin öljynpaine oli riittämätön.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Niin tiedä tästä,omasta mielestäni tehokkaassa(205hv)koneessa tuo lepuutus toimii todella hyvin...1500rpm/60kmh/6vaihde ja kakkua kuluu todella vähän!5.v ja 45-50kmh,se melkein 300newtonia vääntöä kevyessä autossa jeesaa kummasti!
Niinkuin sanoin ajoin tänään kolme tuntia 1,0Ecobuust Fiestaa ja voin sanoa että aika kankeaa menoa oli
Harri
Niinkuin sanoin ajoin tänään kolme tuntia 1,0Ecobuust Fiestaa ja voin sanoa että aika kankeaa menoa oli
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Re: Ford Fiesta ST 2018
Jos tulisi Suomeen myyntiin, niin tuon ostaisin. Hieno väri.Focus_2.0 kirjoitti: ↑15 Heinä 2019 22:28 Briteissä tullut myyntiin rajoitettu Performance edition:
https://www.autoexpress.co.uk/ford/focu ... n-revealed
Re: Ford Fiesta ST 2018
Itseasiassa en huomannut noin h*lvetin pitkää vaihtoväliä
Ehkä toi epäluottamus jakohihnaan tuli kun "System Porsche" moottori poiki hirveässä lumimyräkässä aikoinaan...hihna olis varmaan kestänyt mutta em. moottorin tyyppivika oli että kiristimenrullan laakeri hirtti kiinni
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Re: Ford Fiesta ST 2018
Moro!
Yllytyshullu kun olen kokeilin mustikan mainostamaa flatshiftiä...LC+trackmode päälle,kytkin kerrasta ylös pedaali koneehuoneen puolella vaihtaessa ja ST lähtee kuin nappi housuista hirveen paukkeen ja kolinan säestäessä
No kokeiltu on mutta ei enää,tajutonta auton raiskaamista...mutta jotain pervon ihanaa siinä myös oli
Harri
P.S. oli siinä skeida RS kuski DSG-laatikkoinein ihmeissään liikennevaloissa että mitä tapahtui
Yllytyshullu kun olen kokeilin mustikan mainostamaa flatshiftiä...LC+trackmode päälle,kytkin kerrasta ylös pedaali koneehuoneen puolella vaihtaessa ja ST lähtee kuin nappi housuista hirveen paukkeen ja kolinan säestäessä
No kokeiltu on mutta ei enää,tajutonta auton raiskaamista...mutta jotain pervon ihanaa siinä myös oli
Harri
P.S. oli siinä skeida RS kuski DSG-laatikkoinein ihmeissään liikennevaloissa että mitä tapahtui
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Re: Ford Fiesta ST 2018
Onpas hiljaista ST-rintamalla? Odottavan aika on pitkä, vähän yli kuukausi mennyt tilauksesta ja arviohan oli lokakuun loppu jollen nyt väärin muista. Voisi kohta hätyytellä myyjää ja kysellä onko tarkentunut yhtään.
Uudessa Pumassahan on ilmeisesti nyt sitten digimittaristo, missähän vaiheessa tulee esim ST:hen saataville? Ei sillä, että sitä kaipaisin, analogiset viisarimittarit ovat omaan silmään kyllä se selkein tapa esittää tietoa ja Fiestan mittaristohan on varsin selkeä kokonaisuus.
Vantaan Bauhaussin pihalla tuli muuten pari viikkoa sitten bongattua musta ST, taisi olla ainakin putkenpäät vaihdettu ellei koko putkisto jopa, hieno peli oli kyllä kun näytti juuri pesusta tulleelta.
Uudessa Pumassahan on ilmeisesti nyt sitten digimittaristo, missähän vaiheessa tulee esim ST:hen saataville? Ei sillä, että sitä kaipaisin, analogiset viisarimittarit ovat omaan silmään kyllä se selkein tapa esittää tietoa ja Fiestan mittaristohan on varsin selkeä kokonaisuus.
Vantaan Bauhaussin pihalla tuli muuten pari viikkoa sitten bongattua musta ST, taisi olla ainakin putkenpäät vaihdettu ellei koko putkisto jopa, hieno peli oli kyllä kun näytti juuri pesusta tulleelta.
2021 Tesla Model 3 LR
Re: Ford Fiesta ST 2018
Onko teillä jäähdytysrivat miten pysynyt kasassa? Etupää on todella aukinainen, niin eilen tuli kurkattua huvikseen kun ajoin johonkin helvetin ötökkäparveen ja tuulilasi meni hetkessä valkoseks, niin onhan se hieman rutussa jo, tosin pääseehän tuonne kiviä myös helposti lentämään.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Pidempi Lapin reissu heitetty ST:llä. Täydellä tankilla lähdetty ja täyteen tankattu kotiutuessa. +90% matka-ajoa.
98 bensaa meni 203,9 litraa, kilometrejä 2825,4
Tietokoneen ilmoittama kulutus 5,7 l/100km, keskinopeus 76km/h
Oikea kulutus ~7,2 l/100km, ihan ok lukema vaikka hyssytellen ajoin. Tavaraa mukana itseni lisäksi vain vararengas ja +30kg tavaraa
Käytännössä auton suorituskyky ohitustilanteissa oli huono, 3. vaihteella on lähdettävä rekasta ohi aina. Olenko ainoa vai kuvittelenko vain?
98 bensaa meni 203,9 litraa, kilometrejä 2825,4
Tietokoneen ilmoittama kulutus 5,7 l/100km, keskinopeus 76km/h
Oikea kulutus ~7,2 l/100km, ihan ok lukema vaikka hyssytellen ajoin. Tavaraa mukana itseni lisäksi vain vararengas ja +30kg tavaraa
Käytännössä auton suorituskyky ohitustilanteissa oli huono, 3. vaihteella on lähdettävä rekasta ohi aina. Olenko ainoa vai kuvittelenko vain?
"Black Shadow" ST -19
Re: Ford Fiesta ST 2018
Nyt täytyy sanoa että en ole asiaa juurikaan pohtinut...
Itse vaihdan ohitustilanteissa eri vauhdeissa niin että RPM on siinä 3000-3500.
Eli kun olen ohituspäätöksen tehnyt niin vaihdan nyt vaikka sille 3.vaihteelle muutaman sekunnin aijemmin jotta ahtopaine nousee...sitten hanaa
Kyllä sillä 4-5.vaihteellakin on helppo ohittaa jos on tilaa&aikaa&painetta...
Mä olen ainakin huomannut vaikka vääntöä on se "Raax low-inertiaturbo" hieman uninen jos ei ole valmiiksi jengaa koneessa,no sitten se jodlaa kuin Heidi Alpeilla
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"