Kyseessä siis ei ollut nähtävästi profiilikuvan kampe. Siinä nimittäin on hahlo alareunassa Itte vaihtelin juurikin omaani mk3 mondeoon pultittursas kirjoitti: Joo, helppous on suhteellista, oli samaan aikaan menny kierteet mutterista ja pultista boorit, eikä se meinannu aueta ollenkaan, pyöri ympyrää. Pikkuhiljaa sitten aukes, kun laski renkaan maahan sen pultin varaan. Satula ja levy irti, sitten vanha pultti ei mahtunu tulemaan ulos ilman että kantaa ja olkatukea vähän rälläköi.
Uusi pultti ja uudet mutterit paikoilleen.
Päivän "tuunailut"
Re: Päivän "tuunailut"
Re: Päivän "tuunailut"
Kyllä se on juuri se, kävin suurennuslasilla läpi koko olkavarren ympyrälinjan tosi tarkkaan, ruostetta ja potaskaa tietenkin pinnoilla, niin ei se sieltä pääse ulos mistään, en löytäny hahloja..no nyt se tuli tosta klo 2:sta rälläkällä..ei se mitään..se on nyt siellä..caddy kirjoitti: Kyseessä siis ei ollut nähtävästi profiilikuvan kampe. Siinä nimittäin on hahlo alareunassa Itte vaihtelin juurikin omaani mk3 mondeoon pultit
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
Kyllästyin joka keväiseen ja tai syksyiseen pyyhkijöiden vaihtoon. Tilasin vinku-intiasta silikoniset irtosulat, ja vaihdoin ne entisiin pyyhkijärunkoihin. Ensivaikutelma on hyvä pyyhintäjälki, luulis, että on kestävämmät , kuin kumiset sulat, ja talvella saattaa olla, ettei lumi tartu niihin kovin herkästi.Hintakin oli kohtuullinen alle euron kpl.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
It`s my way or no way.
Re: Päivän "tuunailut"
Hmmm, vähintään erikoista. Eikai sentään stssä ole erilainen olkavartta? Tossa oli semmonen onnettoman kokoinen monttu etualakulmassa (n klo 7:30), ei varmaan ollut kuin 3-4mm syvyyttä. Mutta eihän siinä, rälläkällä tulee parempi, se kun on nc ohjattutursas kirjoitti: Kyllä se on juuri se, kävin suurennuslasilla läpi koko olkavarren ympyrälinjan tosi tarkkaan, ruostetta ja potaskaa tietenkin pinnoilla, niin ei se sieltä pääse ulos mistään, en löytäny hahloja..no nyt se tuli tosta klo 2:sta rälläkällä..ei se mitään..se on nyt siellä..
Re: Päivän "tuunailut"
Tänään oli ohjelmassa auton pesua... ikävästi tuli taas takakaarien ruosteet esille... täytyy alkaa suunnitella noiden korjausta
Samalla tuli vaihdettua viimeinenkin sisävalo lediksi... nimittäin hansikaslokeron lamppu itseäni ainakin tuo ledien vaalea valo miellyttää enemmän...
Sitten oli tarkoitus tarkastaa nesteet... vaan eipäs konepelti auennutkaan avaimella... näissä mk2 focuksissa kun on tuo avain systeemi merkin alla siinä sitten hetki tuli ihmeteltyä ja tutkailtua asiaa. Maskin kolosta sai pihdeillä käännettyä niveltä sen verran, että konepelti aukesi. Ja syyhän oli jälleen oma huolimattomuus... alkuviikolla laitoin led-paneelin takaisin paikalleen ja maskin yläpuolelta oli muovi irti että sain johdot paremmin kytkettyä... ilmeisesti maski heilahtanut sen verran, että nivel irtosi lukkopesästä... nivel takaisin kiinni ja taas mennään
Jäi muuten ne nesteet katsomatta
Samalla tuli vaihdettua viimeinenkin sisävalo lediksi... nimittäin hansikaslokeron lamppu itseäni ainakin tuo ledien vaalea valo miellyttää enemmän...
Sitten oli tarkoitus tarkastaa nesteet... vaan eipäs konepelti auennutkaan avaimella... näissä mk2 focuksissa kun on tuo avain systeemi merkin alla siinä sitten hetki tuli ihmeteltyä ja tutkailtua asiaa. Maskin kolosta sai pihdeillä käännettyä niveltä sen verran, että konepelti aukesi. Ja syyhän oli jälleen oma huolimattomuus... alkuviikolla laitoin led-paneelin takaisin paikalleen ja maskin yläpuolelta oli muovi irti että sain johdot paremmin kytkettyä... ilmeisesti maski heilahtanut sen verran, että nivel irtosi lukkopesästä... nivel takaisin kiinni ja taas mennään
Jäi muuten ne nesteet katsomatta
Focus 1.6ti-vct Titanium -11 (mk3)
Entiset
Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
Entiset
Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
Re: Päivän "tuunailut"
Nyt alkaa Ford Focus 1.6 16v MK1 kokoaminen jakohihnan vaihdon jälkeen. Eilen jo kiristin hirmuisesti kampiakselin pultin. Aikomus oli suorittaa astekiristys momenttiavaimella, jotta näkee miten kireälle se tulee. Pultti tuli kuitenkin jo sillä 40Nm kiristyksellä niin lujaan, ettei lyhyellä momenttiavaimella jaksanut vääntää sitä 90 astetta. Pakko oli vetäistä noin metrisellä vääntimellä. Pelotti, että pultti katkeaa, mutta kyllä se kesti.
Tänään tarkistan venttiilinvälykset, ja irrotan stopparin startin paikalta. Sitten vain kannet paikoilleen ja jäähdytysnesteet sisään. Se on kyllä aika turhaa tarkistaa tuolla ajoitustapilla nokkien asento, mutta varmuuden vuoksi teen senkin. Ehkä jo illalla moottori on taas käyntikunnossa.
Toivottavasti välykset ovat ok. Jos on hirmuista ylimääräistä välystä, joudun vaihtamaan säätöpaloja. Kone ei kuitenkaan ole rallattanut mitenkään erityisesti ennen hihnan vaihtoa. Sitten vain kesäkatsastusta varaamaan 21.päivän jälkeen. Saan vuoden leiman, niin ei tarvitse syksyllä uudestaan katsastaa. Fordini on hehkeimmillään neljäntoista ikäisenä, että luulisi leiman irtoavan helposti.
Tänään tarkistan venttiilinvälykset, ja irrotan stopparin startin paikalta. Sitten vain kannet paikoilleen ja jäähdytysnesteet sisään. Se on kyllä aika turhaa tarkistaa tuolla ajoitustapilla nokkien asento, mutta varmuuden vuoksi teen senkin. Ehkä jo illalla moottori on taas käyntikunnossa.
Toivottavasti välykset ovat ok. Jos on hirmuista ylimääräistä välystä, joudun vaihtamaan säätöpaloja. Kone ei kuitenkaan ole rallattanut mitenkään erityisesti ennen hihnan vaihtoa. Sitten vain kesäkatsastusta varaamaan 21.päivän jälkeen. Saan vuoden leiman, niin ei tarvitse syksyllä uudestaan katsastaa. Fordini on hehkeimmillään neljäntoista ikäisenä, että luulisi leiman irtoavan helposti.
Re: Päivän "tuunailut"
Tänään sain Fokuksen leimattua. Ensimmäinen auto pitkään aikaan, jossa ei tullut lainkaan korjauskehotuksia. Siitä innostuneena hitsailin tänään uuden kärsän kiinalaiseen painepesuriin. Kustannus 1€, romukaupasta vesjohtoputkea 1.5m ja siihen about 90 asteen mutka rälläkällä. Jotain 4 palaa metallia piti poistaa, jotta mutka syntyi. Harmi kun ei ollut valmista mutkaputkea, mutta kyllä se noinkin onnistui. Pesin koko auton pohjan ja erityisesti takaa ne palkit takana ja vararengaskotelon ympäristön. Nyt vain annan kuivua ja sitten ruiskutan jotain Dinitrol ML-tököttiä pintaan.
Olisihan se mukavampi pestä, jos auto olisi korkealla, mutta tämä oli ilmaista. Ovet öljyän loppuviikolla, niin ei pääse ruostereikää ovien alareunoihin syntymään. Ne ns. kittisaumat revin irti jo huhtikuussa ja maalasin panssarimaalilla hiomisen jälkeen. Jotain ruosteensyöjää tuli myös alle.
Ilmastoinnin huolto tehdään huomenna, jos se suostuis heräämään henkiin.
Olisihan se mukavampi pestä, jos auto olisi korkealla, mutta tämä oli ilmaista. Ovet öljyän loppuviikolla, niin ei pääse ruostereikää ovien alareunoihin syntymään. Ne ns. kittisaumat revin irti jo huhtikuussa ja maalasin panssarimaalilla hiomisen jälkeen. Jotain ruosteensyöjää tuli myös alle.
Ilmastoinnin huolto tehdään huomenna, jos se suostuis heräämään henkiin.
Re: Päivän "tuunailut"
Öljyn ja ö-suodattimen vaihto Tiksin Nesteen TI-nosturilla 24 min.11.90 €, pitäis päästä alle 20 min..mutta ei..suodattimen muovitötterön kanssa kuluu liikaa aikaa..4 l sinne menee 5-30 Ford Formulaa..siinä onkin sitten tän kesän vuosihuollot..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
Tämän ikäluokan fordeissa on kyllä tuo öljyn ja suodattimen vaihto tehty mukavan simppeliksi... Ja öljykin mukavan edullista.. niitähän vaihtaa mielellään...tursas kirjoitti:Öljyn ja ö-suodattimen vaihto Tiksin Nesteen TI-nosturilla 24 min.11.90 €, pitäis päästä alle 20 min..mutta ei..suodattimen muovitötterön kanssa kuluu liikaa aikaa..4 l sinne menee 5-30 Ford Formulaa..siinä onkin sitten tän kesän vuosihuollot..
Omankin focuksen ohjekirjassa puhutaan 20tkm vaihtovälistä mutta olen vaihtanut n. 10tkm välein.. miksi turhaan venyttää väliä kun öljyt+suodatin ja ropun tiiviste maksavat yhteensä alle 40e... Ja öljyä jää vielä litran verran kannuun joka kerta enemmän...
Itsellä menee öljynvaihtoon aikaa noin 40min... Teen homman tallissa nostamatta autoa ylös... Lisäksi hidasteena on pohjamuovin irroitus ja paikalleenlaitto johon menee tuosta ajasta varmaan vartti
Focus 1.6ti-vct Titanium -11 (mk3)
Entiset
Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
Entiset
Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
Re: Päivän "tuunailut"
Pistin viimeisen (ainakin toistaiseksi) mondeon paaliin. Keräsin tarpeelliset tavarat pois ja täytin sekalaisella rautaromulla. Nilkuttelin sen sit läheiselle romuttamolle. II koppainen mondeo kyseessä. Samalla tosiaan sai muuta roinaa pois, vaikkakin muutaman sentin halvemmalla kilohinnalla
Re: Päivän "tuunailut"
Eilisen puuhat:
Paneelin asennus uuteen kulkineeseen
Sisävalot ledeiksi
Koiraverkko
Penkinpäälliset
Pohjamuovin parsimista kasaan edellisen omistajan jäljiltä
Paikkaussarjan tilalle vararengas
Turvavyön merkkiäänen disablointi elmconfigilla
Tuli myös ruuvattua ballastit valmiiksi paikoilleen mutta xenonit jäi asentamatta kun tuo vaatiikin jo polttimoille adapterit
Paneelin asennus uuteen kulkineeseen
Sisävalot ledeiksi
Koiraverkko
Penkinpäälliset
Pohjamuovin parsimista kasaan edellisen omistajan jäljiltä
Paikkaussarjan tilalle vararengas
Turvavyön merkkiäänen disablointi elmconfigilla
Tuli myös ruuvattua ballastit valmiiksi paikoilleen mutta xenonit jäi asentamatta kun tuo vaatiikin jo polttimoille adapterit
Focus 1.6ti-vct Titanium -11 (mk3)
Entiset
Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
Entiset
Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
Re: Päivän "tuunailut"
Mitäs järkeä tuossa oli? Vain urpo ajaa ilman turvavyötä.Hampered kirjoitti:Turvavyön merkkiäänen disablointi elmconfigilla
Re: Päivän "tuunailut"
No, se on varmaan se kun kärryä siirtää muutamia metrejä pihapiirissä tai parkkipaikalla niin se toosa alkaa ärsyttävän turhaan piippaa, sais vaan tähänkin saman. Tien päällä ollaan sitten vöissä..Rehtori kirjoitti: Mitäs järkeä tuossa oli? Vain urpo ajaa ilman turvavyötä.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
Kuten tursas tuossa yläpuolella jo huomauttikin. Pienen siirtämisen aikana ärsyttävä ääni... Merkkivalo toki jäi mittaristoon muistuttamaan asiasta. Toinen tilanne jossa tuo ärsyttää on se kun lasken esimerkiksi kauppakassin apukuskin penkille, niin alkaa vaatimaan turvavyötä.Rehtori kirjoitti: Mitäs järkeä tuossa oli? Vain urpo ajaa ilman turvavyötä.
Liikenteessä käytän kyllä poikkeuksetta turvavyötä.
Focus 1.6ti-vct Titanium -11 (mk3)
Entiset
Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
Entiset
Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
Re: Päivän "tuunailut"
Tänään tuli viriteltyä focukseen wishiltä tilattu kyynärnoja aikaisemmassa Ghia focuksessa kun oli tuollainen ja tuntui ettei kädelle enää ole lepuutuspaikkaa muutaman kympin tuotteeksi vaikuttaa hyvältä ja asennus oli helppo suurin aika meni paketin avaamiseen... Teippiäoli käytetty enemmän kuin tarpeeksi
https://drive.google.com/file/d/1Z3ATWo ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1Z3ATWo ... p=drivesdk
Focus 1.6ti-vct Titanium -11 (mk3)
Entiset
Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
Entiset
Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
Re: Päivän "tuunailut"
Ja tänään vuorostaan aurinkolasikotelo kauhukahvan paikalle
Focus 1.6ti-vct Titanium -11 (mk3)
Entiset
Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
Entiset
Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
Re: Päivän "tuunailut"
Nyt on Ford Focus MK1 vm2004 rasvaukset finaalissa. Eilen sain ruiskutettua Dinitrol ML mönjää konepellin etureunaan ja takaluukun alareunan sisälle. Tietenkin sellainen kertakäyttö takaluukun sisämuovikannen pidike katosi, pitää keksiä jotain. Kynnyksiin ruiskin moottoriöljyä ylhäältäpäin poraamistani reiistä. Sitten huomasin alhaalla noin puoli metriä pyöränkotelosta, valmiit reiät, joita myös käytin. Toisesta oli suojatulppa kadonnut, ja onnistuin kaivamaan 10mm muovitulpan varastostani.
Haastavin kohta oli etupään apukelkan rasvaus. Laitoin vajaaseen ML-purkkiin pari desiä moottoriöljyä ja ruiskin sen kotelorakenteen aukoista sisään.
Tämän olisin tehnyt pelkällä ML-mönjällä, mutta 14v ilman suojausta vaati öljyä mukaan, kyllä siellä varmasti oli jo ruostetta ja rapaa sisällä.
Nyt vain toivotan pitkää ikää Fordille, veikkaan että auton kori kestää, kunhan muistaa ruiskia öljyä joka vuosi takakelkan kiinnityspisteisiin. Ne on toivottoman hankalia kotelorakenteita, varsinkin se pitkä takakelkasta eteen auton runkoon kiinnittyvä rauta on syvällä rapaa keräävässä kuopassa.
Haastavin kohta oli etupään apukelkan rasvaus. Laitoin vajaaseen ML-purkkiin pari desiä moottoriöljyä ja ruiskin sen kotelorakenteen aukoista sisään.
Tämän olisin tehnyt pelkällä ML-mönjällä, mutta 14v ilman suojausta vaati öljyä mukaan, kyllä siellä varmasti oli jo ruostetta ja rapaa sisällä.
Nyt vain toivotan pitkää ikää Fordille, veikkaan että auton kori kestää, kunhan muistaa ruiskia öljyä joka vuosi takakelkan kiinnityspisteisiin. Ne on toivottoman hankalia kotelorakenteita, varsinkin se pitkä takakelkasta eteen auton runkoon kiinnittyvä rauta on syvällä rapaa keräävässä kuopassa.
Re: Päivän "tuunailut"
Focusta tuil itsekin tuossa ennen kylmiä höösättyä, kotelonsuojaa helmojen sisään ja massasin alaosat (sen pokkauksen alapuolelta alkaen vasta).
Sitten, jokunen ehkä mainitsemisen arvoinen juttu tullu kirjoiteltua, niin laitetaan nyt vähän contenttii tännekin
http://www.borehammer.net/rotta_sierra_ajokausi2018.htm
Sierra (se rumempi) oli tosiaan tän kesän ajossa, ja tulipa "kauden" päätöksestä kuvattua lyhyehko videokin:
https://www.youtube.com/watch?v=OhntlY1GnrM
Aina kaksi kättä ratissa
Eilen tuli puskettua ulos myös vähän toisenlaista settiä
http://www.borehammer.net/lotus98t_ja_assettocorsa.htm
Niiden joita simuajokärpänen mahd. on päässyt puraisemaan, kantsii lukaista, ei se oo helppoo
Sitten, jokunen ehkä mainitsemisen arvoinen juttu tullu kirjoiteltua, niin laitetaan nyt vähän contenttii tännekin
http://www.borehammer.net/rotta_sierra_ajokausi2018.htm
Sierra (se rumempi) oli tosiaan tän kesän ajossa, ja tulipa "kauden" päätöksestä kuvattua lyhyehko videokin:
https://www.youtube.com/watch?v=OhntlY1GnrM
Aina kaksi kättä ratissa
Eilen tuli puskettua ulos myös vähän toisenlaista settiä
http://www.borehammer.net/lotus98t_ja_assettocorsa.htm
Niiden joita simuajokärpänen mahd. on päässyt puraisemaan, kantsii lukaista, ei se oo helppoo
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Lupaili lumisateita tänne etelään joten talvirenkaat vaihtelin autoon .Tässä Volvossa on ajateltu omistajaa autossa on nostokorvake niin että auton puoli nousee ylös ,täten voit vaihtaa molemmat renkaat samalla kertaa.
Säästyy aikaa rutosti ja samalla katsoin jarrut että pintaa jäljellä ja kaikki ok
Säästyy aikaa rutosti ja samalla katsoin jarrut että pintaa jäljellä ja kaikki ok
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Päivän "tuunailut"
Näköjään kolme Fordia tuntuu pitävän työkalut liikkeessä... Vaikka yksi (Sierra Mk1 "kilpuri") odottaa tällä hetkellä tallissa tekniikka+lootaa ja toinen (Sierra Mk1) poistettu liikennekäytöstä niin tämä nuorin yksilö (Focus) jaksaa vaan yhä pitää näpit paskasena Maalasin kyseisestä kotterosta helmat, takalonkan ja uuden/korjaamani puskurin, mutta tossa ekojen pakkasten jälkeen akku alkoi antaa hiipumisen merkkejä, niin piti ostaa tarjouksessa oleva Fixuksen myymä neverheard-merkkinen akku. Piti vaihtaa pidempi pultti (ja prikkoja) siihen kiinnitysliinaan kun vähän korkeempi tämä uusi akku verrattuna alkuperäiseen. Nyt starttaa taas ku kimalainen
Vähän tullu tehtyä myös tietotekniikkahommia, kun liityin ACC:n testaajaksi:
http://www.borehammer.net/acc_ennakko.htm
Koko versio kyseisestä huristelusta tulee ensi vuoden maaliskuussa, mutta beta- testaajille tulee joka kuukausi maistiainen, ja saa lähettää palautetta pelintekijöille
Vähän tullu tehtyä myös tietotekniikkahommia, kun liityin ACC:n testaajaksi:
http://www.borehammer.net/acc_ennakko.htm
Koko versio kyseisestä huristelusta tulee ensi vuoden maaliskuussa, mutta beta- testaajille tulee joka kuukausi maistiainen, ja saa lähettää palautetta pelintekijöille
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Eukon tojotaan vaihoin nastarenkaat alle...tähän vaihan sitten viimeistään kun lunta alkaa sataa, kunnolla..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
Focus Mk1 2.0 -04 300 000 km (viime viikkojen aikana tapahtunutta)
Vaihdoin termarin kotelon jo toista kertaa - kauan eläköön muovi! Lasten pulkka koneen alle ja ylivaluneet nesteet (n. 2 l) lahjoitan keräykseen. Pienikätisten hommaa. Vuotoa etsiessäni huomasin kuinka komea peltipakosarja Focuksessa on vakiona.
Vaihdoin myös ilmastoinnin letkuhässäkän (kompressorilta lähtevä). Melkoisen helppo ja nopea nakki, kun ajoi keulan rampeille (laudoista tehty viritelmä). Vielä pitää käyttää ilmastointi täytettävänä ja sitä varten onkin aika jo varattuna.
Avaimen kotelon sisältä juotin pari mikrokytkintä paikalleen. Nopea, helppo sisäsiisti homma.
Tuulilasinpyyhkimien vivustoon tein niveleen läpipulttivirityksen joskus aikaisemmin, mutta M3-kokoinen ruuvi ei kestänyt (kanta murtui irti) ja laitoin tilalle M4-kokoisen. Vedonpoistajaa en tähän hätään saanut ja lämmitin lasinpyyhkimen vartta tulitikuilla, että sain sen irti akselista. Märkää paperia laitoin alle, että ei muovi sula. No nyt on oma työkalu tätäkin varten.
Ainiin: kesällä vaihdoin öljypohjan, koska vanha oli ruostunut ja vuoti hieman. Helppo homma, mutta aikaa meni, koska annoin öljyjen valua kunnolla pois ja putsailin sitten tiivistepintaa. Mitään ylimääräistä ei tarvinnut purkaa pois tieltä.
Alkaa menemään harrastuksen puolelle näin vanha ja paljon ajettu auto.
Vaihdoin termarin kotelon jo toista kertaa - kauan eläköön muovi! Lasten pulkka koneen alle ja ylivaluneet nesteet (n. 2 l) lahjoitan keräykseen. Pienikätisten hommaa. Vuotoa etsiessäni huomasin kuinka komea peltipakosarja Focuksessa on vakiona.
Vaihdoin myös ilmastoinnin letkuhässäkän (kompressorilta lähtevä). Melkoisen helppo ja nopea nakki, kun ajoi keulan rampeille (laudoista tehty viritelmä). Vielä pitää käyttää ilmastointi täytettävänä ja sitä varten onkin aika jo varattuna.
Avaimen kotelon sisältä juotin pari mikrokytkintä paikalleen. Nopea, helppo sisäsiisti homma.
Tuulilasinpyyhkimien vivustoon tein niveleen läpipulttivirityksen joskus aikaisemmin, mutta M3-kokoinen ruuvi ei kestänyt (kanta murtui irti) ja laitoin tilalle M4-kokoisen. Vedonpoistajaa en tähän hätään saanut ja lämmitin lasinpyyhkimen vartta tulitikuilla, että sain sen irti akselista. Märkää paperia laitoin alle, että ei muovi sula. No nyt on oma työkalu tätäkin varten.
Ainiin: kesällä vaihdoin öljypohjan, koska vanha oli ruostunut ja vuoti hieman. Helppo homma, mutta aikaa meni, koska annoin öljyjen valua kunnolla pois ja putsailin sitten tiivistepintaa. Mitään ylimääräistä ei tarvinnut purkaa pois tieltä.
Alkaa menemään harrastuksen puolelle näin vanha ja paljon ajettu auto.
Re: Päivän "tuunailut"
Nyt piti vaihtaa tähänkin nastat alle..siitä kummallisesta peltikiskosta takapyörien edessä ei pidä nostaa tunkilla, koska se taipuu renkaaseen..tursas kirjoitti:Eukon tojotaan vaihoin nastarenkaat alle...tähän vaihan sitten viimeistään kun lunta alkaa sataa, kunnolla..
Ps..sitten vielä pesu TI-hallissa 23 min..3 min liikaa..= 8 €
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
Ostin ja vaihdoin uuden akun Snaitseri 60 AH Motonetista 77,90 €. Otin varmuuden vuoksi mittarin mukaan, kolmessa päällimmäisessä akussa yks oli tyhjä, toinen puolillaan ja kolmas täysi, otin sen..katotaan sitten miten pelaa..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
Jaa-a, mä purin Sierrasta joka nurkasta viikko sitten asennetut uudet jarrukamat pois ja pieksin joka navasta pinnapultit tallin lattialle. Näemmä noi 17" thyyning vanteet vaatii pidemmät pultit, jotka laitoin tilaukseen, nyt vaan odotellaan millon ne olisi täällä
Rottikseen vaihdoin uuden b-pumpun ja rattiakselinläpivientiin uuden kumin, oli edellinen irronnu paikaltaan ja esim. rattiakseli heilui reippaasti kun kokeili joten ei ihme jos ohjaus tuntui viime kesän luistatteluissa vähän oudolta
Rottikseen vaihdoin uuden b-pumpun ja rattiakselinläpivientiin uuden kumin, oli edellinen irronnu paikaltaan ja esim. rattiakseli heilui reippaasti kun kokeili joten ei ihme jos ohjaus tuntui viime kesän luistatteluissa vähän oudolta
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER