Autona Mondeo 2.0 tDCi vm 2011.
Ajettu 380800 km.
DPF poistettu ja EGR ohjelmallisesti poistettu, tehoja lisätty samalla, lokakuussa.
Nyt ei mennyt päästöistä läpi katsastuksessa
Ennen on mennyt, mutta DPF meni syksyllä tukkoon ja halvin "korjaus" oli sen poisto.
Arvot pitäisi olla katsastus ukkelin mukaan 0,5 sai mitattua 2,4.
Millähän tähän "vanhaan leidiin" saisi päästöt takaisin kohdilleen?
Katsastuksessa liian korkea K arvo= HYLÄTTY!
Katsastuksessa liian korkea K arvo= HYLÄTTY!
Viimeksi muokannut Nude78, 06 Tammi 2019 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Katsastuksessa liian korkea K arvo= HYLÄTTY!
Ilmeisesti moottori saa aivan liian rikasta seosta.
- tarkasta että ahtoilmaputkistossa ei ole repeämiä
- ilmamassamittari saattaa näyttää väärää
- jäähdytysnesteen lämpöanturi saattaa näyttää väärää
Perinteinen "korjaus" on teipata ilmamassamittarin aukkoa reilusti pienemmäksi, jolloin nokitestissä ECU luulee moottorin saavan todellista vähemmän ilmaa ja siksi vähentää polttoaineen syöttöä.
- tarkasta että ahtoilmaputkistossa ei ole repeämiä
- ilmamassamittari saattaa näyttää väärää
- jäähdytysnesteen lämpöanturi saattaa näyttää väärää
Perinteinen "korjaus" on teipata ilmamassamittarin aukkoa reilusti pienemmäksi, jolloin nokitestissä ECU luulee moottorin saavan todellista vähemmän ilmaa ja siksi vähentää polttoaineen syöttöä.
Re: Katsastuksessa liian korkea K arvo= HYLÄTTY!
kyllä kai tuollainen 2.4 lukema jo tööttää sellaista mustaa jöötiä piipusta, että taustapeileistäkin näkyy kiihdytellessä jo iso musta PILVI.
Mulla se entinen Mk3 kun tykkäsi savuta oikein urakalla niin jo sellaiset pyöreästi tasan 2 lukemat aiheutti naurun remahduksia kun katseli taustapeiliin.
Pointtini on se, että jos sieltä putkesta tulee käytännössä mitään näkyvää tummaa savua niin ihan turhaa yrittää katsastukseen jos K0.5 on raja-arvo. K 1.5 rajaan kestää jo näkyä jotain pientä pöllähdystä mutta 0.5 arvoon ei kyllä saa näkyä enää ku vesihöyryä... että tämmöistä vinkkiä visuaaliseen tarkasteluun kotosalle ennenku yrität uudestaan leimalle...
Mulla se entinen Mk3 kun tykkäsi savuta oikein urakalla niin jo sellaiset pyöreästi tasan 2 lukemat aiheutti naurun remahduksia kun katseli taustapeiliin.
Pointtini on se, että jos sieltä putkesta tulee käytännössä mitään näkyvää tummaa savua niin ihan turhaa yrittää katsastukseen jos K0.5 on raja-arvo. K 1.5 rajaan kestää jo näkyä jotain pientä pöllähdystä mutta 0.5 arvoon ei kyllä saa näkyä enää ku vesihöyryä... että tämmöistä vinkkiä visuaaliseen tarkasteluun kotosalle ennenku yrität uudestaan leimalle...
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Re: Katsastuksessa liian korkea K arvo= HYLÄTTY!
Ei muuten tööttää mitään mustia savuja.
Itse en ollut mukana katsastuksessa, joten en tiedä miten tuommoinen lukema on saatu päästöihin aikaiseksi.
Mielestäni sieltä putkesta tulee kylmänä harmahtavaa ja kun kona lämpiää niin ei juurikaan mitään.
Ajattelin vaihtaa autoon uuden ilmanputsarin, öljyt suodattimineen ja vielä dieselsuodattimen sekä kaataa tankkiin jotain motonetin diesel lisäainetta.
Auto on automaatti, joten laitan sen manuaalille ja päästelen kolmos vaihteella satasta muutaman kymmenen kilometriä jotta,ehkä karstat lähtevät pois.
Jos näistä ei apua, vaihdatan siihen uuden jakopään, koska sekikn on tulossa määränsä päähän kilometrien osalta ihan kohta.
Itse en ollut mukana katsastuksessa, joten en tiedä miten tuommoinen lukema on saatu päästöihin aikaiseksi.
Mielestäni sieltä putkesta tulee kylmänä harmahtavaa ja kun kona lämpiää niin ei juurikaan mitään.
Ajattelin vaihtaa autoon uuden ilmanputsarin, öljyt suodattimineen ja vielä dieselsuodattimen sekä kaataa tankkiin jotain motonetin diesel lisäainetta.
Auto on automaatti, joten laitan sen manuaalille ja päästelen kolmos vaihteella satasta muutaman kymmenen kilometriä jotta,ehkä karstat lähtevät pois.
Jos näistä ei apua, vaihdatan siihen uuden jakopään, koska sekikn on tulossa määränsä päähän kilometrien osalta ihan kohta.
Re: Katsastuksessa liian korkea K arvo= HYLÄTTY!
Kiitettävät kilometrit kohta 4 miljoonaa..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Katsastuksessa liian korkea K arvo= HYLÄTTY!
No perkules, niin onkin, täytyy korjatafocst kirjoitti:Kiitettävät kilometrit kohta 4 miljoonaa..