Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Jap3
Viestit: 309
Liittynyt: 18 Syys 2009 07:26

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jap3 »

focst kirjoitti: Eikö ne ollut ne 10suuntaan säädettävät penkit.
18 suuntaan säätyvät ja todella huono homma kun ei saa st-lineen..
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

En pitänyt kummosina kävin koe istumassa tosin vaan pihalla ei päässyt ajamaan..18 saa kyllä tovin ettiä..ainoa mikä ois ollu hyvä lisä niin juuri säädettävä reisituki..ilmankin pärjää viimeksi sierrassa ollu kun oli recaron penkit..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

focst kirjoitti:En pitänyt kummosina kävin koe istumassa tosin vaan pihalla ei päässyt ajamaan..18 saa kyllä tovin ettiä..ainoa mikä ois ollu hyvä lisä niin juuri säädettävä reisituki..ilmankin pärjää viimeksi sierrassa ollu kun oli recaron penkit..
Eron huomaa kun ottaa sellaisen 500-600 km päiväsiivun. Ei nämä nyt mitkään bimmerin comfortit ole mutta tässä luokassa ja tällä rahalla ihan jeeees. Itse arvostan erillistä etureunan korkeuden säätöä, säädettävää reisitukea (liukuu tosin aika vähän) sekä sähköisesti säätyvää ristiseläntukea (paikka + tuen määrä).
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

xflex kirjoitti: Eron huomaa kun ottaa sellaisen 500-600 km päiväsiivun. Ei nämä nyt mitkään bimmerin comfortit ole mutta tässä luokassa ja tällä rahalla ihan jeeees. Itse arvostan erillistä etureunan korkeuden säätöä, säädettävää reisitukea (liukuu tosin aika vähän) sekä sähköisesti säätyvää ristiseläntukea (paikka + tuen määrä).
Ois voinu mieli muuttua pidemmällä ajolla mutta oli kilvetön auto..jos olisin titaniumin tilannu niin ois tullu näillä penkeillä..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Olivatkohan nuo tavalliset LED-ajovalot ihan vain unohtuneet Suomen Fordin tekemistä konfiguraatioista? Esitteissä ja kaiken maailman koeajovideoissa niitä näkyi jo ihan alusta asti esim. ST Linen nokalla. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä niistä mittaustuloksiakin, mutta Suomen autolehdet eivät tietenkään voineet odottaa testiensä kanssa.

Edelleen kysyn mitä yhteistä on mukautuvilla LED-ajovaloilla, tummennetuilla takalaseilla ja normaalia suuremmilla vanteilla? Ne kun on paketoitu yhä yhteen eikä mukautuvia LED-ajovaloja saa erikseen. Tähän ei voi olla mitään oikeasti järkevää vastausta.

Onko kenelläkään kokemusta osanahkaistuimista, joissa on jotain sähkösäätöjä? Ovatko ne rakenteeltaan samanlaiset kuin vakioistuimet? Itse ihmettelen, että niitä 18-suuntaan säätyviä istuimia ei saa ST Lineen eikä edes Vignaleen.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Tuskimpa on valot vahingossa jääneet,kun nyt sopivasti autonkin hintaa samaan aikaan muutamalla satasella nostivat... :roll:
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Winston
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Loka 2018 07:24

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Winston »

69dude kirjoitti:Näköjään kauppa käy kun on mulkerot menneet nostamaan hintoja.Sääli.

Heti kun tuli Vuoden auto-leima, niin kanttia pyytää enemmän :thumbup: :ford:
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Olen oppinut koeajovideoita katselemalla sen, että 1.0 ja 1.5 EcoBoosteissa on erilaiset vaihdelaatikot. 1.0:ssa peruutusvaihde on oikealla alhaalla kun taas 1.5:ssa se on vasemmalla ylhäällä. Sitä paitsi joissakin videoissa on mainittu tuon 1.0:n vaihdekepin heiluvan kuin mummon hammas.

En nyt halua olla mikään pahan ilman lintu. Kunhan ärsyttää tämä tiettyjen tietojen ehkä tahaton pimittäminen. Eipä nuo Suomen autolehdetkään ole vaivautuneet kovin syvälle menemään koeajoissaan.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Winston
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Loka 2018 07:24

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Winston »

fordever kirjoitti:Olen oppinut koeajovideoita katselemalla sen, että 1.0 ja 1.5 EcoBoosteissa on erilaiset vaihdelaatikot. 1.0:ssa peruutusvaihde on oikealla alhaalla kun taas 1.5:ssa se on vasemmalla ylhäällä. Sitä paitsi joissakin videoissa on mainittu tuon 1.0:n vaihdekepin heiluvan kuin mummon hammas.

En nyt halua olla mikään pahan ilman lintu. Kunhan ärsyttää tämä tiettyjen tietojen ehkä tahaton pimittäminen. Eipä nuo Suomen autolehdetkään ole vaivautuneet kovin syvälle menemään koeajoissaan.
En ymmärrä miksi Fordi ei esitteessä esittele moottorin, turbon, jousituksien, vaihdelaatikon yms merkkejä ja versioita. Täytyy vissiin autoa hakiessa tammikuussa pyytää lista :D

Varmaan pelaavat omaan pussiin tuossa, parempi mitä vähemmän jakavat tietoa ostajille
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

fordever kirjoitti:Olen oppinut koeajovideoita katselemalla sen, että 1.0 ja 1.5 EcoBoosteissa on erilaiset vaihdelaatikot. 1.0:ssa peruutusvaihde on oikealla alhaalla kun taas 1.5:ssa se on vasemmalla ylhäällä. Sitä paitsi joissakin videoissa on mainittu tuon 1.0:n vaihdekepin heiluvan kuin mummon hammas.

En nyt halua olla mikään pahan ilman lintu. Kunhan ärsyttää tämä tiettyjen tietojen ehkä tahaton pimittäminen. Eipä nuo Suomen autolehdetkään ole vaivautuneet kovin syvälle menemään koeajoissaan.
Aika täsmälliseltä tuntui litraisen manuaali. En ainakaan huomannut mitään edellä mainittua ja olen kuulemma aika tarkka
Ford
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Hei saako tuohon mittariston näyttöön sen auton kuvan ylhäältä, mistä näkee, että mikä valo on milloinkin päällä, ovi auki yms? Samanlaisesti, kuin tuon edellisen focuksen mittaristoon sai? Koitin selata valikkoja ja ohjekirjaa, mutten löytänyt vastausta.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Ei löydy erikseen enää sellaista. Jos jokin luukku on auki, saat sieitä kuitattavan ilmoituksen.
Eri valojen päälläolon näet vain mittariston merkkivaloista.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
PNEs
Viestit: 53
Liittynyt: 26 Elo 2018 18:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PNEs »

Onko jollain farkkua jossa ei ole B&O:ta. Saako takakontin välipohjan laskettua alemmaksi? Omassa on B&O ja välipohjaa ei saa laskettua kun takakontin etuosassa vasemmalla tunkki ja oikealla ilmeisesti B&O:n vahvistin. Tämä vaan tuli vastaan kun ostin liukuestematon. Tuo on hiukan liian pitkä ja nyt takakontti ei mene kunnolla kiinni. Matto varmaan sopisi paremmin jos välipohjan saisi laskettua alemmaksi. No pitää varmaan hiukan puukottaa tuota mattoa itse.
revert
Viestit: 33
Liittynyt: 16 Elo 2010 17:10

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revert »

Hessu81 kirjoitti: Aika täsmälliseltä tuntui litraisen manuaali. En ainakaan huomannut mitään edellä mainittua ja olen kuulemma aika tarkka
Itse tuli myös 1.0 manuaali koeajettua. Vertailukohtana 2009 st focus ja paljon täsmällisemmältä tuo uuden focuksen vaihteisto tuntui. Muuten tuo moottori oli kyllä vähän pettymys, tosin eiköhän tuollakin normiajossa pärjäisi.
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

PNEs kirjoitti:Onko jollain farkkua jossa ei ole B&O:ta. Saako takakontin välipohjan laskettua alemmaksi? Omassa on B&O ja välipohjaa ei saa laskettua kun takakontin etuosassa vasemmalla tunkki ja oikealla ilmeisesti B&O:n vahvistin. Tämä vaan tuli vastaan kun ostin liukuestematon. Tuo on hiukan liian pitkä ja nyt takakontti ei mene kunnolla kiinni. Matto varmaan sopisi paremmin jos välipohjan saisi laskettua alemmaksi. No pitää varmaan hiukan puukottaa tuota mattoa itse.
Sen välipohjan voi kyllä ottaa pois sekä sen alla olevat poikittaistuet.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Torspo
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Marras 2018 11:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Torspo »

Onko jollain ollut ongelmia webaston tai hiukkassuodattimen kanssa bensakoneessa?
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Torspo kirjoitti:Onko jollain ollut ongelmia webaston tai hiukkassuodattimen kanssa bensakoneessa?
Ei, ellei webaston ongelmaksi lasketa sitä, että sen ajastaminen ajotietokoneen valikoiden kautta on kaikkea muuta kuin intuitiivista.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Olen kaivellut pitkin internettiä mutta mistään en ole löytänyt tietoa onko tuossa 1.5TDCi:ssä nokka ketjulla vai hihnalla, ja jos hihnalla niin mikä on vaihtoväli? Tai mikä on automaattilaatikon öljynvaihtoväli?
Kumma ettei tuollasia teknisiä suht perusjuttuja kerrota yhtään missään.. :roll:
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Torspo
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Marras 2018 11:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Torspo »

Fixu kirjoitti: Ei, ellei webaston ongelmaksi lasketa sitä, että sen ajastaminen ajotietokoneen valikoiden kautta on kaikkea muuta kuin intuitiivista.
Itselläni tullut sellainen ilmoitus kun käyttää webastoa että jäähdytysneste ylikuumentunut. On kuulemma joku softavika.

Ja sit viimeviikolla valitti kokoajan että pakokaasunsuodatin melkein täynnä vaikka just edellisenä päivänä ajanut melkein 300 kilometriä ja itse olen ymmärtänyt että tollaisella ajolla sen pitäisi puhdistua
raukke
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Joulu 2009 11:27

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja raukke »

HMS77 kirjoitti:Olen kaivellut pitkin internettiä mutta mistään en ole löytänyt tietoa onko tuossa 1.5TDCi:ssä nokka ketjulla vai hihnalla, ja jos hihnalla niin mikä on vaihtoväli? Tai mikä on automaattilaatikon öljynvaihtoväli?
Kumma ettei tuollasia teknisiä suht perusjuttuja kerrota yhtään missään.. :roll:
Nokka-akselin jakohihna, kiristin ja välipyörät huolto-ohjelmassa 180000 välein tai viimeistään 10 vuotta. (FordEtis)
yritäedes
Viestit: 2151
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

HMS77 kirjoitti:Olen kaivellut pitkin internettiä mutta mistään en ole löytänyt tietoa onko tuossa 1.5TDCi:ssä nokka ketjulla vai hihnalla,
Tämä on siis ihan uutta Fordin moottorisarjaa, kutsumanimellä "Panther". Kantaa nimeä EcoBlue 1.5 ja 2.0.
Video https://youtu.be/pYj7P85-Kx8
Jakohihna on öljykylvyssä, kuten uudemmissa Ecoboost-bensiinimoottoreissakin.
EDIT: EcoBlue 1.5 on siis kuitenkin kuivalla hihnalla
Vaihtoväleistä en tiedä.

On muuten vähän masentavaa, kun vihdoin Fordilta tuli uusi, oma dieselmoottori. Mutta täällä palstalla siitä ei hiiskuta mitään. Lisävarusteista ja muusta kyllä riittää juttua sivukaupalla... Vaikka sehän se on nykyään autoilijan näkökulma.
Viimeksi muokannut yritäedes, 31 Tammi 2020 00:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
PNEs
Viestit: 53
Liittynyt: 26 Elo 2018 18:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PNEs »

1.5 TDCi Ecoblue on PSA:n kanssa tehty moottori. Rauta ilmeisesti samaa esim. Peugotin 1.5 BlueHDI:n kanssa. Esim. NOx suodatuksessa eroa. Fordilla katalysaattori ja PSA:n autoissa adblue.
raukke
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Joulu 2009 11:27

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja raukke »

raukke kirjoitti: Nokka-akselin jakohihna, kiristin ja välipyörät huolto-ohjelmassa 180000 välein tai viimeistään 10 vuotta. (FordEtis)
Automaattilaatikon öljynvaihtoa ei mainita mielestäni huolto-ohjelmassa. Olisiko sitten niin kuin vanhemmissakin perinteisissä automaateissa, että öljyä ei ole ajateltu vaihdettavaksi.
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

raukke kirjoitti: Nokka-akselin jakohihna, kiristin ja välipyörät huolto-ohjelmassa 180000 välein tai viimeistään 10 vuotta. (FordEtis)
yritäedes kirjoitti: Tämä on siis ihan uutta Fordin moottorisarjaa, kutsumanimellä "Panther". Kantaa nimeä EcoBlue 1.5 ja 2.0.
Video https://youtu.be/pYj7P85-Kx8
Jakohihna on öljykylvyssä, kuten uudemmissa Ecoboost-bensiinimoottoreissakin.
Vaihtoväleistä en tiedä.

On muuten vähän masentavaa, kun vihdoin Fordilta tuli uusi, oma dieselmoottori. Mutta täällä palstalla siitä ei hiiskuta mitään. Lisävarusteista ja muusta kyllä riittää juttua sivukaupalla... Vaikka sehän se on nykyään autoilijan näkökulma.
Kiitos tiedosta! Ihmettelen itsekin miten vähän teknistä tietoa autosta on annettu. Kyllä minä tiedän ne lisävarusteet mitä olen tilannu mutta imo aika perusjuttuja ei löydy mistään..
raukke kirjoitti: Automaattilaatikon öljynvaihtoa ei mainita mielestäni huolto-ohjelmassa. Olisiko sitten niin kuin vanhemmissakin perinteisissä automaateissa, että öljyä ei ole ajateltu vaihdettavaksi.
Jep, kuten Mk4 Mondeossakin. Ihmettelen suuresti mihin moinen ajatus perustuu, en vaan jaksa uskoa että laatikkoöljyt voisi olla "ikuiset".. :shock:
Tosin, tuolla omalla Mondeolla on nyt mittarissa 270tkm eikä minun tietääkseni ole koskaan vaihdettu laatikkoöljyjä.. :D
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
dr500
Viestit: 152
Liittynyt: 09 Kesä 2016 19:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja dr500 »

PNEs kirjoitti:1.5 TDCi Ecoblue on PSA:n kanssa tehty moottori. Rauta ilmeisesti samaa esim. Peugotin 1.5 BlueHDI:n kanssa. Esim. NOx suodatuksessa eroa. Fordilla katalysaattori ja PSA:n autoissa adblue.
Eikös uusin 1.5 EcoBlue ole lähinnä pienennetty versio 2.0 EcoBluesta. Edellinen tdci oli toki PSA:n sukua.
Pakokaasujen jälkikäsittely on kyllä isommassa AdBluella ja pienemmässä ei.
Vastaa Viestiin