Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

focst kirjoitti:2.0 hihna ui öljyssä eli oisko hihnasta irronnut öljyyn jotakin..?
Jota on sitten joka paikassa muuallakin....
Vai onko moottorissa käyneet väärät öljyt. Hups... :oops:
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

PiuhaPoikki kirjoitti: Pienempään dieseliin ei ilmeisesti ole vieläkään tullut lupailtua päivityspakettia, jolla venytetään öljyn ikää?
Lukekaa nyt edes vähän taaksepäin tätä ketjua..

Mikäli ennenaikainen huoltoilmoitin syttyy, tulee autoon vaihtaa öljyt. Tehdas tutkii asiaa parhaillaan ja pyrimme saamaan ratkaisun.

Ilmoitus tulee 1500km ennen huollon tarvetta, jonka jälkeen auto ilmoittaa öljynvaihto vaaditaan.

Ford liike käsittelee asian aina tapauskohtaisesti ja on tarvittaessa yhteydessä Ford maahantuontiin.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

HMS77 kirjoitti:Lukekaa nyt edes vähän taaksepäin tätä ketjua..
Luetaan luetaan, eläpä nyt hermostu.

Se luettu tässä juuri hämmästyttääkin.
Kuinka ne nyt vieläkin sitä muka tutkii, kun jo maaliskuun alussa on laitettu liikkeelle huhu päivityspaketista ja uudesta (isommasta?) öljypohjasta.
1.5 dieseliin tulossa päivitys lyhyen huoltovälin takia. Monilla auto alkanut ilmoitella öljynvaihtotarpeesta reilusti etuajassa.
Päivitys ei ole pelkkä softa vaan myös osia vaihdetaan moottorista kuten esim. uusi öljypohja. Tämän takia maahantuoja ei halua myydä uusia pikku dieseleitä tällä hetkellä Suomeen.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
dr500
Viestit: 151
Liittynyt: 09 Kesä 2016 19:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja dr500 »

Aika paljon on kyllä ollut sekalaisia ongelmia tässä mallissa varsinkin noissa pikkukoneisissa.
Toivottavasti tulevat mallit kuten Kuga saadaan vähän valmiimpina ulos..
Mielestäväni autofirmat voisivat jättää turhia tietoteknisiä härpäkkeitä pois ja keskittyä enemmän siihen, että perusasiat toimivat.
Trukki1
Viestit: 173
Liittynyt: 10 Marras 2018 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Trukki1 »

focst kirjoitti:Avaimettoman järjestelmän toimintaa yritettiin korjata. Välillä toimii kun ajatus toisinaan saa kaivaa avaimen esiin. Ei ollut vaikutusta päivityksellä toimii vieläkin yhtä huonosti. Radion päivitystä voin suositella kosketus näytön reagointi siirtyi nykyaikaan eikä ole enää sitä ihme viivettä kun kanavan valitsee niin oikeasti vaihtuu samantien eikä jää empimään.. :thumbup:
Tuo kanavan vaihtumisen nopeus riippu radion asetuksista. Jos asetus on tietty niin kestää tovin ennenkuin kanava vaihtuu jos asetus toinen niin vaihtuu saman tien. Eli kestämisen syy on kaiketi että on pyynti etsiä kyseiseltä muistipaikalta se "vahvin signaali" niin se sitten ottaa sen tovin. Ihmettelivät tuota viivettä yhdessä tunnetussa autolehdessäkin...Itsellä ainakin toimii niin.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Trukki1 kirjoitti:Tuo kanavan vaihtumisen nopeus riippu radion asetuksista. Jos asetus on tietty niin kestää tovin ennenkuin kanava vaihtuu jos asetus toinen niin vaihtuu saman tien. Eli kestämisen syy on kaiketi että on pyynti etsiä kyseiseltä muistipaikalta se "vahvin signaali" niin se sitten ottaa sen tovin. Ihmettelivät tuota viivettä yhdessä tunnetussa autolehdessäkin...Itsellä ainakin toimii niin.
Kyllä se empiminen päivityksellä loppui..onko sulla saatavilla uudempaa päivitystä radiolle?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Jansku87
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Tammi 2019 23:19

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jansku87 »

Pikku vikoja on ilmennyt ajan mittaan esim. vasemman takaoven alareunan kivenisku teippi oli irtoamassa sekä apukuskin puoleinen hopeinen kynnyslista joka kuuluu titanium malliin oli osittain irti jotka vaihdettiin. Hiukkasloukku herjaan tehtiin päivitys, mutta hätäpuhelujärjestelmän vikaan ei kuulemma ole päivitystä. Uusimpana "ominaisuutena" on ilmennyt renkaiden vaihdon jälkeen tärinä yli 100km/h ajettaessa. Tärinää ei ilmaannu kiihdyttäessä tai nostaessa kaasupoljinta ylös vaan tietyssä kohtaa nopeutta ylläpitäessä. Renkaat tasapainotettu sekä huolto on kahteen kertaan koe ajanut auton huomaamatta tärinää kunnes tänään huoltomies tuli kyytiin ja ymmärsi mitä hain takaa. Renkaista ei kuulemma ainakaan johdu ja muutakaan järkevää selitystä ei tullu. Yksi asia mikä tuli mieleen, että voisikohan se johtua sylinterin lepuutustoiminnosta joka aiheuttaisi tärinää? Kävin myös ajamassa sport ajotilassa jolloin tärinää ei ilmennyt jonka jälkeen vaihdoin takaisin normaaliin jolloin tärinä ilmaantui takaisin. Tärinää ei voi kyllä olla huomaamatta. Toisaalta jos vika olisi renkaissa tai vanteissa luulisi tärinän olevan jonkin verran laajemmalta alueelta ajonopeutta katsottaessa.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost 125hv Titanium -19
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa »

Jansku87 kirjoitti:Pikku vikoja on ilmennyt ajan mittaan esim. vasemman takaoven alareunan kivenisku teippi oli irtoamassa sekä apukuskin puoleinen hopeinen kynnyslista joka kuuluu titanium malliin oli osittain irti jotka vaihdettiin. Hiukkasloukku herjaan tehtiin päivitys, mutta hätäpuhelujärjestelmän vikaan ei kuulemma ole päivitystä. Uusimpana "ominaisuutena" on ilmennyt renkaiden vaihdon jälkeen tärinä yli 100km/h ajettaessa. Tärinää ei ilmaannu kiihdyttäessä tai nostaessa kaasupoljinta ylös vaan tietyssä kohtaa nopeutta ylläpitäessä. Renkaat tasapainotettu sekä huolto on kahteen kertaan koe ajanut auton huomaamatta tärinää kunnes tänään huoltomies tuli kyytiin ja ymmärsi mitä hain takaa. Renkaista ei kuulemma ainakaan johdu ja muutakaan järkevää selitystä ei tullu. Yksi asia mikä tuli mieleen, että voisikohan se johtua sylinterin lepuutustoiminnosta joka aiheuttaisi tärinää? Kävin myös ajamassa sport ajotilassa jolloin tärinää ei ilmennyt jonka jälkeen vaihdoin takaisin normaaliin jolloin tärinä ilmaantui takaisin. Tärinää ei voi kyllä olla huomaamatta. Toisaalta jos vika olisi renkaissa tai vanteissa luulisi tärinän olevan jonkin verran laajemmalta alueelta ajonopeutta katsottaessa.
Värinä johtuu juurikin tuosta sylinterinlepuutustoiminnosta. Epäilin tuota toimintoa syyksi ja kysyin tätä aikanaan myös maahantuojalta ja tästä siis kyse. Itselläni 1,0 ecoboost A8 automaatilla ja tuon värinän huomaan ainakin tossa automaatissa selkeimmin 40-60kmh nopeuksilla pintakaasulla ajellessa. Kovemmissa nopeuksissa ei niinkään erotu ehkä osin siksi, että kovemmissa nopeuksissa kuormitus on suurempaa jolloin toiminto poistuu ainakin useammin käytöstä. Tuo toiminto on koodattu pois nimenomaan tuossa sport ajotilassa, mutta oletuksena aina oleva normaali ajotila pitää tuon toiminnon päällä johtuen päästöjen hallinnasta jolla autolle on nuo tietyt päästölukemat hyväksytty. Hieman ärsyttävä piirre, mutta eipä tuolle minkään mahda. Poiskaan sitä ei voi koodata, koska muuten auto ei täyttäisi päästöluokitusta. Mutta viasta ei siis ole kyse
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Jansku87 kirjoitti:Pikku vikoja on ilmennyt ajan mittaan esim. vasemman takaoven alareunan kivenisku teippi oli irtoamassa sekä apukuskin puoleinen hopeinen kynnyslista joka kuuluu titanium malliin oli osittain irti jotka vaihdettiin. Hiukkasloukku herjaan tehtiin päivitys, mutta hätäpuhelujärjestelmän vikaan ei kuulemma ole päivitystä. Uusimpana "ominaisuutena" on ilmennyt renkaiden vaihdon jälkeen tärinä yli 100km/h ajettaessa. Tärinää ei ilmaannu kiihdyttäessä tai nostaessa kaasupoljinta ylös vaan tietyssä kohtaa nopeutta ylläpitäessä. Renkaat tasapainotettu sekä huolto on kahteen kertaan koe ajanut auton huomaamatta tärinää kunnes tänään huoltomies tuli kyytiin ja ymmärsi mitä hain takaa. Renkaista ei kuulemma ainakaan johdu ja muutakaan järkevää selitystä ei tullu. Yksi asia mikä tuli mieleen, että voisikohan se johtua sylinterin lepuutustoiminnosta joka aiheuttaisi tärinää? Kävin myös ajamassa sport ajotilassa jolloin tärinää ei ilmennyt jonka jälkeen vaihdoin takaisin normaaliin jolloin tärinä ilmaantui takaisin. Tärinää ei voi kyllä olla huomaamatta. Toisaalta jos vika olisi renkaissa tai vanteissa luulisi tärinän olevan jonkin verran laajemmalta alueelta ajonopeutta katsottaessa.
Hätäpuhelujärjestelmän vikaan on päivitys tcu moduli pitää päivittää siitä on kyllä huoltotiedote fordliikkeen pitäisi asiasta tietää..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Huomaako sylinterin lepuutusta mahdollisen värinän lisäksi hetkellisen kulutuksen lukemista? Vai kuuluuko samaan sarjaan start/stop-järjestelmän lähes olemattoman kulutushyödyn kanssa?

Missä tilanteissa olette lepuutuksen aktivoitumisen havainneet?
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
jarkkoo
Viestit: 359
Liittynyt: 21 Heinä 2005 00:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

Jees, oma vaihto-operaatio Focukseen lie saatu päätökseen, ei kauppoja kuitenkaan. Kiva auto, jopa koeajoon löytynyt 1.0T A8 vaikutti todella mukavalta normiajoon (selkeesti pirteemmän oloinen kuin tuo allekirjoituksen Fiesta?) mutta näyttää siltä ettei myyjän ja ostajan näkemykset raha-asioista kohtaa kaupankäynnin saattamiseksi loppuun. Mistä lähtien autoissa on ollut ns. apteekin hinnat? Fiestaa ostaessa pääsi oikeasti neuvottelemaan hinnasta vaikka oli vaihtoauto, nyt ei euroakaan neuvotteluvaraa myyjän mukaan mikä kuulostaa todella erikoiselta.

Myönnettäkööt sen verran, etten jaksanut vaivautua kysymään tarjousta kuin yhdestä liikkeestä, kun en jaksa ajella sinne tänne neuvottelemaan ja sähköpostin käyttö tuntuu olevan vielä melko vaikeeta automyyjille, noin yleistäen.
2021 Tesla Model 3 LR
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa »

Rusakko_ kirjoitti:Huomaako sylinterin lepuutusta mahdollisen värinän lisäksi hetkellisen kulutuksen lukemista? Vai kuuluuko samaan sarjaan start/stop-järjestelmän lähes olemattoman kulutushyödyn kanssa?

Missä tilanteissa olette lepuutuksen aktivoitumisen havainneet?
Kulutushyötyä en ainakaan itse ole huomannut. Itselläni se tuntuu aktivoituvan esim. kun kiihdyttää nollasta 40-60 vauhtiin ja jatkaa siitä pintakaasulla. Sen värinän ainakin omassa litrasessa huomaa tuossa nopeudessa selkeästi. Samalla olen kiinnittänyt huomiota, että kun lähtee esim. neljästäkympistä pintakaasulta kiihdyttämään niin välillä laatikko nykäisee selvästi. Pohtinut, että liittyy todennäköisesti tilanteeseen missä sylinterin deaktivointi loppuu ja automaatti samalla vaihtaa pienemmälle niin korostuuko automaatin vaihto enemmän kuin normaalisti jos tapahtuvat samaan aikaan. Tiedä sitten olisko tuokin ominaisuus päivitettävissä joskus parempaan suuntaan. Noh, mutta kokonaisuutena voimapaketti tuntuu kuitenkin toimivan todella hienosti ja pääasiassa miellyttävä ajella.
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus »

Rusakko_ kirjoitti:Huomaako sylinterin lepuutusta mahdollisen värinän lisäksi hetkellisen kulutuksen lukemista? Vai kuuluuko samaan sarjaan start/stop-järjestelmän lähes olemattoman kulutushyödyn kanssa?

Missä tilanteissa olette lepuutuksen aktivoitumisen havainneet?
En ole oikeastaan huomannut mitenkään lepuutuksen toimintaa tai toimimattomuutta 1,5-litraisessa. Tosin kulutus kuudenkympin vauhdissa tasaisella maalla pintakaasulla on alle 3 litran luokkaa, mikä on mielestäni todella vähän.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

focst kirjoitti: Kyllä se empiminen päivityksellä loppui..onko sulla saatavilla uudempaa päivitystä radiolle?
Kokeile laittaa asetuksista päälle ”vaihtoehtoinen taajuus”, niin huomaat, ettei Syncin päivityksellä ole kanavien vaihtumisen nopeuden kanssa mitään tekemistä. Toki päivitys on saattanut muuttaa asetuksia, sitä se joskus tekee. Minulla tämä uusin Sync päivitys ei kyllä muuttanut mitään.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

mjasa kirjoitti:Värinä johtuu juurikin tuosta sylinterinlepuutustoiminnosta. Epäilin tuota toimintoa syyksi ja kysyin tätä aikanaan myös maahantuojalta ja tästä siis kyse. Itselläni 1,0 ecoboost A8 automaatilla ja tuon värinän huomaan ainakin tossa automaatissa selkeimmin 40-60kmh nopeuksilla pintakaasulla ajellessa. Kovemmissa nopeuksissa ei niinkään erotu ehkä osin siksi, että kovemmissa nopeuksissa kuormitus on suurempaa jolloin toiminto poistuu ainakin useammin käytöstä. Tuo toiminto on koodattu pois nimenomaan tuossa sport ajotilassa, mutta oletuksena aina oleva normaali ajotila pitää tuon toiminnon päällä johtuen päästöjen hallinnasta jolla autolle on nuo tietyt päästölukemat hyväksytty. Hieman ärsyttävä piirre, mutta eipä tuolle minkään mahda. Poiskaan sitä ei voi koodata, koska muuten auto ei täyttäisi päästöluokitusta. Mutta viasta ei siis ole kyse
No onhan se vika jos auto tärisee/värisee. Ei 30 t€ auton pidä olla mikään munanvatkauslaite.
Ihme homma että Ford selittää kaikki huonot ratkaisut ominaisuuksiksi ja kyllä kansa sietää.
Luigi
Viestit: 125
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Luigi »

jarkkoo kirjoitti:Myönnettäkööt sen verran, etten jaksanut vaivautua kysymään tarjousta kuin yhdestä liikkeestä, kun en jaksa ajella sinne tänne neuvottelemaan ja sähköpostin käyttö tuntuu olevan vielä melko vaikeeta automyyjille, noin yleistäen.
2015 Mondeon kun vaihdoin pois nykyiseen Focukseen niin huonoimman ja parhaan välirahan/hyvityksen välillä oli 3800€ ja korkokin saatiin puristettua prosentilla alaspäin

Kaupat olen aina tehnyt sähköpostitse. Hyvät kuvat nettiin ja useampi tarjouspyyntö vetämään. Nytkin pystyin kahden eri myyjän välillä nostamaan hyvityshintaa reippaasti ylöspäin. Aikaa ja kärsivällisyyttä tuo vaatii ja auton jouduin hakemaan 400km mikä on pikku seikka jos hyvityksiä katsoo
Pajari
Viestit: 103
Liittynyt: 11 Huhti 2018 19:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pajari »

Miten teillä tuo litrasen 125Hv moottori A8:lla lämpenee näillä ulkolämpötiloilla (+15-20C)? Tuntuu, että sillä rintamalla joku on muuttunut sen hiukkasloukkupäivityksen jälkeen.
Nyt saa kihnuttaa kaupunkinopeuksissa kymmenkunta km, että viisari liikahtaa muutaman millin. Vai onko termostaatti jo palasina? Ei tuo talvellakaan kovimpien pakkasten aikaan ollut noin hidas lämpenemään. Kestää tosi pitkään että lämmöt nousee normaaliin, paljonko se sitten lieneekään viisarin pönöttäessä keskellä asteikkoa? Luulisi nyt kun nesteet/moottori on startissa jo n. 40C lämpimämpiä verrattuna talviaikaan, lämpöjen nousevan paljon nykyistä nopeammin. Omituista.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Trukki1
Viestit: 173
Liittynyt: 10 Marras 2018 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Trukki1 »

focst kirjoitti:Kyllä se empiminen päivityksellä loppui..onko sulla saatavilla uudempaa päivitystä radiolle?
Itsellä jos radion asetuksissa "Vaihtoehtoinen taajuus" on päällä (1) niin kanavan vaitamisessa on silloin viivettä. Muuten ei ole mitään viivettä noiden kanavien vaihtojen kanssa.
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Pajari kirjoitti:Miten teillä tuo litrasen 125Hv moottori A8:lla lämpenee näillä ulkolämpötiloilla (+15-20C)? Tuntuu, että sillä rintamalla joku on muuttunut sen hiukkasloukkupäivityksen jälkeen.
Nyt saa kihnuttaa kaupunkinopeuksissa kymmenkunta km, että viisari liikahtaa muutaman millin. Vai onko termostaatti jo palasina? Ei tuo talvellakaan kovimpien pakkasten aikaan ollut noin hidas lämpenemään. Kestää tosi pitkään että lämmöt nousee normaaliin, paljonko se sitten lieneekään viisarin pönöttäessä keskellä asteikkoa? Luulisi nyt kun nesteet/moottori on startissa jo n. 40C lämpimämpiä verrattuna talviaikaan, lämpöjen nousevan paljon nykyistä nopeammin. Omituista.
Juuri totesin tänään aamupäivällä, että todella nopeasti lämpenee nyt kun on kelit taas kesäiset. 6-7km kaupunkiajoa riittää nostamaan viisarin keskelle, mitä se sitten tarkoittaakaan. Kyllä termaria epäilisin, jos tosiaan kestää kymmeniä kilometrejä, että näillä keleillä lämpenee. Mulla on aina S/S pois päältä ja ajoasetus sportilla.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

mjasa kirjoitti:Värinä johtuu juurikin tuosta sylinterinlepuutustoiminnosta. Epäilin tuota toimintoa syyksi ja kysyin tätä aikanaan myös maahantuojalta ja tästä siis kyse. Itselläni 1,0 ecoboost A8 automaatilla ja tuon värinän huomaan ainakin tossa automaatissa selkeimmin 40-60kmh nopeuksilla pintakaasulla ajellessa. Kovemmissa nopeuksissa ei niinkään erotu ehkä osin siksi, että kovemmissa nopeuksissa kuormitus on suurempaa jolloin toiminto poistuu ainakin useammin käytöstä. Tuo toiminto on koodattu pois nimenomaan tuossa sport ajotilassa, mutta oletuksena aina oleva normaali ajotila pitää tuon toiminnon päällä johtuen päästöjen hallinnasta jolla autolle on nuo tietyt päästölukemat hyväksytty. Hieman ärsyttävä piirre, mutta eipä tuolle minkään mahda. Poiskaan sitä ei voi koodata, koska muuten auto ei täyttäisi päästöluokitusta. Mutta viasta ei siis ole kyse
Täällä täysin samat. 40-60kmh nopeudessa välillä täristää. Eli ihan ominaisuus siis kyseessä. Eikä tuo nyt ainakaan itselle ole kovinkaan häiritsevää. Hyvin pieni tärinä kumminkin.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Viikkus kirjoitti:Kokeile laittaa asetuksista päälle ”vaihtoehtoinen taajuus”, niin huomaat, ettei Syncin päivityksellä ole kanavien vaihtumisen nopeuden kanssa mitään tekemistä. Toki päivitys on saattanut muuttaa asetuksia, sitä se joskus tekee. Minulla tämä uusin Sync päivitys ei kyllä muuttanut mitään.
En ole synckkiä päivittänyt vaan päivitettiin huollossa itse radio moduli..pitää testata muuttaa taajuutta näkee mitä vaikuttaa..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus »

No niin, 18-tuumaiset kesäkiekot alla.

Tultiin mökille ja sopivasti jälkikiristys osui 100 kilsan jälkeen mökin pihaan.

Ensivaikutelmat design-vanteista: todella hyvän näköiset, ajettavuus todella tarkka ja muutenkin erinomainen tuntuma, mutta...

Mukavuus kärsii aika paljon. Aktiivinen melunvaimennus tai ei, rengasmeteliä on liikaa maantie/moottoritienopeuksissa. Jos pystyy ajamaan urien vieressä, niin ihan ok, mutta muuten melkoisen äänekkäät kiekot.

Rengasliikkeessä oli näköjään laitettu 3,2 bar paineet renkaisiin, joka on virallisesti liikaa, eli mukavuutta saanee jonkun verran parannettua, kun pudottaa paineet suositusten mukaisiksi.

Ristiriitaiset fiilikset. :?
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa »

Arski54 kirjoitti:No onhan se vika jos auto tärisee/värisee. Ei 30 t€ auton pidä olla mikään munanvatkauslaite.
Ihme homma että Ford selittää kaikki huonot ratkaisut ominaisuuksiksi ja kyllä kansa sietää.
No osasin tätä jo ihan itsekin ilman maahantuojaa epäillä syyksi kun tuppaa olemaan tyypillistä tuommoinen käytös moottorilta kun sylinterit vähenee. Ei tuo tosiaan niin häiritsevää ole, että maailma siihen kastuu. Eri asia jos se olisi jatkuvaa
Pelimiäs
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Maalis 2019 21:43
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pelimiäs »

calculus kirjoitti:No niin, 18-tuumaiset kesäkiekot alla.

Rengasliikkeessä oli näköjään laitettu 3,2 bar paineet renkaisiin, joka on virallisesti liikaa, eli mukavuutta saanee jonkun verran parannettua, kun pudottaa paineet suositusten mukaisiksi.

:?
Pistähän rengaspaineet vaan ohjeistuksen mukaisiksi niin kyllä ne äänet siitä vaimenevat.
Nyk. Focus 1.5 EcoBoost 182hp A8 Vignale Wagon -19
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Pelimiäs kirjoitti:Pistähän rengaspaineet vaan ohjeistuksen mukaisiksi niin kyllä ne äänet siitä vaimenevat.
Edellisessä mk3,5 focuksessa käytin ohjeistuksen mukaisia paineita 18” Nokian Hakka Black renkaissa ja ne kului ensimmäisen kesän (n6000km) aikana lähes silmissä sinne viiden millin paikkeille. Nostin seuraavana kesänä paineet 2.8bar ja holtiton kuluminen loppui siihen. Samat paineet laitoin suosiolla tähän nykyiseenkin 8-)
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Vastaa Viestiin