termostaativika?mikä termostaati?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
HUGO
Viestit: 29
Liittynyt: 12 Syys 2005 13:24
Paikkakunta: ALAVETELI

termostaativika?mikä termostaati?

Viesti Kirjoittaja HUGO »

eskort -92 1.8 zetec käy mittarin mukaan kylmänä ei mittari nouse juuri ja juuri normaalin puolelle ja ei tule mun mielestä kovinkaan lämmintä ilmaa mikä on oikea astemäärä termostaatille ja onko mitään huomioitavaa kun sen vaihtaa?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ja nestettä oli tietenkin tarpeeksi?
ei sieltä mitään junia t...
HUGO
Viestit: 29
Liittynyt: 12 Syys 2005 13:24
Paikkakunta: ALAVETELI

Viesti Kirjoittaja HUGO »

Kyllä nestettä on oikea määrä!
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Käyppä hakeen se termari ja vaihda. Helppo ja nopea homma, ylävesiletku irti kotelosta ja 3 ruuvia auki ja that's it. En tiedä saako edes muun asteisia, omani oli 88 astetta minkä varaosaputkasta hain. Ja se termarin laipassa oleva kuula suoraan ylöspäin eli kello 12-asentoon. Näin :lol:
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

jos haluaa lämpimämmän auton ni ostaa jonkun 90C-102C termarin
tuning sucks
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja oikein päin se termari eli vahapuoli koneeseen eli jousi puoli, jos sitä edes saa väärinpäin sinne survottua
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Onhan siinä nuoli merkkinä asennussuunnalle! :D
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Nuoli ??. Siis tarkoitin sitä että esim ohc:ssä voi termostaatin laittaa kumminkin päin, eli vahanappula koneeseen tai syyläriin päin. Nimimerkillä kokemusta on (kaiken läpi käynyt ja kannentiivisteenkin vaihtanut ja viimeiseksi tietysti se termari :D )
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

No tuohon escoon ainakaan sitä ei saa väärinpäin, ei meinaan sovi enää kotelo kiinni :lol: Ja mitä asteisiin tulee niin kyllä sitä lämmintä pitäisi kabiinissa riittää vaikka olisi se 88-asteinen sisään tungettuna.
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

elikkä jos termari ei olis jumissa niin lämppärin kennosta vikaa hakemaan..?
ei sieltä mitään junia t...
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

janzamar kirjoitti:elikkä jos termari ei olis jumissa niin lämppärin kennosta vikaa hakemaan..?
Juuri noin. Tai voihan siellä ilmaakin olla.
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Vois kokeilla huuhdella vedellä ja vesijohtopaineella väärään suuntaa, siis eri kuin normaali kiertosuunta. 8)
jiiässä
Viestit: 15
Liittynyt: 23 Elo 2005 08:30

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Mulla on sama ongelma fiestan 1.6 cvh:ssa, ei tarkene nolla kelilläkään vaikka matka on 100km ni lämmöt on ihan normaalin alarajalla. Mikäs se kuula homma on ku yks tuttu meinas että vika voi olla siinäkin eikä termarissa, kun ajattelin ensin vaihtaa vaan suoraan termarin.
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

No ei sitä kuulaa pelkästään kannata alkaa vaihtaan, jos edes pystyisi. Se on siinä laipassa valmiiksi sellaisessa kolossa missä pääsee liikkuun. Ja jos se kuula ei siinä liiku on kyseessä joko valmistusvirhe tai niin vanha termari että vähintään synttärikahvit pitää sen kunniaksi juoda :lol: Eli uutta vaan kehiin, eiköhän se viisari ala nousemaan. Ja älä sit heti kaada kaikkia nesteitä sisään kerralla, vaan pikkuhiljaa sillain eri seteissä. Ja heitä vaikka lenkki välissä. Varmin tapa saada ilmaa kiertoon on se että termarin vaihdon jälkeen kaadat säiliön täyteen ja menoksi. Sitten ihmettelet kun lämmöt nousee mittarin mukaan mut hupsis, hetken päästä ne laskeekin. Vähän niinkun diisselillä ajaisit, asia varmaan tuli selväksi. Muut saa jatkaa.
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Vastaa Viestiin