Tekipä emännän kulkupeli tempun terävän, eli nyt on öljyt nesteen seassa...
Ajettu vasta n 145 tkm, menty tähän asti pyöränlaakerien vaihdolla - kunnes nesteen katoaminen lopulta kavalsi itsensä, paisuntasäiliöstä lähtevä ohut, kovamuovinen letku oli hinkkaantunut puhki ilmastoinnin putkeen....
No, putki uusiksi, nesteen täyttö, pari vkoa ajoa, ja perkele.
Nyt on sitten öljytkin paisuntasäiliössä...
Otanko suosista kannen käteen, vai onko näissä ilmennyt jotain pienempääkin ko ongelman aiheuttajaa ?
Ylikuumenemista emäntä ei tunnusta huomanneensa, toki on mahdollista, että ilmalukko on syntynyt jossain vaiheessa säiliöön ...
Flektihän tuossa huutaa heti, kun virrat päälle laittaa, eli sitä vikaa ei ko yksilössä ole koskaan takuukorjattu. Eli lämmöt ennen havaintoakin normaalissa.
Kokemuksia otetaan vastaan !
Focus 1.6 tdci 2010
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus 1.6 tdci 2010
Eipä tommosesta ole kovin paljoa raportoitu.
Mutta olisiko kone kumminkin käynyt jossain välissä liian kuumana jos nesteet kerran ovat valueet hukkaan?
Sen seurauksena kansipahvi karrella?
Mutta olisiko kone kumminkin käynyt jossain välissä liian kuumana jos nesteet kerran ovat valueet hukkaan?
Sen seurauksena kansipahvi karrella?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus 1.6 tdci 2010
Ennen kannen irrottamista, tarkistaisin lämmönvaihtimen suodatinjalasta..Eikös tuossakin oo sellainen.. Niitä on ainakin menny joistain moottoreista.. Kansipahvi on kuitenkin monikerros peltitiiviste, mut kait sekin voi alkaa vuotamaan..
Re: Focus 1.6 tdci 2010
Ölynlauhdutin mullekin yön pimeinä tunteina kerkesi mieleen juolahtamaan, ja kun eilen sai voimisteltua projekti-auton pilarinostimelta pois, niin tänään Focus siihen, ja purkamaan.
Nyt on sitten öljynsuodattimen jalka lattialla purettuna, ainakaan äkkiseltään ei selvää tiivistevikaa näkynyt.
Jahka nuo valuttelevat itsensä yön aikana, niin koitanpa lauhduttimen kanssa pientä temppua, jos onnistuu - eli vesi nestepuolelle, ja varovasti painetta öljypuolelle - äkkiseltään en muutakaan keksinyt.
Nyt on sitten öljynsuodattimen jalka lattialla purettuna, ainakaan äkkiseltään ei selvää tiivistevikaa näkynyt.
Jahka nuo valuttelevat itsensä yön aikana, niin koitanpa lauhduttimen kanssa pientä temppua, jos onnistuu - eli vesi nestepuolelle, ja varovasti painetta öljypuolelle - äkkiseltään en muutakaan keksinyt.
Re: Focus 1.6 tdci 2010
Vielä senverran jatkan, että en oikein äkkiä jaksa tuohon kansivikaan uskoa siksikään, että moottoriöljyt ovat totaalisen puhtaasti mustat, eli vuotosuunta on juurikin nestepuolelle - viimeistään seisahtaessa pitäisi kyllä öljyynkin sekaantua nestettä, jos kannentiiviste olisi mennyt.
Toivossa on hyvä elää, niinkuin lapamadon.
Toivossa on hyvä elää, niinkuin lapamadon.
Re: Focus 1.6 tdci 2010
Noniin, nyt kerkeää lyhyen loppuraportin kirjoittelemaan....
Eli lauhduttimen vaihdolla selvittiin - kettumaisen lapsellisen osan ovat ranskalaiset insinöörit tuohon kehitelleet.
Tiivisteet olivat ehjät, mutta lamellien välistä se vuotokohta löytyi.
Paskamaisin homma oli saada jäähdytysjärjestelmä edes jotenkin puhtaaksi, mutta kyllä sekin lopulta onnistui.
Seuraavat projektit tuossa ovatkin sitten Eberin huolto, ja takapyöränlaakerien vaihto ....
Eli lauhduttimen vaihdolla selvittiin - kettumaisen lapsellisen osan ovat ranskalaiset insinöörit tuohon kehitelleet.
Tiivisteet olivat ehjät, mutta lamellien välistä se vuotokohta löytyi.
Paskamaisin homma oli saada jäähdytysjärjestelmä edes jotenkin puhtaaksi, mutta kyllä sekin lopulta onnistui.
Seuraavat projektit tuossa ovatkin sitten Eberin huolto, ja takapyöränlaakerien vaihto ....