Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

HMS77 kirjoitti:Mites tuota Etistä pitäs käyttää? Ei tule itelle mitään tietoja moisesta edelleenkään..
Ei koske kaikkia focuksia..sulla on valmistettu eri aikaan kun mulla koski tiettyjä kuukausia..ei huolta..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

focst kirjoitti: Ei koske kaikkia focuksia..sulla on valmistettu eri aikaan kun mulla koski tiettyjä kuukausia..ei huolta..
Okei, näin tuumasinkin. Mites tuolta Etiksestä muuten pitäs löytää juurikin esim se valmistuskuukausi ja muita yksilöityjä tietoja?
Kun syötän valmistenumeron, siihen tulee vaan avoimien huoltokamppisten ikkuna mutta mitään muita tietoja ei näy missään.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
siebro
Viestit: 112
Liittynyt: 17 Elo 2009 09:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja siebro »

Trukki1 kirjoitti:No jos puhuttaisiin talvirenkaista välillä... Onko tullut tilattua Fordi kauppiaalta suoraan all inclusivenä. Eli renkaat, vanteet ja paineanturit. Paljonko ovat ottaneet 205/60-16 nastarengaspaketista? Ittelle tarjottiin 1600 € Continentalin uusimmalla (2?) nastarengas versiolla.
Mulle tuli 18” st line vanteet ja nokian R3 kitkat 1800€
Mercedes Benz GLC coupe 4Matic
Mercedes Benz CLA sb 4Matic
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78
Winston
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Loka 2018 07:24

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Winston »

HMS77 kirjoitti: Okei, näin tuumasinkin. Mites tuolta Etiksestä muuten pitäs löytää juurikin esim se valmistuskuukausi ja muita yksilöityjä tietoja?
Kun syötän valmistenumeron, siihen tulee vaan avoimien huoltokamppisten ikkuna mutta mitään muita tietoja ei näy missään.

Kirjaudu sisään tai rekisteröidy, sieltä näkyy auton tarkat tiedot varustedatasta valmistedataan.
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Winston kirjoitti:
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy, sieltä näkyy auton tarkat tiedot varustedatasta valmistedataan.
Sieltä tulee vastaan:

”Ainoastaan henkilöt, jotka ovat rekisteröineet käyttäjätilinsä ja joille on myönnetty sivuston käyttöoikeudet, saavat siirtyä tästä eteenpäin”
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
hapelo
Viestit: 940
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

AAR85 kirjoitti: Sieltä tulee vastaan:

”Ainoastaan henkilöt, jotka ovat rekisteröineet käyttäjätilinsä ja joille on myönnetty sivuston käyttöoikeudet, saavat siirtyä tästä eteenpäin”
ETIS nurin juuri nyt...


Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Pitäskö tuonne etisiin siis pystyä tekemään tunnukset? Ja sitten näkee enempi tietoa autostaan?
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Ei tarvitse rekisteröityä, jos hakee pelkät avoimet huoltokampanjat. Siirry tänne, anna autosi VIN-numero sille varattuun Valmistenumero -laatikkoon, ja klikkaa "Hae". Nykyään tuonne voi rekisteröityä/kirjautua vain yrityksenä tai Fordin omilla tunnuksilla.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
DrJones
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Joulu 2018 13:04

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja DrJones »

Täällä uuden Fordin omistaja, ajattelin jakaa hieman kokemuksiani ja tuntemuksiani ensmmäisen viikon jälkeen. Auto on Focus 1.0 Ecoboost Titanium, Frozen white mustalla katolla ja peileillä sekä lisäksi Webastolla ja pysäköintikameralla höystettynä. Mittariin ehtinyt kertyä vasta ~300km, suurimmaksi osin taajamanopeuksilla, mutta kyydistä olen kyllä tykännyt joka kilometrillä. Auto mielestäni hiljainen vaikka onkin nastarenkaat (Nokian HKPL9) alla. Aiempi auto johon vertaan oli hieman viritelty remmiahdettu Mini Cooper S, jonka alusta oli kyllä hiton jäykkä nyt kun vertaa tähän (kulku oli kyllä ihan eri maailmasta, mutta niin oli kulutuskin) :)

Vähistä kilometreistä huolimatta täysin ilman ongelmia en ole kuitenkaan päässyt:
- öljynpaineen varpoitusvalo syttyi heti ensimmäisenä päivänä, myös toisena, kävin näyttämässä liikkeen huollossa. Kertoivat olevan anturivika joka jo tiedossa jossain määrin, muutama anturi vaihdettukin, tilattu Saksasta uusi anturi ja asennetaan heti kun saapuu
- ensimmäisen webaston käytön jälkeen ilmoitti liian korkeasta jäähdytinnesteen lämpötilasta, tullut pari kertaa. Tuon ylläolevan huoltokäynnin aikana taisivat jo päivittää softan josta kyseinen häiriö johtui
- rengaspaineen valvontajärjestelmä ilmoitti häiriöstä ensimmäisten kilometrien aikana, tsekkasin paineet ja nollasin lukemat, ei ole enää herjannut

Tällä viikolla testannut Webaston kaukosäätimen kantamaa kaupunkiolosuhteissa. Töissä tehtaalla ja auto korkeassa parkkihallissa reilun 200m päässä. Sisältä tehtaalta Webasto ei herää henkiin, mutta ulkoa käynnistyy vaikka säädin vain vilkuttaa vihreää valoa.

Onko enemmän ajaneet omistajat suorittaneet minkäänlaista sisäänajovaihetta moottorille? Ei tullut ainakaan myyjältä suosituksia tähän liittyen, mutta silti sellainen tunne että haluaa maltilla päästellä ensimmäiset kilometrit.
Focus 1.0 Ecoboost Titanium 2019 M6
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

Onko kukaan kysellyt huollosta tuosta jarrupolkimen takia olevasta luovutuskiellosta kun auto on jo luovutettu asiakkaalle? Tulee varmaankin takaisinkutsu tms, ettei tarvi itse etiksestä lukea. Meillä siis lukee tuo teksti siellä
Ford
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Hessu81 kirjoitti:Onko kukaan kysellyt huollosta tuosta jarrupolkimen takia olevasta luovutuskiellosta kun auto on jo luovutettu asiakkaalle? Tulee varmaankin takaisinkutsu tms, ettei tarvi itse etiksestä lukea. Meillä siis lukee tuo teksti siellä
Eiköhän niille kirje tule joiden autoa koskee..parin minutin homma tarkastavat valmistuspäivämäärän polkimesta mulla ei aiheuttanut toimenpiteitä..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Kaizer
Viestit: 44
Liittynyt: 08 Syys 2018 13:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Kaizer »

Eilen sain uuden Focuksen alle, parisataa kilsaa ajettu ja pelkkää positiivista sanottavaa tähän asti.
-Hilpeyttä aiheuttaa Navigaattoritätin Virolainen aksentti :D
Kuva
Focus 1,5 TDCi 120hv M6 Wagon mk4 2018
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

DrJones kirjoitti:Täällä uuden Fordin omistaja, ajattelin jakaa hieman kokemuksiani ja tuntemuksiani ensmmäisen viikon jälkeen. Auto on Focus 1.0 Ecoboost Titanium, Frozen white mustalla katolla ja peileillä sekä lisäksi Webastolla ja pysäköintikameralla höystettynä. Mittariin ehtinyt kertyä vasta ~300km, suurimmaksi osin taajamanopeuksilla, mutta kyydistä olen kyllä tykännyt joka kilometrillä. Auto mielestäni hiljainen vaikka onkin nastarenkaat (Nokian HKPL9) alla. Aiempi auto johon vertaan oli hieman viritelty remmiahdettu Mini Cooper S, jonka alusta oli kyllä hiton jäykkä nyt kun vertaa tähän (kulku oli kyllä ihan eri maailmasta, mutta niin oli kulutuskin) :)

Vähistä kilometreistä huolimatta täysin ilman ongelmia en ole kuitenkaan päässyt:
- öljynpaineen varpoitusvalo syttyi heti ensimmäisenä päivänä, myös toisena, kävin näyttämässä liikkeen huollossa. Kertoivat olevan anturivika joka jo tiedossa jossain määrin, muutama anturi vaihdettukin, tilattu Saksasta uusi anturi ja asennetaan heti kun saapuu
- ensimmäisen webaston käytön jälkeen ilmoitti liian korkeasta jäähdytinnesteen lämpötilasta, tullut pari kertaa. Tuon ylläolevan huoltokäynnin aikana taisivat jo päivittää softan josta kyseinen häiriö johtui
- rengaspaineen valvontajärjestelmä ilmoitti häiriöstä ensimmäisten kilometrien aikana, tsekkasin paineet ja nollasin lukemat, ei ole enää herjannut

Tällä viikolla testannut Webaston kaukosäätimen kantamaa kaupunkiolosuhteissa. Töissä tehtaalla ja auto korkeassa parkkihallissa reilun 200m päässä. Sisältä tehtaalta Webasto ei herää henkiin, mutta ulkoa käynnistyy vaikka säädin vain vilkuttaa vihreää valoa.

Onko enemmän ajaneet omistajat suorittaneet minkäänlaista sisäänajovaihetta moottorille? Ei tullut ainakaan myyjältä suosituksia tähän liittyen, mutta silti sellainen tunne että haluaa maltilla päästellä ensimmäiset kilometrit.
Olisko unohtunut talvirenkaiden antureiden ohjelmointi luovutushuollossa... siltä vähän kuulostaa. No sä taisit sen tehdä itse heti perään. Jos se vielä herjailee, kannattaa käydä tarkistuttamassa ne renkaat. Mulla hajosi yksi anturi talvirenkaista pari vuotta sitten, kesken ajon moottoritiellä. Anturin muoviosa murtui ja rengas alkoi hiljaksiin vuotamaan. Anturi vaihdettiin toki takuuna uuteen. Parin viikon päästä auto hälyytteli taas rengaspaineita ja huollossa sanottiin, että auto ei jostain syystä tunnista antureita. Anturit ohjelmoitiin kaikki uudestaan ja sen jälkeen ne on toimineet moiteettomasti parin talven ajan, (auto on välissä vaihtunut uuteen mutta talvirengassarja on sama).

Toi moottorin sisäänajon tarpeellisuus tuntuu olevan mielipiteitä jakava kysymys. Itse en ole koskaan raaskinut uudella autolla revitellä ja ekat 1-3tkm oon ajellu maltillisilla kierroksilla, max.3trpm. Jotkut vaihtaa vielä öljytkin muutaman tuhannen kilsan jälkeen. ”Virallisesti” tämä on tarpeeton toimenpide.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Mitenkä vaikuttaa käytetyn/vaihtoauton hintaan talvirenkaiden puuttuminen? Ihna fiksuahan toi on pitää rengas-sarja jos se on vielä hyväkuntoinen ja käy uuteen..

Sisäänajo riippuu siitä kauanko meinaat autoa pitää. Jos niinsanotusti ajetaan loppuun niin ehkä sillä alun köröttelyllä voi olla jotain merkitystä. Jos haluaa ensiöljyt vaihtaa muutaman tuhannen jäljeen niin mikäs siinä. En usko että nykyöljyillä suurta merkitystä muutakun rahanmenoa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Focus_2.0 kirjoitti:Mitenkä vaikuttaa käytetyn/vaihtoauton hintaan talvirenkaiden puuttuminen? Ihna fiksuahan toi on pitää rengas-sarja jos se on vielä hyväkuntoinen ja käy uuteen..

Sisäänajo riippuu siitä kauanko meinaat autoa pitää. Jos niinsanotusti ajetaan loppuun niin ehkä sillä alun köröttelyllä voi olla jotain merkitystä. Jos haluaa ensiöljyt vaihtaa muutaman tuhannen jäljeen niin mikäs siinä. En usko että nykyöljyillä suurta merkitystä muutakun rahanmenoa.
Omalla kohdalla kävin niin, että sain uuden auton mukana talvirenkaat kaupanpäälle. Nämä kaupanpäälliset oli tuumakooltaan pienemmät kuin edelliset ja edelliset oli uudenveroiset, niinpä pidin nämä ”vanhat”. Molemmat autot oli Focus mk3.5 joten sopivuuden kanssa ei onkelmaa.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Viikkus kirjoitti: Omalla kohdalla kävin niin, että sain uuden auton mukana talvirenkaat kaupanpäälle. Nämä kaupanpäälliset oli tuumakooltaan pienemmät kuin edelliset ja edelliset oli uudenveroiset, niinpä pidin nämä ”vanhat”. Molemmat autot oli Focus mk3.5 joten sopivuuden kanssa ei onkelmaa.
Netti on täynnä renkaita ei niiden tarvitse uudet kunhan on pintaa ja sopivat..se että ei ole toisia renkaita vaikuttaa helposti renkaiden hankinta hinnan verran..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Itse olen ns "vanhan koulukunnan" ihmisiä vaikkei ikää ole kun se reilu 40, mutta täällä ainakin meinataan ajella suht nätisti ekat pari tuhatta kilometriä ja Levorannan myyjä kyllä suositteli ensiöljynvaihtoa noin 3000km kohdalla ja se toki tehdään.
Eikä se ole mun mielestä mistään "nykyöljyistä" ole kiinni, vaan siellä moottorisssa itsessään ei ole vielä paikat hioutunu kohdalleen, kaikenmaailman pienet karkeudet ja epäpuhtaudet lähtee siinä ensikilometrien aikana mäkeen ja tulee sitten tehdasöljyjen mukana ulos.
Toki, männät, männänrenkaat, sylinterit yms on koneistettu "millin tarkkuudella", mutta ei ne silti istu vielä toisiinsa "täydellisesti".

Ja sisäänajohan ei siis suinkaan tarkoita korkeintaan "2000rpm kierroksia ja 80kmh vauhtia" niinkuin jotkut luulee, vaan vaihtelevilla kierrosalueilla ja nopeuksilla, mutta esim täyskaasukiihdytykset ja muu turha rääkki jää vielä toistaiseksi tekemättä.
Täysjarrutuksiakaan ei ilkeä vielä tehdä ettei uudet nastat lähde kävelemään. :D

Tätä autoa pidetään kuin kukkaa kämmenellä. ;)
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Mitäs ohjekirja sanoo sisäänajosta?
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

EeroH kirjoitti:Mitäs ohjekirja sanoo sisäänajosta?
Sisäänajo

Renkaat

Uusia renkaita on sisäänajettava noin 500 km. Tänä aikana auton ajo-ominaisuudet saattavat poiketa tavallisesta.

Jarrut ja kytkin

Välttäkää voimakasta jarrujen ja kytkimen käyttöä mahdollisuuksien mukaan ensimmäisten 150 km aikana kaupunkiajossa ja ensimmäisten 1.500 km aikana moottoriteillä.

Moottori

Välttäkää ajamasta liian nopeasti ensimmäisten 1.500 km aikana. Vaihdelkaa nopeutta usein ja vaihtakaa suuremmalle vaihteelle aikaisin. Älkää ylikuormittako moottoria.

Ajoneuvot, joissa on dieselmoottori

Ensimmäisen 3.000 km aikana saatatte kuulla tikittävää ääntä auton nopeutta hidastettaessa. Tämä johtuu uuden dieselmoottorinne säätymisestä ja on normaalia.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

fordever kirjoitti:
Ensimmäisen 3.000 km aikana saatatte kuulla tikittävää ääntä auton nopeutta hidastettaessa. Tämä johtuu uuden dieselmoottorinne säätymisestä ja on normaalia.
Tätä jäin ihmettelemään manuaalissa. Mitähän se mootori oikein "säätää" ekat 3000km? Koskaan kuullukaan että moottori säätää itseään ekat 3000km ja sitten se loppuu.
Jotenkin nyt haisee taas huono suomennos tuossa lauseessa..

Ja itse en ole kuullu mitään tikitystä.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

HMS77 kirjoitti: Tätä jäin ihmettelemään manuaalissa. Mitähän se mootori oikein "säätää" ekat 3000km? Koskaan kuullukaan että moottori säätää itseään ekat 3000km ja sitten se loppuu.
Jotenkin nyt haisee taas huono suomennos tuossa lauseessa..

Ja itse en ole kuullu mitään tikitystä.
Tässä brexit-kansan Focuksen manuaalista. Kyllä siinäkin tikitetään. Muistan nähneeni tuon tikitysjutun jo aikoja sitten Mondeon manuaaleissa. Liekö oikeasti ns. ajan tasalla tuollainen ohje, mene ja tiedä.

Breaking-In

Tires

New tires need to be run-in for approximately 300 mi (500 km). During this time, you may experience different driving characteristics.

Brakes and Clutch

Avoid heavy use of the brakes and clutch if possible for the first 100 mi (150 km) in town and for the first 1000 mi (1,500 km) on freeways.

Engine

Avoid driving too fast during the first 1000 mi (1,500 km). Vary your speed frequently and change up through the gears early. Do not labor the engine.

Vehicles With a Diesel Engine

During the first 2000 mi (3,000 km), you may notice a ticking sound when your vehicle slows down. This is due to adjustments of your new diesel engine and is normal.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Vielä keskeltä Eurooppaa, sieltä missä Focuksia tehdään, sisäänajo-ohjeita. Kovasti näyttää samalta kuin suomeksi ja englanniksi.

Einfahren

Reifen

Neue Reifen benötigen eine Einfahrzeit von ca. 500 km. Während dieser Zeit muss mit verändertem Fahrverhalten gerechnet werden.

Bremsen und Kupplung

Übermäßige Verwendung von Bremsen und Kupplung – wenn möglich – während der ersten 150 km im Stadtverkehr und der ersten 1.500 km auf Autobahnen vermeiden.

Motor

Überhöhte Geschwindigkeiten sind während der ersten 1.500 km unbedingt zu vermeiden. Öfter das Tempo wechseln, und frühzeitig in den nächsthöheren Gang schalten. Überlasten Sie den Motor nicht durch untertourigen Betrieb.

Fahrzeuge mit einem Dieselmotor

Während der ersten 3.000 km ist beim Verzögern des Fahrzeugs möglicherweise ein Klickgeräusch zu hören. Dies ist normal, da sich der neue Dieselmotor selbst einstellt.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Kiinnostaisi tietää mitä tuo "tikitys" ja "säätyminen" sitten käytännössä on? Mitä se moottori tekee kun se "säätyy"?
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
nestori2
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Huhti 2014 18:25

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja nestori2 »

Kyllä sen vielä ymmärtää, että kone hakee säätönsä eri tunnistimien avulla, mutta tarvitaanko siihen 3000 km:n ajomatka? Jos autosta ottaa esim. akkukaapelit irti, niin tietokoneen muisti "resetoituu" ja uudelleen kun virrat pistetään päälle, niin kone hakee säätönsä. Luulisi sama koskevan myös bensakonetta, suoraruiskukoneitahan nekin nykyään ovat.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kyllä se sisäänajo ja muut jutut on tärkeitä jos meinaa ns pitoauton ostaa. Omassa Volvossa on tosin mittarissa vasta yli 400tkm mutta siinä on noi öljyt+suodatin vaihdettu 2000 km kohdilla. Joskin 90 luvulla oli eri ohjeet autojen käytölle. Oljy on halpa henkivakuutus jos auton käyttöikää haluaa jatkaa. Vaihtelevaa kaasua käyttäen se matkaa menee sisäänajo vaiheen, Ja mitkähän litkut siellä moottorissa on tehtaalla sinne laitettu. Mondeossa kanssa vaihdettiin öljyt 2000 km pinnassa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Vastaa Viestiin