Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Itse käynnistän auton etänä kun menen rappukäytävässä, siihen mennessä kun autoon istahtaa on jo nesteet kerenny pyörähtämään joka paikassa eikä tartte ihan "kylmiltään" lähteä.
Varsinkin automaatin kanssa tykkään että auto käy ainakin minuutin ennen liikkeellelähtöä, että voitelu on varmasti kunnossa.
En oikein ymmärrä miten tuon etäkäynnistyksen hyötyä ei ymmärretä?

Ja kyllä meillä ainakin on Webaston kaukosäädin jolla saa senkin sisältä kämpästä käyntiin..
Viimeksi muokannut HMS77, 22 Maalis 2019 09:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Auto napataan käyntiin lämpiämään etukäteen, koska ae on mukavuutta näin talvella. Tienvarresta kotiin kävelee kyytiporukan jättämänä 5 minuuttia, siinä ajassa ehtii jo lämmetä mukavasti.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Pajari
Viestit: 103
Liittynyt: 11 Huhti 2018 19:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pajari »

HMS77 kirjoitti: Varsinkin automaatin kanssa tykkään että auto käy ainakin minuutin ennen liikkeellelähtöä, että voitelu on varmasti kunnossa.

Ja kyllä meillä ainakin on Webaston kaukosäädin jolla saa senkin sisältä kämpästä käyntiin..
Entäs jos se moottori käy jostain syystä ilman voitelua ja olet vasta portaikossa paarustamassa autolle? Fordin "hyvä" takuukäytäntö tule tietysti silloin koetukselle.
Webaston kaukosäätimen kantomatka ei riitä joa auto on vähänkin etempänä parkissa, esim. työpaikalla. (totta kai se Webaston kake tuli minunkin kotteron mukana)
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus »

Pelimiäs kirjoitti:Morjensta,

Tuli vaihdettua tuo tiisseli-montukka pois ja pensa-vookkus tilalle. Tilaus tammikuussa ja parin viikon päästä auto oli jo pihassa. Nooh, sattui olemaan maahantuojalla tyrkyllä just se minkä halusinkin. Varustelu on "kattava" ;) .

Sitä sai mitä tilasi eli olen ollut päällisinpuolin tyytyväinen hankintaan ja ei ole ollut kuin yks ongelma sähköisen takaluukun kanssa. Oli kiire lentokoneeseen ja ei suostunut aukeamaan lentokentän parkissa. Ei sitten millään. Takaovet auki ja istuimet alas ja matkatavarat takaoven kautta ulos ja matkaan. Pikkasen oli nolo tilanne... Nooh, nyt se taas pelittää - ainakin toistaiseksi.

Joku kyselikin 182hv/240nm perään ja jos on ajanut aikasemmin 150hv/350 nm vääntävällä mondeon koneella niin niiden vääntöjen puuttuminen 182 heppasesa tuntuu nopeuksissa 80-120 kun polkasee tallan lattiaan.Mondeo oli yllättävän vahva noissa nopeuksissa...

Nuo viat jotka tällä foorumilla ovat tulleet esille ainakin pienempi koneisissa niin ovat pysyneet tuossa meikälääsen kulkukuneuvossa toistaiseksi ainakin poissa.

Kehuja voi antaa B&O soundeista ja adaptiivisesta vakkarista (pakkohankinnat kaikille!). Adaptiivisessa avakkarissa kylläkin ärsyttää se "älykkyys" hakea navista nopeusrajoitukset joissakin kohtaa liikennettä.Prkl. Saiko siihen jotain päivitystä?

Tuo takuukeskustelu on mielenkiintoinen ja totta on että se 5v/100tkm punnitaan sitten ongelmatilanteessa. Mullekin auto myytiin 5v tehdastakuuna.

FordPass on oikea suunta saada omasta ajoneuvosta lisätietoa sen toimivuudesta/toimimattomuudesta.
Sitten vielä kyssäri foorumilaisille "aktiivisesta melunvaimennuksesta" että tietääkö kukaan miten se on toteutettu?
Oletko Pelimiäs ollut tyytyväinen Vignaleen yleisen laatunsa puolesta? Itsellä on ensi keskiviikkona vaihto edessä, meilläkin Mondeo vaihtuu Focukseen.

Mulla ei varmaan tule mitään sokkia ohituskiihtyvyyden kanssa, kun nykyisessä Mondeossa on 1.5 ecoboost, tosin manuaalina. Nelonen ennakoivasti silmään, lappu lattiaan ja 80-120 km/h menee tarpeeksi ripeästi. Todennäköisesti uuden Focuksen kanssa sama homma, manuaali myöskin, mutta hieman pirteämmin, kiitos suuremman tehon ja pienemmän painon.

Sähköisen takaluukun jätin tarkoituksella tehtaalle, kun ajattelin siinä olevan taas yhden talvikeleissä vika-alttiin osan. B&O soi kyllä koeajoautossa pienien säätöjen jälkeen mun mielestä paremmin (=tasapainoisemmin) kuin Sonyn 12 kaiuttimen systeemi Mondeossa ikinä.

Kaikkein suurin syy mulle valita Vignale oli se, että se on hiljaisin mahdollinen Focus. Käsittääkseni vastamelujärjestelmä toimii niin, että autossa on (ilmeisesti ainakin neljä) mikrofonia matkustajien korvan lähellä (katossa?) kuuntelemassa taustamelua, ja järjestelmä syöttää kaiuttimiin vastaavaa ääntä, mutta vaihe käännettynä siten, että ääniaallot kumoavat (osittain) toisensa matkustajien korvien seudulla. Sama idea kuin vastamelukuulokkeissa, mutta huomattavasti monimutkaisempi toteuttaa autossa kaiuttimien kautta. Käsittääkseni myös Vignalen laseissa on esim. Titaniumia parempi äänieristys.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Pelimiäs
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Maalis 2019 21:43
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pelimiäs »

calculus kirjoitti:Oletko Pelimiäs ollut tyytyväinen Vignaleen yleisen laatunsa puolesta? Itsellä on ensi keskiviikkona vaihto edessä, meilläkin Mondeo vaihtuu Focukseen.

Mulla ei varmaan tule mitään sokkia ohituskiihtyvyyden kanssa, kun nykyisessä Mondeossa on 1.5 ecoboost, tosin manuaalina. Nelonen ennakoivasti silmään, lappu lattiaan ja 80-120 km/h menee tarpeeksi ripeästi. Todennäköisesti uuden Focuksen kanssa sama homma, manuaali myöskin, mutta hieman pirteämmin, kiitos suuremman tehon ja pienemmän painon.

Sähköisen takaluukun jätin tarkoituksella tehtaalle, kun ajattelin siinä olevan taas yhden talvikeleissä vika-alttiin osan. B&O soi kyllä koeajoautossa pienien säätöjen jälkeen mun mielestä paremmin (=tasapainoisemmin) kuin Sonyn 12 kaiuttimen systeemi Mondeossa ikinä.

Kaikkein suurin syy mulle valita Vignale oli se, että se on hiljaisin mahdollinen Focus. Käsittääkseni vastamelujärjestelmä toimii niin, että autossa on (ilmeisesti ainakin neljä) mikrofonia matkustajien korvan lähellä (katossa?) kuuntelemassa taustamelua, ja järjestelmä syöttää kaiuttimiin vastaavaa ääntä, mutta vaihe käännettynä siten, että ääniaallot kumoavat (osittain) toisensa matkustajien korvien seudulla. Sama idea kuin vastamelukuulokkeissa, mutta huomattavasti monimutkaisempi toteuttaa autossa kaiuttimien kautta. Käsittääkseni myös Vignalen laseissa on esim. Titaniumia parempi äänieristys.
Juu, kyllä olen ollut tyytyväinen. Toki auto on tottakai Mondeota pienempi ja sen huomaa ratin takana ja alustan liikkeistä varsinkin hieman jäisellä ja rikkonaisella tiellä. Hyvä auto tuo Vinkku-vookkus on...

Sync3:sen sain tänään jumiin tuossa kotipihalla kun aloin värkkäämään Wi-Fi päivitystsekkauksen kanssa. Se meni niin juntturaan että ei totellut mitään komentoja. Nooh, auto lukkoon ja varttitunniksi sisälle. Siinä ajassa se ilmeisesti resetoi jotenki tuon systeemin itse ja homma pelittää taas. Ihme homma.

Joo, selvittelin itsekin tuota vastamelutoimintoa ja en kyllä ole löytänyt minkäänlaisia mikrofooneja auton sisältä ellei ne sitten ole siinä taustapeilin kupeessa - tai sitten muuten vaan hyvin piilotettuna. Hiljainenhan tuo on mutta kyllä ainakin talvirengasäänet (nasta) kuuluvat sisälle. Tiiä sitte onko kusetusta koko ANC :lol:

Mutta mukavan möreät äänet tuossa autossa on kun sen räjäyttää käyntiin...oliskohan nekin tehty digitaalisesti ja kuuluu kaiuttimesta mörinä ;)

Kulutuslukemat kyllä hieman huolettaa mutta vastahan tuolla on vähän alle pari tonnia ajettuna. Kattellaan jospa se siitä tasoittuisi.
Nyk. Focus 1.5 EcoBoost 182hp A8 Vignale Wagon -19
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Pelimiäs kirjoitti:
Kulutuslukemat kyllä hieman huolettaa mutta vastahan tuolla on vähän alle pari tonnia ajettuna. Kattellaan jospa se siitä tasoittuisi.
Se on bensa-automaatti. Et sillä mihinkään ecolukemiin pääsekään, vaikka sekin on kovin suhteellinen asia.
Itsellä kun on ollu aikoinaan kolmekin raatovankkuria, elikkä 2000kg painavia bensakaseja niin kaikki niiden jälkeen tuntuu kulkevan höyryillä. :D
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Hjesko
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Maalis 2019 09:09

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hjesko »

Pelimiäs kirjoitti: Kulutuslukemat kyllä hieman huolettaa mutta vastahan tuolla on vähän alle pari tonnia ajettuna. Kattellaan jospa se siitä tasoittuisi.
Minkälaisiin lukemiin on alkutaipaleella päädytty? Koeajetuissa 150hv versioissa oli keskikulutukset seiskalla alkavia. Tää riittäis itelle.
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Hjesko kirjoitti:Minkälaisiin lukemiin on alkutaipaleella päädytty? Koeajetuissa 150hv versioissa oli keskikulutukset seiskalla alkavia. Tää riittäis itelle.
Manuaali menee 5 alkaviin mutta jos automaatin ois saanu samaan hintaan olisin sen ottanut..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Pelimiäs
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Maalis 2019 21:43
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pelimiäs »

Hjesko kirjoitti:Minkälaisiin lukemiin on alkutaipaleella päädytty? Koeajetuissa 150hv versioissa oli keskikulutukset seiskalla alkavia. Tää riittäis itelle.
Matka-ajossa näytti auton oma tietokone 5.7-5.9l ja kaupunkipyörityksessä lukema pyöriii 8 molemmin puolin.

Sportti—asetusta on käytetty kuiteski maltillisesti ;) Oottelen että tuo sekakulutus asettuis 7 puoliväliin niin olis ok.
Nyk. Focus 1.5 EcoBoost 182hp A8 Vignale Wagon -19
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16
Hot hatch
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Touko 2016 20:41

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hot hatch »

Freeze kirjoitti:Auto napataan käyntiin lämpiämään etukäteen, koska ae on mukavuutta näin talvella. Tienvarresta kotiin kävelee kyytiporukan jättämänä 5 minuuttia, siinä ajassa ehtii jo lämmetä mukavasti.
Voin kuvitella, että kesähelteellä on kans aika mukava laittaa auto valmiiksi käymään ja sisätilat jäähtymään, jos auto on koko päivän auringon paisteessa.
Tesla Model Y Performance
Trukki1
Viestit: 173
Liittynyt: 10 Marras 2018 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Trukki1 »

focst kirjoitti:Manuaali menee 5 alkaviin mutta jos automaatin ois saanu samaan hintaan olisin sen ottanut..
Itse olen ajanut pääsasiassa maantieajoa ja mittarissa on runsas 7000 km. Mitattu keskikulutus tasan 6.0 l/100km, ajotietokone näyttää. 5,9 l/100km (en ole nollannut kakkos ajotietokonetta lainkaan vielä). Kulutus kasvaa aika reippaasti kaupunkiajossa ja etenkin pakkaskeleillä.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Ensi viikoksi meneekin oma Focus sitten sinne ruostesuojaukseen ja keraamiseen pinnoitukseen. Mielenkiintoista nähdä vaikuttaako rengasmeluun tuo suojaus, jotkut on sanonu että hivenen vaimenee äänet, mikä ei ole huono asia ollenkaan. Ei sillä että Focus mitenkään erityisen äänekäs olisi verrattuna Mk4 Mondeoon.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Trukki1
Viestit: 173
Liittynyt: 10 Marras 2018 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Trukki1 »

HMS77 kirjoitti:Ensi viikoksi meneekin oma Focus sitten sinne ruostesuojaukseen ja keraamiseen pinnoitukseen. Mielenkiintoista nähdä vaikuttaako rengasmeluun tuo suojaus, jotkut on sanonu että hivenen vaimenee äänet, mikä ei ole huono asia ollenkaan. Ei sillä että Focus mitenkään erityisen äänekäs olisi verrattuna Mk4 Mondeoon.
Itsellä oli Octavia ennen ja kyllä nykyisessä Focussa kaikki äänet ovat huomattavasti hiljaisemmat (paitsi ehkä stereoiden ääni ;) ).
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Alkaa nyt oikeasti menemään käpy tuon FordPassin kanssa. Se kun ei vaan käynnistä enää autoa, herjaa vaan "auton käynnistäminen epäonnistui", tjsp.
Olen loggautunu ulos ja takas sisään, poistanu softan ja asentanu uudestaan, ei vaikutusta.
Todella tykkään tosta etäkäynnistyksestä ja käytän sitä joka kerta, niin ärsyttävää kun vaan lakkaa toimimasta.
Laitoinkin suoraan Fordille postia asiasta, katsotaan mitä ympäripyöreää vastaavat..

Olen kyllä valmis maksamaan tästä etäkäytöstä kun tämä ilmaisjakso päättyy, mutta siinä vaiheessa tuon softan toimivuus pitää parantua pirusti. Nyt tuntuu että sen on koodannu joku ensimmäisen vuoden opiskelija/kesäduunari..
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Hjesko
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Maalis 2019 09:09

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hjesko »

Miten tuo polttoainekäyttöinen lämmitin toimii muuten bensaversioiden kanssa? Tai tarkemmin kysymys kuuluu, että lähteekö lämmitin päälle, jos auton käynnistää suuremmalla pakkasella ilman esilämmitystä? Pelkona tässä on se, että lämmittää paljon lyhkäsiä pätkiä ja menee tukkoon ajan kanssa, jos tämä nyt tukkoon meneminen on ylipäätään niin yleistä kuin dieseleissä?

Meinasin ensin tilata ilman polttoainekäyttöistä lämmitintä, mutta kun nuo piuhavehkeet olisi tulleet melkein saman hintaisiksi jälkiasennettuina, niin en nähnyt järkeä jättää pois.
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Hjesko kirjoitti:Miten tuo polttoainekäyttöinen lämmitin toimii muuten bensaversioiden kanssa? Tai tarkemmin kysymys kuuluu, että lähteekö lämmitin päälle, jos auton käynnistää suuremmalla pakkasella ilman esilämmitystä? Pelkona tässä on se, että lämmittää paljon lyhkäsiä pätkiä ja menee tukkoon ajan kanssa, jos tämä nyt tukkoon meneminen on ylipäätään niin yleistä kuin dieseleissä?

Meinasin ensin tilata ilman polttoainekäyttöistä lämmitintä, mutta kun nuo piuhavehkeet olisi tulleet melkein saman hintaisiksi jälkiasennettuina, niin en nähnyt järkeä jättää pois.
Ei ole samallaista karstoutumis ongelmaa kuin diesel lämmittimessä.. ja mittariston valikoista voi halutessaan ottaa pois päältä. Pystyy erikseen valitsemaan pelkän esilämmityksen tai myös ajonaikaisen lämmityksen.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Vähän ehkä aiheen sivusta mutta tuohon dieselin karstajuttuun voi vaikuttaa myös omilla valinnoillaan. Käytän itse Nesteen uusiutuvaa dieseliä (my diesel) jonka myötä hiukkassuodattimen poltotkin tapahtuvat tosi harvoin. Tämän polton huomaa kabiiniin tulevasta krääsästä aika helposti. Uskoisin, että myös webasto pysyy puhtaampana. Euro 6d.temp luokan dieseli ja tuo Nesteen aine tankissa niin putkesta lentää pelkkiä kukkasia ja perhosia. :mrgreen:
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Trukki1
Viestit: 173
Liittynyt: 10 Marras 2018 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Trukki1 »

HMS77 kirjoitti:Alkaa nyt oikeasti menemään käpy tuon FordPassin kanssa. Se kun ei vaan käynnistä enää autoa, herjaa vaan "auton käynnistäminen epäonnistui", tjsp.
Olen loggautunu ulos ja takas sisään, poistanu softan ja asentanu uudestaan, ei vaikutusta.
Todella tykkään tosta etäkäynnistyksestä ja käytän sitä joka kerta, niin ärsyttävää kun vaan lakkaa toimimasta.
Laitoinkin suoraan Fordille postia asiasta, katsotaan mitä ympäripyöreää vastaavat..

Olen kyllä valmis maksamaan tästä etäkäytöstä kun tämä ilmaisjakso päättyy, mutta siinä vaiheessa tuon softan toimivuus pitää parantua pirusti. Nyt tuntuu että sen on koodannu joku ensimmäisen vuoden opiskelija/kesäduunari..
Tosi "ailahtelevaa" on tuon FordPassin toiminta. Kaksi vuottahan tuon "toimimattomaan" FordPassin käyttö on ilmaista :) . Sitten se maksaa kaiketi alle 100€/vuosi. Mutta jos tuo ei ala toimia paremmin niin enpä taida sitä maksaa. :?
6007
Viestit: 225
Liittynyt: 22 Tammi 2007 17:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 6007 »

eikö Ford Pass ja netti ole eri asioita, eihän Ford Pass maksa mitään , vai :?
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

6007 kirjoitti:eikö Ford Pass ja netti ole eri asioita, eihän Ford Pass maksa mitään , vai :?
Maksaa sekin.

FordPass maksaa.
Autosta jaettava netti maksaa.
Live-liikennetiedot maksaa.

Kaikista menee oma hintansa. FordPassin hintaa ei taida vieläkään olla Suomessa julkistettu. Jotain osviittaa varmaan saa FordPassin hinnasta, kun katsoo brittien hinnat £89 + VAT kahden vuoden tilauksesta. https://www.ford.co.uk/owner/owner-serv ... pport-faqs
kurjo
Viestit: 53
Liittynyt: 14 Marras 2018 15:09
Paikkakunta: Loimaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja kurjo »

Ja ratti penkit ja muutkin lämmittimet menee päälle käynistettäessä puhelimella
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus »

@Pelimiäs

Onko Vignalen pakoputkissa puskurissa muuten todellinen ulostulo vain oikealla puolella ja vasemmalla puolella tulppa? Huomioin seikan 150 hp koneella varustetussa esittelyautossa. :lol: Hieman aina huvittanut esim. diesel-Octavia RS:ssä kyseinen kuvio, kun talvella höyryää vain toinen puoli. Toisaalta onhan monessa muussakin autossa E-sarjan Mersua myöten ollut puskurissa mukamas pakoputken päät ja todelliset ulostulot sitten jossakin puskurin alla. :roll:

Edit: Ei sillä sinänsä ole mulle mitään erityistä merkitystä, mutta kaikki teennäinen kikkailu aina vähän ärsyttää.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Pelimiäs
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Maalis 2019 21:43
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pelimiäs »

calculus kirjoitti:@Pelimiäs

Onko Vignalen pakoputkissa puskurissa muuten todellinen ulostulo vain oikealla puolella ja vasemmalla puolella tulppa? Huomioin seikan 150 hp koneella varustetussa esittelyautossa. :lol: Hieman aina huvittanut esim. diesel-Octavia RS:ssä kyseinen kuvio, kun talvella höyryää vain toinen puoli. Toisaalta onhan monessa muussakin autossa E-sarjan Mersua myöten ollut puskurissa mukamas pakoputken päät ja todelliset ulostulot sitten jossakin puskurin alla. :roll:

Edit: Ei sillä sinänsä ole mulle mitään erityistä merkitystä, mutta kaikki teennäinen kikkailu aina vähän ärsyttää.
Juu, oikeassa olet. Vain oikealta kaasut ulos. Onhan tuo kyllä vähän huvittavaa mutta sitä se haluttu "design" teettää autosuunnittelijoiden pöydällä.
Nyk. Focus 1.5 EcoBoost 182hp A8 Vignale Wagon -19
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16
Fixu
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Täh, FordPass maksaa erikseen? LiveTrafficin ja Hotspotin ymmärrän, mutta mistä tuossa raakileen oloisessa FordPassissa pitäisi maksaa? Tuo ei tarjoa mitään mistä maksaisin erikseen. Etäkäynnistys ihan ok, mutta ilman pärjää vallan mainiosti jos siitä oikeasti pitää maksaa satkun vuodessa. Vaikka tuohon lisättäisiin webaston käynnistys niin ei tuolla hinnalla kiinnosta.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Fixu kirjoitti:Täh, FordPass maksaa erikseen? LiveTrafficin ja Hotspotin ymmärrän, mutta mistä tuossa raakileen oloisessa FordPassissa pitäisi maksaa? Tuo ei tarjoa mitään mistä maksaisin erikseen. Etäkäynnistys ihan ok, mutta ilman pärjää vallan mainiosti jos siitä oikeasti pitää maksaa satkun vuodessa. Vaikka tuohon lisättäisiin webaston käynnistys niin ei tuolla hinnalla kiinnosta.
No eihän tuo nyt loputtoman kallis ole. Tuo brittien hinta on siis kahden vuoden tilaus. Verollinen hinta euroiksi käännettynä noin 62 €/vuosi eli noin 5 €/kk. Ei mielestäni paha, varsinkin jos sen webaston ohjauksen saisi vielä FordPassiin. Toki varmuutta Suomen hinnoista ei ole.
Kyllä itsellä ainakin paljon turhempaankin menee rahaa se 5€ kuukaudessa.
Vastaa Viestiin