1.8 TDCI Wet belt

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Pappacosworth
Viestit: 136
Liittynyt: 17 Joulu 2015 20:20
Viesti:

Re: 1.8 TDCI Wet belt

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Menee jako sekaisin. Nokkaa pyöritetään syöttöpumpun rattaasta. Jollakin kesti Mondeossa märkä remmi 230 tkm ennenkuin levisi. Mä vaihdoin edelliseen autoon niin oli paljon murtumia vaikka ei ollut vielä pitkänä.
Focus ST 2014 / Fiesta ST 2016
https://texelectric.webnode.fi/
Mk3Mondeo
Viestit: 904
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: 1.8 TDCI Wet belt

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Pappacosworth kirjoitti:Menee jako sekaisin. Nokkaa pyöritetään syöttöpumpun rattaasta. Jollakin kesti Mondeossa märkä remmi 230 tkm ennenkuin levisi. Mä vaihdoin edelliseen autoon niin oli paljon murtumia vaikka ei ollut vielä pitkänä.
Voisi sanoa että se alempi hihna /ketjupaketti kestää koko moottorin eliniän.

Jossakin merkkiliikkeessä oli ohjeistettu ettei sitä tarvitse vaihtaa kun se ei katketessaan riko mitään.

Paitsi koko moottorin totaalisesti.....
Kalakalle4
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Huhti 2020 14:46

Re: 1.8 TDCI Wet belt

Viesti Kirjoittaja Kalakalle4 »

Itselläni on tuo 1.8 TDci koneella varustettu Mondeo. Jakopääremontti tehtiin hiljattain.. ylähihnalla ja alahihnalla oli ajettu 212000 km.
(vaihdettu aikoinaan FORD-merkkiliikkeessä alkup. osilla) Vaihtoväli on 200000 km, sanovat. Ylähihna oli vielä aika kuosissaan.. MUTTA alahihna oli viittävaille poikki...paljon murtumia.. eli hirvee säkä, ei olis enää kauaa pelittänyt. Mondeossa/Focuksessa on käytännössä aina tuo "alakasetti" hihnalla.. ei ketjulla... sanovat. Joten: käsi sydämelle, kannattaa vaihtaa/vaihdatuttaa myös tuo alahihna.. vaikka se vaihdon työmäärää lisääkin.
Alahihnan osuus kokonaiskustannuksista jää kuitenkin jotakuinkin kohtuulliseksi.
Sippis
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Helmi 2021 23:40

Re: 1.8 TDCI Wet belt

Viesti Kirjoittaja Sippis »

Mulla räjähti tuo hihna 300tkm kohdalla, ja koko kone meni aivan tuusanpskaksi. Venttiilit solmussa, kolme mäntää rikki.
m0ndeo
Viestit: 183
Liittynyt: 07 Tammi 2021 16:41

Re: 1.8 TDCI Wet belt

Viesti Kirjoittaja m0ndeo »

Meinaan itse ottaa sen alahihnan tai ketjun auki viimeistään kesällä.
Kaikki huollot on kyllä tehty huoltokirjan mukaan fordilla.
Jos siellä alhaalla on hihna , aion laittaa sinne sen muutossarjan ketjulle.
Siitä kiristäjän pultista pitäisi olla mahdollista päätellä onko siellä hihna vai ketju.
Autoni (mondeo mk4) on valmistettu 10/2007.
Vastaa Viestiin