Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

toasti kirjoitti: Olenkin hieman ihmetellyt mitä tuo "oppiva" käytännössä tarkoittaa, mutta en ole asiaa sen enempää miettinyt. Ymmärrettävämpi termi tällaisessa tapauksessa olisi mielestäni ennemminkin mukautuva kuin oppiva. Itse ainakin miellän oppimisen pidemmäksi prosessiksi kuin tilanteeseen mukautumisen.
Adaptive se onkin, suomennettu väärin oppivaksi.
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Kime kirjoitti:Kerrotaampa miten hyvä tämä vuoden auto on ollut minun osalta.

Marraskuun lopussa oli Focus 1.0 manuaali Titanium farkun luovutus.
Alkuun auto vaikutti oikein lupaavalta mutta jo toisena päivänä tuli ilmoitus "hatapuhelujärjestelmän vika" samalla handsfree lopetti toimimasta ja etukaiuttimet meni mykäksi.
Seuraavana päivänä vika oli kadonnut mutta sama vika ilmoitus tuli näyttöön useasti.
Ensimmäisen viikon aikana rupesi kummastuttamaan myös moottorin erittäin karkea ääni. Tämä auto on jo kolmas 1.0 EB Focus joten kolmisylinterisen ääneen kyllä tottunut, mutta tämä ääni oli jotain ihan muuta. Jos moottorista otetaan vähänkin vääntöä on ääni kuin vanha traktori tms. Aivan erilainen kuin koeajoauto jossa moottoriääniä ei juuri ollenkaan havainnut.
Autoliikkeeseen kun menin asiasta kysymään sain ensin perin kummastuneita ilmeitä. Koeajon jälkeen olikin sitten selvä ettei kaikki ole kunnossa ja auto jäi liikkeeseen. Itse sain tilalle Fiestan siaisautoksi jota vähän kummastelin.
Liike selvitteli vikaa n.kaksi viikkoa mutta mitään eivät löytäneet. Tyrkyttivät jo autoa äänineen takaisin, mutta kieltäydyin. Mittarissa oli 700km ja auto kuulosti karmealta, en hyväksy.
Muutaman päivän jälkeen autoliikkeestä soitettiin, että saan tehtaalta uuden auton tilalle 2-3kk toimitusaika... Tuo odottaminen ei oikein sopinut enää ja sovittiin liikkeen kanssa, että maksoin 12K€ lisää ja otin heidän esittelyauton jolla ei ollut ajettu ollenkaan.
ST-line 1.5 EB automaatti lähes kaikilla lisävarusteilla. Nahkasisusta ja lasikatto mukaanlukien, käsittääkseni kaikki muu saatavana oleva löytyy paitsi aktiivinen jousitus. Tosi hieno auto :D
No, jo kotimatkalla tyttären kanssa katseltiin toisia ja ihmeteltiin että mitä hittoa???. Auto ULVOO 20-70km vauhdissa kuin susi kuutamossa!
Jo kotona selvisi, että 17"talvivanteilla on Hakkapeliitta R3 kitkarenkaat vaikka olin tehnyt kaupat Goodyear kitkoista. Lukee myös kauppakirjassa.
Renkaat vaihtui liikkeessä n.viikon päästä ja auto hiljainen kuin mikä. Huh, millaista kuraa nuo Venäjällä valmistetut Nokian renkaat. ÄLKÄÄ KUKAAN MOISIA HANKKIKO... Ikinä... Tuon viikon aikana ennen renkaiden vaihtoa alkoi katosta heti panoraama luukun takaa kuulua kummaa kalinaa.
Asiasta kysyin autoliikkeessä renkaan vaihdon yhteydessä, mutta eivät ilmeisesti edes asiaa katsoneet.
Koska autoliike ei tehnyt asialle mitään, heti kotiin palattuani katsoin taskulampulla katon verhoilun raosta sisään ja selvisi, että kaikki verhoilun kiinnikkeet oli irti ja se roikkui useita senttejä alempana kuin kuuluisi ikäänkuin irrallaan. Kiinnikkeet napsahtelivat paikalleen jämptisti ja katto paikallaan. Hyvä ajattelin vaikka itse jouduinkin korjaamaan. :(

Muutama päivä tuon jälkeen alkoi kuljettajan ikkuna reistaamaan. Se aukesi normaalisti, mutta ei mennyt kiinni vasta kuin useammalla yrittämällä. Ikkuna meni kiinni 2/3 matkaa ja lähti aina takaisin auki omineen. Vika asettui osittain itsestään jokusen päivän päästä kun ikkunaa oli enemmän käyttänyt. Takertelee kyllä edelleenkin ajoittain, mutta menee kiinni.
Samoihin aikoihin huomasin parkkitutkien kuulostavan ajoittain jotenkin oudolta... piipittävä ääni kuuluikin jostain mittariston sisältä huonolla äänenlaadulla eikä audiojärjestelmästä. Mmm kiva...lisää vikoja ajattelin...
Myöhemmin huomasin, että jos heti auton käynnistämisen jälkeen kytkee R jolloin parkkitutkat aktivoituu ja jos Sync3 audiojärjestelmä ei ole vielä täysin käynnistynyt tapahtuu tuo, että piipittävät äänet tuleekin mittariston sisältä eikä audiojärjestemästä. Sync3 käynnistyy aika hitaasti joten ei mitenkään super nopeaan sitä pakkia tarvitse laittaa päälle startin jälkeen tuon aikaansaamiseksi. Ilmeisesti jokin este pitää olla myös lähellä jolloin tutkat aktivoituu, minulla tapahtuu kun peruutan pois tallista.
Vika jää päälle niin kauan kuin autolla ajaa, ääni ei siis palaudu audiojärjestelmään, mutta kun auto on sammutettu ja seissyt jotakin 30min tms. palautuu normaaliksi seuraavalla startilla. Pelkkä lyhyt sammutus ei riitä.
Tästäkin mainitsin autoliikkeelle, mutta sain vain hämmästyneitä ilmeitä vastineeksi.

Eräällä ruokakauppareissulla takakontin avattuani tippui jokin kämmenen kokoinen muovipalanen maahan.
Hetken hämmästelyn jälkeen huomasin, että se oli oikean takalampun vieressä oleva peitelevy. Ei sitten ollut kiinni alkuunkaan tehtaan jäljiltä.
Sain pikalleen muutamassa minuutissa tuolla parkkipaikalla ja samalla huomasin, että vasemman puoleinenkin oli lähes irti. Useasta kiinnikkeestä vain yksi tai kaksi oli kiinni, tuokin olisi tippunut pian.

Noin viikko autolla lisää ajoa n.1000km mittarissa ja takaa oikealta alkoi kuulumaan kolinaa kuopissa. Ehkä kuulunut jo aiemmin, mutta en osannut siihen juurikaan kiinnittää huomiota kun oletin että jokin tavara kolisee takakontissa. Ääni tuli kokoajan vain voimakkaammaksi, aivan kuin ripustuksessa olisi väljää. Kolina paheni ajon myötä ja lopulta kolkottaa kokoajan jos vähänkin kuoppia. Selkeästi ripustuksesta tuleva ääni, helppo paikallistaa.
Kurkkasin auton alle ihan hetken mielijohteesta ja huomasin, että pakoputken kannakkeet takana on 2cm irti korista. Pultit siis lähes irrallaan !
No pultit helppo laittaa kiinni, mutta kolinaan se ei vaikuttanut. Taas yksi kummajainen lisää tähän autoon vaikka olikin helppo korjata.

Autoliikkeessä kävin ripustuksen kolinasta kyselemässä, mutta vain hemmästelyä vastineeksi. Aika pajalle noin viikon päähän jolloin tutkisivat asiaa.
Viikko meni kolisevalla autolla hampaat irvessä. Otti päähän, 1200km ajettu auto ja paukkuu kuin vanha romu...
Huollossa ei selvinnyt mitään, mekaanikko totesi että kyllä kolisee mutta vain arvailuksi meni syy. Taka iskarit vaihtoon :shock:
Samalla totesivat ettei varaosia saa... ja hyvin passiivisesti totesivat että katsotaan miten kauan menee kuin edes saisi. Miten voi olla ettei varaosia ole saatavana? Ajatteleeko Ford että heillä niin jumalallista laatua ettei vikoja ole, ei yhtään eikä varaosia tarvita? :D

Menee viikko ja soittelen perään. Vastataan ettei varaosia ole saatavilla. Kolisevalla autolla alkaa olemaan jo ärsyttävä ajaa, suorastaan inhoan ajaa sillä tässä kohtaa. Taloudessamme on myös 2015 1.0 EB 100hv Fiesta joka onkin enemmän käytössä ja Focus seisoo tallissa. Vain pakon edessä ajan sillä.
No lukuisten keskusteluiden ja liikkeessä vierailuiden jne. kummien käänteiden jälkeen iskarit saadaan ja vaihdettua autoon mutta ei auta. Kolisee edelleen täysin samalla lailla :!: :?:
Nyt auto jää liikkeeseen ja saan MK3.5 Focuksen tilalle. Liikkeellä ei ole ainankaan minulle kertoa mitä tekevät jatkossa. Aikaa on mennyt ensimmäisen auton luovutuksesta 2kk ja edelleenkään mulla ei ole toimivaa autoa :evil: :evil: Olen aivan kyllästunut koko autoon ja jatkuvaan autoliikkeen kanssa keskusteluun jne. jne. Aina kun lehdessä tai TV:ssä näen Ford mainoksen "vuoden auto" tai parhaiten suunniteltu Ford" tms. alkaa suututtamaan ankarasti...

Parkkitutkiinkaan en ole kertaakaan saanut mitään vastausta. Täysi mysteeri sekin ilmeisesti? Aiheesta on reilusti kirjoittelua Saksalaisilla foorumeilla joten ihan yksilöviasta ei ole kyse.

Nyt odottelen jälleen mitä ensiviikko tuo tullessaan. Olin jo yhteydessä liikkeen myyntipäälikköön, kerroin koko tapauksen ja miten kyllästynyt olen koko tilanteeseen 2kk jälkeen...

Ainoa valoisa asia tilanteessa on, että kyseisen liikkeen automyyjä on kyllä parhaimmasta päästä. Hankalista asioista huolimatta yhteistyö ja keskustelu on olut hänen kanssa helppoa.
Vuoden auto
Viimeksi muokannut 69dude, 13 Tammi 2019 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

On myös focuksia jotka toimii ilman suurempia ongelmia..olen ainakin vielä tyytyväinen :D
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Hot hatch
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Touko 2016 20:41

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hot hatch »

focst kirjoitti:On myös focuksia jotka toimii ilman suurempia ongelmia..olen ainakin vielä tyytyväinen :D
Sama täällä. Jos on ostamassa liikkeessä olevaa autoa, niin kannattaa Etisistä katsoa valmistuspäivä, loppusyksyn autot kuulemma toimii paremmin.
Edit: Jos on Maanantaina tehty, vältä sitä. ;)
Tesla Model Y Performance
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Jokseenkin kuvottava ajatus, että joku nauraa maha kippurassa toisten ongelmille.

Kime, jokin korkeampi voima yrittää kertoa sinulle että uusi focus ei ole sinua varten. Itselleni kävi uuden Passatin kohdalla vähän vastaava tarina ja lopulta purimme kaupan. Oli vaan sen verran moniongelmainen tapaus. Voimia sinulle tähän vääntöön, asiallisesti ja tiukasti keskustellen asiat kyllä ratkeavat.

Itse taas nauran maha kippurassa aina kun pääsen uuden focuksen rattiin - takana reilut seitsemän tuhatta täysin ongelmatonta kilometriä. :D
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Winston
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Loka 2018 07:24

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Winston »

Tiistaina haettu Trend focus farkku 125hp M6 EB jolla nyt ajettuna 600km ensimmäiset herjat olivat hätäjarrutusjärjestelmän herja joka ei tiistain jälkeen enään ole toistunut. Tietenkin sitten lumen ja lumen harjaamattomuuden vuoksi tulevia parkkitutkan, kameran huonon näkyvyydestä johtuvia herjoja jotka ovat ihan tavallisia, lähteneet lumen ja jään poistamisella.

Saas nähdä tuleeko samoja ylläreitä mitä muilla lisäkilometrien myötä.

Saako Sport-ajotilaa mitenkään pysymään päällä auton sammutuksen jälkeen?
Kime
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Tammi 2019 20:55

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Kime »

xflex kirjoitti:Jokseenkin kuvottava ajatus, että joku nauraa maha kippurassa toisten ongelmille.

Kime, jokin korkeampi voima yrittää kertoa sinulle että uusi focus ei ole sinua varten. Itselleni kävi uuden Passatin kohdalla vähän vastaava tarina ja lopulta purimme kaupan. Oli vaan sen verran moniongelmainen tapaus. Voimia sinulle tähän vääntöön, asiallisesti ja tiukasti keskustellen asiat kyllä ratkeavat.

Itse taas nauran maha kippurassa aina kun pääsen uuden focuksen rattiin - takana reilut seitsemän tuhatta täysin ongelmatonta kilometriä. :D
Kiitos.
Voimia todella tarvitaan. Turhautuneisuus on jo aika korkealla.

Voisikohan tällaista tarinaa tarjota vaikka Iltapäivälehdille. Vähän vastinetta noihin vuoden auto hehkutuksiin?
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Kannattaa sitä kysäistä, valitettavasti maassamme on näitä tarinoita liikaakin tarjolla joten eivät ehkä innostu. Lisäksi mainosraha kiihottaa mukavasti. Menee minne tahansa eri merkkien foorumeista niin ongelmia riittää. Mutta oikeasti tsemiä tähän, tiedän liian hyvin tuon turhautumisen tunteen.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

69dude kirjoitti:Kyllä tää uus Focus on nyt niin vaan säälittävä tapaus että ei voi kun nauraa maha kippurassa,ja sääliä moiseen paskaan kätensä tunkeneita.VUODEN AUTO :D
Samaa sääliä koettiin niitä raukkoja kohtaa jotka osti alkupään uuden mondeon. Uskomattomia paskaläjiä nekin oli alkuun, nyt niistä ei kuulu enää mitään.
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Kime kirjoitti: Kiitos.
Voimia todella tarvitaan. Turhautuneisuus on jo aika korkealla.

Voisikohan tällaista tarinaa tarjota vaikka Iltapäivälehdille. Vähän vastinetta noihin vuoden auto hehkutuksiin?
Muistahan kertoa jos tuohon kolinaan joskus löytyy jokin oikea syy. Se lienee ainoa ongelma mille noista voi jotain tehdä. Mulla etsittiin aikanaan Passatista hirvittävää, hampaat pudottavaa kolinaa monta kertaa korjaamolla, eikä syy koskaan selvinnyt. Paljon vaihdeltiin osia ja arvailtiin, mutta myteeriksi jäi. Kolisi aina joskus, silloin tällöin ja siten, että se huomattiin takapenkillä asti.

Itse en kyllä allekirjoita Nokian R3 arviotasi. Pitäisin niitä yhtenä parhaista kitkoista millä olen ajanut. Ne on sellaiset ennalta-arvattavat. Kokemusta on ainakin uusista Contin testivoittajista, ne mulla on parhaillaan kakkosautossa. Lisäksi oon ajellut Misukan kitkoilla ja Goodyear Ultragrip Ice kakkosilla töissä. Vähän vaikea arvioida mitkä on hiljaisimmat, pitäisi olla samassa autossa alla. Mutta ainakaan mulla Nokin R3 kitkat ei mitenkään ulvo.

Toivottavasti ongelmat selviää, kivaahan tuo ei ole!
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 69dude »

EeroH kirjoitti:
Kyllä ne Mondeon ongelmat oli yks tuhannen murto osa tähän Focukseen verrattuna...Tyyliin jonkun mielestä liian kovaa puhaltava ilmastointi...Pientä oli huolet tähän verrattuna.Edellinen Focus oli sentään vielä ihan laadukas...Ja Mondeota sentään ei edes hehkutettu minään vuoden autona...Ja pieniä nämä Focuksen ongelmat on vielä VAGeihin verrattuna,missä laatikot ja turbot räjähtelee.Kommenttini oli huonosti kirjoitettu.En tosiaan tarkoittanut nauravani niille kenellä auton kanssa ongelmia,vaan tuolle vuoden auto rummutukselle.Pahoittelut vielä ERITTÄIN huonosti ilmaistusta/kirjoitetusta kommentista :(
Viimeksi muokannut 69dude, 13 Tammi 2019 14:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

xflex kirjoitti:Itse taas nauran maha kippurassa aina kun pääsen uuden focuksen rattiin - takana reilut seitsemän tuhatta täysin ongelmatonta kilometriä. :D
Veli, voodoosi on vahva! :thumbup:

Kyllä minäkin suht tyytyväinen omaani olisin jahka tuo jatkuva auton nukahtelu saataisiin pois, että FordPass pysyisi yhteydessä.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Jhy80 kirjoitti:Mitäs olette uuden Focuksen omistajat mieltä tuosta uudesta Kia ProCeedistä. Aika makean näköinen auto ja hinnat Focuksen luokkaa. GT 204 HP automaatin sais 34k€. Kovasti ainakin laatuvaikutelmaa kehuvat YouTube videoissa. Oiskohan Kiasta nämä softabugit poissa ja loukkuviritykset kunnossa. ;) Täytyy varmaan käydä tutustumassa tarkemmin....
Tuli tuommoinen tänään liikenteessä vastaan.Olipahan livenä nätti auto.
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Kime
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Tammi 2019 20:55

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Kime »

Viikkus kirjoitti:
Itse en kyllä allekirjoita Nokian R3 arviotasi. Pitäisin niitä yhtenä parhaista kitkoista millä olen ajanut. Ne on sellaiset ennalta-arvattavat. Kokemusta on ainakin uusista Contin testivoittajista, ne mulla on parhaillaan kakkosautossa. Lisäksi oon ajellut Misukan kitkoilla ja Goodyear Ultragrip Ice kakkosilla töissä. Vähän vaikea arvioida mitkä on hiljaisimmat, pitäisi olla samassa autossa alla. Mutta ainakaan mulla Nokin R3 kitkat ei mitenkään ulvo.

Toivottavasti ongelmat selviää, kivaahan tuo ei ole!
Uskoisin, että Nokian R3 tuossa koossa, profiili ja auto kombinaatio ei jotenkin toiminut. Ulvonta oli käsittämätön. VVvouuuVVvouuuuVVvouuuuu... :thumbup: Varmasti muuten ihan ok rengas.
Nyt Contin (kirjoitin merkin aiemmin väärin) renkailla ei minkäänlaista rengasmelua. Tosi äänetön.

Olen saanut "lotossa seitsämän väärin" tässä autokaupassa joten en ole yllättynyt enää tuostakaan.

Vaikka yleisesti tykkäsin MK4:sta on minulle varsin selvää, että mikäli vain mahdollista aion perääntyä kaupasta.
Tiedän ettei se ole helppoa etenkin kun tämä on jo toinen auto, mutta tuskin tuosta virheetöntä edes saakaan.
Toki asenteeni ehkä muuttuisi jos selkeä korjattava vika perän kolinaan löytyisi, mutta epäilen vahvasti. Kuten aiemmin tuli selväksi ei varaosia ole saatavana joten vian etsiminen eri osia vaihtamalla ole edes mahdollista. Jotain epäilyä mekaanikolta kuulin, että ehkä kori paukkuisi. Huono pistehitsi tms. Mekaanikolla oli kuulema niidenkin korjaamisesta kokemusta Mondeon jäljiltä.

Raakile mikä raakile.
Freeze kirjoitti: jahka tuo jatkuva auton nukahtelu saataisiin pois, että FordPass pysyisi yhteydessä.
Mikäs tämä nukahtelu on? En ole vielä kuullut... Mulla FordPass ei ole toiminut kuin ajoittain. Puhelinkaan ei löydä auton siaintia ollenkaan.
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Terve taas,

Kiitän vastauksista, vilkasta on keskustelu. Kävin katsastamassa livenä Active Wagonin ja ruksituksien päätteksi totesin, että aika kallis olisi Focus, kun hinta lähentelee 40 k€ 1.5 (150 hp) bensakoneella. Pari tonnia halvemmalla pääsisi, jos ottais 1.5 dieselin ja käyttökin olisi halvempaa. Mutta arveluttaa kyllä pikkukoneen voimavarat. Iso diesel on taas bensaakin kalliimpi hankintana, mutta meneekös se nyt niin, että pienempien päästöjen takia varustelun halvempaa? Ison dieselin AdBluen täyttö ja sen kustannukset eivät ole ongelma, enemmän mahdolliset viat.

Bensassa on muuten aika pieni tankki (47 l) ja sekakulutus 7,4. Dieselissä tankki vähän suurempi (52l) ja kulutus 5.7. Jotenkin outoa, että noin päin :roll:

Ruostesuojaus kun ei tunnu olevan ihan Fordin valtti, niin mitenköhän Activen muoviset helmalevikkeet kerää kuraa ja suolaa? Aika pahalta kyllä näyttää. Ja auttaisko vaikka ruostesuojauttais auton, niin saanko suojausta levikkeiden katveisiin.
Tykkään kyllä muutoin hivenen korkeammasta maavarasta.

Tuntuu täällä huonojakin kokemuksia olevan. Varsinaisesti Vuoden Auto-titteleille en ole koskaan antanut sen suurempaa arvoa. Yhtä paljon merkitsee kuin katsastustilastot :)
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Kime kirjoitti:Mikäs tämä nukahtelu on? En ole vielä kuullut... Mulla FordPass ei ole toiminut kuin ajoittain. Puhelinkaan ei löydä auton siaintia ollenkaan.
Minulla lakkasi kanssa auto löytymästä jossain joulu- ja tammikuun välillä, sitä ennen se löytyi aina.

Eli nukahtelu on sitä, että auto ilmoittaa menneensä Deep Sleep -tilaan virran säästämiseksi. Sen pitäisi tapahtua vain jos autolla ei ole ajettu 14 päivään, tai jos akun taso on liian alhainen.

Vitsi on se, että auto nukahtaa päivittäin usein jo noin 20 minuuttia kotiin tulon jälkeen, joskus se nukahtaa hiukan Webaston startin jälkeen ja joskus se saattaa pysyä päivän hereillä. Auto hörähtää käyntiin ihan iloisesti, ja sillä ajellaan viikon aikana pitkiäkin ajoja joten akussakin pitäisi olla puhtia.

Luulin paikallistaneeni ongelman Androidin virransäästöasetuksiin joissa blokataan sovelluksien dataliikennettä puhelimen akun säästämiseksi, mutta eipä se syy ollut sielläkään. FordPassin viestikeskus täyttyy niistä nukahdusilmotuksista ...

Kuva
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Freeze kirjoitti: Minulla lakkasi kanssa auto löytymästä jossain joulu- ja tammikuun välillä, sitä ennen se löytyi aina.
Meillä teki saman jossain vaiheessa, että FordPass ilmoittaa, että sijainti ei voida paikantaa tms. Odottelin useamman päivän josko ongelma korjaantuisi, mutta lopulta aloin itse tutkimaan asiaa. Ongelmaan auttoi FordPassin tallennustilan poisto eli Asetukset > sovellukset > fordpass > tallennustila > tyhjennä tallennustila (Tarkka valikkkorakenne riippuu puhelimesta ja android-versiosta). Tällöin joutuu tosin kirjautumaan FordPassiin uudelleen. Voi olla, että myös pelkkä välimuistin tyhjennys auttaa. En tullut itse kokeilleeksi.

Tuo deep sleep ongelma on aika ikävä. Voisin veikata, että huolto ei tuohon osaa tapansa mukaan tehdä mitään, joten pitkää pinnaa vaaditaan ongelman selvittämiseksi.
Käsittääkseni normaalisti auton pitäisi siirtyä vasta noin kahden viikon jälkeen deep sleepiin. Toki tämä voi varmaan vaihdella akun varaustason mukaan.
Trukki1
Viestit: 173
Liittynyt: 10 Marras 2018 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Trukki1 »

[quote="Rusakko_"]Terve taas,


Bensassa on muuten aika pieni tankki (47 l) ja sekakulutus 7,4. Dieselissä tankki vähän suurempi (52l) ja kulutus 5.7. Jotenkin outoa, että noin päin :roll:

Jostain luin että noiden tilavuudet olisivat juuri toisinpäin.. Mikä olisi loogistakin kyllä. Tiedä häntä sitten miten oikeasti on.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

69dude kirjoitti:Kyllä ne Mondeon ongelmat oli yks tuhannen murto osa tähän Focukseen verrattuna...Tyyliin jonkun mielestä liian kovaa puhaltava ilmastointi...Pientä oli huolet tähän verrattuna.Edellinen Focus oli sentään vielä ihan laadukas...Ja Mondeota sentään ei edes hehkutettu minään vuoden autona...Ja pieniä nämä Focuksen ongelmat on vielä VAGeihin verrattuna,missä laatikot ja turbot räjähtelee.Kommenttini oli huonosti kirjoitettu.En tosiaan tarkoittanut nauravani niille kenellä auton kanssa ongelmia,vaan tuolle vuoden auto rummutukselle.Pahoittelut vielä ERITTÄIN huonosti ilmaistusta/kirjoitetusta kommentista :(
Mondeota ei hehkutettu vuodenautona koska hävisi passatille ja oli vasta toinen..ja oli vanha jo tullessaan 2vuotta jo toisella mantereella.. ;)
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Trukki1 kirjoitti:
Bensassa 52l ja diesel 47l juuri sen ureasäiliön takia..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Freeze kirjoitti: Veli, voodoosi on vahva! :thumbup:

Kyllä minäkin suht tyytyväinen omaani olisin jahka tuo jatkuva auton nukahtelu saataisiin pois, että FordPass pysyisi yhteydessä.
Heh, jollain se on pidettävä pyörät pyörimässä. ;) Mutta ei minun kyllä kannata jackpottia veikata, sen verran paljon on tsägää jo käytetty auton kanssa kun seuraa näitä tarinoita.

Ei sillä, että uutta autoa pitäisi itse hinkata mutta jos sattuu talossa olemaan yleismittari niin kannattaa vilkaista kuinka paljon akussa on jännitettä kun tuo herja tulee. Maailmalla on ollut ns. maanantaimallin akkuja ja tämä on aiheuttanut näitä ongelmia. Auto on muuten ilmeisesti toiminut hyvin mutta Deep Sleep tila menee päälle liian pienestä jännitteen alenemasta. Itselläni ei tätä ongelmaa ole ollut sen jälkeen kun tämä tuli luovutuksen jälkeen lokakuussa oltuaan 14 päivää lonkkaa vetämässä. Huollonhan nämä tietysti pitäisi katsoa... Ja jos akku on kunnossa niin seuraavaksi vaihtoon moduuli joka valvoo tuota akkua. Luulisi tokenevan - mutta uusi auto joten huoltoon vaan, ehkä ne sen verran kuitenkin osaa.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Täällä on hiukkasloukun ilmoitukset kadonneet mystisesti vaikka ajot ovat pysyneet täysin samanlaisina. Pitääkö huolestua? :lol: Ensimmäisen ilmoituksen (~850km) jälkeen niitä tuli tasasen tappavaan tahtiin noin 200km välein yhteensä 4kpl, mutta nyt on menty jo toista tonnia ilman piipityksiä. Kyllä se varmasti nyt sitten tulee samantien, kun menin tästä tänne kirjoittamaan :lol:

Muutoin on kyllä ollut varsin hieno laite ajella.

Vaihdoin tehtaalta tulleiden halogen -polttimoiden tilalle uusimmat versiot Osram Nightbreakereista. Huomasin samalla, että tähän on todella helppo vetää lisäpitkälle piuha maskin taakse. Lazer linear 12 elite odottelee asennusta.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

AAR85 kirjoitti:Täällä on hiukkasloukun ilmoitukset kadonneet mystisesti vaikka ajot ovat pysyneet täysin samanlaisina. Pitääkö huolestua? :lol: Ensimmäisen ilmoituksen (~850km) jälkeen niitä tuli tasasen tappavaan tahtiin noin 200km välein yhteensä 4kpl, mutta nyt on menty jo toista tonnia ilman piipityksiä. Kyllä se varmasti nyt sitten tulee samantien, kun menin tästä tänne kirjoittamaan :lol:

Muutoin on kyllä ollut varsin hieno laite ajella.

Vaihdoin tehtaalta tulleiden halogen -polttimoiden tilalle uusimmat versiot Osram Nightbreakereista. Huomasin samalla, että tähän on todella helppo vetää lisäpitkälle piuha maskin taakse. Lazer linear 12 elite odottelee asennusta.
Oliko Nightbreakereista iloa? Voisin itsekin vaihtaa, jos niistä on jotain hyötyä. Onko muuten edelleen umpion irrotushommia tuo polttimon vaihto, vai onko helpompi ratkaisu? En ole vielä tutustunut tähän uuteen malliin sen enempää.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Viikkus kirjoitti:Oliko Nightbreakereista iloa? Voisin itsekin vaihtaa, jos niistä on jotain hyötyä. Onko muuten edelleen umpion irrotushommia tuo polttimon vaihto, vai onko helpompi ratkaisu? En ole vielä tutustunut tähän uuteen malliin sen enempää.
Juu sama juttu vieläkin, umpio irti ja polttimot vaihtoon. Pitkien kanssa ero on aika huomattava oem vs nightbreaker. Aika onneton tuo H1 on, ettei sillä kuuhun mennä vaikka olisi mikä supermega -polttimo. Mutta suosittelen kyllä näitä ”next gen” nightbreakereita.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

focst kirjoitti: Bensassa 52l ja diesel 47l juuri sen ureasäiliön takia..
Hmm... eli 1.5 dieselissä, missä ei ureajärjestelmää, olisi sitten kuitenkin 52 litraa? Myyjät ei ainakaan tunnu tietävän.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Vastaa Viestiin